hier ook een update... want schijnbaar was mijn ongerustheid niet helemaal vreemd. Ik had vannacht bruin bloed verlies gehad. En had sinds een paar dagen een raar gevoel in mijn buik. De test was sinds afgelopen woensdag wel dik opgelopen, maar toch het ziekenhuis gebeld. In het zh zelf bij het afvegen ineens ook wat rood.... Maar alles was goed! Het vruchtzakje zat op een mooie plek, het vruchtje was ook te zien en als ik mijn adem in hield was er ook een kloppend hartje te zien!!! So far so good!
Jeetje wat spannend Wen! Fijn dat je meteen terecht kon in het ziekenhuis en dat de bevestiging er in dat het allemaal goed is En zelfs al een kloppend hartje gezien, wauw!
Vandaag echo gehad we hebben een kloppend hartje gezien zo blij Nu mogen we 11 oktober voor de volgende echo Hoop zo dat deze blijft plakken
Hallo dames even een kort berichtje van mij. Mijn nieuwe baan vergt ontzettend veel van mijn energie terwijl ik lichamelijk niet eens wat doe. maar dan weten jullie waarom ik er zo weinig ben. @alle nieuwe zwangere welkom hier en gefeliciteerd!!! @wen1977 Dat was even schrikken, fijn dat alles goed blijkt te zijn en dat het hartje klopt. Mijn vriend en ik hebben gister onze gevoelens over de zwangerschap naar elkaar uit gesproken. we hebben beide het gevoel dat het een tweeling is. ik ben benieuwd volgende week bij de echo.
Dubbel zo spannend dus! Waarom hebben jullie allebei dit idee, komt het vaak in de familie voor? Bevalt je nieuwe Job?
@Kelien87, een nieuwe baan vraagt sowieso altijd veel energie. En met de zwangerschap erbij kan ik me goed voorstellen dat je savonds bekaf bent. Ik slaap ook bijna alle avonden op de bank. Benieuwd of jullie voorgevoel klopt! @ukky, wat fijn een hartje! Nu weer aftellen naar de volgende echo...
hallo dames ik voeg mij hier toe als het mag ik ben 33 jaar en zwanger van ons eerste kindje in juli een ma met 11 weken dus heel blij dat het alweer raak is wel spannend. ik zou volgens mij 26 mei uitgerekend zijn. ik heb mij opgegeven voor moeders voor moeders en wacht op telefoon van hen. ook de verloskundige zal deze of volgende week bellen voor een afspraak ik heb me aangemeld via het internet. succes allemaal en hopelijk gaat alles goed.
Jadie, gefeliciteerd en welkom! Een spannende tijd voor jou ook na je MA. Kelien, kan me voorstellen dat je extra moe bent van je nieuwe baan nu zo met je zwangerschap. Lekker rustig aan doen! Ben wel benieuwd naar je echo hoor of je voorgevoel klopt
Mooi nieuws Wen en Ukky! @Kelien, waarom denken jullie allebei aan een tweeling? Wordt een extra spannende controle dan. Bij ons ook, heb over een tweeling gedroomd en tijdens al mijn zwangerschappen voorspellende dromen gehad... Helaas nog 2 weken geduld hebben.
Hoi Jadie, gefeliciteerd en welkom. Ik hoop dat je nu een mooie plakbeeb mag verwelkomen. Ik ben ook 33 en zwanger van ons eerste kindje. Ik heb de 27e mijn intake en gelijk de eerste echo en die dag ook afspraak met MvM. Ben erg benieuwd.
dank je wel jij ook gefeliciteerd. ik heb maandag 26 sept mvm afspraak. en 28-9 voor intake bij verloskundige spannend maar voel me eigenlijk rustiger dan de vorige keer
Dat schiet ook al lekker op. Krijg je bij de intake ook gelijk een echo? Mss voel je je wat rustiger nu omdat je een idee hebt van wat je de komende tijd te wachten staat? Behalve je ma natuurlijk....
=gizmo332;20108114]Dat schiet ook al lekker op. Krijg je bij de intake ook gelijk een echo? Mss voel je je wat rustiger nu omdat je een idee hebt van wat je de komende tijd te wachten staat? Behalve je ma natuurlijk nee ik krijg geen echo over twee weken mag dit wel maar ik weet niet of ik dit doe voel me echt goed en rustig als ik klachten krijg natuurlijk direct dan he
Hallo dames, mag ik met jullie meelezen en schrijven? Op 9 september had ik een positieve test in handen (daarvoor al een licht streepje op de kruidvat test) en volgens mijn berekeningen zou ik uitgerekend zijn op 20 mei. Ik vind het erg spannend allemaal. Over anderhalve week heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Gefeliciteerd allemaal! En leuk om mee te lezen met jullie nu jullie in de dezelfde fase zitten. Voor ons is het het eerste kindje. We besloten op een ochtend om ervoor te gaan en de anticonceptie te laten zitten. 's Avonds voelde ik mijn eisprong en die ronde was het toen dus meteen raak. Ik hoop alleen dat het goed blijft gaan. Lees toch ook wel veel over miskramen die voorbij komen. Heb daarom ook nog af en toe een kruidvat test gedaan maar die test streep knalt eraf en verschijnt direct, gelijktijdig me de controle streep. Valt niets anders te doen dan afwachten. Letten jullie trouwens al extra op voeding. Zorgen dat jullie gezonde dingen binnen krijgen en zo? Ik ben gelukkig totaal niet misselijk dus eten gaat goed. Ik ben al wat meer chubby van mijzelf dus ik hoef niet zoveel aan te komen en ga dat ook zeker proberen. Hoewel het natuurlijk wachten is tot de cravings zich aandienen en probeer dan maar eens weerstand te bieden
Welkom Noor, Gefeliciteerd met je zwangerschap! De eerste periode is echt spannend en duurt echt zó lang... Ik moet nog 2 weken wachten tot de eerste echo. Is die van jou al ingepland? Ik zorg ervoor dat we wat vaker vis eten en probeer m'n foliumzuur niet te vergeten. Verder heb ik ontzettend behoefte aan citrusfruit en cola. Ik neem maar de cafeïne-vrije zero Ik ben elke keer ongeveer 14 kilo aangekomen, dus dat is mijn persoonlijke richtlijn.
Noor, welkom en gefeliciteerd! Hier vanmorgen de eerste echo bij de gyn gehad. Was echt super zenuwachtig maar alles is goed en zelfs al heel inieminie een knipperend hartje gezien, wauw! Nu hopen dat het goed blijft gaan deze keer. Nu op 6 oktober een termijn echo en de week erna op 12 oktober afrondend gesprek met de gyn. De vorige keer kreeg ik tijdens dat gesprek te horen/zien dat het hartje niet meer klopte dus dat wordt nog even spannend. Daarna hopelijk iets meer vertrouwen en genieten!
Mooi nieuws Tammie! Al snap ik dat het nog even spannend blijft voor je Gefeliciteerd en welkom Noor! Ik probeer zo gezond mogelijk te eten - maar eigenlijk deed ik dat voorheen ook al
Dames.. Mag ik ook meekletsen. Weet nog niet zeker of ik mee kan blijven kletsen.. maar blijven positief! 18-9 positief getest na eerst cryo terugplaatsing. Eerste keer een positieve test na bijna 3 jaar! Wat een ongeloof!! Nu zijn we lekker op vakantie. Lekker genieten en bij terugkomst vroege echo ivm mmm. Maar de avond voor vakantie begon opeens licht bruin verlies. Dit ging na een paar dagen over ging in bloedverlies. Nu nog steeds. (Sinds 3 dagen nu). Verder geen buikpijn, op hier en daar een krampje/ steekje/ kriebeltje na. Ook geen stolsels of wat. Dus ben echt super onzeker en bang dat er iets niet goed is. Echte zwangerschapskwalen blijven ook uit. Af en toe wat misselijk. Geuren lijken sterker binnen te komen en s nachts vaker plassen. Maar alles niet heel erg. Ga maar gewoon genieten van vakantie. Want meer kan ik nu toch niet op het moment.. En heel erg hopen dat er niets ergs is!
@ tammie: wauw, fijn om te zien. Hopelijk blijft het goed gaan! @ girlie: je hoort het wel vaker, hopelijk is het niks. Spannend is het des te meer. Veel plezier op vakantie!