Teuntje dat is dan wel schrikken als je voorweeen hebt gehad. Nou weet je dat het er bij hoort maar toch. Bij de eerste had ik ze met 36+2 en vond dat toch wel spannend. Wanneer zet het door. Het kan nog weken duren of met als bij jou was het alleen gisteren. Ik was natuurlijk al 6 weken verder en bij mij zetten het toen door want met 36+4 is ons zoontje geboren. Het is inderdaad wel vreemd lijkt me om een vreemde in je huis te hebben die je temperatuurt etc. Bij de eerste heb ik alleen couveuse nazorg (heeft niet in een couveuse gelegen maar wel 10 dagen zh) gehad en dan 4 daagjes van 4 uur. Het meeste wisten we al van het zh alleen net als het badje thuis en de tummytub nog niet. Iedere dag streek ze. Vind ik zo'n onzin maar goed. Ik was zelf natuurlijk ook fit genoeg om eigenlijk iets te doen ik denk dat dat net na de bevalling wel anders is. Dan geef je je daar misschien wat sneller aan over en dan kun je misschien wat eerder gaan liggen. Ik vind het vooral belangrijk dat ze naar ons zoontje kijken en de baby. Dan maar een dag niet strijken. Leuk he als het kamertje klaar of bijna klaar is. Vandaag hebben ze hier eindelijk het stoere jongens bed (normaal bed van 2 mtr) en de kast voor ons zoontje gebracht. Nu nog in elkaar zetten en dan kan ie eerst op zijn kamertje wennen voordat het op zolder in elkaar wordt gezet wat zijn kamer wordt. Ben zo benieuwd hoe ie het vind en of ie er niet uit valt. Aan de babykamer hoeven we verder niet veel te doen. Alleen de spullen van J in zijn kast doen en die van zusje in de babykamer leggen. En natuurlijk het bedje opmaken. De box staat nog steeds beneden (ik paste op ma op mijn neefje en J en mijn neefje vonden het heerlijk om op ma in de box te stoeien dus vandaar dat ie er nog staat) en daarna was ik zwanger dus hadden we zoiets van laat maar lekker staan. alleen de boxkleden moeten nog even gewassen worden maar dat doe ik over een paar weken wel. Gelukkig heb ik op de vermoeidheid na nergens geen last van, alleen was het gisteren een beetje een rotdag. Ik werk op de broodafdeling in een winkel en was het brood aan het vullen en elke keer als ik bukte werd ik echt misselijk en ik was 's nachts wakker geworden en had pijn in mijn rug. Aan de zijkant. Daar heb ik heel de dag last van gehad. Ik dacht zou dit nu bij bekkeninstabiliteit horen? Maar ik denk dat het daar iets te hoog voor zat en ik heb er vandaag geen last van, dus dan zal het dat wel niet zijn lijkt me
Teuntje, misschien als je er de volgende keer last van hebt gelijk even de vk bellen? Voor het geval het niet goed gaat ze dan meteen kan ingrijpen of je naar het ziekenhuis sturen? Beter 100 keer teveel checken dan 1 keer te laat, tenminste dat zeggen ze bij mijn vk praktijk. Tammie, ik ben benieuwd wat je zoontje van zijn stoere kamer vindt! Wel een goed idee om hem eerst in zijn eigen kamer er aan te laten wennen en dan pas naar de nieuwe kamer. Dan is de overgang ook niet zo groot voor hem. Qua pijn in je rug misschien toch iets teveel gedaan gister? Hopelijk blijft het nu weg! Qua kamertje ben ik wel echt helemaal klaar nu. Het enige nadeel is nu dat ik toch steeds weer iets wil doen/shoppen dus dan dingen ga zoeken/kopen die ik eigenlijk misschien niet zo nodig heb Over een week of 2 moeten we alleen nog de box en de wieg in elkaar zetten zodat hond/katten er alvast aan kunnen wennen.
Oh heerlijk mama alex, alles klaar. ik heb net nog "effe" de lakens en doekjes enzo zitten (!) strijken. Hier sliep mijn zoontje al lang in een groot bed. En is afgelopen weekend naar zijn nieuwe zolderkamer overgegaan. Gaat goed gelukkig. De babykamer is dus deels wel af. Maar al die tassen met kleding en knuffels enzo moesten nog gedaan worden. En dus ledikant opbouwen, kleding in kast, etc. Ik heb bij de eerste volgens mij nooit voorweeen gehad..? En ook niet echt harde buiken ofzo. ging er echt bijna fluitend doorheen. Daarom valt het deze keer zo tegen denk ik.. Was ook vrij snel weer fit na de bevalling. In die zin dat ik geen middagdutjes ging doen (eigenwijs en geen rust), en na 3 dagen stond ik in de supermarkt, gewoon omdat ik eruit wilde, haha! Hoop deze keer iets meer te kunnen rusten.
Oh en tammie, dat willen shoppen herken ik zo!! Ik heb ook alles in huis (op voeding na). Maar ik blijf ook kopen. Nesteldrang denk ik..
Haha, die nesteldrang van jullie is al op een hoogtepunt zeg. Ik stond vanmiddag weer op de ladder de dakisolatie aan te brengen. Ging erg goed. Heb zowaar ook de laatste tijd niet echt last meer van vermoeidheid, terwijl ik echt heel veel doe. Zelfs deze week nauwelijks klachten gehad met de bekken. Snap zelf ook niet helemaal waarom het zo goed gaat, maar laat ik er vooral niet over klagen. Voor je het weet heb ik de pijn weer terug. De beurs was leuk om eens te doen. Erg druk, maar we hebben wel wat leuke ideeen opgedaan en een hele leuke shop gevonden, waar we binnenkort eens naartoe gaan. Van 't weekend had ik ook ineens last van een harde buik. Maar ik had meer het idee dat het bij mij kwam, omdat ik te veel m'n buikspieren had aangespannen tijdens het isoleren. We waren met rare hoekjes enzo bezig waar je net niet lekker bij kon. Inmiddels is dat alweer weg getrokken.
Suzanna, geniet er maar van dat je je zo goed voelt En die harde buik van het isoleren lijkt me goed kunnen. Af en toe een harde buik kan helemaal geen kwaad hoor. Balans is het juiste woord
Teuntje, dat is een goede van de nesteldrang voor het shoppen. Die ga ik gebruiken voor mijn man als ik weer eens iets wil kopen Suzannaa, wauw wat een stoere vrouw ben jij toch zeg! Het enige wat ik kan bij klussen is assisteren in dingen aangeven, schoonmaken en drinken/snacks verzorgen maar jij doet dit zelfs allemaal nog met 30 weken zwangerschap. De nesteldrang in mij verplicht mij trouwens te vragen welke leuke shop je bedoelt. Misschien dat ik daar dan zelf ook eens kan rondneuzen Hier vannacht eens een hele goede nacht gehad. Voel me vandaag echt eens uitgerust zo fijn!
@Tammie81 Haha, je kan meer dan je denkt hoor, echt! Ik had ook nog nooit een huis gerenoveerd. Maar ik heb echt de instelling van dit ga ik gewoon doen. En dan kom je een heel eind. Je wordt vanzelf handig. Maar die winkel heet Baby Park en die hadden o.a. een merk Bamboom die ons erg aansprak. Ze hebben meerdere lokaties in het land, zag ik. Best een grote zaak ook.
Tammie, hahaha, "mijn Nesteldrang verplicht mij te vragen welke leuke winkel". Hahaha! Geweldig, goed excuus Babypark ken ik wel. Ben er 1× geweest. Ben er geen fan van. Het merk wat Suzanna noemt ken ik niet. Ik koop zelf vooral bij babydump en prenatal. Ik moest vanmorgen werken (halve dag), en had zo'n last van mijn (onder)buik. Ik kon amper staan of lopen. Gezien de "weeën" van van de week, en de steken in mijn kruis die ik heb. Heb ik veel moed verzameld en de verloskundige gebeld. Daar ben ik inmiddels geweest. Urine onderzocht op blaasontsteking, verder buik gevoeld, inwendig gevoeld, etc. Kwam wel een harde buik voorbij, maar verder alles goed met de baby. Niet ingedaald nog (voelt wel zo), geen ontsluiting, geen blaasontsteking, hoofdje naar beneden, dus allemaal oké. Ze denkt dat veel pijn van mijn bekkenklachten komen. Mijn schaambeen vooral denkt ze. Moet zo nog naar de bekkentherapeut, moest daar even overleggen. Maar conclusie is vast "rustig aan doen". Zooo lastig.. Tot zover mijn update
Net weer voor een echo geweest. Moest met 30 weken even de afstand tussen placenta en baarmoeder laten controleren. Dat was gelukkig helemaal in orde. En verder checkte ze alles nog even, ook allemaal goed. Alleen ligt mijn baby in stuitligging, en dat was wat lastig meten allemaal. Waar ze vooral op focussen is de buik. Maar die kwam steeds uit om zo'n 28 à 29 weken. Maar ze zei dat het wel eens kon komen, doordat de baby in een dubbelgevouwen rare positie ligt, waardoor het nu wat lastig op te meten was. Dus zou ook best gewoon goed kunnen zijn. Ze stuurt het door naar de verloskundige en die zal dan even kijken of ze het nodig vind om nog een keer een echo te laten maken. Tot nu toe liep steeds alles prima op schema, dus daar ga ik nog maar vanuit. Maar toch, knaagt even, weet je wel. Hebben jullie dat wel eens gehad?
@teuntje83 Goed dat je toch even gebeld hebt. Je kan beter maar even extra laten checken, dan jezelf opbreten door zorgen te maken om niks. Maar dat rustig aan doen, haha, dat ken ik. Dat staat ook niet in mijn woordenboek. 🙈
Suzanna, geen ervaring mee.. Maar weet wel dat baby's sowieso soms 1 of 2 weken voor of achterlopen, en dat dat een volgende keer weer is recht getrokken. Groeispurtjes en dat soort dingen.. En die metingen zijn sowieso beetje met een slag om de arm hoor. Kloppen echt niet altijd. Maar een extra echo kan nooit kwaad. Maar zou me om die groei niet té druk maken hoor.
Weer een update van mij.. Bekkentherapeut heeft mij gezegd dat ik moet stoppen met werken.. mijn schaambeen doet heel veel pijn en combinatie met harde buiken. Dus nu 100% ziektewet.. jeetje.. lange weken worden dit.
Vanavond heb ik de uitslag van de tweede Suikertest , vanmorgend opgestaan met harde buiken. Nog even stressen
Suzannaa, babypark is inderdaad een winkel met een fijn (groot) assortiment. Leuk om lekker rond te neuzen Bamboom ken ik ook niet qua merk maar ziet er wel erg leuk uit! Fijn dat de placenta nu wel helemaal prima lag bij je check. Dan is hij toch mooi mee omhoog gegroeid. Qua voor/achter liggen op groei heb ik niet echt meegemaakt maar ik krijg hier ook pas over 4 weken een groeiecho en met 20 weken was alles prima. Net wat teuntje aangeeft, soms maken ze net even een groeispurt. Wanneer krijg je terugkoppeling van de vk? Teuntje, vervelend dat je zoveel last krijgt van je bekken dat je nu zelfs helemaal moet stoppen met werken. Ik kan me voorstellen dat 10 weken dan ook echt nog heel lang is! Misschien nog een paar boeken lezen die je altijd had willen lezen? of een leuke netflix serie kijken om wat tijd te doden? Mamaalex, spannend! Maar als hij niet goed was geweest hadden ze je wel al eerder een berichtje gestuurd, toch? Hier afgelopen nacht weer veel wakker geweest. Pff ben echt brak nu maar gelukkig bijna weekend! In het weekend ook niet veel afspraken gepland behalve een etentje met vrienden morgenavond dus lekker even bijkomen. Jullie nog leuke plannen?
Tammie : vorige uitslag moest ik ook eerst bellen. Ze bellen wel terug na 6 uur,maar je moet eerst bellen dat Je je uitslag wilt weten . Dit weekend niets gepland , rustig nog wat kuisen en uitladen. Wonen nu hier een maand maar nog niet alles is op zijn plaats
Spannend mama alex. laat je het ons weten als je de uitslag hebt? Tammie, ik heb niet zoveel rust in mijn reet, haha! Ben niet zo van het Netflixen enzo. Maar ik moet toch een tijdsbesteding gaan zoeken Normaal als je vrij hebt, ga je leuke dingen doen enzo. Nu heb ik "vrij", maar leuke dingen doen gaan gewoon bijna niet. Ging net al boodschappen doen en ben dan blij als ik weer zit. Steken in mijn kruis ook. Hebben jullie die steken ook al? Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt tammie. Vermoeiend is dat. Ze zeggen wel eens dat zwangere vrouwen zo slecht slapen zodat je lichaam vast went aan de gebroken nachten. Ik word ook wel vaak wakker hoor. Maar moet zeggen dat ik de laatste week wel meteen weer kan doorpakken gelukkig. Gezellig, een etentje met vrienden Ik heb alleen een kinderverjaardag. Niet zo'n zin in Verwachten jullie nog een babyshower? ik weet dat ik er eentje krijg haha maar niet wanneer en wat.
@Tammie81 en @teuntje83 Zou misschien best een groeispurt kunnen zijn inderdaad. Of dat ze het gewoon niet goed kon opmeten, omdat baby zo dubbelgeklapt lag. A.s. maandag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige, dus ik ben benieuwd. Slecht slapen doe ik gelukkig niet, maar ik word de laatste tijd wel bijna elke nacht wakker, omdat ik dan ineens flink naar het toilet moet. Moet je er weer helemaal uit. Steken in m'n kruis komen me niet bekend voor. Ik heb vooral dreunen in m'n kruis van voeten of billen, omdat baby alsmaar in stuit ligt helaas. @tenutje83 Ai, verplicht stoppen met werken lijkt me ook een horror zeg. Ik vrees ook echt dat een keer ga horen dat ik bedrust moet nemen ofzo. Dat staat niet in mijn woordenboek. Sterkte aankomende weken!
Suikertest was in orde , . Gisteren even aan monitor gelegen omdat ik plots flinke harde buiken had. Was loos alarm en mag magnesium bij innemen.