Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat fijn Tammie dat alles er goed uit zag met de nipt test

Ik heb gisteren de uitslag van de combinatietest gehad, deze was een kans van 1 op 3994 dus goed en voor de andere 2 dingen die ze onderzoeken 1op 5000 (dat is het maximale)
    Dus hier ook weer gerustgesteld. Hartje ook weer even gehoord 😍

Gisteren even bij de huisarts gemeld dat ik zwanger ben en bij de zorgverzekering en een kraampakket aangevraagd. Ik had 2 jaar geleden (toen ik zwanger was van J) al uitgezocht wat een goede verzekering zou zijn als je zwanger bent. We krijgen qua kraamzorg en zh echt alles vergoed en ze heeft het gecontroleerd en dat is nog steeds zo.
    Nu inderdaad de thuiszorg nog regelen.

Qua gewicht ben ik 2 kg afgevallen in mijn zwangerschap.
    Maar dat zal wel komen doordat ik tussen 6 en 12 weken echt geen zin in eten had (natuurlijk wel at maar iets minder) en een dag buikgriep heb gehad. Dus nu zit ik op het begin gewicht van mijn 1e zwangerschap en toen was ik 7 kg aangekomen

2. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Tammie, gefeliciteerd met je goede uitslag van de combinatietest! Wauw bij je vorige zwangerschap maar 7 kilo aangekomen. Netjes hoor! Hopelijk lukt dat bij mij nu ook...

3. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mama's hoe is het hier?
    ik voel me helaas nog erg moe en futloos. had gehoopt dat dat na 12-13 weken minder zou worden. misschien gaan kijken om weer wat te gaan sporten. sinds 1,5 week voel ik ook al kriebeltjes is mn buik. de eerste dagen kon ik blij zijn als ik een keer een kriebeltje voelde maar intussen is het duidelijk vaker. afgelopen week hadden we de uitslag gekregen van de combitest, bij alles 1 op 5000. morgen weer op controle bij de vk. verder zou ik graag een vroege geslachtsbepaling willen laten doen. maar mijn vriend voelt hier helaas niet zo veel voor. gaan jullie het doen? of wachten jullie netjes op de 20 weken echo.

4. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een mooie uitslag kelien.
    Beter kan niet.
    Balen dat je je nog zo moe en futloos voelt.
    Ik ben ook nog wel moe hoor, als ik 's avonds in de bank een programma op tv aan het kijken ben zie ik structureel het laatste gedeelte niet meer ☺️ Maar daarna moet je toch nog naar boven om naar bed te gaan.
    Ik ben ook bijna iedere nacht 1x wakker en dan vanaf 5:00 slaap ik niet meer dus het is ook niet gek dat je dan moe bent.

Ik heb toevallig net een berichtje gestuurd om een afspraak te maken voor een 3D echo. Bij de oudste hebben we dat met de 17 en 30 weken ook laten doen dus dat willen we nu weer doen.
    Gelukkig willen wij allebei weten wat het wordt en gaan we er ook geen geheim van maken tegen over de buitenwereld.
    (Kunnen we toch niet voor ons houden 😬)

5. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Kelien, wat een super uitslag! Wij krijgen het geslacht te horen bij onze uitslag van de Nipt. Ook wij wilden het allebei heel graag weten. Ik moet hier nog max. 1,5 week op wachten en dat vind ik al lang dus kan me voorstellen dat je tot 20 weken wachten ook erg lang vindt duren.

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook precies hetzelfde. Moe en sufloos. Lig vaak 's middags even languit op de bank en 's avonds zie ik ook structueel het laatste deel niet doordat ik in slaap ben gevallen. Wordt meestal 1x in de nacht wakker en ook rond 5 uur - 6 uur in de ochtend kan ik niet meer slapen.

Wij gaan met 15 weken voor een extra echo. Maar hebben er duidelijk bij gezegd dat ik geslacht niet wil weten. Het is puur om een recente echo foto te kunnen laten zien aan de families. We gaan het iedereen in week 15 vertellen. En zo'n 2D echo kost maar 35 euro. Dat vind ik de moeite waard.

7. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    yeej ik hem mijn vriend overgehaald gekregen. aankomende vrijdag hebben we een afspraak voor de geslachtsbepaling.
    @suzannaa willen jullie het helemaal niet weten of voorlopig nog niet? wel knap dat je je zwangerschap nog zo lang geheim kunt houden. ik kan het sinds de 11 weken niet meer verbergen. gister had ik controle bij de vk. geen hartje hoorbaar, beetje stress toen moest ik doorrijden naar de andere locatie waar ze een echo apparaat hebben en op de echo bleek dat ons kleintje gewoon een dwarsliggertje is haha. daar nog gevraagt of ze het geslacht kon zien maar de beentjes bleven dicht helaas.

8. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien87 Ik wil het vooral niet weten, mijn partner wel, maar ik pas na 9 maanden. Ondanks dat ik weet dat ik dat niet moet doen, heb ik een lichte voorkeur voor een meisje, maar ben ik ervan overtuigd dat het een jongetje wordt. Maar omdat ik bang ben dat ik de zwangerschap anders ga uitzitten als ik het weet, wil ik uit zelfbescherming niet weten wat het wordt. Hormonen en emotionele toestand verandert toch al met de dag aankomende maanden. Als het er na 9 maanden uit komt, ben ik reuze blij met wat het ook is geworden. Dat komt vast wel goed, dat weet ik zeker.

Op zich vind ik het heerlijk dat nog niemand het weet. Niemand die zich ermee bemoeid of steeds zal vragen hoe ik me voel. Daar heb ik allemaal niet zo'n behoefte aan. Maar na 15 weken is de kans natuurlijk groot dat men het gaat zien, haha. Dus dan moet ik wel. Maar de smoes om de beide ouders en broers en zussen bij elkaar te krijgen was met 15 weken ook wat makkelijker. We vieren dat mijn partner's verjaardag en tegelijkertijd de housewarming van ons huis. Dan wist ik ook zeker dat iedereen er zal zijn. ;)

9. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Knap hoor dat je het zo lang kunt verbergen.
    Ik vond het alleen al fijn dat ik niet na hoefde te denken wat voor kleren ik aan zou doen.
    Met 10 weken vond ik echt dat je het al zag dus trok ik de shirtjes aan die iets wijder waren 😉
    Afgelopen zondag hadden we een verjaardag van de tweeling van vrienden en daar vroeg iemand al aan de moeder van de 2 of ik zwanger was. Het kon natuurlijk zijn dat ik wat dikker was geworden zei ze haha

10. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ja dat soort vragen zijn wel altijd pijnlijk als het niet zo is. Maar ik wordt stiekem ook wel steeds nieuwsgieriger naar hoe ze zullen reageren.
    Bij mij zie je nog helemaal niks, maar nou draag ik altijd al wel losvallende shirtjes en vesten, dus ik kan het een tijdje uitstellen als het nodig is. ;)

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Wauw Suzannaa wat een zelfbeheersing zeg! Wel super leuk dat je in ieder geval straks iedereen bij elkaar hebt. Ben benieuwd naar hun reactie.

Kelien, top dat je je vriend hebt overgehaald :D Spannend hoor vandaag!

Hier gister de uitslag van de Nipt gekregen en alles zag er helemaal goed uit. We krijgen een meisje en dat was wel onverwacht. We hadden allebei gedacht een jongen maar we zijn er super blij mee. Nu van het weekend lekker alvast wat meiden dingen shoppen :D

12. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Hallo reageer hier niet heel veel kijk wel vaak mee.
    Ik wil ook niet weten wat het word van geslacht.
    Vind het als het een verrassing blijft veel leuker.

13. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Haha, ja sta er zelf ook van te kijken. Wordt wel steeds zenuwachtiger hoor. Vandaag naar de kapper geweest om m'n haar er vast leuk uit te laten zien, want er zullen vast foto's gemaakt gaan worden, haha. En woensdag de pret echo, zodat we de meest recente foto kunnen laten zien. Nou komt het wel steeds dichterbij dat het wereldkundig zal worden gemaakt, haha. Waren jullie ook zo zenuwachtig?

Nog ff wat anders. Voelen jullie ook al een hele tijd niks daar onderin en in je buik? Heb al weken het gevoel van hmm, hoort dat wel? Maar met de miskraam begin dit jaar voelde ik wel vanalles, en dat ging dus uiteindelijk niet goed. Dus ik probeer maar te denken van zo lang ik niks voel, gaat het goed, haha. Maar is dat zo?
    Alleen die vermoeidheid en vaak tussendoortjes moeten eten tegen de honger. Maar verder voel ik niks. Jullie ook?

14. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @tammie81 gefeliciteerd!! wat leuk een meisje.
    wij hebben vandaag de geslachtsbepaling gehad.

Bijgevoegde bestanden:

15. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    @suzannaa ik ben tussen de 6 en 12 weken wat misselijk geweest en zodra de 12 weken voorbij waren was het ook meteen over en daarna niet echt veel meer gevoelt. Wel dacht ik donderdag dat ik heel lichtjes bandenpijn had (nou ja pijn niet echt)
    Dus zo gek is dat niet denk ik dat je niet veel voelt.
    Het zou zo fijn zijn als je hem/haar zou voelen he

Kelien is het een meisje of zit ik helemaal verkeerd te kijken ?

16. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @tammie: leuk een klein meisje! Gefeliciteerd! Alleen maar meisjes in mijn omgeving maar nu dus ook hier. Heel grappig.

@Suzannaa: inderdaad wat een zelfbeheersing. Hier weet iedereen het inmiddels wel. En hebben nog een grappig fotootje op Facebook gezet. Ik ben totaal geen ster in het bekijken van echo foto's maar volgens mij zie ik geen piemeltje toch? Dus een meisje?

17. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie: Nog gefeliciteerd! Wat grappig dat jullie beiden aan een jongen dachten en dat het toch een meisje is. Ik denk zelf ook een jongen, maar het zegt dus helemaal niks, haha.
    Het zou trouwens echt fijn zijn inderdaad als je het zou kunnen voelen! Ik open net de app van Ouders van Nu en daar staat dat ik het over zo'n 2 weken net onder m'n navel zou kunnen gaan voelen. Kan het me nog helemaal niet voorstellen! Maar wie weet.

@82Noor Haha, ja maar nu zijn we hier natuurlijk ook benieuwd naar dat grappige fotootje. ;)

@Kelien Oef, ik vind het een lastige foto. Ik zie een hoofdje en handjes, maar kan geen beentjes vinden. Kun je ons verlossen met het antwoord? :p

18. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @suzannaa geen hoofdje geen handjes en geen beentjes in beeld :) enkel een stukje bovenlichaam met bekken. het is het is het is........... een meisje!!

Bijgevoegde bestanden:

19. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien Oooooh haha, nu zie ik het! Bekken inderdaad, nu snap ik het! Leuk, een meisje!
    Wij gaan woensdag voor een pret echo met 15 weken. Maar ik wil het geslacht niet weten. Hoop dat het lukt om dat niet in beeld te krijgen. 🙈

20. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Super leuk een meisje Kelien!

@Suzannaa: het was een foto van mijn vriend die het boekje leest 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun.

Deel Deze Pagina