Heb net even gekeken op de site van de 3D echo lokatie waar we met 15 weken ook voor een extra 2D pret echo zijn geweest en jullie hebben gelijk. Lijkt nu wel de beste tijd. Over twee weken heeft m'n partner toevallig een woensdag vrij, en daar was nog net 1 tijdstip van beschikbaar. Dan ben ik 28 weken. Dus meteen maar even geboekt. 😄
Oh leuk Suzanna, die echo Weet je het geslacht eigenlijk al? (Geen zin om terug te zoeken Hi Hi) Leuke bij zo'n echo is dat je mensen mag meenemen. bij de eerste had ik mijn ouders mee. Nu mijn zoontje en zus (en man natuurlijk). Heb je niet zodanig last van je bekken dat je nog wel volledig kan werken dus? Staand of zittend beroep? Ik heb een staand beroep, met bijna geen zit mogelijkheid. Had echt pijn, dus moest wel stoppen.. Maar vind het ook wel lekker.
Tammie81: het kamertje al af. WoW! Mag iedereen de naam al weten of moet de deur nog een paar maanden op slot? Wel lekker dat je al zover bent. Geeft een hoop rust! UWV moet betalen omdat het ziek vanwege zwangerschap is. Dat zal wel de reden zijn dat ze moeilijk doen. Box en wieg hadden we vorige keer denk ik rond t begin van mijn verlof staan. Teuntje: leuk hoor, een 3D echo. Hebben we bij onze zoon ook gehad. Was heel bijzonder om te zien. Dit keer doen we het niet. Ik denk wel na over bevallingsfotografie. Moet het er nog es met vl over hebben Ik zit dus 100% in de ziektewet vanwege die extreme vermoeidheid. Ben vandaag even op t werk geweest voor n overlegje met de collega's die mijn werk overnemen. Was leuk om iedereen weer te zien, maar ook heel vermoeiend. Zit nu met n hele harde buik op de bank...
@teuntje83 Wij weten het geslacht nog niet. Vind het leuker om verrast te worden na 9 maanden. Dus ik vraag steeds wel bij de echo's of ze dat niet in beeld willen brengen. Ben wel reuze benieuwd hoor, maar ik hou vol haha. 😉 Bij de echo gaat alleen m'n partner mee. Dat vind ik al zat. Ben erg op mezelf denk ik, de normale 2D echo's, daar ga ik ook steeds alleen naar toe. Voelt prettiger, hou het wat meer bij mezelf of bij ons zeg maar. Dan kan ik op m'n gemak later de foto's aan ouders en schoonouders laten zien. Maar dat momentje van de echo's houden we dan bij onszelf. Ik werk als postsorteerder (en eigen bedrijf als goudsmid). Bij de post doe je staand en zittend werk eigenlijk om en om evenredig. Maar met staan en zitten voel ik de pijn gelukkig niet. Het is bij mij voornamelijk met lopen, met name de opstart van een tijdje zitten naar lopen. Dus zolang ik niet veel hoef te lopen, kan ik het prima vol houden. En de post is maar 3 ochtenden in de week, dus te overzien gelukkig. Wel laat ik iemand anders steeds de zware bakken met post bij me neer zetten. Dat tillen doe ik niet meer. Bij het goudsmeden zit ik voornamelijk, daar heb ik er ook weinig last van gelukkig.
Inderdaad tammie, laat je de deur dicht, als de naam er al hangt? Ik ga ook de naam ophangen, maar niet van te voren. ik heb letters apart liggen Ik doe die 3d echo nu weer, juist omdat ik heb van ons eerste kindje ook heb. Hebben ze later allebei wat. En ook leuk om te vergelijken vind ik Suzanna, fijn dat het werk wel vol te houden is zo. Ik merk ook inderdaad dat lopen het meest erge is. En zitten is wel oké. Even klagen: ik ben zo moe En die buik (banden?) Blijft maar "pijn" doen..
Suzannaa, mooi dat het over 2 weken precies uitkomt met een vrije dag en plek! Ik vind het nog steeds zo knap dat je het kunt vol houden om het geslacht niet te weten. Wat heb je trouwens een gaaf beroep als goudsmid! Maak je nu veel al zelf of meer op bestelling? Echt geen idee hoe ik me dat voor moet stellen. Ik ben zelf zo niet creatief/handig dus als mensen iets met hun handen kunnen maken vind ik dat altijd zo gaaf Fallenangel, goed dat je nu volledig thuis zit! Als alleen al een bezoekje zoveel last van harde buiken geeft dan is het beter om gewoon even aan jezelf en aan de kleine te denken! Op onze schoonmaakster na die elke week ons huis doet mag helemaal niemand in het kamertje komen. Naam blijft dus echt nog een verassing voor iedereen. We hebben wel wat foto's gemaakt zodat de naam niet te zien is en we toch het kamertje kunnen laten "zien".
@Tammie81 Haha, en jij noemt jezelf niet creatief en handig, terwijl je de naam op de muur hebt staan, wat ik behoorlijk creatief vind, en weet handig de kamer te fotograferen op zo'n manier dat de naam niet te zien is. 😉 Ik werk voornamelijk op bestelling, maar dat is meer praktisch vanwege al die verschillende ringmaten. Heb wel een collectie waaruit men kan bestellen, maar die vervaardig is dus pas bij bestelling, want dan maak ik de ring direct op maat. Naast de collectie maak ik ook trouwringen en verlovingsringen, deze ringen worden vaak wel in opdracht gemaakt. Maar ik kan er een mooie boterham van eten, dus heel blij met m'n werk. 😊 Vind het altijd zo bijzonder dat ik iemand anders er zo blij mee kan maken. En het is inderdaad een beroep die je niet vaak hoort. Sinds ik de afspraak voor de 3D echo heb ingepland, wordt ik wel steeds nieuwsgieriger, bijna zenuwachtiger haha. Het lijkt me toch zo raar en onwerkelijk om dan echt in 3D een 'af' mensje in m'n eigen buik te gaan zien. Kan het me nog steeds niet goed beseffen, haha. Dus voor mij kunnen die 2 weken niet snel genoeg gaan!
Suzannaa gaaf beroep heb je inderdaad, vooral omdat je het niet zo vaak hoort denk ik. Doe je dit voor jezelf ? Leuk dat je over 2 weken een 3D echo hebt, het is zo mooi. Toen ik het bij mijn zoontje had (rond de 30 weken) moest ik echt huilen. Zo mooi en dan heb je de kleine al 10 weken niet gezien (vanaf 20 weken) en ben je zo blij hem weer te zien. Alleen waren de opa's en oma's erbij die zullen wel gedacht hebben emotioneel wrak haha. Ik moet nog tot 4 mrt wachten dan ben ik weer 30 weken en gaan de opa's en oma's ook weer mee Was het maar zo ver. Ook een raar idee, volgende maand gaan mijn vakantie/verlof al in Ik heb 4 weken verlof van te voren en 2 weken vakantie ervoor genomen. Alleen de week daar weer voor had ik al vrij gevraagd omdat ons zoontje dan 2 wordt dus ik ben vanaf de 33 weken al vrij Het gaat echt zo snel. En de vermoeidheid....pfff ik wordt er ook niet goed van. Zodra mijn zoontje op bed ligt doe ik een beetje schoonmaken en dan ga ik zelf lekker ook even in de bank liggen. Maar ja als ik dan sommige hoor die nu nog misselijk zijn dan is die vermoeidheid maar een schijntje. Ik zit bij een Facebook groep en daar is iemand die zelfs sondevoeding krijgt omdat ze 10 a 15 keer per dag spuugde echt zo sneu. Dus ik probeer maar niet te veel te klagen en he werken gaat me tot nu toe nog goed af ondanks dat ik dagen van 9 uur sta en best veel moet tillen.
@tammie80 Ja klopt, heb een eigen goudsmederij/bedrijf. Het is een heel dankbaar beroep. Welke beroep doe jij? En let je wel op met dat tillen? Ik til geen zware dingen meer, vanwege m'n bekken en onderrug. Wel frustrerend hoor, ik vraag niet zo gauw om hulp. Ben best wel een sterk en zelfstandig type, maar ik moet nu echt even aan mezelf denken. Ben ook nog wel veel moe en probeer echt om 21u al naar bed te gaan, als ik dan al niet op de bank in slaap ben gevallen, anders trek ik de volgende dag niet. Ik heb het maar geprobeerd te accepteren. Maar wat je zegt, liever dat dan nog misselijk zijn en/of veel spugen. Dat is wel heel sneu.
Ik werk in een supermarkt op de broodafdeling. Dus dat is platen uit de ovens halen, vakken vullen, dozen tillen etc. Bij de oudste heb ik het volgehouden dus ik hoop dat dat nu ook lukt en anders wordt het de laatste weken bij de vleeswaren werken ofzo. Dat is veel relaxter werken. Op dinsdag werk ik bijv van half 7 tot half 5 en dan moet ik de kleine man nog halen bij mijn schoonouders, dat merk je echt wel aan het eind van de dag. We hebben nu lekker een weekje vrij heerlijk. En dan nog iets van 5 weken werken voordat ik vakantie/verlof heb. Echt een raar idee
Ja de tijd vliegt he! Ik heb van de week aangegeven bij m'n werkgever (werk ook nog drie ochtenden als postsorteerder) dat ik op 1 april met verlof wil gaan. Nu nog even een zwangerschapsverklaring fixen en is dat ook voor elkaar. Wanneer stoppen jullie met werken? Ik heb maar wijs gekozen voor bijna 6 weken van te voren, omdat ik nu al met m'n bekkenklachten zit. Anders was ik door gegaan tot 4 weken van te voren. @tammie80 Ik zou jezelf niet te veel pushen om het op de broodafdeling vol te houden hoor. Vorige keer ging misschien goed, maar ze begrijpen het vast wel als je vraagt om op de vleesafdeling tijdelijk te werken. Je hebt immers nu ook een kleine man, dus meer aan je hoofd. En zorgen aan je hoofd kunnen ook op je lichaam overgaan he. Geestelijk en lichamelijk zijn één. Maar goed, ik zeg dat nou wel, ik snap je volledig hoor. Ik zou denk ik hetzelfde doen als jij. Geef niet zo graag toe en vraag niet gauw om hulp.
Mijn verlof gaat 31 maart in. gaat zeker hard nu! Om mijn buik kan je ook niet meer heen Had van de week alweer een klant die vond dat ik "zo'n grote buik" had voor 26 weken.. Zucht.. Word daar zo moe van.. Had ik bij mijn eerste ook steeds.
Mijn verlof gaat 10-4 in, gaat door tot 36 weken. Vindt het fijner daarna wat langer met de baby thuis te kunnen zijn. Tot nu toe gaat het prima op het werk, ben verpleegkundige, loop en sta hele dagen maar geen klachten. Hebben jullie daarna extra vakantie/onbetaald verlof/ouderschapsverlof?
Ik heb mijn 3 weken zomervakantie achter het verlof aan geplakt. Dus half augustus (als ze op tijd geboren wordt) terug naar het werk.
Ik heb nog verlofuren die vervallen voor 1 juli, dus die plak ik voor de zwangerschapsverlof. Daardoor heb ik in totaal 2 weken gewoon verlof die over gaan in 4 weken zwangerschapsverlof voor de bevalling. Hierdoor ook een lekker lange tijd na de bevalling. 😊
Vanaf 27 april heb ik 'pas' verlof, dat is 4 weken voor de uitgerekende datum. Als ik ziek wordt krijg ik 2 weken van tevoren erbij. Na de bevalling en het verlof ga ik minder dagen werken (ik werk nu 36 uur per week). Het wordt wennen, maar ik heb er best zin in. Mijn vakantiedagen verdeel ik in voor de zwangerschap (bijv. nu een week) en na de zwangerschap (bijv. met de Kerst dagen). Ik wil ook wat dagen achterhouden, zodat ik eventueel met de baby onverwacht naar een arts of met huisdieren naar de dierenarts kan. Vanaf 2018 spaar ik dan weer voor vakantie, want ik denkd at ik toch niet met een pasgeboren baby op vakantie wil gaan.
Ik neem ook 4 weken van tevoren verlof en plak er nog ongeveer twee weken achteraan. Ben dan lekker de hele zomer vrij. Start dan weer de eerste week van september.
Goudin, ik werkte voor de eerste 32 uur, en toen hij geboren was ging in naar 24 uur. Dat doe ik nu dus nog steeds (behalve deel ziektewet nu dan..) Wel fijn hoor, zo'n dagje minder dan! En voor een bezoek aan de huisarts met je kindje, hoef je volgens mij geen vrije tijd op te nemen hoor. Wat bevallen wij gunstig eigenlijk hè, met zomervakanties enzo erachteraan. Heerlijke tijd!