Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @tammie81 Bedankt voor de reactie! Dat vertelde de echoscopiste ook, dus maar gewoon afwachten. Ze zegt dan wel maak je niet druk daarom, maar dat is toch moeilijk om niet te doen he. Ben inderdaad wel heel.blij met de goede echo!

@Spannend03 Welkom! Ik ga de zwangerschapsyoga doen, maar voorlopig nog inidividuele sessies, tot ik voel dat ik toe ben aan de groepslessen. Daar behandelen ze namelijk elke les een thema rondom de geboorte. En 1x mag de partner mee. Ik ben nog niet zo ver in m'n hoofd, maar de 20 weken echo heeft wel echt geholpen.

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    @ susannaa dat is bij mij ook het geval. In 95% van de gevallen komt het goed is mij verteld. Bij de 5 waar het niet goed komt, ligt hij zo slecht dat ze dat met 20 weken vaak al wel in kunnen schatten.
    Zou mij dus niet teveel zorgen maken!

Welkom spannend!
    Ik heb bij de eerste zwanger en fit gedaan. Sporten in een groep onder begeleiding van een speciaal opgeleide fysiotherapeute. Tevens zaten hier 3 info avonden bij over de bevalling en puffen, vond dit meer dan voldoende. Vriend moest mee naar de puf les en vond dit ook meer dan voldoende 😀

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daisy Ohh echt, dat stelt me wel gerust. Het is jammer dat ik me niet meer kan herinneren hoe groot de opening was. Maar ik ga me proberen er niet op te focussen.

Dat zwanger en fit klinkt trouwens ook wel fijn!

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hoi lieve mama's!

Lang geleden dat ik gereageerd heb hier. Het gaat niet zo goed met me 😔 Ik ben nog steeds zooooo ontzettend moe - het lijkt sinds begin deze maand zelfs weer erger geworden... Vk heeft bloed geprikt, maar alles lijkt okay. Heb nu twee weken kerstvakantie. Als dat geen nieuwe energie geeft, zal ik in 2017 minder moeten gaan werken...

Gelukkig hebben we 23 december een goede 20 weken echo gehad. Kindje is wel (erg) groot (met name buikje en lange benen). De echoscopiste zag dit liever dan kleine kindjes, maar ik ben er niet helemaal zo blij mee. Dl was namelijk ook n grote lummel en zl was ook niet heel klein, dus vandaar dat de vk mij met 26 weken aan een suikertest wil onderwerpen. Ben dus benieuwd wat zij van deze metingen vindt...
    Echoscopiste vermoedt dat het gewoon genetisch bepaald is dat wij grote kindjes maken (terwijl ik maar een klein frupke ben 🙈). Ik had weer een dikke placenta dus kindje krijgt goed te eten bij mij

5. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Bij mij ligt de placenta trouwens hoog aan de voorkant. Ik voel de baby al een tijdje schoppen, maar niet zo vaak. Dan moet ie net aan de onderkant bezig zijn haha

Kelien, wat een schrik zeg. Hoe waren de eerste uitslagen?

@zwangerschapscursus: ik heb 2x yoga gedaan en daar veel aan gehad, zowel om in beweging te blijven als tijdens de bevalling. Nu geen zin in een derde keer. Ben wel nieuwsgierig naar zwangerschapshaptonomie, maar ben er nog niet achteraan gegaan.

@geslacht: wij willen pas bij de geboorte weten of we een jongen of meisje krijgen. Dat was de vorige keren heel erg leuk.

@shoppen: wij hebben eigenlijk nauwelijks meer iets nodig. Heb zelf ook nog niks gekocht voor de baby...

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Leuk dat we weer wat van je horen! Jammer dat je nog altijd zo moe ben, maar heel herkenbaar. Ik ben ook nog steeds erg moe. Lig bijna dagelijks 's middags even te slapen op de bank en 's avonds val ik om 21u al wel weer in slaap voor de buis. En als ik samen met m'n partner ergens heen rijdt met de auto, dan lig ik altijd al snel weer te slapen. Ik geef er maar gewoon aan toe, op zich voelt het wel fijn om mezelf die rust te geven.

Wat leuk om te horen dat jullie het geslacht ook niet willen weten! Daar gaan wij ook voor, maar je hoort het niet zo vaak. Lijkt me een leuke verrassing straks. :)

7. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, ik kan me wel voorstellen dat je je toch een beetje zorgen maakt hoor. Maar is echt niet nodig volgens mij ;) Net wat Daisy zegt als de vk het er echt "slecht" uit vond zien en je een groot risico had gevonden zouden ze dat volgens mij wel meteen vertellen. Wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor, dat geen zorgen maken.

Fallenangel, oh nee hopelijk komt er gewoon uit dat je geen suiker hebt. Dat lijkt me echt heel vervelend! Wel balen dat je nog steeds niet helemaal fit bent.

Knap trouwens van jullie beiden dat je het vol kunt houden om het geslacht niet te weten zeg!

8. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @tammie81 Dank je, is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik denk dat jullie gelijk hebben, dan had ze dat wel gezegd. Gisteren ben ik er wat over gaan googlen. Stom idee natuurlijk, want dan zie je vaak de meest nare dingen voorbij komen, dus ik doe maar net alsof ik dat allemaal niet heb gelezen haha. En probeer het te laten rusten. Wel ga ik proberen geen zware dingen meer te tillen (al wordt dat wel lastig als we aan het verbouwen zijn).

9. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mama's
    ik reageer even heel kort want ben echt kapot van alle spanningen van de afgelopen weken. maar alles is goed met ons kindje. er is niets geks uit de punctie gekomen en het hartje, hoofdje en nierbekken waren nu ook in orde. ik laat me snel weer hier zien en dan lees en reageer ik even bij.

10. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien Ohh wat een opluchting! Snap dat je je sterk hebt gehouden, maar die spanning moet killing zijn geweest. Zeker met de kerstdagen waar je liever blij en gezellig mee doet, terwijl je met je hoofd ergens anders zit. Wat fijn om te horen dat nu blijkt dat alles goed is! Toch nog een gelukkig nieuwjaar!

11. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat een goed nieuws Kelien! Zijn alle extra onderzoeken nu dan voorbij?

12. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed. En het is nog steeds een meisje. Was zo bang dat het nu een jongen zou zijn. Maar nu kunnen we vollop roze gaan shoppen.

Groetjes Patty

13. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh super Kelien wat fijn, een mooi begin van 2017!

Patty mooi dat het nog steeds een meisje was en dat ze helemaal gezond is. Toch wel fijn als je daar eenmaal voorbij bent he.

14. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Patty,

Wat goed om te horen! Shopze. ;)

15. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn kelien!
    En patty shop ze :)

16. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Poehhh wat een goed nieuws Kelien! Snap dat alle spanning er nu even uitkomt.

Patty fijn dat je nu onbelemmerd kunt gaan shoppen voor je gezonde meisje!

Suzannaaa ja het blijft leuk om straks die verrassing te hebben. Balen dat jij ook moe bent. Gelukkig lukt t jou om s middags even te gaan liggen. Met n peuter en kleuter in huis zit dat er bij mij zelden in helaas

Tammie, het zal wel meevallen met m'n suiker. Mocht het dat wel zijn, dan hoop ik dat we daarmee ook mijn vermoeidheid onder controle gaan krijgen.

17. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Oef, ja met twee kindjes wordt rust pakken inderdaad een stuk lastiger. Ik heb een eigen eenmanszaak en kan gelukkig gaan liggen wanneer ik wil. Wanneer weet je meer over je suiker? Zou fijn zijn als je daar snel mee aan de slag kunt.

18. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Hmm hier gister op controle geweest bij de vk en nu moet ik ook een suikertest doen bij 24 weken zwangerschap. Op nuchtere maag prikken, dan drankje en 2 uur later weer prikken. Ze begon er gelijk over toen ik binnenkwam dus had het idee dat het standaard gedaan wordt maar wat ik erover lees is het toch eigenlijk niet zo standaard. Nu ben ik wel nieuwsgierig waarom ik hem moet doen. Ik heb niet echt ergens last van en met de 20 weken echo was ons meisje iets aan de kleine kant maar niets om ons ongerust over te maken. Zijn er meer meiden die dit standaard krijgen?

19. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    nee nu niet gehad en bij mijn vorige zwangerschap ook niet.
    Eigenlijk nooit eerder gehoord dat dit standaard gebeurd.
    Ik zou even informeren waarom je dit krijgt, al is het maar voor je eigen gemoedsrust

20. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Suzannaaaa, suikertest zou ik met 26 welen krijgen, zeiden ze. Dinsdag moet ik weer op controle, dus daarna zal ik wel meer weten.

Tammie, geen idee... er is in ieder geval steeds meer aandacht voor. Ken meerdere zwangeren die m nu krijgen - al heeft dat vaak met vorige zwangerschappen te maken. Volgens mij zijn de protocollen aangescherpt of zo. Misschien vanwege je leeftijd?

Deel Deze Pagina