Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Duidelijke foto''s zeg, leuk!

2. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien87 Oh wauw! Leuk die foto's. Lijkt alsof die onderste een vooraanzicht is, kan dat kloppen?

@82Noor Ik heb met nog niet zo goed verdiept in de NIPT. Ook omdat ik dacht dat mijn verloskundige had verteld dat je die alleen in NL kan doen als uit de combinatietest een risico is gekomen. De combinatietest wilde ik sowieso laten doen en kwam er toevallig laatst achter dat die wordt vergoed uit m'n aanvullende verzekering, dat scheelt weer. Wij wilden die test vooral doen, omdat we liever vooraf willen weten wat we kunnen verwachten als er een risico lijkt te zijn. Dan kunnen we erover nadenken. Ik had ook begrepen dat ze in België makkelijker doen over de NIPT, maar meer dan dat weet ik niet.

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Gizmo, nog gecondoleerd.

Mooie foto's Kelien!

Wij hebben vanochtend termijnecho gehad. Ben 2 dagen teruggezet, maar alles zag er heel goed uit volgens de vk. Beebje lag lekker te spartelen 😍

Ivm hoog geboortegewicht van mijn oudste wordt ik met 26 weken getest op zwangerschapsdiabetes en krijg ik misschien een extra groeiecho. Beetje vreemd want dat heb ik bij m'n tweede niet gehad, en hij zat netjes qua gewicht, maar goed.

@besloten groep, ik heb ooit aangegeven dat ik erbij wilde maar ben nooit toegelaten. Nou ja t zal wel

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    OW en m'n jongste heeft nu waterpokken 😳 Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat ik ze zelf nooit gehad heb. Als ik ze zelf zou krijgen, is dat risicovol voor beebje en mij. Nu is de kans groot dat ik toch antistoffen heb, maar voor de zekerheid moet ik bloedprikken om dat te controleren

5. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    @ besloten groep hoezo en waarom en alleen via daar naar Facebook? hoezo en waarom???
    nou ja zal wel dan

6. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Voor de besloten groep kan iedereen zich aanmelden en is niet op toelating. Euh via die weg op fb is gedaan dacht ik zodat de beheerder niet op het openbare forum haar naam en omschrijving van haar profielfoto hoeft achter te laten (wat ik zeer logisch vind)

7. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Kijk even in mijn profiel vanaf daar kun je lid worden van de besloten groep. Geen idee hoe ik iemand zou kunnen toevoegen.

8. Kareshma

Kareshma Nieuw lid

20 okt 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey allemaal!!

Ik wil me graag bij jullie aanmelden. Ik ben 19 jaar en morgen 11 weken zwanger! Uitgerekend op 12 mei dus het lijkt mij superleuk om mee te kletsen ! :)

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Gefeliciteerd en welkom!

10. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Hoi, welkom.

11. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Hoe is het afgelopen Fallen?

12. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Gizmo, nog niks gehoord. Heb donderdag bloedgeprikt en als ik binnen een week geen telefoon kreeg dan zat t wel goed met de antistoffen.

@besloten groep, Ik vind m wel, 'aar zie niet waar ik me kan aanmelden. Of moet ik dat ff op de pc doen ipv op de telefoon?

We hebben t grote nieuws gisteren aan mijn ouders verteld. Die waren kei blij en enthousiast. Vanavond aan m'n schoonouders. Die waren niet enthousiast. Schoonmams vroeg of t ongepland was 😳 en feliciteerde ons pas na 45 min of zo. Viel dat ff tegen zeg.

Edit: ze vroeg ook niet hoe ik me voelde of hoe ver de zwangerschap is of zo. Ik heb t ook verrekt om t spontaan te vertellen.

13. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    OW en Karesha natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!

14. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Even afwachten dan maar komt vast goed.
    Wat leuk dat je ouders zo enthousiast reageerde, is toch altijd belangrijk. Des te jammerder (lekker woord haha) is dat je schoonouders zo lauw reageerden.... bummer!
    Gelukkig zijn jullie er wel heel blij mee en dat is waar het om gaat maar snap je teleurstelling.
    Wij gaan het donderdag aan mijn man zijn vader vertellen, hebben we eigenlijk heel weinig contact mee, lees 1x per jaar, en denk dat hij ook erg lauw gaat reageren. ZIjn gemis, net als bij jou.

15. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Dat is inderdaad een domper zeg, denk je leuk nieuws te brengen... maar probeer je dan maar zo goed mogelijk te focussen op het positieve. Jullie zijn ee blij mee en jouw ouders ook. :)

@82Noor Hoe was je echo vandaag? Die was vandaag toch? Weer mooie foto's gekregen?

16. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag 2e afspraak met verloskundige gehad. Pff, wat een inforamatie allemaal. Kreeg een hele tas vol troep en folders mee, haha. En dan die vragen... heb je al kraamzorg geregeld? Heb je al een kraampakket besteld? Weet je al of je borstvoeding wilt geven? Uh.. nee? Haha. Ik moet me maar eens gaan inlezen, denk ik. Het is allemaal nog een te grote ver weg van m'n bed show. Denk dat ik het allemaal pas begin te beseffen als de buik gaat groeien. Nu vind ik het allemaal nog zo ver weg klinken. Hebben er meer daar last van?

17. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Ik heb precies hetzelfde gevoel. Lijkt allemaal nog zo 'onecht' net alsof het iemand anders betreft.

18. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @gizmo332 Ja he, maar zeker ook omdat de buik nog niet groeit. Dan zal het besef wel komen. Maar het lijkt nu inderdaad nog heel onecht, alsof het mij niet echt overkomt ofzo. Dan kijk ik naar de echo's en filmpjes waar toch echt mijn naam bij staat. Maar besef komt nog niet.

19. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik heb dat ook heel erg hoor Suzannaa. Vind het ook allemaal een beetje veel. Wij zijn wel gisteren bij het kinderdagverblijf geweest vanwege de wachtlijsten hier. Kraamzorg heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Moet je dat ook al nu regelen?

20. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Weten jullie trouwens of je de uitslag van de combinatietest meteen krijgt? Ik heb gisteren al bloed geprikt maar ik heb volgende week vrijdag de echo. Dan is de bloeduitslag al beschikbaar maar vertellen ze je dan meteen na de echo hoe het ervoor staat?

Deel Deze Pagina