Ik ben bij de huisarts geweest en overleg met mijn manager gehad. Ga per direct halve dagen werken (3 halve ipv 3 hele). Gek idee hoor. ik ga ook een bekkentherapeut overwegen ipv of naast fysio. Al zegt de huisarts dat ze beide het probleem niet kunnen verhelpen. iemand ervaring in het verschil tussen beide? Ze zeggen vaak vanaf week of 20 elke week halve kilo erbij. Maar weinig van te zeggen. Je kunt ook veel aankomen en het erna zo weer eraf hebben. Helaas heb ik van de vorige zwangerschap 10 kilo eraan gehouden.. En ja, heb alles in huis. Vind het veel te leuk om alles te kopen. Nu wachten tot ik alles kan gaan installeren.
Heb het meeste al van mijn eerste en heel veel kleertjes alweer gekregen. Kamer dit weekend weer mee aan de gang. @ teuntje, ga naar een bekken fysiotherapeute ipv een "gewone". Een gewone heeft hier niet voor doorgeleerd en een bekkenfysiotherapeute heeft hier een hele masterstudie na de gewone fysiotherapie voor gedaan
Morgenochtend mag ik weer naar de verloskundige praktijk voor het gesprekje, wegen en bloeddruk meting. Hopelijk mogen we dan ook weer even naar het hartje luisteren. De nesteldrang zegt dat die kamer af moet komen, dus we hebben ook maar een week in februari vrij genomen om de vloer en de muren te regelen. Zin in!
Hier is elke controle (nu nog om de 4 weken) bloeddruk meten en hartje luisteren. Wegen hebben ze alleen de eerste keer gedaan. verder nog niet. Heerlijk hè, die Nesteldrang Het is ook zo leuk als het af is. En alle kleertjes liggen en hangen. En het bedje staat opgemaakt klaar..
Vanmorgen naar de fysio geweest. Hij hoorde de klachten zo aan en zei direct al dat ie me gaat doorverwijzen naar de bekken fysio. Super blij mee. A.s. dinsdag al een afspraak ingepland. Want als ik nu al zo'n last van de bekken krijg, moet ik die goed behandelen en voorzichtig mee zijn, zei ie. Geen zware spullen meer tillen. Dus tip voor de anderen, als je er net als ik al zo'n last van hebt, ga naar de bekken fysio. De nesteldrang is bij mij nog niet gekomen. Wel heb ik steeds meer zoiets van oei wat gaat de tijd snel. Ik wil de kamers boven op 1 april afgebouwd hebben. Dan wil ik met verlof. Dus dat is al over 2 maanden. Nog maar wat meer vrienden uitnodigen om te komen helpen klussen. 🙈 Verloskundige was bij mij ook om de 4 weken, maar nu om de drie weken. Dat gaf voor mij ook aan van oei tijd gaat nu al komen haha. Las laatst ergens dat als de baby de 26 weken is gepasseerd, dat ze dan er alles aan gaan doen om het in leven te houden, omdat het vanaf dat moment levensvatsbaar is. Wow, dat is ook al over twee weken. Wat vliegt de tijd!
He meiden, even super druk geweest dus weinig tijd gehad om hier even te komen maar ik ben weer helemaal bijgelezen Tammie, heb je ondertussen de uitslag al gehad van de suikertest? Was alles ok? Ik moet morgen en ben benieuwd of mijn kleine meid ook zo gaat reageren op het suikerdrankje. Meestal wordt ze super actief als ik zoetigheid eet Suzannaa, hier was ik in 4 weken tijd ook 3,5 kilo aangekomen in de december maand. Tja wie verzint er dan ook dat we vlak na de feestdagen op de weegschaal moeten gaan staan. Dat vermijd ik normaal gesproken ook altijd... Fijn dat je trouwens wordt doorverwezen naar de bekkenfysio! Spannend, goed dat je je hebt kunnen beheersen met shoppen zeg! Weet je al wanneer je je babyshower krijgt? Kun je daarna mooi los gaan Qua gewicht, hier de meeste kilo's in de decembermaand. Ben nu in totaal 5 kilo aangekomen met 24+3 week dus vond dat op zich wel netjes. Mama alex, succes met je suikertest vandaag! Redelijk wat meiden hier met bekkenklachten zeg! Hier ook al zo'n last van. Als iemand nog de gouden tip heeft om het te verlichten? Teuntje, fijn dat je minder kan gaan werken. Hopelijk helpt dat een hoop tegen de klachten. Enne hier ook al (bijna) alles gekocht hoor. Het is gewoon te leuk om daar mee bezig te zijn Hier van de week het kamertje geleverd dus in de komende 2 weken lekker bezig met alles in elkaar zetten en echt in te gaan richten. Echt zo super leuk om te zien hoe het allemaal bij elkaar komt Verder morgen de suikertest, ben ook wel benieuwd of dat allemaal goed is. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je die uitslag hebt?
@Tammie81 Voor de bekkenklachten heb ik een aantal oefeningen mee gekregen. Diegene die bij mij het beste werkt en ook meestal direct effect heeft is deze: ga op je zij liggen met je knieen ingetrokken. Til het bovenste been op, terwijl hij ingetrokken blijft. Blijf even in de lucht hangen en laat hem weer naar het andere been toe zakken, máár blijf nét boven het liggende been hangen. Even zo laten hangen en weer omhoog. En doe dit een aantal keer. Je zal merken dat je het gaat voelen bij je bovenbeen/heup. Dat is goed, maar forceer het niet. De andere oefening die ook goed werkt is de kat. Ga zitten op handen en knieen. Maak je rug bol en dan hol. En herhaal dit steeds, maar forceer het niet. Deze helpen bij mij het best. Succes met de suikertest!
Eindelijk van de Suikertest vanaf , vandaag 25 weken ver alweer . nog 5 weekjes en dan ben ik in de magische 30 weken..
Vandaag de eerste keer een halve dag gewerkt. Das gek, om dan te gaan.. Moet er even aan wennen Heb ook een bekkentherapeut gebeld, maar korte wachtlijst, dus krijg dinsdag een afspraak. Wat grappig, dat die baby's zo reageren op de suikerdrankjes. Hi Hi Mama alex, ik zit vandaag ook precies op 25 weken
Jaa gaat snel ineens he! Ik zit nu op 25 weken en 1 dag. Kreeg vandaag een email van de zorgverzekeraar dat ze met 26 weken het kraampakket al gaan opsturen. Wow! Gaat me ineens wel heel snel allemaal, haha. @teuntje83 Wat fijn dat er een korte wachtlijst is en je snel naar een afspraak kan. Ik ga toevallig dinsdag ook voor het eerst naar de bekken fysio. Ben benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen.
@Bekken: ik heb er gelukkig weinig last van. De beste tip die ik iedereen kan geven om haar bekken te ontzien, is: NIET met je benen over elkaar zitten! Ook niet alleen enkels gekruist. En niet meer zwaar tillen natuurlijk. @Suikertest: zijn er al uitslagen binnen? Ik moet 10 februari. @Ziektewet: mijn vermoeidheid is iets minder, maar nog steeds flink aanwezig. In overleg met de bedrijfsarts werkbij nu een uur per dag vanuit huis. Het is niet veel, maar toch fijn om te doen. UWV deed trouwens wel erg vervelend. Vaag verhaal, blablablabla, terwijl de bedrijfsarts het juist heel duidelijk vond... @Babykamer: Shame on us.... Nog geen idee hoe we het straks gaan doen. Op termijn willen wij naar de zolder, maar dan moet je jongste eerst zelf de trap op kunnen, vind ik. In eerste instantie zal de baby op onze kamer slapen. Maar moet ie dan wel of niet een eigen kamertje hebben? Andere optie is om de oudsten een tijd samen te laten slapen. Of de oudste tijdelijk naar zolder - maar dan blijven we wel aan t wisselen..... als iemand nog een geniaal idee heeft?? We hebben op de eerste verdieping 3 slaapkamers en een zolder die netjes is maar waar n hoop troep staat en die nog niet geïsoleerd is. @Shoppen: bij n derde heb je niet zoveel nodig. Heb alleen wat pampers gekocht omdat er n goede aanbieding was, maar er niet meer voldoende pakken in mijn zoontje maat waren 🙈 @Namen: hoe staat dat bij jullie? Meisjesnamen hebben we allerlei ideeen over, maar jongensnamen zijn vreselijk moeilijk.... En dat voorspelt niks aan het geslacht want bij mijn zoontje hadden we de naam ook pas met 33 weken of zo.... Voorletters I.S. zou ik niet te hard over vallen. Voornaam Isis valt voor mij dan weer wel af.
@FallenAngel Haha, ja pff namen zijn echt zo lastig. Zat toevallig net nog te zoeken. Voor een jongetje zijn we er zo goed als zeker al helemaal uit. In ieder geval over de voornaam. Maar meisjesnamen pff. Wat is dat lastig zeg.
=> suikertest, ik heb een simpele suikertest gehad. Met vingerprik en gewoon ontbijt. Die uitslag kreeg ik meteen en was goed => shoppen, de grote dingen heb ik ook van de eerste. En verder kleertjes "moest" ik wel nieuwe kopen. Krijg een meisje en heb al een jongen. Daarnaast gewoon leuk om speentjes, nieuwe hydrofiele luiers etc te kopen => naam, wij krijgen een meisje, dus hoef maar 1 naam te verzinnen. Zijn er wel min of meer uit. Wel lichte twijfel voor 1 andere naam nog. Maar manlief is al overtuigd
Hoi dames, Wat was het toch een tijdje rustig en nu kijk ik 4 dagen niet en is er weer zo veel getypt. Gezellig. Ik ben maandag naar de vk geweest en kreeg daar de uitslag van de suikertest. Hij was in het begin van de test (vingerprik) 4,3 en na het drankje en 2 uur wachten 4,9 dus dat was uitstekend. Nu met iets van 30 weken nog een keertje bloedprikken en dan hebben we dat gehad. Ook kreeg ik de uitslag van de 20 wkn echo. Ze had al wel meteen gezegd dat het er goed uit zag en dat ze wat kleiner dan gemiddeld is maar nu was de uitslag (na 5 weken) pas binnen bij de vk. Nu mag ik ook over 3 weken weer. We gaan afbouwen of beter gezegd we gaan de aantal keren naar de vk eigenlijk opbouwen. Maandag alweer 26 weken, pfff Het kamertje blijft hier zoals ie is. Ons zoontje gaat naar de zolder en daar hebben we vorige week woensdag een bed en een kast voor gekocht. Als het bed binnen is zetten we het eerst op de babykamer (nu zijn kamer) anders zijn het wel heel veel veranderingen voor hem, andere kamer, ander bed en een zusje. Ik ben benieuwd hoe vaak ie uit bed valt want hij draait nogal veel in bed. Ik heb het meeste ook wel in huis. Pampers, flesjes voor na de bv (als het lukt) kolfapparaat hadden we al gekocht bij de oudste, kleertjes etc. Ik heb gisteren en vandaag de kleertjes al gewassen. Zou dat bij de nesteldrang horen ? Ik moest en zou het wassen. Echt zo leuk om het op het wasrek te zien hangen. De naam vinden we echt lastig. Bij de oudste hadden we volgens mij nu al wel een naam maar geen tekst voor het kaartje en nu hebben we de tekst maar geen naam. Nog even druk zoeken dus als jullie leuke tips hebben voor een naam die bij Jelte past (hoeft niet fries te zijn) dan hoor ik het graag Heftig hoor dat jullie zo'n last van jullie bekken hebben. Lijkt me echt verschrikkelijk. Ik dacht er ook last van te krijgen maar merk er nu niks meer van gelukkig.
Suzannaa, thnx voor de tips. Ik ga eens met de oefeningen aan de slag en kijken of het helpt! Fallenangel, ik heb de suikertest gedaan en de uitslag was gelukkig helemaal goed. Geen dieet of andere gekkigheid. Raar trouwens dat het UWV zo lastig deed. Je zou toch juist verwachten dat als je het met je werkgever goed geregeld hebt en zij doen er niet moeijlijk over dat het UWV zeker geen reden tot klagen zou moeten hebben. Tammie, hier ook al druk bezig geweest met wassen hoor dus zou best wel eens aan de nesteldrang kunnen liggen Wij hebben van het weekend het kamertje gelijk maar afgemaakt. Er moet nu alleen nog een plank boven de commode opgehangen worden alleen we wilden dat niet op zondag doen voor de buren dus gaat waarschijnlijk vanavond gebeuren. Dan kleertjes nog in de kast en dan is dat alvast klaar. Wel al erg op tijd maar ik merk dat het me rust geeft dus dat is fijn. De box en co-sleeper staan nog wel in de doos maar daar wachten we voorlopig nog even mee. Wanneer hebben jullie deze klaar gezet? Wat de naam betreft, daar waren wij het eigenlijk al heel snel over eens. We hadden het er al wel eens over gehad en voor een meisje wisten we het eigenlijk al wel. Toen we de uitslag van de NIPT kregen was het meer van vinden we dat nog steeds leuk. Antwoord was ja dus haar naam staat nu al op de muur verwerkt in de muurschildering
Oh wat gaaf dat je het kamertje al af hebt! Wij zijn bezig met de kamer van mijn peuter zoontje. Daarna kan de babykamer (die grotendeels al klaar staat maar nu mijn zoontje nog slaapt) worden afgemaakt. Wil ook graag kleren wassen en hangen en dat soort dingen! De box? Geen idee. Week of 34/36 ofzo? Zijn jullie trouwens ook zo moe? Ben echt weer zo moe, en ga vroeg naar bed. Maar het helpt niet. beetje hoofdpijn erbij (maar ben ook verkouden). En mijn onderbuik (banden?) doen ook weer veel pijn. Zucht.. Voel de kleine al heel lang, maar laatste weken wel heel erg goed. Volgens mij is ze flink gegroeid!? Heb voor 13 februari een 3d echo gepland. Leuk, kan ik een "echt" koppie zien!
@teuntje83 Oh wat leuk, de eerste 3d foto! Ik zit nog te twijfelen of ik dat wil laten doen. Bij ons zei ze dat je dat het beste rond de 30e week kan doen voor het mooiste resultaat, dus ik wacht nog even. Maar in week 30 moet ik ook sowieso om een echo om de afstand tussen placenta en baarmoeder te controleren. Dan zien we ook alweer een echo, al is het dan 2d. Ik wacht dat even af of ik het dan nog nodig vind om een 3d echo te doen.
Teuntje, hier begint vermoeidheid en banden ook wel weer steeds meer een ding te worden. Sommige nachten slaap ik ook gewoon zo slecht. Als ik nu bedenk dat ik tot 36 weken door "moet" werken vraag ik me soms wel af hoe ik dat moet gaan halen. Moet je nog veel doen voor de kamer van je zoontje? Kijkt hij er naar uit om een "grote kinderkamer" te krijgen? Hier volgende week maandag ook een 3d echo gepland staan. Omdat de placenta bij mij aan de voorkant ligt werd er aangeraden om deze met 26 weken al te maken omdat het anders lastig wordt om de kleine meid nog goed te zien. Suzannaa, als ik me goed herinner lag jouw placenta ook aan de voorkant toch? Misschien iets om dan rekening mee te houden qua planning van een 3d echo? Het zou zonde zijn als je er 1 wilt en je eigenlijk te laat bent voor een mooi beeld.
Ik heb bij de eerste ook 3d gehad, volgens mij zelfs nog iets eerder dan ik nu doe. zag je echt een mooi koppie toen. ik doe dit nu zodat ik van beide zo'n echo heb. verder krijg ik geen echo's, behalve de liggingsecho nog. Bij mij ligt placenta overigens achter. Net als vorige keer. Tammie, ik werk tot 34 weken. En zit nu dus voor 50% in ziektewet al. Zo naar de fysio, morgen bekkentherapeut. Pff.. krijg ook steeds meer last van mijn schaambeen. Mijn zoontje slaapt al tijd in grote bed. Dus dat is hij al gewend. En verder ziet hij nu hoe zijn kamer gemaakt wordt. Hij lijkt enthousiast. Denk ook dat het wel goedkomt
@tammie81 De placenta ligt bij mij mooi van achter. Dus dat zou dan geen probleem moeten zijn. Hmm.. als jullie die 3d echo al zo vroeg doen, is dat misschien wel een idee. Zien jullie dan echt nu al een mooi koppie? Ik vind het nog zo lastig voor te stellen wat je dan gaat zien. Ik heb me ook voorgenomen om met 34 weken met verlof te gaan. Als het aan mij zou liggen, ging ik door, maar met nu al zo'n bekkenklachten heb ik het idee dat het verstandiger is om naar m'n lichaam te luisteren. Vanmiddag naar de bekkenfysio geweest. Was een fijn persoon die alles goed uitlegt. Heb er wat oefeningen bij gekregen en tips. Van haar mocht gelukkig blijven door klussen, want dan zou ik in beweging blijven. Alleen erop letten dat ik geen zware dingen meer zou tillen. Maar dat deed ik al niet meer. Volgende week weer een afspraak gemaakt.