Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    He wat een vervelend nieuws! Hopelijk komt het vanzelf. Sterkte komende tijd

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @Adria: sterkte meis <3

3. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk adria. Heel veel sterkte

4. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @adriaHeel veel sterkte!!

@mvm mij werd verteld dat de testen die mvm gebruiken nu slechter waren dan bij mijn vorige zwangerschap en dat het warme weer ook niet bevorderlijk was voor de testen. de test streep was bij mij donkerder dan de controle streep maar was niet helemaal egaal doorgekleurd.

5. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb vrijdagochtend, zaterdagochtend en zaterdagmiddag positief getest. Ik heb onregelmatige cyclussen gehad, dus ik weet niet zo goed wat ik in de calculator moet invullen, maar ik hou het maar even op 23 mei. Zal straks wel anders zijn na een hopelijk mooie eerste echo.

Ik ga morgen de verloskundige bellen, en hoop dat ik snel terecht kan.

6. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Welkom Envy!

Adria, als je nog meeleest.... Hoe gaat het met je?

7. Vio

Vio Actief lid

19 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Envy! Gefeliciteerd!

8. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hoi dames, hoe is het met jullie?

Hier slaat de twijfel weer eens toe. Ik dacht dat de weken na een terugplaatsing hel waren, maar deze zijn nog erger! Ik heb het idee dat ik minder emotioneel ben dan vorige week. Wel moet ik er sinds 2 nachten uit om te plassen. Mijn rugklachten en vage misselijkheid is er ook nog steeds. En dan lees ik van Adria haar rugklachten en denk ik "shit dat heb ik al 4 weken" om dan meteen weer te denken "oké, hoeft niets te betekenen dus, want heb je sinds de terugplaatsing". Vreselijk en volgende week woensdag is nog zo ver weg. Dus vandaar hoe is het met jullie??

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Envy, gefeliciteerd en welkom!

Adria, hoe gaat het met je?

Wen, vervelend he dat zwangerschap kwaaltjes soms zo verwarrend kunnen zijn met een ongi of een (dreigende) miskraam. Het vele plassen herken ik hier trouwens wel hoor. Soms wordt ik wel 3 keer per nacht wakker omdat ik zo nodig moet. Het is niet of ik in 1 keer veel meer ben gaan drinken ofzo....

Hier vandaag begonnen met het vullen van de flessen voor MVM. Moet nog wel even wennen aan het plassen in een kannetje hoor. 's nachts doe ik dat ook eerlijk gezegd niet. Ben dan zo moe. Wil gewoon plassen en klaar... Verder aftellen naar komende vrijdag. Na mijn MA eerder dit jaar merk ik dat ik het nu meer dan spannend vind. De vorige keer 3 goede echo's en daarna was pas het hartje gestopt dus ben niet alleen bang voor de komende echo maar ook wel voor de keren er na :(

10. Frenzie

Frenzie Lid

30 aug 2016
    30
    0
    0
    NULL
    Nijkerkerveen
    @Envy, gefeliciteerd en welkom!

Vanavond komt mvm langs, ik ben benieuwd :)

Verder kan ik mij je onzekerheid goed voorstellen Wen.
    Ik ben door middel van IUI zwanger geworden, na 4 jaar. We zijn super blij maar die onzekerheid en spanning zijn wel echt killing.
    Ik lees veel mee op het forum en het gaat inderdaad helaas niet altijd goed :(
    Maar dan denk ik weer; ' ik heb geen krampen en geen bloedverlies, dus kom op, heb vertrouwen' maar dat is wel heel moeilijk.
    Ik dacht altijd dat het het de meest fantastische periode zou zijn, wanneer je weet dat je zwanger bent. Ene kant ben ik euforisch, zo blij!! maar de andere kant zo onzekerheid Pfffff.

Ik heb woensdag 28/9 de echt in de avond, jij ook zo te lezen?

Verder ben ik wel redelijk misselijk geweest en het stomme is dat ik op een bepaalde manier wel fijn vindt.. zo voel ik echt iets dat ik zwanger ben.

11. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Envy

De onzekerheid vind ik vreselijk de eerste maanden. Ik was de vorige keren ook zo blij toen ik de baby eindelijk kon voelen.

Vanmiddag komt iemand van mvm hier langs.

Hoe gaat het met jullie buiken? De mijne is zo vreselijk opgezet. Mijn man zei gisteren al je lijkt wel zwanger haha. Had dat bij de tweede ook dat mensen toen ik 7 weken was al aan mij vroegen of ik zwanger was.

Fijne dag!!

12. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Hoi allemaal! Zou ik ook mogen meekletsen :)
    Ben 26 jaar en moeder van een zoontje van 1.
    Ben in mei gestopt met de borstvoeding, omdat mijn cyclus niet op gang kwam, na 2 keer cyclus te hebben gehad nu zwanger! Zo blij en verrast dat het weer zo snel is gegaan.

Merk wel dat ik me nu wat meer zorgen maak of het wel gezond is en of het allemaal goed gaat.

We hebben het vorige week aan onze ouders en broers/zussen verteld. Denken dat we de hulp wel kunnen gebruiken, aangezien mijn man zijn meniscus is gescheurd en ik alweer veel last heb van misselijkheid.

Oja, hebben jullie ook al zo'n opgezette buik? Bij mijn eerste x was het al snel zichtbaar (10-12 weken), maar nu heb ik het idee dat het nu al te zien is bij strakke kleding! En mijn broeken zitten ook al strak bij de buik. Wil eigenlijk nog even wachten met vertellen op werk, maar weet niet hoe lang ik dat vol ga houden zo haha.

wat betreft dragen: ik heb mijn zoontje de eerste maanden heeeeel veel gedragen in een doek. Knopen lijkt lastig, maar heb je al snel onder de knie! wel fijn om een 2e hands doek te nemen of heb zelf in te dragen, zodat hij al lekker zacht is. Toen mijn zoontje wat ouder was (6 maanden) zijn we over gegaan om een Tula draagzak. Vond ik makkelijker met zo'n bewegelijk kindje. Kan je sneller af en om doen. En nu kan hij ook op de rug, want hij geweldig vind!

13. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @Frenzie, @Tammie, jullie komen ook allebei uit de MMM het lijkt wel of je dan dubbel zo onzeker bent. Eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het niet goed gaat, hoor. Maar je zoekt in alles bevestiging... Het verwarrende is ook dat ik nog steeds utrogestan en progynova gebruik dus dat geeft ook weer klachten. Maar goed volgende week woensdagmiddag om 15.10uur echo in het ziekenhuis en dan hopen dat we nog langer mogen wachten.

Ik merk nu ook wel dat het me gaat opbreken dat we het nog niemand verteld hebben. Maar we twijfelen ook want we willen het onze ouders als eerste vertellen en als het dan niet goed is, weten onze ouders ook meteen van onze MMM wat te tot nu toe verborgen hebben kunnen houden...

14. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Wen, klopt wat je zegt dat de MMM ook wel bij draagt aan extra zenuwen. De vorige keer hebben we er 4 jaar over gedaan voor we een positieve test hadden. Toen had ik eigenlijk helemaal geen zenuwen. Toen ik las dat je ongeveer 10% kans had in de eerste weken op een miskraam/ma dacht ik letterlijk nog dat me dat na 4 jaar wachten echt niet zou gebeuren. Wat een schok toen het dus wel mis ging...

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Die eerste weken zijn gewoon spannend - en ik kan me voorstellen dat ze helemaal killing zijn als je zwanger bent via de mmm.

Zelf heb ik niet echt angst dat het misgaat. Wel wil ik graag een goede echo gehad hebben voordat we het aan de kinderen vertellen. De jongste snapt het nog niet, maar m'n oudste is een pientere dame van 5,5, die soms meer van de wereld snapt dan me lief is.

Waar ik afgelopen weken vooral moeoeoeoe was, heeft afgelopen weekend de misselijkheid flink toegeslagen. Ik kan bijna niet naar Facebook kijken dankzij alle mensen die zo gezellig foto's van hun eten met iedereen delen... &#128552; Ik heb nog niet hoeven spugen, maar als dat zo doorgaat, duurt dat niet lang meer. Sinds vandaag krijg ik ook echt geen hap door m'n keel. Eten helpt ook niet om van de misselijkheid af te komen. Dus als iemand een goede tip heeft?? Er is ook niks waar ik wél zin in heb.

16. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @patjuhxx welkom en gefeliciteerd! Gelukkig komt de herfst eraan. Laagjes en truien helpen misschien een buikje verbloemen. Ik vind het ook lastig om te zwijgen op t werk vanwege de misselijkheid. Er was met 3w4d al een collega die grapte of ik soms zwanger was &#128563;

17. Zwartje

Zwartje Lid

19 sep 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mag ik me bij jullie aansluiten? Paar dagen geleden positief getest. Vind het zo onwerkelijk nog steeds! Voel ook nog weinig, beetje buikkrampen en verder niks... maakt toch weer onzeker dan. Zal de komende dagen dit topic is doorlezen. Mijn uitgerekende datum staat voor nu op 27 mei.

18. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Ha meiden, welkom. Ben nu even klein weekje op vakantie dus niet altijd internet maar ik doe mijn best om mee te blijven lezen. Ik ben op de natuurlijke weg zwanger geworden, het is mijn eerste keer en ik herken jullie onzekerheden. Ik heb ook weinig kwaaltjes en eigenlijk mag ik me daar gelukkig mee prijzen maar het maakt me ook onzeker. Ik kan me dus wel enigzins inleven in wat jullie momenteel voelen behalve met de dames die helaas al een miskraam gehad hebben, dit moet echt verschrikkelijk voor jullie geweest zijn. Ik duim voor ons allemaal, dat we maar heel snel een mooie echo krijgen en dat alles goed blijft gaan en dat er wolken van baby''s geboren worden. Fijne avond.

19. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Patjuh en zwartje, gefeliciteerd en welkom!

Gizmo, heerlijk geniet van je vakantie!

Hier vanmorgen voor het eerst weer echt gemerkt dat mijn hormonen zorgen voor een kookpunt wat sneller bereikt wordt :D Hebben jullie daar ook last van dat je soms door iets heel kleins kan ontploffen? Normaal ben ik best aardig en vriendelijk hoor ;)

20. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Gemberthee schijnt echt te helpen tegen de misselijkheid. Vervelend hopelijk gaat het snel beter!

Deel Deze Pagina