Hoi lia89, Komt ie dan! De foto's zelf vond ik niet zo goed gelukt dit keer, dus heb ik het filmpje even stop gezet en daar deze printscreen van gemaakt. Wat vind je ervan? Zijn er al meer met foto's? Ben echt zo benieuwd.
Ik ben echt nog een leek op het gebied van echo's maar op die van jou kan ik volgens mij wel al et een en ander onderscheiden, Suzannaa Hierbij die van mij van afgelopen donderdag. Vind ik ook vrij lastig te zien hoor. Kleintje ligt een beetje horizontaal met hoofdje links en wat hoger. Grote ronde hoofdje zie ik wel en volgens mij een klein handje. Dooierzak is ook wel duidelijk.
@82Noor Ja inderdaad he, zie bij die van mij heel duidelijk een armpje en beide beentjes. Vooral op het filmpje waarin het op en neer hupst zie je echt dat de knieen gebruikt worden. Maar bij jou is inderdaad goed de eierdooier te zien op de foto! Die liet ze bij mij tijdens de echo alleen even zien. Moet zeggen dat bij jouw foto ook al wel veel te zien is. Volgens mij een heel mooi zij aanzicht. Met het hoofdje, 1 arm en 1 been te zien.
Ja klopt. Is inderdaad van de zijkant met 1 armpje en beentje. Was precies 9 weken op de echo dus ws worden ze nu steeds duidelijker afhankelijk van hoe het kindje ligt. Wel heel bijzonder om te zien. Was het nou ook bij jou de eerste?
@82Noor Ja klopt, is ook mijn eerste. In het begin van dit jaar wel al een keer zwanger geweest, maar werd met 5 a 7 weken een miskraam. Nu zeggen ze dat alles helemaal volgens plan verloopt, dus heel blij. Maar blijft toch lastig om niet op je hoede te zijn, omdat het eerder mis is gegaan. Ga er dan niet meer zomaar vanuit dat alles goed komt. 31 okt heb ik weer een echo ivm de combinatietest en dan ben ik voorbij de 12 weken. Denk dat het dan wel een keerpunt voor mij wordt om er echt in te geloven. Bij de foto hierboven was ik 10w en 2 dagen. Ik vond het zo grappig om te zien dat het ineens nu een mini mensje lijkt. Dat er binnen een week zoveel kan veranderen en groeien he. Dan zal het er bij jou volgende week net zo uit zien als bij mij. Had je bij jou ook al beweging gezien?
Ik kan me voorstellen dat het dan allemaal extra spannend is. Maar de goede echo's zijn wel geruststellend lijkt me. Dit is voor ons ook de eerste. Eerste maand een poging en meteen raak en ook mijn eerste zwangerschap. Als ik alle verhalen hier lees mag ik me (in ieder geval tot nu toe) dus erg gelukkig prijzen. Ja, het kleintje was heel druk aan het bewegen. Op de live beelden was het wel ook een stuk beter te zien. Ook al een mini mensje. Maar die foto is dan weer een stuk onduidelijker. Ik heb geen live beelden mee gekregen.
Ah jammer dat je die live beelden niet hebt mee gekregen. Is ook maar 3 a 4 sec bij ons, maar precies het leuke sprongetje te zien. Wel leuk dat het al zo bewoog he! Ik vond dat zo onwerkelijk. En je voelt er nog helemaal niks van. Wanneer heb jij de volgende echo weer?
Vanmorgen de intake gehad bij de VK, een echo was niet de bedoeling maar ze konden het hartje niet vinden met dat geluidsding, dus ging mega stressen en uiteindelijk ook een echo gehad. Prachtig sterk hartje, schopte en zwaaide om zich heen. Dus helemaal gerustgesteld en gelukkig.
@Wen1977 Haha, erg he, hoe snel je in de stress kan schieten. Fijn om te horen dat alles toch gewoon helemaal goed blijkt te zijn! En toch wel leuk ook dat je weer even hebt kunnen kijken. Heb je ook een mooie foto mee gekregen? Ik heb ze bij mijn verloskundige nog niet gehoord over zo'n geluidsding. Ik dacht dat ze die pas over een paar weken pas gingen gebruiken.
@wenn1977, joh, dat je verloskundige dat überhaupt heeft geprobeerd! Mijn verloskundige gebruikt de doptone pas vanaf 12 weken, juist omdat je het hartje daarvoor vaak niet kan vinden. Wel weer leuk een extra echo
Hoooi! Ik schreef een paar weekjes terug al mee maar ben even een tijdje niet online geweest 😬 Inmiddels een goede echo gehad en nu ruim 8 weken. Nog een paar werken en dan de termijn echo! Is er hier eigenlijk al naar fb verhuisd? Dan verhuis ik namelijk graag mee 😂🙈 ben iets beter in fb bijhouden dan zp 😂
Ha meiden, ik ben er ook nog steeds hoor maar door veel gedoe in de familie en het overlijden van mijn opa niet toegekomen aan schrijven op ZP. Vandaag heb ik de termijnecho gehad, wat was het leuk om te zien. Baby was de baby dans aan het doen, lekker druk heen en weer aan het wiebelen. 2 handjes, 2 voetjes, 2 hersenhelften en een kloppend hartje gezien dus helemaal blij. Was toch allemaal erg spannend zeker met het verdriet van de laatste weken maar gelukkig is alles goed. Helaas zijn de foto's niet zo duidelijk maar ik hoop bij de combitest op mooie plaatjes. @combinatietest, wij laten deze wel doen ook ivm leeftijd van mij. Natuurlijk is het maar een kansberekening maar wil deze toch laten uitvoeren.
@82Noor Ohh dat is alweer snel. Laat jij ook de combinatietest doen? Daarvoor moest ik met 10w en 12w komen. De 12w echo is voor mij gepland op 31 okt. Dus ik moet nog ff geduld hebben.
@Suzannaa: Ja klopt. Ik had een echo tussendoor vanwege een vanishing twin dus daarom zit de termijnecho relatief kort op mijn laatste echo. Ik denk dat ik bij de termijnecho hoor wanneer ik de combinatietest zou kunnen laten doen. Ik twijfel of ik deze zal laten doen of meteen alleen de NIPT test. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter of ze bij de combinatietest nou meer dingen doen dan bij de NIPT want als dat wel zo is doe ik ze wel denk ik allebei. Maar ik denk dat ik de NIPT wel wil doen onafhankelijk van de uitslag van de combinatietest (en dan voor eigen rekening). Hoe denk jij daarover?
Gisteren bij de intake nog specifiek nagevraagd maar je krijgt alleen een nipt test als de combinatietest een risico uitkomst heeft van meer dan 1 op 200. Je kunt niet alleen een NIPT doen. De extra echo is inderdaad niet verkeerd maar die stress had ik liever niet gehad. Ik zei ook tegen mijn vriend, had ze alleen maar gevoeld dan was het goed geweest, maar nu... We hebben wel een foto meegekregen maar die was mega onduidelijk (vooral na de laatste foto). Ik geloof dat we gisteren ook met 5 minuten weer buiten stonden, dit was ook echt voor de geruststelling. Woensdag 26 oktober hebben we de termijnecho, voor de combinatietest moet ik nog een afspraak maken.
@facebook, er is idd inmiddels een fb groep. In het besloten gedeelte van de de mei mama's groep staat hoe je de fbgroep kan vinden hij is wel geheim dus je kunt hem niet vinden.
Volgens mijn vk kan je de NIPT test wel doen zonder indicatie als je deze zelf betaalt. Daarnaast heb ik contact gehad met het UZA in Antwerpen en daar kan je gewoon een afspraak maken voor de NIPT test. Op de site staat ook het volgende: Komen Nederlandse vrouwen in aanmerking voor NIPT? Ook vrouwen uit Nederland kunnen in ons centrum een afspraak maken om een NIPT te laten uitvoeren. Dit kan op het algemene telefoonnummer van het Centrum Medische Genetica of via NIPT@uza.be.
hey mama's hoe is het hier? ik zie mooie echo's voorbij komen. hierbij nog even een echofotootje van ons kleintje. vorige week gemaakt bij de termijn echo. 21 oktober mogen wij voor de combinatietest.