Mama alex, fijn dat de suikertest goed was En even schrikken, aan de monitor! Wij moeten onze beebjes nog wel even binnenhouden hè
Teuntje, hmmm dat is wel lastig inderdaad als je niet makkelijk rust kan nemen. Is er geen leuke serie/film die je nog wil kijken die je man/vriend niet wil zien? Misschien is dat nu een mooi moment om te doen? Hoe was de kinderverjaardag? en mooi buikje en leuk jurkje Mama alex, fijn dat je suikertest goed was maar daarna wel schrikken om aan de monitor te moeten liggen! Nu alweer wat minder last van harde buiken? Hier vandaag lekker een dagje bank hangen. Gister uiteindelijk toch iets te veel gedaan en dan pas laat naar bed door het etentje en dan merk ik dat ik gelijk meer last heb van harde buiken en dat de kleine een stuk rustiger is in mijn buik. Ik vind het soms nog wel erg lastig om rustig aan te doen, voel me dan zo lui. Hebben jullie daar ook last van? Ik verwacht trouwens geen babyshower. Speelt bij ons niet echt in de vriendengroep. Bij jullie wel?
Mooie buikfoto teuntje Mama Alex: Altijd fijn om te horen dat de suikertest goed was. Ik was er zelf toen echt wel benieuwd naar. We hebben gisteren eindelijk na bijna 11 weken weer een echo (3D) gehad. Ze had er alleen geen zin in dus nu hebben we haar nog niet echt gezien. Ik heb gesprongen. Naar de wc geweest, een blokje om gelopen en een beetje hardgelopen, op een stoel gaan zitten en mijn benen omhoog en omlaag gedaan, cola gedronken (ik ben echt geen cola drinker) en nog draaide ze niet om Nu mogen we komende woensdag weer terug komen. Wel hebben we gezien dat ze niet meer in stuit lag dus hopelijk draait ze niet te veel meer. Vandaag eindelijk de kast en het stoere grote jongensbed voor ons zoontje (nog net geen 2) in elkaar gezet. Hopelijk wil ie vannacht een beetje slapen. Overdag heeft ie nu niet geslapen. Hij wilde vooral zitten/liggen en lopen in zijn grote bed. Wel raar om te zien hoor zo'n klein ventje in zo'n groot bed
Tammie81, nee ik ben niet zo van de films en series kijken. Dus ik denk dat ik maar ga breien ofzo hahaha! Verjaardag was mwah. Wel oké. Heb het overleefd Ik vind rustig aan doen ook lastig. En merk ook meteen als ik teveel gedaan heb. Maar soms is het ook zo, dan doe je voor je gevoel vrij weinig, en krijg je harde buiken. En soms doe je "best veel" en voel ik me goed. lastig om balans te vinden. belangrijk is om je lichaam aan te voelen. Wat niet goed voelt, niet doen. Maar soms ben ik te eigenwijs en wil ik iets tóch doen. Heb ik later spijt van.. Ik heb bij de eerste wel een, kleine, babyshower gehad. Met 3 vriendinnen. En bij mijn andere vriendin ook wat gedaan. Dus verwacht wel wat. Maar niet zo'n heel grote als je soms ziet/hoort hoor. Ik zie ineens dat er 2 tammies zijn hier..? Is me nooit eerder opgevallen, oeps.. Tammie80, jammer dat de kleine niet wilde meewerken bij de echo. Hopelijk van de week meer succes. Wel fijn dat ie niet meer in stuit ligt. Zo'n klein ventje in een groot bed is inderdaad effe wennen ja. Kan ik me ook nog goed voor de geest halen . Hopelijk gaat hij lekker slapen vannacht. Hier is gisteren het ledikantje opgebouwd en heb vandaag het bedje opgemaakt. Super leuk
BEVALLINGSLIJST MEI 2017 7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl 10 mei - mama alex - 24 jaar - 2e kindje - boy 10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise 11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl 15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl 16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise 24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise
@teuntje83 Mooi buikje! En rustig aan doen, ja dat blijft lastig he. Hoer hebben we vandaag een muur gebouwd. De kamer is nu echt een kamer te noemen! Heel blij mee. Nu nog even de dakisolatie afmaken van de week. Vloer egaliseren, gipsplaten erop en een plankenwand maken. Klinkt als veel, maar volgens mij ga ik mijn deadline nog steeds halen van 1 april. Dus heel goed gevoel over. Maar rustig aan doen, nee dat ken ik hier ook niet, haha. Ala je trouwens niet zo van films bent... ik ga binnenkort met een vriendin mutsjes haken. Misschien kan je het breien meteen omzetten in wat nuttigs. 😉 @tammie80 Jammer dat ze niet wilde mee werken. Dat was bij ons ook laatst met de 3D echo. Liep ook rondjes etc, maar het handje bleef voor het gezicht van geen zin vandaag, haha. Maar wij hadden gelukkig dat de eerste 2 foto's wel gelukt waren, dus hadden toch een leuk aandenken. Veel succes woensdag dan, fijn dat je in ieder geval terug mag komen. Ik voel de baby trouwens ook al een aantal weken een stuk minder. Maar ik ga er maar vanuit dat 't komt doordat er steeds minder ruimte is. Ga her morgen nog ff vragen aan de verloskundige. Als ik 's avonds op de bank ga zitten, voel ik de baby wel weer even wat schoppen. Ik hoop wel echt dat ie binnenkort bedenkt om goed te gaan liggen. Tot nu toe ligt ie nog steeds in stuit. @tammie80 Heb jij ook door gehad dat de baby uit de stuit houding is gedraaid? Ik verwacht ook geen babyshower, omdat ze wetenndat ik nog zo met de bouw bezig ben. Maar ik ben de eerste met een kindje, dus ik heb eigenlijk geen idee of men plannen heeft. Ik zie het vanzelf wel.
De harde buiken zijn nu veel minder. Ik verwacht ook geen babyshower , word hier eigenlijk niet gedaan. Morgen nog eens langs bij de neuroloog , hopelijk alles in orde. En daarna is het terug aftellen naar een echo
Tammie, misschien dat het iets met onze naam te maken heeft dan Hier namelijk nog zo'n eigenwijs exemplaar tijdens de 3d echo waarbij ik allerlei capriolen uit moest halen maar niets hielp. We moesten er zelfs voor terug komen omdat ze gewoon echt niet in beeld wilde komen. Hoe vond je zoontje het in het grote bed? Teuntje, breien is ook leuk toch? Misschien kan je zelfs nog leuke truitjes/dekentjes/sjaaltjes maken en ben je zowel ontspannend als nuttig bezig Suzannaa, volgens mij is stuit nu nog niet erg toch? Bij mij ligt ze afwisselend goed en in stuit. Draaien voel ik erg goed, een heel vreemd gevoel!
Tammie81 ik denk dat het inderdaad aan de naam ligt haha. Hopelijk hebben we woensdag mee geluk. Ze zei dat ik in ieder geval veel vruchtwater had dus het konden mooie beelden worden. J brachten we gisteravond naar zijn grote bed en toen we de kamer uit gingen begon ie echt flink te huilen en stond ie al bij de deur. Mijn vriend naar een paar minuutjes weer naar boven en er even bij gaan zitten en toen ie weg ging huilde die weer even maar daarna ging ie rustig zitten bij zijn beertjes. Je zag op de camera dat zijn oogjes echt dicht vielen maar toch wilde die niet gaan liggen. Op een gegeven moment toch lekker gaan slapen rond 18:45 (was al met al al binnen een half uur ofzo) en toen hoorde ik hem rond 0:30 een half uur maar hij huilde niet. Daarna weer in slaap gevallen tot 6:00 dus dat was echt knap van hem. Nu heb ik hem om 12:00 op bed gelegd en heb ik hem niet meer gehoord. Hopelijk zet ie dit zo door. En dan nog de grote stap naar de andere kamer, op zolder. Een babyshower heb ik bij de eerste ook niet gehad en dat zal nu neem ik aan ook niet gebeuren. Ik kreeg vanmorgen wel een berichtje van een vriendin dat we gezellig met 3 vriendinnen gaan lunchen 15 april. Dat vind ik eigenlijk net zo gezellig. Teuntje wat haken ofzo is ook wel leuk. Ben ik ook mee bezig maar ik doe het echt niet iedere dag. Ik hoop dat ik een mooi dekentje kan haken. Helemaal niks kunnen doen lijkt mij ook echt verschrikkelijk. Suzannaa ik voelde de kleine heel erg lang nog onder mijn buik trappen dus toen had ik zo iets dat ze niet goed lag maar dat is nu sinds 2 weken over. Ze draait best veel maar dat is volgens mij vooral van links naar rechts. Met de echo lag ze met haar rugje aan de linkerkant. Ik voel haar nu juist meer dan met 25 weken. Het zal misschien nog wel minder worden als ze minder ruimte krijgt maar voor nu heeft ze nog ruimte zat lijkt me Ik wilde me bij het lijstje met uitgerekende datums zetten maar het lukt me niet. Ik ben 8 mei uitgerekend van ons 2e kindje en het wordt een meisje. Ik ben 36 jaar
Tammie, ben ook benieuwd hoe je zoontje geslapen heeft in zijn grote bed Ik weet eigenlijk niet of mijn beeb ook wel eens in stuit ligt? Nu is het steeds op controles enzo dat ze "goed" ligt. Soms voelt het in mijn buik wel als een hele verhuizing, haha, maar volgens mij lijkt het soms erger dan het is Het is nu nog niet zo erg in elk geval als ze in stuit liggen. Maar over paar weekjes gaan ze vaak toch wel zakken, dan moeten ze niet meer in stuit liggen. Suzanna, hoe was het bij de verloskundige? Nog gevraagd over dat je de baby minder voelde? Ik ga morgen naar de verloskundige. Ben benieuwd wanneer ik dan weer moet komen. Na 2 of 3 weken..? Straks even naar mijn werk geweest. Om "afscheid" te nemen. Toch even mentaal afsluiten zo'n "vervroegd verlof".
BEVALLINGSLIJST MEI 2017 7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl 8 mei - tammie80 - 36 jaar - 2e kindje - girl 10 mei - mama alex - 24 jaar - 2e kindje - boy 10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise 11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl 15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl 16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise 24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise
Teuntje hij heeft super goed geslapen in zijn nieuwe bed. Vanmiddag ook weer, toen lag ie al om 12:00 op bed en was rond 14:15 weer wakker. Hopelijk blijft dit zo en kunnen we op tijd beginnen met hem Laten wennen aan zijn nieuwe kamer op zolder. Als we alles in eens hadden gedaan zou het wel heel veel voor hem zijn, een nieuw bed, nieuwe kamer, een zusje en 29 mei naar de psz. Wel goed dat je nog even naar het werk bent geweest om je collega's gedag te zeggen. Je bent er toch een aantal maanden niet meer. Misschien een keer voor de koffie maar niet om te werken. Ik ben vanmiddag ook naar de vk geweest, we hebben doorgenomen wanneer ik moet bellen. Normaal is dit voor een tweede als de weeen iedere 5 min komen en een minuut aan houden maar ik moet bellen als ze om de 7 min komen. Dit omdat ik de vorige keer meteen 10 cm had en persweeen. Ons zoontje was er in 2 uur. En mijn zusje heeft 2 prematuurtjes (30+5 en 28+6) en beviel ook beide keren zo snel. Er staat in de computer ook echt bellen=gaan bij. (Bij de oudste van mijn zusje zei de vk neem maar een paracetamol dat hoort erbij en dat 2 x. Dat was in het weekend. Het gevolg dat op maandagmorgen ze is bevallen en mijn zwager er niet bij was omdat ie met de vrachtwagen niet in de buurt was) Verder was alles weer goed. Ze ligt nog steeds goed alleen met de echo lag haar rugje links en nu rechts. Ik moet nu over 2 weken weer en dan nemen we het bevallingsplan door. Dan zal jij ook over 2 weken terug mogen komen denk ik Teuntje. Meteen een afspraak voor de liggingsecho gemaakt, 4 april kunnen we. Bedankt dat je mij in de lijst hebt gezet. Ik zit ook nog in zo'n Facebook groep voor mama's die in mei uitgerekend zijn en daar gaat het echt gelijk op qua jongens en meisjes. En daar zijn toch meer dan 100 leden. Er zijn er natuurlijk ook bij die het niet willen weten.
@tammie81 Stuit is inderdaad nog niet erg, maar ik ben zo bang voor een keizersnede, dat ik daarom misschien zo hoop dat ie snel draait en zo blijft liggen. @tammie80 Ik voel de baby het meest als ik 's avonds op de bank ga zitten. Eerst voelde ik het ook steeds als ik in bed ging liggen, maar dat is niet meer zo. Maar goed, zolang ik wat blijf voelen is het goed. @teuntje83 Ben vanmiddag naar de verloskundige geweest. Ze zegt als ik de baby gewoon elke dag voel, dat het dan goed is. Dus dat zit wel goed. De verloskundige heeft naar de echo uitslag gekeken en denkt ook dat het best kan komen door de ongunstige ligging, waardoor de buik van de baby moeilijk op te meten was. Het lag ook precies zo achter m'n navel, ook niet echt handig. Dus ze wil dat ik nog even een keer de echo opnieuw laat doen. Mocht het dan weer 2 weken achter liggen, dan moet ik bij de gyn alles laten checken in het ziekenhuis. Maar ze zei al, laten we niet vooruit lopen. Eerst de echo maar even opnieuw doen. Wie weet is er niks aan de hand. Ohja trouwens, de kraamzorg is geen inspectie. Maar de verloskundige zei dat ze hun wel had gebeld om te vertellen dat we flink aan het verbouwen zijn. 😉 Dat had ik ze al verteld, dus dat wisten ze wel, maar ze vroeg toch even van wanneer denk je dat het af is. Maar dat komt helemaal goed. Eind van deze maand moet het afkomen.
Tammie80, fijn dat je zoontje zo goed slaapt in zijn nieuwe bed. Hopelijk gaat de volgende stap net zo goed Oh Suzanna, die kraamzorg is toch een soort van inspectie dus, haha! Ergens ook wel goed natuurlijk dat ze het doen.
Tammie, echt super fijn dat hij zo goed in zijn bed heeft geslapen. Hopelijk gaat het net zo goed als hij straks naar zijn nieuwe kamer gaat! En wat ging bij jou de vorige bevalling snel zeg. Hebben ze enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Suzannaa, kan ik me wel voorstellen hoor. Een keizersnede lijkt mij ook helemaal niets. Hopelijk ligt de kleine bij de volgende echo gewoon netjes met het hoofdje naar beneden! Wanneer moet je je echo overnieuw doen? Teuntje, al iets leuks gevonden om de tijd een beetje mee door te komen? Hier vandaag even een dipje. Ondanks een super goede nacht ben ik echt nog zo moe. Die laatste weken op het werk lijken wel een eeuwigheid te duren
Vandaag was de laatste afspraak bij de neuroloog voor de bevalling,pas erna terug. Nu enkel nog echo's bij de gynaecoloog
@Tammie81 Net even voor een nieuwe groei echo gebeld en is nu gepland op 20 maart. Net voordat ik weer een afspraak met de verloskundige heb. Dus kan ze meteen de resultaten bekijken. Ik voel trouwens de baby sinds gisteravond de hele dag al super veel. Ben benieuwd wat het allemaal aan het uitspoken is, haha. Toevallig heb ik vandaag ook een dipje. Zo moe pff. En ik wilde natuurlijk weer een hoop doen vandaag. Zo maar even snel even wat slaap pakken op de bank en kijken of ik dan weer wat energie heb.
Oh dat is mooi gepland, dan hoef je ook niet lang op de uitslag te wachten. Bij mij was de baby ook super druk gisteravond dus misschien dat onze beebs al onze energie verbruikt hebben
Ik heb nog geen hobby gevonden nee, haha! Ik was straks op controle bij de vk. Mijn meisje lag nu ook in stuit!?! Maar ze kan nog draaien Verder was alles goed. over 2 weken (maar dan op donderdag) weer terug. Moet ik nog keer suikertest doen (vanwege hoog bmi bij start zwangerschap). En dan gaan we de bevalling bespreken. ze zei al wel dat ik meteen moest bellen zodra ik weeën herkende. Omdat ze anders "bang" was om mij niet op tijd in het ziekenhuis te krijgen..? Moet volgende keer toch even checken waarom,want zo heel snel ging de eerste bevalling volgens mij nou ook weer niet??