Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Noor, krijg je nu pas een zwanger buikje??
    ik heb echt wel een zwangere buik waar je niet omheen kunt, haha ;)

2. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja sinds anderhalve week een beetje. Ben al ietsje steviger van mezelf en ietsje langer dan gemiddeld dus misschien heeft hij dan wat meer plek? Ik had ook wel iets meer verwacht moet ik zeggen.

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik ben ook niet klein, en ook niet slank ;)
    Ik ben 1.75 en vlak voor ik zwanger werd zo'n 91 kilo.
    Had ook wel buik al van mezelf. Duurde ook wel langer als bij de eerste voor je zag dat het een "zwanger"buikje was hoor. Maar hij is sinds een week of 20 toch wel duidelijk.

4. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @82Noor Oh wauw, had mijn broeken ook nog wel willen passen. Maar ben nu al een tijdje overgestapt op de zwangerschapsbroeken. Echt, ze zitten heerlijk! Zou het gewoon al proberen. Ik ben ook vrij lang en stevig, dus zie het bij mij ook nog niet echt goed. Mensen om me heen zeggen het wel al te duidelijk te zien. Lastig om te zien als je jezelf elke dag ziet. Maar ik voel het wel als ik op bed lig, dan zie ik ook zo'n bobbel die zich wel eens verplaatst. Heb je dat ook?

Vanmorgen het 'heerlijke' suikerdrankje overleefd. Pff, lange zit hoor dat nuchter wachten tot 2 uur voorbij tikken. Gelukkig had ik een boek mee genomen. Ik weet alleen niet de uitslag, zoals ik bij jullie heb gelezen. Eerste meting deed ze met vingerprikje in m'n vinger en dat was 4,1. Twee uur later deed ze alleen 4 staafjes bloed afnemen via de arm. Ook vanwege de rhesus c enzo. Dus nog even afwachten op de uitslag.

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Deze buik is van vorige week :) met 26 weken.

Zwangerschapsbroeken zitten inderdaad veel lekkerder.
    En ik draag ook veel jurkjes met zwangerschapsleggings. Ook lekker.

Die bobbel, hmm.. Nee geloof niet dat ik het herken.
    weet alleen nog toen ik weeën had bij de eerste. Dat ik op mijn rug lag, en mijn buik echt een soort driehoek werd. Heel weird was dat, haha!

Je nuchtere prik is in elk geval goed.
    Benieuwd naar de tweede. Maar vast ook goed :)

6. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Heb al wel een tijdje twee zwangerschapsbroeken maar meer omdat ik een beetje misselijk Weerd van de rand van mijn broek. Een van mijn taille broeken draag ik wel nog steeds en dan thuis lekker een legging aan met T-shirt en vest.
    Maar mooi buikje! Ik zal morgen eens een foto van die van mij maken.

7. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Heb er nog wel eentje van een week geleden...

Bijgevoegde bestanden:

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Jeetje, ik voel me "dik" als ik jouw buikje zie..?!
    Wat gek dat dat zo kan verschillen hè?

Bij de eerste had ik ook een aardige buik. Dachten dat ik een grote baby zou krijgen. Maar met 49 cm en 3120 gram viel dat reuze mee ;)
    Bleek veel vruchtwater te hebben.
    misschien deze keer ook dan??
    Al heb ik het idee dat deze baby groter is/wordt.

9. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik wou dat ik zo'n mooi buikje had. Ik denk dat die van mij eerder klein is hoor dus zou me zeker niet dik voelen.
    Wat raar trouwens dat ie de foto's omdraait.

10. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, ik ben weer terug van een paar dagen vrij geweest te zijn. We waren lekker druk in huis bezig (kamertje is nu echt helemaal af :D) en veel op pad dus niet veel online.

Wauw Noortje, nu pas een zwanger buikje! Vindt je dat jammer of eigenlijk wel fijn? Hier zit de buik al regelmatig echt goed in de weg.

Suzannaa, mooie uitslag van de nuchtere prik alvast! Wanneer krijg je de uitslag van de 2de keer prikken? Bij mij hadden ze binnen 24 uur de uitslag al en die was gelukkig helemaal goed.

Teuntje, wat een mooi buikje! en een gaaf jurkje!

Ik had afgelopen week ook nog de 3d echo. Helaas lag ze er de eerste keer echt helemaal niet goed voor. Ze draaide steeds weg of was aan het knuffelen met de placenta. Lekker eigenwijs :D Gelukkig mochten we een paar dagen later nog een keer terug komen en toen echt hele mooie beelden gezien. Echt bijzonder om gewoon een gezicht te zien met uitdrukkingen! Ik zag ook nog de vraag voorbij komen over het aankomen. Bij mij was is het tot nu toe 6 kilo waarbij er 4 komen van de 4 weken waarin kerst en oud & nieuw vielen. Tot nu toe gaat het dus nog netjes maar hoop dat dat ook zo gaat blijven tot het einde toe...

11. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk die buik foto's! Zal er van mij ook eentje plaatsen. Eerder had ik nog niet het idee een buikje te zien, maar wow, nu ik mezelf ineens op de foto zie kan ik er eigenlijk niet meer omheen he. 😰 Had ik echt niet door!
    Links is van vorige week (26 weken) en rechts is van vandaag (27 weken).

@Tammie81 Lekker bezig geweest dus! Ik weet niet precies wanneer de uitdlag binnen is. Heb met de verloskundige afgesproken dat ze bellen als het niet goed is en anders niet. Maar als ik het toch wil weten, dat ik dan na een weekje even moet bellen. Dan is de uitslag zeker binnen. Ben toch wel benieuwd, dus denk dat ik dat wel ga doen.

Wij hebben a.s. woensdag de 3D echo. Kan echt niet wachten!

@teuntje83 Heb vaker gelezen dat vrouwen die al eerder zijn bevallen en opnieuw zwanger zijn, dat dan de buik een stuk sneller groeit dan bij vrouwen waarvan het de eerste is. Denk dat 't daarom misschien bij jou al zo groot lijkt.

Bijgevoegde bestanden:

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, wat leuk en fijn dat het kamertje af is :)
    Heb je bepaalde kleuren gebruikt?
    En heel leuk die echo! Foto? ;)
    Ik mag maandag :)
    En dat jurkje komt van prenatal. Was rond kerst, misschien zelfs sale..

Nou Suzanna, jouw buik(je) is ook al mooi rond hoor! Kan je ook niet omheen ;)

Ik heb ook wel eens gelezen dat je bij een tweede eerder een buik hebt. Maar op zich had ik bij de eerste ook wel een aardige buik. Dus misschien gewoon aanleg, haha!

13. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @Tammie: ik vind het wel jammer dat ik niet al een mooi rond zwangerschapsbuikje hen maar misschien komt het nog. Jullie zien er goed uit dames! Ik zal er volgende week nog eens eentje maken. Kijken of het dan al een beetje opschiet.
    @Suzannaa: buikje ziet er ook mooi uit. Je ziet het wel echt! Fijn dat je het suikerdrankje hebt overleefd. Als ik het zo lees heb ik echt geluk dat ik het thuis mocht doen. Scheelt gehang bij zo'n prikbalie.

14. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @82Noor Moet zeggen dat het buikje bij mij wel echt ineens zo boem gekomen is. Wat ik al zei, had echt niet door dat het al echt een zwangerschapsbuikje is geworden. Heb het vergeleken met vorige foto's en sinds de foto van vorige week en dan nu deze week, zie ik pas de buik ineens pas echt verschijnen. Dus zal bij jou dan ook wel snel zo zijn.
    Haha, ja met suikerdrankje heb je dan wel geluk gehad. Al moet ik zeggen dat ik het stiekem ook wel leuk vind om in zo'n wachtkamer allerlei mensen en gesprekjes te zien komen en gaan. 😅 Enige dat jammer was, was de kou die steeds naar binnen kwam, zodra de buitendeuren open schoven. Ook wel grappig was dat er nog 2 dames een suikerdrankje op hadden. Zaten we daar, met z'n drieën naast elkaar 2 uur lang in een boek gedoken. Haha.

15. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, wat een mooi buikje! Grappig dat het echt zo opeens is verschenen. Bij mij begon het vanaf een week of 17/18 gewoon langzaamaan te groeien.

Teuntje, we hebben de verschillende tinten grijs en zacht roze gebruikt voor de kamer. Ik ben er echt zo blij mee :D Ik zal eens kijken hoe ik een foto ervan kan uploaden. Voor jou heel veel plezier met de 3d echo vandaag!

Noor, wat suzannaa zegt, misschien komt jouw buikje ook opeens te voorschijn!

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh klinkt leuk :)
    Ja een foto zo leuk zijn! Doe je best ;)

Thanks! Vanmiddag 16.20 mag ik!!

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Echo foto's :)

Bijgevoegde bestanden:

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh, en ik had weer veel vruchtwater.
    Verklaart de buik ;)

19. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow! Mooie foto's zeg! Echt een heel duidelijk gezichtje al te zien. Dan weet ik wat ik woensdag een beetje kan verwachten. 😀

20. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Mooie foto's teuntje! Bij mij zijn ze ongeveer vergelijkbaar :) Mag ik vragen hoe je de foto's hebt geupload? Ik heb ze alleen op papier geprint en zou niet weten hoe ik ze moet uploaden...

Deel Deze Pagina