Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wauw, kijk hier komen de tips, haha. Ik ga ze meteen opschrijven. Dan skip ik meteen de kruikzakken weer van het lijstje en vervang ze door hydrofiel luiers. Het wordt me steeds meer duidelijk waar ze voor bedoel zijn, haha.

We moeten nog wel voor een maxi-cosi gaan kijken. Maar ik twijfel nog over een kinderwagen. Ik wil graag de draagdoek gaan gebruiken als m'n rug het houdt. En vl zei van de week zelfs dat ie graag de draagdoek wil gaan gebruiken. ☺ Iemand nog tips wat betreft de draagdoek en maxi-cosi?

De box en wipstoel wil ik ook nog aankijken of ik daar behoefte aan ga hebben.

Ik had wel een plastic luieremmer uitgezocht, maar jullie zeggen dus doe maar een gewone pedaalemmer? Klinkt ook wel beter inderdaad.
    Nog even een andere vraag. Wegwerpluiers, gaan dir bij het restafval of gft-afval? Wij moeten hier alles scheiden. Papierafval, plasticafval enz.

@FallenAngel Ahh vet balen zeg! Kan me voorstellen hoe je je voelt. Mijn waardes waren ook aan de hoge kant, maar bij mij vielen ze nog net aan de goede kant van de circuslijn. Super opgelucht, maar ik probeer het wel echt goed in de gaten te houden, zodat het circus voorkomen wordt. Sterkte en gelukkig ben je in goede handen en wordt het allemaal goed gevolgd.

@Tammie81 Ik wil ook liever alles online bestellen, maar vriendlief gaat liever naar de winkel. Dus dan maak ik even een lijstje van welke dingen in welke winkel leuk lijken te zijn, zodat we gerichter kunnen kijken. Anders hebben we straks weer het gevoel als op de beurs dat je door de bomen het bos niet meer ziet. We gaan binnenkort even langs. Het is meer dat ik zei van dan kan hij met het lijstje langs de winkels, mocht de kleine er ineens veel eerder zijn dan half mei. Nu ik het allemaal aan het uitzoeken ben, heb ik ook zoiets van dan kunnen we het beter maar gaan kopen, voordat het straks uit de collectie is of uitverkocht. Maar het is meer ook een praktisch dingetje waarom ik dat na 1 april wil doen. Tot 1 april blijft het hier in huis nog echt een bouwkeet. Na 1 april wil ik de babykamer behangklaar hebben (moet lukken) en de woonkamer/keuken volledig opgeruimd, alle bouwmaterialen weg hebben. Dan komt de rust weer terug en ruimte voor nieuwe spullen.

Ik heb overigens ook weer een off-day vandaag. Balen balen. Maar goed, dan zo maar weer even wat van de baby uitzetlijst uitzoeken. En wat dingen doorstrepen dus. 😉

2. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Volgende week toch eens vragen wat ze gaan doen als ik zo blijf overgeven. Elke ochtend weer ik ben er zo moe van . :(

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mama alex, vervelend dat spugen. Daar hebben ze wel pilletjes voor ook toch?

Voor de draagdoek heb ik geen tips. Nooit gebruikt.
    Maxicosi heb ik van maxicosi zelf. Weet niet precies welke, maar eentje die op de isofix base kan.
    Isofix vind ik ideaal voor in de auto. Geen gedoe met gordels. En vervolgstoeltje kan er ook op.

De wipstoel heb ik ook veel boven gebruikt. Als mijn zoontje, als huilbaby, weer eens niet wilde slapen. Zette ik de wipstoel wat platter, naast mijn bed, en ging ik wiebelen met mijn hand/been. Zodat ik zelf ook beetje kon "rusten".

Luieremmer van plastic zou ik echt afraden ja.
    Gaat ook beetje condenseren, bluh..
    Wat wel wat helpt is luiergeurzakjes.

Ik moet volgende week donderdag weer naar de verloskundige. Krijg dan ook weer een suikertest (met vingerprik en normaal ontbijt). Maar vind het toch wel beetje spannend.
    Heb mezelf gister ook gek zitten maken. Denk echt dat de baby huge is..
    Die laatste meting van 33 cm fundus zit me toch niet lekker.
    Heb de metingen van bij mijn zoontje erbij gepakt, en die 33 cm had ik toen pas met een week of 35?! Oh wacht, het was toen 34cm bij 37 weken zelfs!?!? Zucht :(
    Vorige meting was hij ook gewoon goed, met 24,5 cm. En dan ineens 33??
    Hoop dat ze gewoon een beetje scheef gemeten heeft.. Maar ga het zeker navragen volgende week.. :(

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Iedereen druk hier?

5. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik probeer mijn huishouden te blijven doen , maar na enkel wasmachine opzetten of het ophangen ben ik al doodmoe. Alles gaat zo traag..
    Zoonlief heeft vandaag ook vrij dus misschien gaat het iets beter vandaag, hij helpt veel. Nu terug kracht verzamelen om af te wassen.

6. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, balen van je off day gister! Vandaag alweer wat beter? en nog wat dingen van je lijstje af kunnen strepen? Wij hebben eigenlijk zowel een kinderwagen als een draagzak gehaald. Kinderwagen lijkt ons fijn voor langere stukken wandelen zodat we ook de rest erin kunnen doen (luiertas, wat drinken, etc). Terwijl om en in het huis een draagzak weer erg fijn lijkt. Ach ja ik zie wel wat we er uiteindelijk van gebruiken en anders verkopen we het gewoon weer op marktplaats ofzo.

Teuntje,hoe gaat het bij jou? ook weer iets beter vandaag? Is het trouwens niet zo dat bij een volgende zwangerschap je sowieso een wat grotere buik hebt omdat alles al een keer wat opgerekt is? Misschien dat het daarom nu iets groter is dan de vorige keer?

Hier een kleine meid die vandaag erg veel de hik heeft. Echt zo grappig om te voelen. Als ze er straks is ga ik dat denk ik nog wel missen. De beurse ribben waar ze lekker tegenaan trappelt zijn weer iets minder :) Verder niet heel veel spannends hier.

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Tnx voor de knuffels! Als ik m'n telefoongesprekken met de diëtiste goed interpreteer, dan is de kans gelukkig groot dat het met een sisser gaat aflopen. Ik ben benieuwd volgende week in het ziekenhuis...

Teuntje, bij mijn zoontje hebben we de box ook weinig gebruikt. Nou was m'n dochter al 3,5 toen hij geboren werd, dus dat scheelt ook wel denk ik.
    Hoe gaat het inmiddels met je gestel?
    Fundushoogte zou ik me niet te druk om maken. Heb al vaak gelezen dat meetfouten daar snel gemaakt zijn

Tammie81, ja ik vindt t ook balen dat ze me nog 10 dagen laten doorlopen. Zeker omdat ik al verder ben dan normaal, doordat de test uitgesteld is vanwege mijn ziekenhuisopname. Daarom heb ik met de diëtiste gebeld voor tips, zodat ik alvast zelf aan de slag kan. Want als m'n suiker op tijd onder controle is met voeding, mag ik inderdaad onder controle van de vk blijven. Zodra ik moet gaan spuiten, word ik overgedragen aan de gyn. Gelukkig was m'n suiker niet torenhoog, dus best kans dat t met voeding gewoon lukt.

@scheren.... uhm.... 🙈 Toevallig heb ik laatst een en ander op gevoel gedaan. M'n benen moeten ook hoognodig weer es....

Suzannaaaa, qua ergonomisch dragen heb je eigenlijk 3 opties: een rekbare doek, een geweven doek en een draagzak. Rekbaar is in t begin lekker zacht, maar als je kindje zwaarder wordt, draagt die niet meer fijn doordat de stof uitrekt. Een geweven draagdoek heb je in veel verschillende kleuren, maten en blends. Net wat je fijn vindt. Maat 6 is zo'n beetje de standaard maat voor beginners omdat je daar veel verschillende knopen mee kunt doen. Een draagzak tenslotte is erg makkelijk: klik klik klaar. Maar voor een newborn heb je weinig keuze. De draagzakken van oa Babybjorn en Stokke zijn helaas niet ergonomisch, hoewel op de verpakking anders beweerd wordt. In de facebookgroep Draagpraat kun je veel tips en adviezen krijgen. En als je toevallig ergens in het zuiden woont, is het de moeite waard om de winkel van Dragen en Zo in Weert eens een bezoekje te brengen.
    Ow je hebt trouwens ook nog de mei tai. Dat is een kruising tussen een draagzak en een draagdoek.

Voor maxi cosi: ik zou sowieso voor een bekend merk gaan ipv een goedkoop kuipje. Het verschil in kwaliteit voel je echt en je wilt dat je kindje toch goed beschermd zit. Wij hebben er eentje van t merk maxi cosi met een easy base. Die easy base zet je vast in de gordels en laat je daar zitten. De maxi cosi klik je er op/af. Fijn systeem, fijn voor je rug ook.
    Nou is het 6 jaar geleden dat we de onze aanschaften, dus heb verder geen idee wat er nu allemaal nog meer op de markt is.

Luieremmer, als je toch voor een andere gaat, zou ik zeker even naar diaper champ kijken. Helemaal geen last van geurtjes (behalve bij t verschonen van de vuilniszak). Op marktplaats zijn ze ook volop tweedehands te koop.

Mama Alex, sinds wanneer ben je aan t spugen dan? Wel vervelend zeg, dikke knuffel voor jou!

8. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Doordeweeks overdag werk ik en 's avonds ben ik best moe. Vaak vergeet ik dan om nog een berichtje te sturen, maar ik lees wel mee.

Een autostoel+base en combi-kinderwagen hebben wij al gekocht, allebei van het merk Maxi Coso. De autostoel is al binnen en de combi-kinderwagen komt volgende week woensdag bij ons aan. Voor de luieremmer gaan wij voor een Brabantia prullenbak. We hadden er al eentje gekocht maar die bleek in werkelijkheid te klein en staat nu in de toiletruimte, dus er moet nog even een grotere worden gekocht. Qua spulletjes hebben wij dan alleen nog een klamboe en een wieg met inrichting nodig (de wieg staat nog bij mijn familie aan de andere kant van het land). Wij hebben een denimkleur draagdoek van ByKay (een Nederland merk), speciaal voor ons zonder het leren label gemaakt.

Vandaag mochten we weer naar de verloskundige. Baarmoeder is 30 cm, ijzer was in orde (prikje voelde ik amper) en ik ben 1 kg aangekomen (nu 78 en begon op 65). Verder een paar vragen gesteld, maar ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet vragen. We mochten ook weer even naar het hartje luisteren.

Sterkte Mama Alex met het overgeven! In het begin van mijn zwangerschap hielp het om direct wat te drinken als ik wakker werd; dan stabiliseerde mijn maag of zo. Misschien kun je het proberen..

Echt balen FallenAngel, van die uitslag. Ik duim mee voor die 'sisser'..

De hik wordt hier ook goed gevoeld, Tammie. Ik vind het ook heel grappig voelen. Alsof ik iets met koolzuur heb gedronken en dat dan onderin mijn buik voel borrelen. Overdag moet ik er wel eens om lachen, omdat het op onverwachte momenten gebeurd.

Over hydrofiel luiers.. Ik ben, net als Suzannaa, blij dat jullie meer uitleg geven. Op het lijstje stonden 12 stuks en die heb ik braaf gekocht, maar nu weet ik dus ook waar ik ze voor kan gebruiken. Dit forum is toch wel erg praktisch!

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wow, nu "moet" ik ineens op een boel lange verhalen reageren, haha!
    Ga een samenvatting maken ;)

Mama alex, ik herken het helemaal. Ik ben ook niet vooruit te branden.
    0,0 energie..

Ik heb vandaag weer last van mijn buik. Zit nu echt weer met harde buiken :(
    En de baby zit te hele dag al te woelen. Vind het maar een naar gevoel.
    Ben er klaar mee, dat ik me steeds zo bagger voel. Is het niet mijn bekkenpijn die overheerst, heb ik wel weer last van harde buiken enzo. :(
    Last van mijn ribben heb ik trouwens nog nooit gehad.

FallenAngel, mijn zoontje is ook 3,5 als de baby komt ;)

Ik ben nu zo'n 10 kilo aangekomen.
    begon op 90/91 en zat van de week op het memorabele getal van 3cijfers: 100! Ai ai..

10. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik spuug al sinds week 6 , 2 ziekenhuis opnames achter de rug . Toen was het heel de dag door , nu enkel sochtends . :(

11. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Goudin, heel begrijpelijk hoor, niet druk over maken. Straks als je verlof hebt, heb je veel meer tijd! Fijn dat je controle weer goed was.
    Die denim doeken vind ik super mooi!! Waarom zonder leren label? Ik heb een hoppediz das leichte Dublin in maat 6 en een Portamundo Sunset Ocean in maat 4. Dan heb ik een Rose & Rebellion The Dylan draagzak in babymaat (maar die wil ik eigenlijk ruilen voor een kokadi taitai of Flip zodra ik weet of we een jongen of meisje krijgen) en ik heb een kokadi Flip Elisa im Wunderland draagzak in toddler maat. Daar droeg ik mijn zoontje in totdat het vanwege deze zwangerschap niet meer ging qua vermoeidheid.

Rustig aan hoor Teuntje! Ik merk dat ik ook sneller harde buiken heb deze zwangerschap. Zelfs al ik een halve km naar school fiets om m'n dochter (die zelf fietst!) weg te brengen... Ik ga dat maandag toch wel ff noemen. Maar ja, ik kan haar nog niet alleen laten fietsen, dus een echte oplossing is er niet. Leuk dat jouw zoontje straks ook 3,5 is. Ze krijgen alles dan al best bewust mee en snappen al vanalles. Je kunt ze kleine klusjes geven en lekker laten meehelpen. Vond het echt ideaal en ben benieuwd hoe dat straks gaat met een echte peuter van 2,5...

Mama Alex, jeetje al die tijd al aan t spugen.... dan zul jij ook blij zijn als de kleine er is. Helaas geen tips voor je, maar ik stuur je wel een dikke virtuele knuffel!

@gewicht: ik ben n kilo of 9 aangekomen nu volgens mij.

Haha hier een man met nesteldrang. Ineens moeten de overloop en de gang gesaust worden. Ik laat m maar gaan, is weer lekker fris zo!
    Zelf heb ik gisteren de cosleeper in elkaar gezet. Nu moeten we de situatie nog veilig maken door alles goed af te stellen en snoeren weg te werken.

12. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
  13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oud collega van mij spuugt ook al de hele zwangerschap, en nu ook nog steeds elke ochtend.
    Maar zolang de baby goed groeit enzo doen ze er niks aan.
    lijkt me vreselijk, heb echt een fobie voor overgeven :(
    Ook zo fijn met kleine kinderen ;)

FallenAngel, soms snap ik niet waarom ik ineens zulke harde buiken krijg. Het is niet dat ik gister heel veel gelopen ofzo had. Dus lastig die balans te vinden.
    Vandaag gaat tot nu toe weer "goed" gelukkig.
    Gezellig, zo'n man met Nesteldrang, haha!
    Mijne heeft dat niet zo erg volgens mij ;)
    En ik had en heb de geboortekaartjes van geboortekaartjes.nl

14. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier is het gewicht sinds begin van zwangerschap -7 kg . Eerste maand -10 nu terug 3 bijgekomen maar dat is puur baby,placenta en vruchtwater . Ben benieuwd wat mijn lichaam gaat doen als de baby er is .

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dat lijkt me ook apart. Dat je gewoon afvalt als je zwanger bent?!

Kreeg net (weer) een paar flinke steken in mijn kruis..
    Herken ik heel erg van mijn eerste. (Beginnend) indalen gok ik..

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Heb nog een tip!
    Voor onder het aankleedkussen te leggen.
    (Zie foto)
    Weet niet meer waar ik het destijds gekocht heb.
    maar zo'n commode en kussen zijn beide wat glad. Als je hier zo'n stuk van onder legt (iets kleiner dan het kussen zelf) Blijft het aankleedkussen veel beter liggen.

Bijgevoegde bestanden:

17. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Geboortekaartjes zijn vandaag besteld , nu vroeg zoontje daar voor iets in zijn klas uit te delen . Iemand leuke maar vooral goedkope ideetjes ? Wil er niet te veel geld in steken ;)

18. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Mama Alex, je zou een kleine traktatie, bijvoorbeeld lange vinger gedipt in muisjes, met een fotootje van de baby eraan geknoopt kunnen doen?

Teuntje, ik heb dat schuiven nooit zo ervaren eerlijk gezegd.. nou heb ik het kindje recht voor me liggen ipv dwars, dus misschien dat dat scheelt?

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb hem inderdaad dwars liggen.
    Ik heb die tip destijds van een vriendin gekregen, en bij mij scheelt het wel echt veel.
    zal misschien inderdaad ook aan de commode liggen en hoe je het kussen hebt liggen..

20. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees nog steeds mee hoor meiden, maar zo druk en moe de laatste tijd dat ik tot reageren niet toe kom. Maar even snel tussendoor, bedankt voor de tips over de draagdoeken en maxi-cosi's! Morgen heb ik weer een groei echo. Hoop dat ze nu wel de baby buik goed kan opmeten. Tussen de vorige echo en nu is er in ieder geval wel flink getrappeld, dus wie weet is het die groeispurt geweest en ligt de buik nu gewoon op schema. Ik heb er alle vertrouwen in. Hoop alleen dat ie nog wel binnenkort uit z'n stuitligging komt. Heb nog niet het idee dat baby is omgedraaid. Ga het morgen zien!

Deel Deze Pagina