Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik hoorde ook dat ze die test doen als je wat zwaarder bent omdat je dan mogelijk meer kans hebt op zwangerschapssuiker.

2. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 'wat zwaarder' (111 kilo inmiddels, maar ik ben ook lang), maar ik heb niet over een suikertest gehoord. Verloskundige zei bij eerste afspraak alleen dat ik wel op m'n voeding moet letten (geen jam, fruitdranken of snoep eten, gelukkig eet ik alle drie zelden), omdat als je zwaarder bent aanleg voor zwangerschapdiabetes kan hebben. Verder heb ik niemand erover gehoord eigenlijk. Dus ik weet niet wat standaard is.

Ik moet wel in week 27 nog een keer een bloedtest laten doen, maar dat heeft te maken met dat ik resus factor c heb ofzoiets. (Misschien testen ze dan ook wel meteen suikergehalte, geen idee hoe dat zit).

3. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Ik had bij de start van mijn zwangerschap een bmi van 26. Misschien dat het dan daardoor komt....

Suzannaa het is ech alleen de suikertest die ik moet doen. Er is geen rhesuscheck aangevinkt op het formulier. Misschien dat dat daarna nog een keer moet. Bah al dat prikken, ik haat naalden :(

4. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik ben benieuwd wat nu de trigger is. Zal het de volgende keer ook eens vragen aan m'n Vk.

Zijn jullie trouwens al aangekomen?

5. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Nu in totaal 4 kilo aangekomen.
    Bij mijn vorige zwangerschap in totaal ruim 20 aangekomen, wil dit nu wat beperken ;) al zit ik normaal tegen ondergewicht aan dus moet er wel minimaal 15 weer aankomen.

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Oh echt, bij mij was die rhesus check direct mee genomen met bloedprikken voor de combinatietest. Maar wie weet komt dat inderdaad nog, of was het bij jou wel getest, maar gewoon in orde.

@82Noor Ik ben ook al wel aangekomen. Nu zo'n 5 kilo, maar die decembermaand hielp ook wel mee, oeps haha. 🙊🙈

7. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een andere vraag trouwens. Hebben jullie ook zo'n last van bloedneuzen? Heb er sinds de zwangerschap met grote regelmaat last van. Nou ja, last, het valt me op. Maar ik heb het voornamelijk als ik wakker wordt, dat ik dan een verstopte neus heb, maar dat het een opgedroogde bloedneus blijkt te zijn. Die verder m'n neus niet uitgekomen is.

Sorry, misschien wat onsmakelijk haha, maar vroeg het me gewoon af, omdat het me opvalt. Had er namelijk daarvoor nooit last van.

8. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Ik was tot de 17 weken maar 1,5 kilo aangekomen dus erg netjes maar toen ik vorige week ging meten met 21,5 week zijn het in totaal 5 kilo geworden. Ook hier een decembermaand die niet echt heeft geholpen terwijl het daarvoor zo netjes ging... Nu maar hopen dat het bij mijn volgende weging met 26 weken weer wat meevalt!

Suzannaa, hier ook behoorlijk vaak last van bloedneuzen en daardoor verstopte neuzen. Dan moet ik weer snuiten en begint het weer te bloeden. Hiervoor had ik daar ook nooit last van.

9. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    @tammie81 ik krijg a.s. Maandag de suikertest. Maar bij mij is dit omdat mijn vader suiker heeft dus dan checken ze dit altijd.
    Ik zie er al weer zo tegen op. Dat drankje is echt vies. Nouja als je het in 1 keer doorslikt gaat het wel maar die laatste slok vond ik vies. Hopelijk valt het nu mee en is de test goed net als de vorige keer.
    Liever iets te veel controleren dan te weinig vind ik.

@82noor ik was 2 weken geleden 4 kg aangekomen in totaal.
    Bij mijn vorige zwangerschap was het maar 7 kg in de hele zwangerschap, daar ga ik zeker overheen lijkt me 😬

Vorige week een week flink verkouden geweest, ik was er echt beroerd van en door het vele neus snuiten wel wat bloed uit mijn neus gehad.
    Verder heb ik er nog niet echt last van moet ik zeggen

10. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Van bloedneuzen heb ik echt nooit last gelukkig - ook nu niet.

Was vorige controle geloof ik n kilo of 3-4 aangekomen. Bij m'n oudste werden dat er 20, bij m'n jongste iets minder. Uiteindelijk zonder lijnen wel gewoon alles eraf hoor.

Ik heb me vandaag ziekgemeld. Die vermoeidheid gaat te ver en schakelt mij uit. Ik baal maar m'n manager en collega's waren heel begripvol. Gelijk een afspraak gepland met de arbo arts zodat we een plan kunnen maken en mijn werkgever weet waar ie aan toe is.
    Vanmiddag nog bij huisarts geweest. Die kan weinig doen, maar laat nog eens eens algemeen bloedbeeld prikken. Hij is geloof ik met name benieuwd naar ijzer en schildklier. Ik verwacht er niet zoveel van.
    En dan morgenmiddag weer controle vk

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Tammie, daar heb je helemaal gelijk in hoor. Liever een check doen die onnodig was dan iets missen. Uiteindelijk gaat het toch om je kindje en daar heb ik best een paar extra prikken en een vies drankje voor over.

Fallen, balen dat je zoveel last hebt van je vermoeidheid maar goed dat je je nu ziek hebt gemeld. Even aan jezelf en de kleine frummel denken. Hopelijk lukt het om dan met de arbo arts een haalbaar plan op te stellen.

12. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Oh gelukkig ben ik dan niet de enige met bloedneuzen en 5 kilo erbij. Ik doe mijn best de kilo's te beperken, maar oef wat is dat lastig. Zeker met de vermoeidheid geef je al gauw aan vanalles toe.

Die bandenpijn en bekkenpijn komt bij mij steeds meer opzetten. Zitten gaat prima, nergens last van, maar lopen pff. Ben zo nu en dan net een oud oma'tje die overal op moet steunen, vanwege de pijn. Zelfs auto rijden begint minder leuk te worden. Gewoon gassen gaat wel, maar zodra ik op de rem moet, dan ai auw. Hebben jullie dat ook?

13. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hoi mag ik mee komen praten ?
    Ik ben nu 22w+5. Van mijn 2 E zoontje zwanger.
    Hij is voor 11 mei , binnen een kleine 3 weken heb ik mijn Suikertest en 22 februari eindelijk terug een echo :D

14. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik wil ook graag een beetje mee kletsen en lezen.
    Ben 11 mei uitgerekend van 2e kindje. Een meisje als het goed is.

Las wat over bloedneuzen, dat heb ik ook. S nachts de neus "dicht" en 's morgen bloed korstjes snuiten.

En ook ik heb last van mijn banden. Vooral midden onderin. Heb het gevoel dat de baby heel laag ligt.
    Shoppen is geen pretje meer :(

15. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi @mama alex en @teuntje83, welkom!

@teuntje83 Ja precies! Dat heb ik dus ook met die bloedneuzen. Heel irritant, maar gelukkig ben ik niet de enige en zal het er wel bij horen.
    Leuk dat jij 11 mei bent uitgerekend, ik 10 mei, maar dan van mijn eerste. :)
    Schoppen gaat bij mij nog goed, maar ik heb het gevoel dat het allemaal zwaar weegt in m'n buik ofzo.

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja, die bloedneuzen horen erbij.
    komt door de betere doorbloeding.
    Daarom heb je bv ook eerder bloedend tandvlees dan voorheen.

Bij de eerste had ik veel minder last van mijn lichaam dan deze keer. "Ze" zeggen ook dat je eerder bandenpijn hebt enzo, omdat het al is uitgerekt ;)

17. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Het is wel fijn om te lezen op zo'n forum dat je niet de enige bent met allerlei kwaaltjes zeg. De bloedneuzen, strijd tegen niet teveel kilo's, vermoeidheid, etc. Zeker omdat het ons veel moeite heeft gekost om eindelijk (blijvend) zwanger te raken heb ik soms toch het gevoel dat ik niet mag klagen nu dus het is fijn dat het hier af en toe toch kan :)

18. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja, Tammie, helemaal mee eens. :D
    Dit is de derde keer nu dat ik zwanger ben, maar de eerste keer dat het goed lijkt te gaan. Uiteraard ben ik er dolblij mee!
    Maar ik vind het ook fijn om even te kunnen klagen en de ervaringen van andere meiden te lezen. Zo weet ik een beetje wat 'normaal' is. Het zijn voor mij toch alleen nieuwe ervaringen.

19. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mogen ook de moeders klagen die er zo'n moeite voor hebben gedaan. Juist jullie mogen dat doen denk ik.
    Ik vind het inderdaad ook heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die bijv super moe is. Ik wijd het dan maar aan de korte nachten maar he ik ben zwanger en heb nog een kleine rond lopen. Je voelt je zo snel een zijkert.

20. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Inderdaad goudin, het even "checken" of iets normaal is, is zo fijn! Ze zien me anders iedere keer aankomen bij de verloskundige met mijn "domme" vragen :D

Tammie, ik vind het af en toe al vermoeiend zonder een kleine dreumes die hier rond loopt dus super veel respect voor meiden die in verwachting zijn van hun 2de/3de kindje!

Deel Deze Pagina