#82noor, ik zou me geen zorgen maken over de (gebrek aan) misselijkheid. Dat kan nog gemakkelijk komen. @groente wassen, ik was de groente net zoals ik altijd deed. Niet iets extra's @schuimpje, had ik je al gefeliciteerd met je goede echo? Zo niet, gefeliciteerd fijn dat er een mooi hartje te zien was. Bloedverlies blijft vervelend. Heb je dit nog besproken? Zeiden ze hier nog iets over?
nou ik weet weer even hoe vervelend de eerste weken zijn afgelopen zondag een ietsie pietse met oog nauwelijks waarneembare rode stip gezien in mijn afscheiding, dit had ik de vorige keer ook met 5 weken en dit eindigde in een ma met 11 weken. toen was het vruchtje gestopt met 7 weken. dus ik knijp hem nu toch wel weer. morgen mag ik voor de eerste keer naar de verloskundige en ga dan toch maar vragen om een vroege echo. gisteravond wel voor het eerst pijnlijke borsten dus daar was ik eigenlijk wel heel blij om. mvm is gisteren geweest en dat was een knaltest. dus langzaam probeer ik de hoop toch goed te houden. maar wat is dat moeilijk zeg.
Ik was mijn groenten en fruit ook niet meer dan normaal. Wanneer het uit zo'n zak komt staat er toch ook altijd op dat het gewassen is in ijswater (als ik me niet vergis) dus dat was ik dan eigenlijk nooit. Jadie, vervelend dat zo'n ma er toch wel in blijft hakken wat onzekerheid betreft. Hier heb ik er ook heel veel last van Na de echo van afgelopen vrijdag met een kloppend hartje kan ik nog niet echt mijn rust vinden en er van genieten. Heb nu voor mezelf komende vrijdag een echo bij een particulier bureau gepland. Het kost wel 25 euro maar die is het me wel waard om weer iets geruster het weekend in te gaan!
tammie 81 ja ik snap je volkomen ik denk dat ik pas na 12 weken echo wat meer rust vind. maar met mijn werk kom ik heel vaak vervelende dingen tegen en ik hoop dat ik dat los kan laten. succes vrijdag met de echo en gewoon leven van dag tot dag.
Groente wassen doe ik ook niet extra dan normaal. En bij sla staat er inderdaad 3x gewassen in ijswater op, dus ga ervanuit dat dat goed is zo. Heb trouwens afgelopen dagen ineens heel erg behoefte aan chocolademelk. Drink zelfs een heel pak op een dag leeg! Hebben jullie ook van die producten die je ineens niet kan laten staan?
We hebben allemaal last van die rot onzekerheid! Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld omdat ik sinds gisteravond een inlegkruisje vol bloed ben verloren. Maar zij zegt je kan niks anders doen dan afwachten.. Zolang ik er geen buikpijn bij krijg hoeft het niks te betekenen.. @ jadie ik heb ook een keer een MA gehad. Op de echo van 9 weken bleek het hartje met 8 weken te zijn gestopt. Ik had toen tussendoor geen bloedverlies gehad. Vervelend hé die angst?
Schuimpje, wat balen van je bloedverlies! Hopelijk stopt het snel. Suzannaa, hier nog niet echt trek in iets specifieks. Ben benieuwd of dat nog gaat komen
schuimpje 87, wat balen inderdaad lees nu dat je last van bloedverlies hebt oh bah meid spannend bloed je nog steeds nu?? ik eet ineens tomaten en die lust ik helemaal niet maar eet ze nu alsof het een appel is echt heel gek.
Nou meiden ik denk dat ik deze groep ga verlaten. Gisteren zagen we nog een kloppend hartje op de echo! En vanmorgen kreeg ik ineens een zeurende pijn in mijn onderrug gevolgd door buikpijn. (Wat ben ik blij dat ik toevallig vrij was vandaag!) Toen dacht ik; dit is niet goed! Ik ben met een warme kruik op de bank in slaap gevallen. Een half uur later werd ik wakker van de krampen in mijn buik. Toen ik van de bank omhoog kwam toen voelde ik er van onder echt iets uitglijden.. Een hoop bloed stolsels. Ik heb heb twee uur lang krampen gehad en ik ben twee grote bloedstolsels verloren. Het vruchtje heb ik nog niet gezien. En ook de buikpijn en het bloedverlies is afgenomen. Stiekem hoop ik dat er een hematoom in mijn baarmoeder zat die er nu is uitgekomen. (Dat zou het steeds terugkerende bloedverlies kunnen verklaren.) Maar ik weet dat deze gedachte niet reëel is. Ik vind het gewoon zo moeilijk om te accepteren dat het voorbij is! :'(
Schuimpje, wat verschrikkelijk zeg. Heb je de vk gebeld voor een echo ofzo ? Ik hoop op een wonder voor je en dat het nog goed is. Sterkte!!😗
@kelien jullie hebben gisteren volgens mij een echo gehad. Ik ben zo benieuwd of het echt een tweeling is of niet ☺️
ah nee schuimpje wat vreselijk dat klinkt inderdaad echt niet goed wat klote zeg. ik zou toch maar de verloskundige bellen voor de zekerheid. sterkte meid duimen voor een wondertje
Mag ik me toevoegen aan dit clubje. Ik ben zwanger van de eerste nog heel pril en uitgerekend 31 mei, dus ik mag me er nog net bij voegen.
@schuimpje, wat ontzettend vervelend zeg. Die stolsels klinken niet goed. Heb je wel de VK gebeld? Voor zoiets moet je echt bellen hoor. Sterkte meis...
@suzannaa welkom en gefeliciteerd!! Spannende tijden. Ik heb ook wat last van krampen in de onderbuik maar waarschijnlijk is dat van het oprekken van de baarmoeder. @lia89 ik ben flink vermoeid en heb een ontzettend sterke reuk waardoor ik over mijn nek kan gaan van veel verschillende geuren door elkaar voor de rest voel ik me eigenlijk prima. Voel jij je ook goed? @girlie12 spannend hopelijk betekend het bloedverlies niks. @patjuhxx Ik begin ook al een buikje te krijgen, bij een 2de gaat dat sneller hoorde ik. Ik zat vandaag op mijn werk een beetje onderuit gezakt en toen zag je het echt heel duidelijk heb maar snel mijn vestje eroverheen dichtgedaan in de hoop dat niemand het gezien had haha. @wen1977 wat heb je gezegt op je werk nadat je moest spugen? die hormonen herken ik wel. Ik heb gister al een potje zitten huilen op mijn nieuwe werk. @schuimpje87 Wat vreselijk vind ik dit voor jullie, heel veel sterkte. Ik duim nog voor een wonder. @82Noor ik ben ook bijna niet misselijk bij mijn eerste zwangerschap helemaal nooit misselijk geweest wij hebben gewoon geluk. @tammie80 Ja wij hadden gister de afspraak bij de VK dat was nog een heel gedoe. 3 kwartier voor de afspraak belt de vk op dat het echo apparaat geen beeld geeft en dus waarschijnlijk stuk is ze vroeg of we dan toch langs wilde komen. We waren toch gegaan voor de intake ik dacht dan hebben we die maar gehad. Ik vroeg aan haar of ze het hartje niet op een andere manier kon luisteren. Dat kon niet maar ze ging nog eens naar het apparaat kijken. Mijn vriend gaat meekijken en komt tot de conclusie dat de knop van de stroomkabel uit stond. Dus we hebben die echo toch gehad. Het was 1 kindje met een kloppend hartje. Ik kon de lach niet meer van mijn gezicht krijgen, zo blij dat mijn vriend dat ding nog aan de praat had gekregen. @wensmoeder welkom en van harte gefeliciteerd!!!
Jeetje Schuimpje wat verdrietig. Dat klinkt idd niet goed, ik zou idd ook vk bellen voor een echo zodat je meer zekerheid hebt. Sterkte alvast! Verder hier misselijk... @Noor82 ik zou graag met je willen ruilen Boodschappen is lastig want wanneer ik een boodschappenlijstje moet maken, begin ik al kokhalzen :S De hele dag een gevoel in mijn maag, net alsof je flink buikgriep hebt gehad en voor het eerst weer een beetje op je benen staat. Geuren zijn lastig en eten daardoor ook, het moet maar ik heb er geen zin in. Voor de rest gelukkig niet moe! Eindelijk hebben we morgenavond een echo! Dan ben ik precies 8 weken en ik vind het nog steeds heel spannend. Zeker ook na de ervaringen hier dat het ook nog mis kan gaan, en zelfs ook nog later. Ik heb het niet in de hand en moet dat loslaten maar dat is wel moeilijk. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de echo morgen, pfff wachten duurt lang! @wensmoeder, gefeliciteerd en welkom!
Schuimpje, nee wat balen meis! Hopelijk mag je snel bij de vk langs voor een check. Ik duim mee voor een wonder! Wensmoeder, welkom en gefeliciteerd! Kelien, top dat je vriend het heeft gezien en je daardoor nog een echo kon krijgen gister. Toch maar 1 kindje maar alles goed zo te lezen. Geniet er van! Frenzie, veel plezier met je echo vandaag. Bij mij gisteravond opeens ontzettend misselijk van de lucht van een glas wijn wat mijn man dronk. Normaal ben ik echt gek van wijn. Maar kon er toch zo niet tegen... Heb het glas aan de andere kant van de tafel moeten zetten
Vandaag het hartje opnieuw zien kloppen. We zijn nu ook niet meer onder behandeling van het Radboud en mogen nu "gewoon" naar een VK toe.
Fijn dat alles goed is Wen! Wij hebben vanavond onze eerste echo gehad en het zijn er 2!!! We krijgen een tweeling! Het nieuws moet nog even landen Zo bijzonder Verder 2 hartjes zien kloppen en alles zag er top uit. Helemaal blij!