@82Noor Haha, klinkt leuk. Vind hij het boek wat trouwens? Mijn vriend is niet zo'n lezer, maar je brengt me met dat boek ineens op een idee. Ik heb nog geen cadeautje voor hem bedacht en hij is volgende week jarig.
Mijn vriend houdt heel erg van lezen dus kan het niet helemaal beoordelen maar het is zeker geen hoogdravende literatuur. Je bent er zo doorheen volgens mij. Wel een leuk cadeautje. Mijn vriend moest er af en toe wel om lachen en heeft er zelfs nog wel wat van opgestoken.
Kelien, leuk ook een meisje Er zijn toch nog best veel meiden die het geslacht (nog) niet willen weten. Best wel bewondering voor hoor. Wij zijn gewoon zo nieuwsgierig dat ik dat echt niet zou kunnen laten.
Ja vind ik ook hoor. Zou niet kunnen wachten. Verrassing is leuk maar ik kan het gewoon niet opbrengen. Ben nu aan het wachten op de uitslag van de NIPT. Constant mijn mail aan het refreshen, hahaha... Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat als ik het mailtje krijg we deze 's avonds gezamenlijk openen. Dat vind ik al een hele opgave. Maar wel leuk om samen te zien wat het geslacht is.
Noor hoe was de uitslag van de NIPT test ? Wij hadden eigenlijk voor komende woensdag een 3D echo gepland maar die hebben ze afgezegd dus nu moeten we nog 2 dagen langer wachten voor we weten wat het wordt want nu hebben we hem volgende week vrijdag. Wij vinden het vooral praktisch om te weten wat het wordt al is het alleen al dat we de neutrale kleren echt niks aan vinden en je dan gericht kunt gaan kopen, maar we zijn natuurlijk ook veel te nieuwsgierig ☺️
@82Noor Ik heb het boek besteld, ben benieuwd wat hij ervan vind! Ohh ik ben zo stom geweest. Wij zijn druk bezig met de keuken verbouwen en gisteren wilde ik samen met m'n moeder een gat zagen in het massief houten keukenblad, voor de inductieplaat. Normaal geen probleem (we klussen veel), maar de decoupeerzaag had er nogal moeite mee en ik moest veel kracht zetten. Uiteindelijk heb ik besloten te stoppen en heeft m'n vriend het na zijn werk af gemaakt. Ineens besefte ik me weer dat trillingen helemaal niet goed kunnen zijn en nu ben ik ineens zo bang! Na het zagen gister voelde ik duidelijk dat m'n buik het er niet mee eens was. En ik was ineens helemaal kapot. Gelukkig zakte het gevoel uiteindelijk wel weer na een tijd weg. Maar vanmorgen voel ik het ineens weer wat onaangenaam zijn. Maar dat is meer richting m'n vagina om het zo maar te zeggen, dan bij het gedeelte waar de buik echo steeds wordt gemaakt. Dus waar het kindje ligt. Maar ik ben nu zo bang dat ik iets heb beschadigd. De verloskundige is vandaag niet bereikbaar helaas, heb ik al geprobeerd, dat kan pas maandag weer. Het is ook meer onaangenaam gevoel dan echt pijn, voelt als steekjes en wat trekkerig ofzo. Maar ik baal er zo van. Zou er een link zijn met de decoupeerzaag? Of zou het spierpijn zijn van het kracht zetten. Ik weet het gewoon niet. Afgelopen woensdag hadden we nog een hele mooie pret echo laten maken. Alles helemaal goed in orde. Kindje heel beweeglijk en groeit nog steeds volgens plan. We gaan a.s. zondag het geheim wereldkundig maken, maar nu twijfel ik weer zo erg. Wil het liefst weer even controle. Wie kan me van mijn onzekerheid af helpen?
Gelukkig was het gevoel naarmate de dag verstreek weer minder geworden en ben ik er weer meer gerust op. Morgen gaan we het grote nieuws vertellen! Ik probeer er maar niet aan te denken om niet zenuwachtig te worden, haha.
Heb je niet gewoon last van je darmen (gehad)? Ik merk dat die van mij soms heel vervelend doen sinds mijn zwangerschap. En dat geeft me ook een beetje onaangenaam gevoel in die streek.
Ja, ik denk dat dat inderdaad precies samen is gevallen. Inmiddels heb ik nergens meer last van, dus zou dat best zo geweest kunnen zijn. Ben blij dat ik nu gewoon weer niks voel, geeft me meer rust. En we hebben het gisteren aan de hele familie verteld. Iedereen was blij verrast, dus helemaal leuk!
Suzannaa, wat leuk dat je het hebt kunnen vertellen en dat iedereen zo verrast was. En ook fijn dat je geen last meer van hebt van je buik. Kan me voorstellen dat je daar wel even onzeker van wordt. Tammie, wat jammer dat je echo 2 dagen is uitgesteld. Ons geduld wordt tijdens een zwangerschap af en toe wel echt op de proef gesteld he... Wij hebben afgelopen weekend eindelijk wat kleertjes gekocht voor ons meisje. Echt zo super schattig al die jurkjes en pakjes Ook hebben we een afspraak staan over 2 weken bij een babyzaak om alle grote dingen te gaan bestellen. Echt heel veel zin in!
@tammie81 Ohh, zo ver ben ik nog lang niet, haha. Maar kan me wel voorstellen hoe leuk het moet zijn om tussen die kleertjes te lopen. Ik ben nog niet eens zover om zwangerschapskleding te kopen. 🙊 Vind het nog steeds een ver weg van mijn bed show. Net weer bij de verloskundige geweest. Hartje klopt nog steeds goed. En de uitslag van de combinatietest was binnen. Op alles scoorde het kans 1 op 5000, dus helemaal blij mee, ondanks het een kansberekening is. Ze zei dat ze de baarmoeder al hoog voelde ofzo. En vroeg of ik al een buikje zag of last had met kleding. Nog helemaal niet zei ik, maar toen zei ze dat het ook vaak ineens binnen een paar dagen ineens boem buik kan zijn, haha. Dus nu zit ik toch maar te denken van hmm, misschien toch maar alvast wat zwangerschapsbroeken kopen, haha.
Hoi Ik.zou graag met jullie mee kletsen zijn er net achter dat ik zwanger ben. Zijn dinsdag bij de vk geweest voor een echo en bleek al 14 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Ben 20 mei uitgerekend. Groetjes Patty
Hoi Patty, Welkom! Wat leuk dat je je bij ons aan sluit. En wat een verrassing dat je al 14 weken bleek te zijn. Dan ben je de eerste 12 weken zeker zonder moeite door gekomen. Spannend allemaal!
Hoi suzannaa Ben wel een.paar weeken goed misselijk geweest en moe maar dacht dat het aan me b12 tekort lag. Maar we zijn gelukkig de kritische tijd wel voorbij gekomen zonder zorgen dus dat is wel fijn. Woensdag hebben we geslachtbepaling dus ben.benieuwd. Groetjes Patty
Hoi Patty, Dat scheelt inderdaad wel het nerveuze afwachten tot de kritische 12 weken grens eindelijk voorbij is. Leuk dt je nu al snel weet welk geslacht het is! Ik wil het pas weten na 9 maanden. Ben reuze nieuwsgierig, maar hou vast aan m'n plan, haha.
He meiden, lekker rustig hier. Hoe gaat het met iedereen? Patty, welkom bij de groep! Fijn hoor dat je al zo ver was toen je de echo kreeg. Scheelt een hoop onzekerheid Hier gaat het wel goed. Buikje begint nu echt zichtbaar te groeien. Is nog wel een heel gek idee dat daar nu echt een kindje in zit maar als ik haar ga voelen bewegen zal dat vast veranderen. Verder lekker geshopt afgelopen weekend voor nieuwe kleding en de basis dingen zoals kamertje, kinderwagen, etc.
Hoi Tammie81, Ben ook heel benieuwd hoe het hier met de rest gaat, is ineens erg rustig geworden. Hier alles nog helemaal prima. Heb van de week de 20 weken echo afspraak gemaakt voor net na de Kerst. Gek idee is dat al. Bij mij nog niet echt een buik te zien. Maar ik heb ook wel een stevig postuur, dus misschien duurt het bij mij wat langer voordat het zichtbaar wordt. Ik voel in ieder geval nog niks. Bij de laatste echo zei ze dat kindje wel gunstig ligt met de placenta van achteren. Daardoor zou ik het wel allemaal goed moeten kunnen gaan voelen straks. Ben benieuwd! Wel voel ik al een soort van heuveltje dat wat harder is opkomen, net onder de navel, maar vooral alleen als ik in bed lig. Ik heb nog niet geshopt, maar wel een zwangerschapsbroek besteld. Vond ik al heel wat, haha. Want bij de echo zei ze ook dat het vaak voorkomt dat er ineens boem een buik kan zijn binnen een paar dagen. Dan wil ik toch een beetje voorbereid zijn, haha.
Ik heb al wel een zwangerschapsbroek aan. Ik pas al mijn eigen kleding ook nog maar rand van mijn broek drukt dan net op de verkeerde plek en zit dan niet lekker. Ik heb er dus maar aan toegegeven. Was een verademing, vooral 's avonds. Bij mij zie je verder ook nog niks. Ook zijn mijn klachten een stuk minder dus vergeet ik het soms gewoon helemaal. Voel me in ieder geval weer een beetje als mijzelf.
Hoi dames, fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Het is hier inderdaad heel erg rustig geworden. Iedereen zit in die besloten groep denk ik (die ik niet kan vinden ☺️ Hier gaat ook alles goed. Afgelopen vrijdag een 3D echo gehad. Dat zag er allemaal weer super goed uit. We weten nu ook dat we een meisje krijgen. Ik dacht echt dat we weer een jongetje zouden krijgen. Ons zoontje zei steeds zusje... Dus het was echt een super leuke verrassing. Vandaag bij de vk geweest en alles was goed. Bloeddruk blijft stabiel laag 90/60 maar dat is prima
Hoi hoi We hebben vandaag geslachts bepaling gehad en het word een meisje ben er super blij mee kunnen we lekker gaan shoppen. Groetjes Patty