Hoe gaat het dames? Iemand binnenkort nog echo's? ik maandag een pretecho. Hoorde gisteren dat de zus van een vriendin van mij was bevallen met 27+2 (keizersnee zwangerschapsvergiftiging). Pff, lijkt me heftig.. Zo klein. En je mag niet knuffelen enzo Jullie de kraamzorg al op bezoek gehad? Ik nog niet. Volgens mij maken die binnenkort een afspraak. Iemand nog leuke dingen geshopt?
Wij hebben 15 feb de pretecho. 😊 Oef 27+2 weken dat is wel heftig ja! Maar ja, als het moet dan moet het. En dan is het toch ook maar beter dat ze het zo doen. Kraamzorg op bezoek? Is dat binnenkort al? 😮 Heb nog niks van ze gehoord. Zou dat niet later pas zijn? Na de 30 weken ofzo? Nog niks geshopt, maar wie weet binnenkort. Heb van de week gezien dat de Negenmaandenbeurs eind febrauri is, dus daar willen we heen gaan. Inspiratie op doen.
Ach dat lijkt me naar zo'n heel klein babietje. Hier nog geen kraamzorg op bezoek. Wij gaan eerst verhuizen en dan komt ze in ons nieuwe huis. Vandaag trouwens de uitslag binnen van de Suikertest: 4,0 nuchter en 4,2 na het drankje. Mooie waardes volgens de Vk. Taartje om het te vieren 😋
Leuk Suzanna, die pretecho Ik heb er zelf zo'n zin in. Ben benieuwd naar haar koppie. In mijn mail van kraamzorg stond dat ze voor de 28e week bellen voor een afspraak tussen 28-32 weken ofzo geloof ik. 9 maandenbeurs lijkt mij ook leuk. denk alleen dat ik dat niet trek dat lopen de hele dag.. En heb eigenlijk alles al in huis hahaha Noor, mooie uitslag van de suikertest! Inderdaad, lekker gebakje eten, Hi Hi
@82Noor Mooie uitslag! Dan mag een taartje zeker, haha. @teuntje83 Oh daar heb je wel een punt ja. Nou ja, als m'n bekken niet meer wil, dan gaan we gewoon weer huiswaards. We willen waarschijnlijk 's avonds gaan (zag dat dat ook kan). Hopelijk zijn er dan minder mensen, dus hopelijk minder slenteren. Ohh die pretecho he, heb ik ook zo'n zin in! Dat lijkt me zoveel malen meer onwerkelijk nog dan de 2D echo's. Ben echt heel benieuwd. Zal van de week eens bij de verloskundige vragen wanneer de kraamzorg meestal langs komt. Klinkt al zo vroeg.
Ik heb bij de eerste al eens een 3/4d echo gehad. En vond dat ook bijzonder. Je ziet gewoon echt een gezichtje. Weet niet of je het op internet wel eens voorbij hebt zien komen, maar soms plaatsen mensen een 3d echo met een foto van na de geboorte naast elkaar. Bizar hoe het dan vaak lijkt. Die kraamzorg intake stelt geen reet voor hoor wat ik me kan herinneren. beetje je woon- en gezinssituatie bespreken. En bespreken wat zo'n kraamvrouw precies doet enzo.
Oh haha, stelt geen reet voor. 😂 Denk het ook niet, maar het is meer dat ik me zorgen maak over wat ze ervan vinden als ze hier het huis binnen stappen. We zitten nog volop in de verbouwingen. Dat betekent overal, óveral bouwmaterialen en gereedschappen. Niets babyproof aan. Hoop dat ze daar niet van schrikken en denken dat ik onverantwoord bezig ben ofzo. Alles gaat volgens planning nog steeds helemaal goed. Dus al die bouwzooi zal weg zijn na 1 april. Dan kunnen we 'normale' dingen gaan doen als verven en behangen. Daar ga ik vanuit. Wil zeg maar niet beoordeeld worden als men niet ziet en begrijpt hoe ik dingen aanpak en plan. Dat is het meer waarom ik liever heb dat de kraamzorg pas later in huis langs komt.
Oh nee, daar hoef je je niet druk om te maken. wij zaten bij de eerste vlak voor een verhuizing. In een klein appartement, zonder ook maar iets voor een baby. En een half leeg huis. Het is geen inspectie dienst gelukkig Ze kijken meer naar of er broertjes of zusjes zijn. Of de vader ook erbij hoort. Wat je ervan verwacht en vertellen wat je kunt verwachten. Bij de eerste was ik om 20.12 bevallen, en mocht naar huis diezelfde zondagavond. Maar dat mocht alleen als er kraamzorg paraat zou staan thuis om ons de eerste nacht door te helpen. En om 23 uur 's avonds stond er een kraamvrouw klaar toen wij aankwamen. Die vertelde wat over de flesjes en het bedje enzo. en de volgende ochtend stond er weer eentje voor de deur
De kraamzorg heeft hier alleen maar gebeld omdat het de 2w is. Bij de 1e kwamen ze ook niet controleren. Ze heeft nu wel gezegd dat het normaal is dat je het bed met 37 weken op klossen zet en ze raadde mij aan om het eerder te doen omdat de eerste met 36+4 is geboren en dat het zo snel ging en ik noet naar het zh kon om te bevallen. Het was dus heel fijn dat ons bed net 2 dagen op klossen stond. Heftig he zo vroeg bevallen. Ik heb het nu 2x bij mijn zusje meegemaakt 30+5 en 28+6 en het is echt heftig. Bij de oudste was mijn zwager er niet eens bij die nam het niet zo serieus en is vrachtwagenchauffeur en zat in Limburg (wij wonen midden in Brabant) en wij (mijn vriend, broer en ik waren in Amerika)bij de 2e hebben wij ook echt de tijd in utrecht meegemaakt want toen we uit Amerika kwamen kwam mijn neefje naar Tilburg En dat is toch allemaal echt wel heftig. Bij de jongste echt 8 weken overdag de hele dag in het zh terwijl je er nog 1 hebt rond lopen. En dan was ze thuis, aten ze met zijn drietjes en dan ging mijn zwager weer naar het zh. Dan ga je echt op de automatische piloot volgens mij. Echt respect voor de mensen die het meemaken. Volgende week zondag heb ik de dag dat mijn neefje geboren is 28+6 dus dat is mijn volgende mijlpaal na de 24 weken. Wij hebben 4 mrt een 3D echo dan ben ik 30+5 weken. Het is echt zo mooi om te zien. Hopelijk houd ik het dit keer wel droog, dat was met de oudste namelijk niet het geval. Je hebt ze dan al zo lang niet meer gezien.
Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me wel gerust. Dat ze thuis langs willen komen, voelt inderdaad als een inspectie. Maar ik ben blij dat 't dat niet is dan. Morgen weer naar de verloskundige en bekkenfysio. Druk dagje. Is de baby bij jullie sinds deze week ook ineens veel actiever? Nou vind ik al wel dat er veel bewogen wordt, lekker actieve baby. Maar sinds deze week is het echt koprollen aan het maken ofzo, haha. Veel getrap de hele dag door. Vind het zo leuk!
Ik heb het volgens mij wel droog gehouden bij de 3d echo van de eerste. Hopelijk deze keer ook Moest toen ook bewegen enzo om de baby een beetje gunstiger te laten liggen, haha! Ligt misschien ook aan welke kraamzorg je hebt, in hoe ze het aanpakken? ik heb de kraamvogel. Ik moet morgen eerst werken en dan ook de bekkentherapeut. En maandag 3d echo (na het werk) en dinsdag verloskundige controle. Hier is de kleine met vlagen ook goed aanwezig. Maar voor mijn gevoel is ze rustiger dan de eerste.. of het komt nog De baby's zijn ook best "groot" al hè, dus ze hebben steeds minder ruimte. Dus je voelt elke beweging zo'n beetje. Bij mij wordt ze vooral druk als ik rustig zit op de bank. Als ik druk ben houdt ze zich stil(ler).
Weet je wat ik trouwens lastig vind.. welke maat kleren lange mouw/korte mouw je moet kopen. Ik heb de 50 & 56 in lange mouw. En van 62 nog niet zoveel, maar wat ik heb kort (en volgens mij ook iets langs). Maar je weet ten eerste niet hoe groot de baby is. En verder ook niet hoe het weer is dan. rompers doe ik met korte mouw (behalve die ik gekregen heb met lange mouw hi Hi).
Kraamzorg belde net. bij een tweede doen ze een telefonische intake, tenzij er aanwijzingen of redenen in de thuis situatie zijn, of nav vorige bevalling, om toch even langs te komen. nou die zijn er niet, dus ze bellen begin maart voor de telefonische intake
Potverdrie, ben ik vanmiddag vergeten te vragen aan de verloskundige wanneer de kraamzorg hier meestal belt. Maar goed, verder alles ok. Bloeddruk weer goed, hartje goed, groei baarmoeder goed, gewichtstoename viel dit keer ook mee. Veel beter dan de vorige keer pfff. Door die decembermaand kwam er in 4 weken 4 kilo bij. 😓 Maar nu in drie weken 1,5 kilo. Nu in totaal 7,5 kilo aangekomen. Hoe gaat dat bij jullie? Morgen bloedprikken. Verloskundige wil dat ik toch ook even het suikersapje ga nemen, vanwege hoog bmi. Joepie 😉 dus dat wordt lang nuchter blijven morgenochtend.
Fijn dat je weer door de keuring bent gekomen Suzanna en succes met je suiker drankje morgen Ik ben, tot nu toe, niet meer gewogen na de intake. Ik heb juist de laatste 2 weken dat de kilo's hard gaan. ik dacht misschien ook omdat ik minder doe (50% ziekte) en nooit meer sport.. Maar heb nu zo'n 5/6 kilo eraan. Waarvan zo'n 2 de laatste 2 weken.
Haha, ja weer door de keuring gekomen. Ik hoop dat ik de kilo's op deze manier nog even vast kan houden. Maar meer dan m'n best kan ik niet doen natuurlijk. Oh haha, ineens belde de kraamzorg me op! Ze wil binnenkort inderdaad al langs komen. Tussen week 28 en week 32. Dus de afspraak maar op de 23e gezet. Kijk er zo niet naar uit, haha. Denk toch meteen van ohgod, huis moet netjes en dat gaat nu echt even niet met die bouwfase, haha. Blijven ademen. 😉 Zegt ze van heb je nog vragen, maak dan een lijstje en anders vertel ik sowieso mijn verhaaltje. Pff haha, het is me allemaal zo nieuw dat ik werkelijk geen idee heb wat ik moet vragen, haha. Dus ik zei vertel uw verhaaltje maar, dan komen de vragen daarna vast wel. 😁
Best schattig dat je je zo druk maakt om die kraamzorg Hi Hi Maar hoeft echt niet hoor! Ik heb volgens mij geen vragen gesteld toen. Het is allemaal niet zo heel spannend hoor. Ze geven je een nummer die je moet bellen, als ik het me goed herinner. En vertellen hoeveel dagen ze komen enzo. maar ze gaan je huis niet doorzoeken hoor
Haha, ja achja. Alles is nieuw en als er onbekenden in huis langs komen (los van de bouwvakkers dan), dan wil je het toch netjes hebben, weet je wel. Maar als ze alleen wat info komen vertellen, is het dan niet handiger dat ik nar hun toe kom, haha.
Misschien moet je het voorstellen, of jij niet gewoon bij hun kan komen hahaha! En misschien is het trouwens per kraamzorg anders hoor. Maar bij mij hebben ze destijds niet in huis gekeken. (We zaten dus ook nog in het oude huis) Er wordt wel door weinig mei mama's gekletst zeg. Jammer..
Volgens mij ben ik een kilo of 6 aangekomen maar ik word ook niet elke keer gewogen. Heb wel het idee dat het nu juist een stuk sneller gaat. Begin nu ook wel een beetje een buikje te krijgen. Pas mijn eigen broeken nog wel maar zit niet echt lekker meer. Kraamhulp komt bij ons pas langs in ons nieuwe huis denk ik. Dat is vier weken voor mijn uitgerekende datum want dan verhuizen we pas.