Hallo allemaal, Wat super leuk zo'n topic! Wij zijn nu 20weken zwAnger.. Na heel vaak te horen gekregen in het ziekenhuis waarschijnlijk om medische redenen geen kindjes te konden krijgen, is het toch super speciaal dat we nu al 20weken zijn! Super leuk om al jullie verhalen en reacties te lezen! Ik ga voortaan vaker op deze topic kijken, supper cool! Groetjeezz Mariellaa
He meiden, ik ben even een tijdje niet heel actief geweest. Hoe is het met iedereen? De meesten nu allemaal toch al wel richting de helft van de zwangerschap. Hebben jullie ook het idee dat het zo snel opeens lijkt te gaan?
@ Marielle gefeliciteerd! Gaat alles goed met je? 20 weken echo al gehad? @tammie ja tijd vliegt! Vergeet vaak zelf dat ik zwanger ben
Ja dankjeweel! Jaa met de kleine gaat alles verder goed, ik heb zelf helaas erg last van ichias in me rug, dus moet me af en toe even gedeisd houden! volgende week maandag de 20weken echo, (21 weken echo dus eigenlijk haha) echt super veel zin in! Hoe gaat het met de rest van jullie allemaal?
Ja hier vliegt de tijd ook super snel. @ mariella wat super speciaal. Echt een super cadeau. Maar wel balen dat je last heb. Weet je ook het gslacht al.
@de nieuwe dames onder ons. van harte gefeliciteerd!!! en welkom hier. Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Deze was niet helemaal waar je op hoopt. hoofdomtrek was te klein en de nierbekken iets te groot. deze combinatie kon iets van een afwijking of een syndroom betekenen. we hebben een paar dagen bedenktijd of een we een vruchtwaterpunctie willen laten doen.
@kelien87 Haha, ja klopt. Maar ik ben begin dit jaar 5 kilo afgevallen en heb daarna niet echt geshopt voor nieuwe broeken, dus denk dat ik daarom nog wel wat speelruimte heb. Maar moet zeggen dat ik deze week toch wel wat vaker zoiets heb van hmm zit niet zo lekker. Ik kan a.s. woensdag terecht bij de huisarts vanwege de hartbonken. En heb net contact gehad met de praktijk voor zwangerschapsyoga, morgen een gesprek mee ingepland. De verloskundige raadde me dat aan om te proberen tegen hartbonken en hyperventilatie, dus ik ben benieuwd. Wij hebben de 20 weken echo op 28 dec! Ben echt super benieuwd of alles nog steeds goed gaat en op schema ligt. Kan niet wachten!
@kelien87 Ohjee! Lees net je laatste berichtje. Dat is balen zeg, dat hoop je niet te horen natuurlijk. Was bij jullie de combinatietest wel goed gegaan toen? Of heb je die niet laten doen? Lijkt me een emotionele periode, veel sterkte gewenst. @tammie81 Ja de tijd vliegt enorm! Ineens zitten we al op de helft! Ik vergeet ook vaak dat ik zwanger ben. Ben benieuwd wanneer ik wat ga voelen en zien. Misschien dat ik dan wat minder vergeet zwanger te zijn. 🙈
@kelien wat een naar nieuws, zoiets hoopt niemand te krijgen! Zijn jullie er al over uit wat jullie doen? @ Suzanna verstandig dat je toch even langs de Ha gaat. En goed om yoga te doen, komt ook vast tijdens de bevalling wel van pas
Kelien, oh nee dat is niet zulk fijn nieuws! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je de combinatietest of Nipt hebt gedaan. Suzannaa, goed dat je het laat controleren bij de HA en yoga kan zeker geen kwaad! Wij hebben de 20 weken echo op 27 december. Dan zijn we precies 20 weken en 1 dag dus mooie timing Gaan jullie trouwens nog iets doen qua cursus? Ik heb me net ingeschreven voor een hypnobirthing cursus. Als ik aan de bevalling denk vind ik het toch wel erg spannend dus ik hoop dat ik me met die cursus kan voorbereiden en dat ik ook wat handvaten krijg om mezelf te ontspannen en alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
@tammie81 Nee ik ga geen cursus doen de bevalling komt zoals het komt en laat het gewoon over me heen komen. Heb bij de andere ook geen cursus gedaan. En heb al de bevallingen zonder pijnstilling gedaan. Dus deze moet ook goed komen.
@Daisy en @Tammie Gisteren naar diegene geweest die zwangerschapsyoga geeft. Voorlopig gaan we eerst wat individuele lessen doen, tot ik voel dat ik zover ben om met de groepslessen mee te doen. Daar behandelt ze namelijk elke les een thema over de bevalling. En aangezien ik daar nog niet mee bezig ben, leken individuele lessen nu beter. Ben ik ook wel blij mee. Had een goede klik mer haar en ze was gelukkig niet zweverig en leek mijn problemen goed te begrijpen. Dus binnenkort weer. Vanmorgen ook naar de huisarts geweest vanwege de hartbonken. Het heeft vooral met mijn angst te maken dat ik er zo'n last van heb. Veel mensen schijnen die bonken te hebben, maar ondanks het kan voelen dat m'n keel wordr dicht geknepen en het meer lijkt te worden, is het niets ernstigs en zal het niks ernstigs worden. Ik moet een manier vinden om ermee om te gaan en te accepteren. Dus ik hoop dat de yoga gaat helpen. Heb wel eem potje zitten janken bij de huisarts, haha. Zullen de hormonen wel zijn. Ik had haar nog gevraagd wat de cursus hypnobirthing inhoud, maar dat schijnt alle lessen samen met je partner te zijn en vooral voor vrouwen die bang zijn voor de bevalling. Zie dat niet zo zitten, dus denk dat ik het bij de yoga houd. Voor mezelf en de zwangerschap vast handig. Zijn er meer die de yoga gaan doen?
Kelien wat heftig zeg om da te horen bij de echo. Wij hebben hem as maandag. Ik vind het echt wel spannend, vooral als je dat van jou nu leest. Qua zwangerschapscursussen ga ik dit keer niets doen. Ik heb de vorige keer yoga gedaan en ik denk dat ik dit keer lekker voor een massage ga in mijn verlof ofzo Dat is altijd lekker.
@suzannaa wij hebben de combinatietest toen gedaan en alles was in orde. Maarja dan worden de 3 meest voorkomende dingen getest he. hopelijk voel je je door de yoga snel wat relaxter @daisy120 we hebben inmiddels een afspraak gemaakt voor een vruchtwaterpunctie. Aankomende maandag kan ik terecht. @tammie80 mijn gevoel zei het van te voren al dat het niet goed zou zijn. Ik wil ook niemand ongerust maken maar wilde gewoon even mijn ei kwijt. Ik ga duimen voor iedereen op een goede 20 weken echo. we zijn er zelf trouwens heel rustig onder. hoe rot het ook is ik kan de situatie niet veranderen door me ellendig te gaan voelen. we laten het op ons afkomen en zien het dan wel weer. en ik wil dat ons zoontje hier nu niks van meekrijgt. hij heeft er ook niks aan als papa en mama steeds verdrietig zijn. ons meisje in de buik zal de stress ook ervaren. we proberen ons dus maar zo rustig mogelijk te houden.
Kelien, wat goed dat je er zo rustig onder weet te blijven. In ieder geval heel veel sterkte met de punctie en hopelijk komt daar gewoon een goede uitslag uit! Suzannaa, fijn dat je eerst prive een paar lessen kan doen en pas in de groep mee gaat wanneer je daar aan toe bent. De hypnobirthing is inderdaad alle lessen (5 stuks) samen met partner. Ik vind dat op zich wel heel fijn om er dan samen heel bewust mee bezig te zijn. Ook ben ik erg bang voor naalden dus ben als de dood dat ik tijdens mijn bevalling inscheur/knip/pijnstilling nodig heb dus hopelijk helpt het me er ook bij om in dat geval niet in paniek modus te gaan schieten...
@ kelien, knap dat je je zo rustig en sterk kan houden. Wil je heel veel sterkte wensen en duimen voor jullie! @ Suzanna leuk dat je eerst individuele lessen krijgt. Denk zeker dat yoga, en dan met name ademhalingstechnieken en ontspannen je erg kan helpen tijdens de bevalling! De buikademhaling heeft mij zeker door de eerste paar centimeters gesleept bij de eerste. Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad, krijgen een meisje en ze maakt het gelukkig allemaal goed! Enige is dat met 30 weken er nog een echo volgt omdat de placenta nu nog te laag ligt, als dit niet veranderd moet ik een keizersnee krijgen. Maar de echoscopiste denkt dat het allemaal wel goed komt en ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. We dachten zelf heel erg dat het weer een jongen werd dus moeten even schakelen
@kelien Wat sterk van jullie dat jullie er zo rustig onder blijven. Maar je hebt ook wel gelijk, je kunt er niks aan veranderen als het zo moet zijn en je kunt inderdaad beter niet extra spanning en stress doorgeven aan je kindje. Ondanks dat jullie zo rustig blijven, merk ik wel dat het ons allemaal wel aan het denken heeft gezet. Het is ook echt allemaal maar een wonder wat er allemaal wel en niet kan gebeuren. Ik denk wel aan je en vind mijn 20 weken echo steeds spannender worden. Zeker dat die combinatietest uitslag dus inderdaad niet alles zegt. Sterkte met de punctie! @tammie81 Oef, ja nee, gelukkig heb ik verder nog nooit goed na gedacht over inscheuren, knippen, keizersnede. Maar het idee alleen al brengt de bibbers over m'n rug. Moet er ook echt niet aan denken. Ik heb al gauw last van angst, dus zolang het er allemaal goed uit ziet, probeer ik er niet aan te denken. Maar als ze aangeven dat er een kans gaat bestaan, oef nou dan heb ik die cursus denk ik ook wel nodig, vrees ik. Maar nu eerst maar eens focussen om m'n ademhaling, want die schijnt al niet fantastisch te zijn. @Daisy120 Bedankt voor de tip over buikademhaling. Dan weet ik waar ik het voor doe. Ik heb al wat oefeningetjes gister en vandaag toegepast over hoe ik beter zit en daardoor de buik ruimte krijgt om adem te halen. En hoe ik beter op kan staan. Ze voelen goed.
Hallo mama's ik wou even van me laten horen maar zal later weer uitgebreider op iedereen reageren. We hebben vanmorgen eerst weer een uitgebreide echo gekregen en de punctie stond aan een gesloten in gepland. Tijdens de echo werd nu ook een gaatje in het hart ontdekt. We waren dus toch wel blij dat we een afspraak hadden staan voor die punctie. De punctie zelf viel me best mee. Vandaag en ook morgen ga ik niet werken en doe ik rustig aan. Bij de combinatietest had ik bij alles 1 op 5000 maar na alles wat ze nu gezien hadden is het 1 op 100 geworden. Het worden dus spannende feestdagen voor ons maar na dit alles ben ik toch blij dat we de punctie hebben laten doen. 27 december krijgen we al een deel van de uitslag en op 2 januari de rest.