De 3d foto's heb ik foto gemaakt met mijn mobiel. (Foto van de foto dus. Eentje van de laptop zelfs). En foto's vanaf je mobiel naar hier plaatsen lukt wel toch? ben nog benieuwd naar de foto's van de babykamer
Vanmorgen weer controle verloskundige gehad. bloeddruk goed (112/60), buik goed (volgens mij 24,5 cm ofzo), hartje gehoord. En er is bloed geprikt voor ijzer. Over 3 weken weer terug.
Het meiden , door de verhuis ben ik wat stiller geweest. Nu begint alles zijn plekje te krijgen. Kast van pruts ligt vol kleertjes,slabbetjes etc. Enkel nog papers en doekjes halen. Nog een dikke week wachten op de volgende echo. Zo spannend ! . Begin door nieuw bed eindelijk minder bekkeninstabiliteit te hebben. Ik hobbel nu terug rond Hg is ook verminderd. Kan terug beter eten en zelfs mee maken. De koelkast open doen is nog wel een uitdaging maar lukt wel. Morgen alweer 28 weken (banner loopt dagje achter) . Gaat vooruit zo !
@Tammie81 Oh wauw! Dat is zeker mooi geworden. Fijne kleuren heb je gebruikt. En zo te zien heb je subtiel de naam op de muur verstopt naast het draakje? 😉 @mama alex Wat fijn dat een nieuw bed wonderen kan doen he. Fijn dat het direct beter gaat met de bekkeninstabiliteit. Ik ben morgen trouwens ook precies 28 weken! Wat grappig dat we precies gelijk lopen. @teuntje83 Wat goed om te horen dat jij ook weer door de controle heen bent gekomen. 😊 Morgenochtend hebben wij de 3D echo. Ohhh wat vind ik het spannend zeg!!
Tammie, wat een super mooi gestyled kamertje! Jaloers! En die naam bij het draakje was me niet opgevallen, maar inderdaad, ik denk het ook, Hi Hi Ik ben morgen 27+6. Dus lopen heel erg dicht bij elkaar Suzanna, alvast veel plezier bij de echo!
WoW, mooi kamertje, mooie buikjes en mooie 3D foto's zie ik voorbij komen 😍 Hier keert langzaam de rust terug na een heel avontuur. Woensdag kreeg ik ineens heftige pijn in m'n bovenbuik. Ik herkende dit van mijn eerste zwangerschap: galblaaskolieken 😳 Bij de HAP kreeg ik pijnmedicatie en werd naar huis gestuurd met goede hoop dat de aanval voorbij gaan. Rondom m'n eerste zwangerschap heb ik dit meerdere malen meegemaakt en dan duurde dat meestal een paar uur. Na de zwangerschap heb ik toen een ERCP gehad om de galwegen vrij te maken. Daarna nooit meer klachten gehad - tot nu dus. En nu ging het dus niet over.... We zijn een paar dagen van het kastje naar de muur gestuurd tussen huisarts - internist - verloskundige - gynaecoloog. Totdat vl t vrijdag helemaal zat was en op z'n strepen ging staan. Toen mochten we langskomen op de SEH. Eindelijk werd er serieus gekeken en onderzocht. Bloed was inderdaad niet goed, echo van de galblaas en -wegen waren meerdere galstenen op te zien. Ik ben toen per ambulance naar een academisch ziekenhuis gebracht, want als mijn toestand zou verslechteren, zou ik wellicht in het weekend nog een ERCP krijgen. En dat gebeurde dus zaterdagavond, na nog een echo en n MRI, een bezorgde MDL arts en een gynaecoloog die wilde dat er vanwege de baby zsm ingegrepen zou worden om n mogelijke vroeggeboorte te voorkomen. Niet dat daar nu sprake van was hoor, want de baby is meerdere keren gecontroleerd en die deed t prima. Ook is m'n baarmoedermond niet verweekt. Uiteindelijk is de ERCP zaterdagavond onder volledige narcose uitgevoerd en hebben ze 6! steentjes uit mijn galwegen verwijderd. Mijn galblaas zal er nog uit moeten - hopelijk blijft t rustig en kan dat wachten tot na de zwangerschap. Inmiddels ben ik weer thuis. Maar m'n lichaam heeft n klap gehad. Fysiek moet ik herstellen, psychisch een hoop verwerken en ik zat natuurlijk al thuis met extreme vermoeidheid.... (de arts denkt trouwens niet dat t met elkaar te maken heeft)
Jeetje fallen angel, wat een verhaal! Bah, niet leuk! Hopelijk kan je de rest van de zwangerschap zo 'uitzingen'. Kan je ondertussen wel een beetje genieten van alles?
@FallenAngel Poeh, wat een avontuur zeg! Gelukkig is er niks met de baby aan de hand en is nu het meeste weer achter de rug. Maar kan me goed voorstellen dat het je fysiek en psychisch sloopt. En dan inderdaad die vermoeidheid er nog bij. Hopen maar dat alle gekkigheid nu over is en dat je toch nog kan gaan genieten. Veel sterkte, neem je rust en tijd. Ga voor je duimen dat het nu allemaal goed zal gaan verder. Heb je wel verdiend.
Dankjewel meiden, we zijn er ook erg blij mee! En idd de naam zit verstopt achter het kussen Fallen, jeetje wat een verhaal! Gelukkig ben je nu idd weer thuis en is de kleine helemaal ok. Nu maar even de tijd nemen om dit te verwerken en ook lichamelijk weer een beetje aan te sterken. Suzannaa, veel plezier bij de 3d echo zometeen! Mama alex, fijn dat het beter gaat met eten en de bekkeninstabiliteit (jeetje wat een woord, goed voor scrabble ) Teuntje, fijn dat bij jouw controle ook weer alles ok was. Grappig dat ze ook je buik opmeten. Bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan dus vroeg me af hoe ze dat dan doen.
Ze meten de lengte van de baarmoeder volgens mij. ongeveer vanaf je schaambot, tot ergens boven de navel zit je nu. Volgens mij fundushoogte..? Google maar
Tnx meiden! Het genieten was afgelopen week ver te zoeken. Al heb ik wel twee extra echo's gehad, waarvan ik bij de laatste ook mooie foto's mee kreeg. De MRI was echt akelig met de baby. Het kan geen kwaad, maar het maakt ontzettende herrie. En daar reageerde de kleine behoorlijk op. Ik dacht dat ie echt door m'n buikwand naar buiten wilde 😳 Waarschijnlijk issie gedraaid, want waar de baby de eerste echo nog in stuit lag, lag ie de tweede echo goed. Vooral blijven liggen zo!! Baarmoeder opmeten is heel normaal hoor. Gebeurt hier elke controle bij de vk. Is een indicatie of de baby goed groeit.
De baarmoeder grootte wordt bij mij ook elke keer gemeten. Ze meet vanaf de schaambot tot waar ie boven de navel uit komt. En ook even hoeveel ie boven de navel uit komt. Ik ben naar de 3D echo geweest!! Wat was dat bizar onwerkelijk zeg. Ben wel blij dat de eerste 3 foto's redelijk gelukt waren. Want baby lag in stuitligging en met 1 voet boven het hoofd, haha. Lekker comfortabel. Maar ook na die drie foto's heeft het de rest van de tijd met z'n arm voor het gezicht gelegen helaas. Heb nog een rondje gelopen en gekucht, maar baby is schijnbaar net zo eigenwijs al ik, haha. Bleef zo liggen. Maar dit is de mooiste foto. Heel blij mee.
Mooi Suzanna! Gaaf om te zien hè? Ze liggen vaak in gekke standjes hoor. Die van mij had ook de voet tegen het voorhoofd aan Maar die lag niet in stuit en werkte wel redelijk mee Geniet ervan!
WoW mooi Suzanna! 😍 Ons kindje ligt heel vaak met een arm over z'n gezicht. Ben heel benieuwd of ie dat straks na de geboorte ook doet. Ons zoontje lag nl altijd met de enkels gekruist. Dat deed ie als baby ook - en nu met 2,5 jaar nog steeds regelmatig 😂 Typisch hè?! En onze dochter (bijna 6) was in de buik heel gevoelig voor harde geluiden - en nog steeds!
Suzannaa, wat een mooie foto! en blij om te lezen dat ik niet de enige met zo'n eigenwijs "exemplaar" ben Fallenangel, grappig dat je na de geboorte dus nog kan zien wat de voorkeurshouding van de baby is geweest. Of eigenlijk dat dat dan nog steeds hetzelfde is. Ah nu snap ik het. Bij mij kijken ze ook altijd wel hoe hoog de baarmoeder zit maar echt opmeten doen ze niet. Zal dan vast wel ok zijn... Weet hier iedereen trouwens al of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen? Voor mijn zwangerschap wist ik zeker thuis en toen ik zwanger was werd het zeker ziekenhuis maar moet eerlijk bekennen dat ik toch wel weer een beetje twijfel of ik niet thuis wil bevallen. Het lijkt me zo fijn in mijn eigen omgeving maar ja dus wel twijfel en weet nu niet waar ik verstandig aan doe...
Ze meten vaak zoveel vingers boven (of onder) de navel. Dus inderdaad, kan ook zonder cm Ik wil in het ziekenhuis bevallen. 100% zeker Wilde ik bij de eerste ook, en is letterlijk, goed bevallen. Ik voel me er veiliger. Mocht er iets gebeuren, je hebt de apparaten meteen bij de hand. ze zeggen wel eens "je bent zo in het ziekenhuis". Maar toch, je moet er eerst heen. ook eventuele ruggenprik enzo, alles bij de hand.
Teuntje, zo doen/voelen ze bij mij idd. Ik wist niet dat dat dus ook daadwerkelijk in cm opgemeten kon worden. Dacht al dat ik iets gemist had, gebeurt wel vaker tegenwoordig Het alles bij de hand hebben is ook precies waarom ik nu twijfel om toch naar het ziekenhuis te gaan. Alleen rondleidingen bij ziekenhuizen in de buurt word ik tot nu toe niet heel vrolijk van qua sfeer of hoeveelheid mensen die om je bed staan vandaar dus toch de twijfel om thuis te blijven.