Wat een meisjes allemaal. Leuk! Sinds 2 dagen voel ik ineens weer meer in m'n buik. Soort van steekjes en opgeblazen gevoel. Ben zo benieuwd hoe het voelt als je het kindje gaat voelen!
Hallo mamas ik kom ook maar weer eens even hoi zeggen. Pff heb een paar belabberde weken erop zitten. flinke griep en verkoudheid gehad en het bleef kwakkelen uiteindelijk een kuurtje gekregen. Na 3,5 week begin ik me langzaam weer een beetje mens te voelen. Na 5 weken te hebben mogen genieten van al dat gekriebel in mijn buik is ons meisje nu ook eindelijk begonnen met schoppen. Klein druktemakertje is ze wel. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik straks verder ben en er minder plaats is. @patty gefeliciteerd!!! En welkom hier.
Hoi allemaal @kelien das balen een flinke griep en verkoudheid. Daar word je niet vrolijk van. Ik ben ook benieuwd wanneer ik onze meid ga voelen heb af en toe al wel.kriebels. bij de andere was het allemaal rond de 20 weken dat ze begonnen te schoppen dus ben benieuwd. Is hier geen lijstje met uitgerekende datums geslacht en afspraken. Groetjes Patty
@kelien Oh wauw! Wat leuk dat jij al vanalles voelt! Had jij al meer kinderen of was dat de eerste? Ik had begrepen dat als je al kinderen hebt gekregen, dat je het allemaal al eerder ziet en voelt. Ik kan echt niet wachten! @Patty Er is wel een lijstje geweest ooit, maar helaas zijn er een hoop niet meer actief hier op het forum, waardoor het een beetje is verloren. Maar je kan altijd natuurlijk een nieuw lijstje maken. Ik ben uitgerekend op 10 mei.
@suzannaa ik ben nu zwanger van de 2de. bij de eerste vond ik het ook al super vroeg toen ik hem met 15,5 voor het eerst voelde kriebelen. dit keer was het met 13,5 week dus al. ik heb wel de placenta aan de achterkant liggen maar ondanks dat vond ik het erg vroeg. Mag ik vragen of jullie al aangekomen zijn en hoeveel? bij mijn eerste zwangerschap was ik op het eind ruim 20 kilo aangekomen en dat hoopte ik dit keer toch niet meer mee te maken. deze zwangerschap is echt weer heel anders. ik ben afgelopen week pas mijn eerste 500 gram aangekomen.
@kelien Oh dat is inderdaad al heel vroeg, zo vroeg heb ik het nog niet eerder gehoord. Bij mij ligt de placenta ook aan de achterkant, maar heb nog niks gevoeld waarvan ik kan zeggen van oeh dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik weet nog niet of ik echt ben aangekomen. Ik hoop ook zeker niet dat het 20 kilo wordt! Maar merk dat ik de laatste tijd wel heb toegegeven aan pepernoten en chocoladeletters. Wij hebben geen weegschaal in huis, dus de enige keren dat ik me weeg is bij de verloskundige. Maar dat is ze bij de laatste afspraak vergeten te doen. De afspraken ervoor was ik bij elkaar volgens mij 1.5 kilo aangekomen. Ik wil graag weer gaan fitnessen, want dat abonnement loopt nog, maar heb nog niet de fut gevonden om even actief te gaan sporten.
Bij de verloskundige hier hebben ze mij nog nooit gewogen ook niet bij mijn eerste zwangerschap. Ik ben ongeveer een halve kilo aangekomen in mijn zwangerschap maar ik was doordat ik de eerste weken me niet lekker voelde 2 kg afgevallen dus eigenlijks er al 2,5 kg bij 😬 Met de eerste zwangerschap was ik maar 7 kg aangekomen. Ik vrees dat dat nu niet gaat gebeuren als er nu al 2,5 kg bij is. Ik heb gisteravond voor de eerste keer de kleine gevoeld, tenminste misschien al wel vaker maar ik heb dan zoiets van zou ze het zijn of zijn het toch gewoon mijn darmen. Met 13,5 week is inderdaad lekker vroeg.
Hoi hoi Allemaal een.goed Sinterklaas weekend gehad of moeten jullie nog. Wij hebben het gisteren gedaan ben blij dat het erop zit en hopelijk keert de rust nu weer terug. Ze waren gelukkig allemaal blij met der cadeautjes. Me moeder had voor de kleine meid ook al wat leuke dingetjes gekocht echt lief. Vanavond gaan we de kerstboom zetten kunnen we er lekker lang van genieten. Groetjes Patty
Wij hebben hier voor het eerst helaas geen Sinterklaas gevierd. Maar dat komt omdat we nog flink in de verbouwingen zitten. Komt volgend jaar weer helemaal goed! @tammie80 Wat apart dat er zo'n verschil zit tussen al die verloskundigenpraktijken he. Maar ze doen bij jou wel de bloeddruk meten toch?
@suzannaa, ja dat wel. Die was vorige week 90/50. Echt laag voor mijn doen maar perfect voor de zwangerschap. En ik heb er geen last van. Sinterklaas hebben wij zaterdag gevierd. Mijn ouders waren 40 jaar getrouwd dus we zijn eerst met het gezin (op mijn vriend en zwager na die moesten werken) naar monkey toen gegaan en daarna zijn ze (mijn neefje van 2 en mijn zoontje van 20 mnd) bij mijn ouders naar bed gegaan (ze wilden alleen niet slapen waren natuurlijk op van de zenuwen wat ze van de sint zouden krijgen haha) Toen de vaders er waren mochten ze de cadeautjes uit pakken en ons meisje kreeg ook inderdaad wat. Ik had zo'n leuk tuniekje van z8 gezien en die heeft ze gekregen in mt50 en dan een rose broekje erbij. Super blij mee. Daarna lekker pannenkoeken gegeten bij het pannekoekenhuis. Echt een leuk dagje en we waren meteen klaar met de sint.
Klinkt reuze gezellig! Wij hebben er een gourmet avondje met m'n ouders van gemaakt vanavond. Om toch een beetje feestelijk te doen, haha. Kan niet wachten om volgend jaar weer Sinterklaas te vieren. Bij mij is de bloeddruk steeds 145/nogwat. Maar daarvan zegt ze ook steeds dat het ok is. Heb er verder geen verstand van.
Ik heb van de week m'n eerste zwangerschaps jeans gekocht. 🙈 Haha, moet echt nog heel erg aan het idee wennen, maar ik kan 'm maar vast in de kast hebben liggen. Zijn er trouwens meer die last hebben van hartbonken/overslaan van het hart? Ik heb er al een paar jaar last van. Dokters zeggen steeds dat het komt door spanning en stress, al ervaar ik dat niet zo, maar dat zal dan wel. Maar heb er de laatste tijd veel meer last van. Voor de zekerheid maar even een afspraak gemaakt bij de huisarts of dat niet schadelijk is voor mij of de baby.
@suzannaa nee daar heb ik geen.last van. Wel snel buiten adem en hele dagen moe. Maar dat komt door mijn b12 twkort. Bij me vorige zwangerschap had ik dit ook. Heb zelf ook al een paar zwangerschaps broeken ze zitten echt fijn. Me andere broeken beginnen te knellen. En hoe is het hier met de andere zwangere is zomaar rustig. Groetjes Patty
@ suzannaa jij houd het nog goed uit met je eigen kleding dan. ik vind die zwangerschapsbroeken echt een gemak. mijn hart gaat ook niet zoals het moet maar dat is bekend. ik heb van mezelf een lage bloeddruk in de zwangerschap is hij over het algemeen prima. afgelopen week bij de verloskundige was het 72/46 echt laag maar toen ik klaar was wilde ze het nog een keer meten en toen was hij netjes 110/70. wanneer kun je bij de huisarts terecht?
Hoi Ik zou het leuk vinden weer mee te willen kletsen?! In verwachting van de 2e en uitgerekend op 7-5. Hartbonken: hier geen last van, maar wel sneller vermoeid en daarbij een snelle hartslag. Lage bloeddruk: volgens mijn vk hoort dat bij dit termijn. Merk het zelf ook wel, af en toe ineens duizelig. Aankomen: tot nu toe 2kg erbij en kan mijn normale kleding allemaal nog aan. Bij mijn eerste ruim 20kg aangekomen. Werd toen erg gestimuleerd vanuit vk veel aan te komen, ivm wens brostvoeding te geven. Dit omdat ik altijd tegen ondergewicht aan zit. Toen veel gegeten maar weet nu dat borstvoeding zeker niet vanzelfsprekend is en niet voor iedereen weg gelegd, dus hou ni rekening met wat ik eet en wil niet teveel aankomen. Moet er tenslotte ook weer allemaal af. Weet iedereen al wat het wordt? En goede 20 weken echo's gehad?
Hoi @daisy gezellig dat je weer mee komt kletsen. Wij.krijgen een meisje en jullie. Ik ga deze keer geen borst voeding geven. Vind het niet makkelijk geef liever de fles ook omdat giovanni dan nog geen jaar is en ik me handen toch al vol heb. Voor de 20 weken echo moet ik nog bellen. Want we zijn er pas een paar weekjes achter dat we weer zwanger zijn. Groetjes Patty
@ patty, wij weten het nog niet! As donderdag de 20 weken echo, ben heel erg benieuwd! Ja begrijpelijke beslissing! Is het wel gepland als ik vragen mag? Dacht dat ik snel was (1e is 1 jaar en 7 maanden als de 2e geboren wordt) Ik ben er nog niet over uit, vriend wil graag dat ik borstvoeding weer probeer. Ga het denk ik wel weer proberen maar alleen met een goed afgebakend plan en lukt het niet, dan niet!
@ daisy Nee was eigenlijk niet gepland maar zeker meer dan welkom. Heb je ee. Voorgevoel wat het word.
@ daisy ja dat denk.ik ook een cadeautje. 3 januari hebben we de 20 weken echo. Ben benieuwd. Groetjes Patty