Ik ben destijds ook bij een rondleiding geweest. ik "schrok" ergens wel een beetje van alle apparatuur die eventueel nodig is. Vooral het reanimatie apparatuur, wat achter een deur staat, voor de baby. Maar wat ik net al zei, liever dat hij meteen binnen handbereik is als het nodig is.. Verder stonden bij de bevalling zelf volgens mij 2 mensen bij mijn bed (en mijn man dan). Mijn eigen verloskundige en een verpleegkundige van het ziekenhuis volgens mij. Ik bleek flink uitgescheurd te zijn. Toen heeft de verloskundige een gynaecoloog laten hechten (ze had het thuis zelf gedaan zei ze, maar als ik toch hier was, de gynaecoloog kon het beter zei ze letterlijk). Toen stonden er ook nog 1 (of 2?) stagiaires erbij. Toen stonden er dus heel veel mensen om mijn bed. Maar het interesseerde me eigenlijk niks
@Tammie81 Haha, ik ben ook vrij eigenwijs, dus nu weten we al van wie de baby dat geërfd zal hebben, haha. @FallenAngel Wat leuk dat je de favoriete houding in de buik na de bevalling ook nog zal terug zien in de favoriete houding van het kind. Al kan ik me niet voorstellen dat het straks met een voet boven het hoofd in bed in slaap zal vallen, haha. Ik wil zeker weten 100% in het ziekenhuis. Zeker omdat het allemaal voor het eerst is voor mij. Dat maakt het al erg spannend. En dan geeft het me rust dat er deskundigen en alles voor hand is in het ziekenhuis. Puur praktisch en rustgevend. Net wat teuntje83 zegt, ze zeggen wel van je bent zo in het ziekenhuis, maar als je al helemaal vol met weeën bezig bent en pijn en alles, dan zie ik het niet zitten om op dat moment nog het huis uit te moeten als het toch in het ziekenhuis nodig blijkt te zijn. Al moet ik wel zeggen dat ik ook liever geen mensen om me heen heb hoor. Sowieso laat ik geen moeders toe. Ik zit zelfs te twijfelen of ik vriendlief wel in de ruimte wil.
Ik wil ook absoluut verder geen bekenden (oma's ofzo) erbij hebben hoor! En snap je gevoel van je partner erbij willen hebben. Maar goed, toch hoort hij er wel bij Wat ik me nog kan herinneren is dat het mij allemaal niet meer kon schelen hoeveel mensen er waren. Ik had het ook niet meer door eigenlijk. ik kwam in een soort eigen wereld (klinkt wel gek zo, maar lees je vaker Hi Hi). Ze lieten me ook grotendeels met rust tijdens de laatste, zware, centimeters tot het persen. Ik heb heel lang onder de douche gezeten daar. Lekker in mijn eigen wereld.
Ik ga absoluut thuis bevallen als het kan en mag! Bij dl moest ik in t ziekenhuis bevallen - dat wist ik al de hele zwangerschap en dat was verder prima. Bij zl mocht t thuis en dat was zoooooo fijn (en had ik ook weinig tijd gehad om in t ziekenhuis te komen trouwens 🙊 Dat wil ik graag nog een keer. Maar goed, het is de derde, ik weet hoe het is om te bevallen (al is elke bevalling natuurlijk anders) en ik weet dat ik het fysiek gewoon kan. Ik vond t zo ontspannen, lekker thuis. Daarna ook geen gesjouw meer. Maar kan me ook voorstellen dat mama's kiezen voor het veilige gevoel van t ziekenhuis.
Ik vind het wel weer spannend hoor, die bevalling.. vond het vorige keer best tegenvallen, haha! Ben nu zelfs in dubio of ik een ruggenprik wil of niet.. vorige keer niks gehad. Maar vanaf wee 1 rugweeën gehad, en die laatste cm tot volledige ontsluiting vond ik vreselijk.. Maar goed. Iedere bevalling is anders inderdaad. Probeer er niet teveel over na te denken En gaan we aan de borst- of flesvoeding? ik fles vorige keer ook gedaan.
Ik ga 100% weer voor een thuis bevalling! Heerlijk eigen spulletjes en douche! Niet meer hoeven te verkassen met een baby maar gewoon lekker schoon een fris opgemaakt bedje in na de bevalling! Vorige ging niet van een leien dakje, 2,5uur persweeen, de ambulance stond klaar op de slaapkamer. Dit heb je niet door en op een gegeven moment had ik zoiets van; prima neem mij maar mee, maar toen kwam er een goede pers wee en was mijn zoontje er! Het hele idee van, je huurt een ruimte in het ziekenhuis en als er druk op zit moet je zo weer weg, vond ik vreselijk! Ik ga borstvoeding proberen te geven, vorige na 9 zware dagen besloten fulltime time te kolven, dit tot 3 maanden gedaan. Maar ik zal hierin minder verder gaan dit keer, ook omdat ik er al 1 rond heb lopen..
Teuntje, mijn eerste bevalling (zkh) duurde veel langer en was veel zwaarder dan mijn tweede (thuis). Bij de eerste was ik al snel ver in m'n eigen wereld, terwijl ik bij de tweede de spullen nog mee klaargezet heb haha. je kunt er echt niks van op aan. Wel ben ik ervan overtuigd dat de ontsluiting het makkelijkst vordert als jij je prettig en naar omstandigheden relaxed voelt. Ik ga absoluut voor borstvoeding. 3 maal is scheepsrecht toch? Bij beide kids is het live voeden niet gelukt helaas en heb ik 2x een jaar lang gekolfd. De tweede keer zag ik daar gigantisch tegenop. De Lactatiekundige gaf me toen het goede advies: je beslist vandaag niet om een jaar te kolven. Je kiest ervoor om het vandaag te doen - en morgen is weer een nieuwe dag met nieuwe keuzes. Dat heeft me er echt doorheen gesleept. Op momenten dat ik het niet meer zag zitten, dacht ik: nou ja, deze ene dag kan er ook nog wel bij..! Extra hindernis - en tegelijk ook extra motivatie - was dat beide kids een koemelkallergie hadden. Ik stond dus zelf ook nog es op streng dieet. Nu ga ik over een paar weken al op dieet om alle koemelkeiwitten (plus ei en soja) al uit mijn bloed te hebben voordat de baby geboren wordt. Zodat dat in ieder geval niet meespeelt in een moeilijke start en het geen (mede) reden kan zijn voor t wederom mislukken van borstvoeding.
Brrr, nee oma's en zo hoeven er van mij ook echt niet bij te zijn hoor. Die krijgen wel een belletje als ik zelf gedoucht heb en de kleine is aangekleed. Man mag er dan wel bij zijn uiteraard maar we hebben het er wel over gehad dat ik het niet zo fijn zou vinden als hij echt down-under mee gaat kijken. Misschien dat het me straks inderdaad niet meer uitmaakt maar voor nu krijg ik al kriebels bij het idee alleen. Ik maak gewoon voorlopig nog geen keuze. Misschien dat ik een helder moment heb ergens in de komende weken en anders zie ik het wel wanneer het begint en wat ik op dat moment graag wil. Daisy, wauw wat een doorzettingsvermogen om toch borstvoeding aan je kindje te kunnen geven. Ik kan me voorstellen dat je dat niet nog een keer zou doen zeker nu je al een kleintje hebt rondlopen. Fallenangel, jeetje een koemelkallergie heeft ook veel impact zo te lezen. Hebben ze enig idee hoe het komt dat je kindjes daar last van hebben? Ik wil zelf ook graag borstvoeding geven maar als het echt niet zou lukken voel ik me ook totaal niet bezwaard om over te stappen op kunstvoeding.
Heeft iemand al een zwangerschapsmassage laten doen ? Hoe moet je u dan leggen ? Ik heb er morgen 1 en ben benieuwd .
Tammie, mijn man zei voor de bevalling van de eerste juist zelf dat hij niet durfde/wilde kijken daar beneden. Maar uiteindelijk heeft hij toch wel gekeken (stond wel bij mijn zij, maar heeft wel gezien dat hij eruit kwam). En vond het wel geweldig om gezien te hebben Nope, geen zwangerschapsmassage gehad. Maar klinkt goed!
Oh, ik ging trouwens vanmorgen op de weegschaal staan. Lijkt wel alsof er in 1 week bijna 2 kilo bij is joh, schrok ervan, haha! Gaat echt met vlagen. Dan effe niks, en dan ineens hoppa, kilo's erbij..
Ja dat herken ik wel! Ik ben nu in totaal 6 kilo aangekomen. Vind ii best veel maar volgens de verloskundige viel het wel mee.
Noor, 6 kg is volgens mij inderdaad netjes. Ik heb nu al weer 2 weken niet op de weegschaal gestaan maar de vorige keer was er in 2 weken 2 kg bij dus ik ben benieuwd. Ik wilde bij de eerste echt in het zh bevallen en had gezegd dat het als het echt niet anders ging niet erg was om thuis te bevallen maar liever niet. Maar mijn vliezen braken en toen de vk een half uur a uur later kwam had ik al 10 cm Ontsluiting en kon ik dus niet meer naar het zh. Nu is mijn zoontje met 36+4 gekomen en dus een (rand)prematuur en moesten we als nog 10 dagen naar het zh. Het thuis bevallen is zo goed "bevallen" dat ik dat dit keer echt graag zou willen. Dus ik hoop echt dat dat lukt. Bij J heb ik een half jaar bv gegeven (op het laatst vooral gekolfd) maar zo lang wil ik het nu niet gaan geven. Ik wil niet op het werk gaan kolven en doordat ik dat bij J ook niet deed liep de productie van 250 ml per keer (en dan stopte ik anders kon het nog meer zijn) naar 10 ml uit 2 borsten. Als je dus 12 keer moet kolven voor 1 voeding dan is het echt tijd om te stoppen. Het huilen stond me nader dan het lachen dus jullie snappen wel dat ik het zo ver niet meer laat komen. De lactatiekundige zei toen al tegen me al probeer je het maar 1 dag dan heb je het toch 1 dag gegeven. Opa's en oma's wil ik ook echt niet bij de bevalling hebben maar zo der mijn vriend zou ik het echt niet willen doen. Bij J moest ie 2 kruiken vullen en hij had er 1 gedaan en wilde de 2e vullen dus ik zei ik denk dat je nu hier moet blijven, ik had hem echt nodig. Al is het maar om in zijn hand te knijpen
Hallo mamas Ik kom me weer even laten zien hier. Ik slaap echt ontzettend veel. Als ik gewerkt heb, eten gekookt, gegeten en alles is en kant en ons zoontje ligt in bed dan ben ik op. Zodra ik dan op de bank neerplof val ik ook snel in slaap. Vandaar dat ik er ook een tijd niet geweest ben. Hoe gaat dit bij jullie? Ik heb echt het gevoel dat de 2de zwangerschap zwaarder is nu omdat je nog een kindje hebt al om voor te zorgen. ik ga vanaf nu proberen weer wet meer me te lezen en te reageren.
Kelien, ik herken het. Een tweede is vaak ook zwaarder, omdat je eigenlijk geen tijd hebt om niks te doen. Pas als kind 1 in bed ligt heb je rust. Of in het weekend als je partner er is, scheelt ook vind ik. Hoort er allemaal bij
De zwangerschapsmassage was heel ontspannend , ze heeft de meest pijnlijke punten weggemasseerd . Na de bevalling laat ik alles wegmasseren ze mocht nu niet te hard doordrukken ivm de baby.
We hebben eeeindelijk nu ook een meisjesnaam! Haha. Omdat wij het geslacht niet weten, moeten we een jongens- en meisjesnaam verzinnen. De jongensnaam met 2 andere voornamen was prima te doen. Maar een meisjesnaam, pff. Maar we zijn eruit! Wat een opluchting kan dat zijn zeg. 😃 Qua borstvoeding of flesvoeding ben ik er nog steeds niet uit. Ik twijfel alleen maar omdat borstvoeding beter zou zijn, vanwege de voedingsstoffen. Maar ik vind m'n borsten zo intiem dat ik het heel moeilijk vind om me daar overheen te zetten. Mocht ik beslissem om voor borstvoeding te gaan, dan sowieso nooit met iemand erbij. Sowieso dus niet in het ziekenhuis met zusters om me heen. En ik denk zelfs niet eens met m'n partner er bij. In ieder geval in het begin niet tot ik misschien aan het idee ben gewend. Maar ik vind het echt een hele lastige keuze. Ik denk dat ik het echt aan laat komen op het moment na de bevalling. Volgende week is er een info avond, daar wil ik wel heen gaan, zodat ik wat beter ben ingelicht. Maar pff lastig.
Mama alex, klinkt goed die massage! Hoe moest je liggen? Op je zij? Suzanna, wat leuk dat jullie uit de namen zijn Wij hebben de knoop onlangs ook doorgehakt. Heb de letters voor op de kamer en een mutsje met naam al binnen. Dus kan er niet meer onderuit, hahaha! En borstvoeding.. het schijnt inderdaad beter te zijn. Maar hoeveel kinderen zijn er al niet groot geworden met flesvoeding en wat ik ook handig vind aan flesvoeding, is dat je veel beter weet wat er wel of niet in gaat. Maar je moet het echt voor jezelf beslissen. Ik weet wel dat ze "overal" de borstvoeding stimuleren.
@mama alex heerlijk zon massage, ik wil ook haha @suzannaa wat fijn dat jullie de namen hebben. Wij zijn er gelukkig ook al een tijdje uit maar ben blij dat we maar 1 naam hoefde te kiezen. wat betreft de borstvoeding twijfelde ik dit keer ook wel een beetje. Bij mijn zoontje wist ik zeker dat ik het niet wilde. Nu twijfelde ik toch wel of borstvoeding niet toch beter is. Tot dat ik een collega sprak die zei dat haar oudste de borst had gehad en de 2de de fles en dat de oudste vaker ziek was dan haar 2de kindje. Dus ik vraag me nu sterk af of borstvoeding wel echt zorgt voor een beter immuun systeem. Wij gaan dus weer voor flesvoeding. en net wat teuntje zegt, je weet precies hoeveel je kindje binnen heeft gekregen. @teuntje mag ik vragen wat voor een letters je hebt voor op het kamertje? Bij mijn zoontje hadden we houten witte letters gekocht bij de xenos. Die heb ik toen zelf in blauw gespoten. Grote letters op de kamer aan de muur en kleine letters aan de deur. Xenos heeft ze nu helaas uit het assortiment gehaald en ben dus nog hard opzoek.