Hallo, ook ik kom hier meeschrijven . 14 mei ben ik uitgerekend en morgen dus 7 weken zwanger. Maandag heb ik mijn eerste echo op eigen initiatief (bij een particulier, net als met een pret-echo). Want ik kan geen 3 weken meer wachten hoor! haha.. Sinds de innesteling heb ik regelmatig heel licht bloedverlies of bruine afscheiding. Soms is het een paar dagen weg en dan heb ik er weer een paar dagen last van. Dit maakt mij zo onzeker en ik vraag me hierdoor af of het allemaal wel goed zit daarbinnen.. Nog twee nachtjes aftellen pff... ☺️
@gizmo332 we hebben helemaal geen tweeling in de familie, ik weet ook niet waar het gevoel vandaan komt. Mijn nieuwe baan bevalt tot nu toe prima. Er hangt ook een hele leuke sfeer. @jadie, 82Noor, girlie12 en Schuimpje87 gefeliciteerd!! En welkom hier. @Tammie81 fijn dat de echo goed was en dat er een kloppend hartje te zien was.
Hoi allemaal! Lijkt me gezellig om ook mee te schrijven. Ik ben 30 jaar, heb 30 augustus positief getest, maar heb een lange cyclus, dus weet niet precies hoe lang ik al zwanger ben. Was begin dit jaar voor het eerst zwanger, maar dat werd na zo'n 5 - 7 weken een miskraam. Dit keer heb ik ovulatie testen gebruikt. 20 juli laatste keer ongesteld geworden en met de ovulatie test op 16 aug een piek. Dus als ik het zelf zo uitreken met van die online reken programma's zou ik 9 mei uitgerekend zijn! 8 sept heb ik al een vroege echo gehad. Dat wilde ik graag, omdat toen het de vorige keer mis ging, ik heel blij was dat ik toen ook een vroege echo print heb mee gekregen waar al duidelijk wat op te zien was. Maar dit keer was de echo nog te vroeg. Ze zag al wel de vruchtzak, maar kon er nog niks in ontdekken. Dus heb ik 29 sept weer een echo gepland staan. Super spannend! Ben heel benieuwd of ze nu wel meer ziet. Laatst las ik ineens dat je ook een lege vruchtzak kan hebben, dat maakte me heel onzeker. Maar gelukkig nog geen bloed gezien. Blijf wel de hele tijd checken bij elk toiletbezoek. En dat zijn er nogal wat. Sinds 2 weken ook 's nachts er steeds uit naar de wc. En sinds een paar dagen ook steeds misselijk gevoel. Vanmorgen eerste keer overgeven, getver. Hoort er allemaal bij, maar pff. Verder voel ik niet echt verschil in m'n borsten, wat ik bij de meesten wel hoor. Vandaag hele dag al een soort van ongesteldheid gevoel, dat maakt me ook weer onzeker. Omdat ik dat wel de vorige keer voelde toen het mis ging. Maar hoe dan ook, over 5 dagen de echo! Super spannend!
Welkom dames @tammie, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien @bloedverlies aangezien dit de gemoederen bezighoudt. Ik vond van de week deze tekst ik heb hem ook al in een ander topic gedeeld maar hierbij dus ook hier. Er wordt wel duidelijk uitgelegd waar het bloedverlies vandaan kan komen en niet zoals opveel sites aleen dat het voorkomt. Oorzaken van bloedverlies zwangerschap: Pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden. Bloeden van de baarmoedermond: de baarmoedermond wordt bedekt met een heel dun laagje huid. Hieronder zitten zeer veel dunne bloedvaatjes. Door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en kunnen de bloedvaatjes makkelijker beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloed, waardoor er bloedverlies kan optreden. Tijdens gemeenschap kan de penis tegen de baarmoedermond aankomen en hier een wondje veroorzaken. Dit is de reden dat het nogal eens voorkomt dat er bloedverlies optreedt na het vrijen, dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen. Maar ook zonder aanwijsbare reden komt het voor dat de baarmoedermond spontaan wat gaat bloeden. Het bloed is helderrood en dun en er zijn geen buikkrampen. Innestelingbloeding: als het bevruchte eitje zich innesteld in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten zijn en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie Bloedverlies aan de rand van de placenta: de randen waar de placenta vastzit aan de baarmoederwand kunnen makkelijk wat bloedverlies geven. Vooral in de jonge zwangerschap komt dit nogal eens voor. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta mee omhoog getrokken dit kan wat spanning veroorzaken op de rand aanhechting en hierdoor kunnen er vaatjes beschadigd worden en wat bloedverlies geven. Bloedingen vanuit de placenta. Vroeg in de zwangerschap ligt de placenta nog helemaal rondom in de hele baarmoeder. Later gaat één deel zich verder ontwikkelen en verdwijnt de rest. Het komt dan ook heel regelmatig voor dat de placenta vroeg in de zwangerschap nog bij of over de baarmoedermond heen ligt. Hierdoor kan er makkelijker wat bloedverlies optreden vanuit de placenta. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta bijna altijd mee omhoog getrokken en ligt hij ook niet meer over of tegen de baarmoedermond aan. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap: in ongeveer 1% van de zwangerschappen nestelt de bevruchte eicel zich niet IN de baarmoeder maar daarbuiten, vaak in de eierstokken. Zon buitenbaarmoederlijke zwangerschap dient zo snel mogelijk verwijderd te worden omdat er ernstige complicaties kunnen optreden. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is bloedverlies meestal niet het eerst optredende symptoom, veel vaker is hevig buikpijn een reden om te kijken of er sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bloedverlies komt in 80% van de gevallen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap voor, maar de pijn overheerst alle andere klachten. Onbekende oorzaak. Heel vaak wordt er geen oorzaak gevonden. De echo laat niets bijzonders zijn en het vruchtje ontwikkelt zich zonder problemen. Hoewel voor jou misschien onbevredigend, is het wel gunstig als er niets bijzonders gezien wordt met de echo Miskraam. Zoals eerder geschreven komt in 20% van de jonge zwangerschappen bloedverlies voor. In de helft van de gevallen met bloedverlies is het een eerste teken van een miskraam. Heb je bloedverlies wat steeds erger wordt en krijg je daarbij hevige buikkrampen, dan is het geen goed teken. Pijnlijk bloedverlies wat toeneemt is vaak een teken van een op hande zijnde miskraam.
Dank je Wen! Ha al veel gevonden, maarseze nog niet. Gelukkig zijn er tal van redenen om positief te blijven!
Nog steeds bloedverlies. In de ochtend wat meer bij het opstaan en gedurende de dag wat minder. Gisteravond tot een paar uur geleden zo'n lichtjes ongi gevoel. Maar vandaag ook de hele de al misselijk. Zo misselijk had ik me nog niet gevoeld. Echt een rollercoaster.. Je wordt van links naar rechts geslingerd!
@lia89 Die misselijkheid heeft me steeds meer in haar greep. Niet alleen 's ochtend, maar hele dagen door. Dat is echt slopend, je voelt je echt knock-out. Hebben jullie dat ook? Ben nu 7 weken en 5 dagen. Ga morgen de dokter ff bellen om te vragen wat ik in mag nemen tegen die misselijkheid. En net had ik honger als een paard voor het avondeten. En direct na het eten kei moe. Pff...
Goedemorgen allemaal! Gelukkig ben ik nog totaal niet misselijk. Vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger dus misschien komt het nog. Wel vaak een beetje zeurend gevoel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Ook in mijn onderrug. Geen echte kramp of pijn maar op de achtergrond aanwezig. Verder eigenlijk nergens last van. Ik ga wel wat eerder naar bed. Heerlijk ook om een beetje aan toe te geven. Vanochtend wel nog eens een keer een kruidvat testje gedaan. Een vriendin die zwanger was deed er eentje twee dagen voor haar miskraam en toen was het streepje opeens heel licht. HCG nam blijkbaar al af. Gelukkig knalde hij er af bij mij en was niet eens meteen bij opstaan. Had al behoorlijk wat gedronken. Geen garanties natuurlijk maar in ieder geval is HCG nog aanwezig. Zie veel over bloedverlies hier en dat heb ik niet maar wel veel over gelezen. Hoeft inderdaad niets te betekenen. Fijn al die info die je hier van anderen krijgt. Het is nog allemaal zo nieuw dus weet niet wat ik allemaal kan verwachten. Erg prettig om het een en ander terug te kunnen lezen. Volgende week dinsdag echo. Spannend!
Ohh men! Ik ben echt al zo misselijk elke ochtend. Meestal duurt dit de hele ochtend en komt dit einde van de avond weer terug. Heb enorm moeite met opstaan hier door en krijg amper iets door mijn keel. Maar goed, het hoort er bij! En herken dit van de eerste zwangerschap, dus weet dat het na 12 weken weer over zal gaan Verder begin ik al wel echt een beetje buikje te krijgen, vooral savonds na het eten kan ik het niet meer verbergen. Heb nu al geen spijkerbroeken meer aan, die zitten te strak. Heb maandag 3 oktober de eerste echo, dat zal bij mij rond de 8 weken zijn, spannend!
Goedemorgen, het ene dag voel ik me mega klote en belabberd (zo misselijk) de andere dag gaat het redelijk en is het op de achtergrond aanwezig. Dat aan het einde van de dag honger hebben herken ik wel. De hele dag kleine hapjes omdat dat het beste helpt tegen de misselijkheid maar niet te veel omdat het eten zo tegen staat. Maar savonds lust ik alles wel... Vorige week was ik op het werk ineens zo misselijk door de geur van koffie (vind ik normaal ook al niet lekker ruiken, maar rook nu zo sterk) dat ik de wc niet meer kon redden en de hele vloerbedekking onder spuugde... Dat maakt het wel een stuk moeilijker om het geheim te houden Maar het ergste is wel dat ik zo'n last heb van mijn hormonen, en ik mezelf letterlijk in de weg zit. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. Ik ben doodmoe en reageer overal fel op. Donderdag heb ik mega zitten huilen gewoon omdat ik me met mezelf geen raad weet. De tranen zit me toch continue hoog merk ik... We zijn al druk aan het aftellen naar woensdagmiddag (de echo) echt zo spannend...
@Patjuhxx: wel vervelend hoor zo misselijk. Wanneer begon dat op te zetten bij jou? Spannend! Het is al bijna 3 oktober! @Wen1977: Voor jou ook heel vervelend. Had jij dat meteen vanaf het begin? Nog even volhouden. Hopelijk wordt het al snel minder. Ik maak me bijna een beetje zorgen dat ik niet misselijk ben. Af en toe een vlaag maar dat is het wel.
Vervelend al die misselijkheid! Hier heb ik er gelukkig niet echt last van (afkloppen!). Vanmorgen heb ik de eerste echo gehad (7.1W). De echo was uitwendig en doordat mijn baarmoeder gekanteld ligt was er eigenlijk nog niet echt veel te zien.. Maar in de verte zagen we wel een hartje knipperen! Het vruchtje zelf kregen we alleen niet in beeld. Donderdag mag ik weer langskomen, maar dan voor een inwendige echo. Hier zal waarschijnlijk wat meer op te zien zijn! In heb overigens nog steeds last van licht (bruin) bloedverlies. Vooral in de ochtend.. Heel vaag.. Maar omdat ik hier nu al een paar weken last van heb maak ik me er eigenlijk niet meer zo druk om. Het zal er wel gewoon bijhoren.
@Schuimpje87 Wat fijn dat je uitwendig al een hartje zag knipperen! Ik hoop dat het bij mij a.s. donderdag ook zo mag zijn. Dan ben ik 8 weken en 2 dagen volgens mijn berekening. Spannend! Gisteravond had ik tijdens het koken van het avondeten ineens honger als een paard. Maar eenmaal gegeten sloeg dat om naar kei moe zijn. En ben ik direct even op bed gaan liggen. Vermoeiend al die rare kwaaltjes zeg pff, maar dat hoort erbij. Hoop dat die 12 weken snel voorbij zijn en het wat beter te doen schijnt te zijn. @82Noor Heb gelezen dat zo'n 20% van de zwangeren geen misselijkheid ervaren, maar dat die ook van een gezond kind bevallen. Die wie weet ben jij een van de gelukkigen.
Weer wat nieuwe meiden erbij, welkom en gefeliciteerd!! Wen wat balen dat je zo last hebt van je hormonen! Helpt het als je wat rustiger aan doet? Hopelijk overmorgen in ieder geval een mooie echo. Noor, ik zou je geen zorgen maken dat je niet misselijk bent hoor. Juist lekker van genieten. Schuimpje, top dat ze al een hartslag zagen met je uitwendige echo! en donderdag zal het beeld alleen maar nog beter zijn op je inwendige. Gaaf hoor! Hier zijn klachten wat af en aan. Een beetje misselijk, last van mijn borsten en wat krampen. Maar allemaal heel goed te doen!
Tja in die zin ben ik een apart geval. Sinds mijn tiener jaren gebruik ik al geen pil meer omdat ik daar ook mega depressief en opgefokt van werd. Nu gebruik ik al sinds dag 1 van de zwangerschap medicijnen (progynova), deze neemt de cyclus over zodat het ziekenhuis de terugplaatsing van de cryo goed kan inplannen. De progynova en utrogestan (sinds dag 10) moet ik allebei blijven gebruiken tot en met week 12. Maar het is dus af en toe lastig te zeggen waar de kwalen van komen, want dat zijn ook allemaal hormonen. @Schuimpje87, wat fijn een hartje! Gefeliciteerd hoor!
Ahhh ok Wen! Heel veel sterkte dan daarmee. Hoop dat je omgeving even extra lief voor je is. Ik heb nog een ander vraagje voor jullie: ik koop net heel blij op het station een zakje geschrapte wortels omdat ik trek heb en heb er net twee op toen ik me opeens bedacht dat ik die nu missvhien extra moet wassen? Hoe gaan jullie om met rauwkost? Ik eet bv ook vaak sla en tomaatjes. Ook eet ik wel eens een salade als ik uiteten ga. Kan ik dat ni beter niet meer doen?
En ik kom net dit artikel tegen... ga ik me toch weer een klein beetje zorgen maken. Ben niet echt misselijk, soms een vlaagje even maar echt misselijk, nee. Nu dus 6 weken en 2 dagen dus missvhien komt het nog. https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/09/26/braken-bij-zwangerschap-goed-teken-4468102-a1523411/amp?client=safari
@82noor: ik zou me niet te veel zorgen maken over die misselijkheid hoor! Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoon twee keer overgegeven en dat waren ook de enige twee keren dat ik misselijk was! Volgens mij was de eerste keer overgeven rond de achtste week.. Maar ik snap dat je je zorgen maakt hoor! Dat doen alle zwangere vrouwen .. Ik heb vandaag dan ook die echo gehad waarbij we het hartje zagen, maar tegelijkertijd lijkt het bloedverlies weer toegenomen.. Gek word je van die onzekerheid! Maar probeer toch te genieten, want hier hebben we allemaal zo lang naartoe geleefd!