Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Succes morgen Suzannaaa! Ik heb morgen ook de (geplande) groeiecho bij de vk. Ben heel benieuwd naar de grootte van de baby, maar vooral ook naar de ligging. Ik had het vermoeden dat baby weer terug in stuit gedraaid was, maar nu twijfel ik... Dl heeft altijd goed gelegen, zl lag op deze termijn in stuit, maar is zelf goed gedraaid.

En dan donderdag nog es groeiecho bij de gyn ivm die suikertest...

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzanna en FallenAngel, leuk en spannend, vandaag de groeiecho's! Ben benieuwd!

Ik moet donderdag op controle, maar geen echo helaas.
    Alleen de suikertest.
    Ben wel ook erg benieuwd bij mij hoe ze nu ligt (vorige keer stuit en weet ook niet zo goed meer hoe ze ligt).
    En ook naar die groei van mijn buik benieuwd. Of deze nog steeds zo huge is..?

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net naar de echo geweest. Ben echt heel opgelucht, baby ligt eindelijk met het hoofd naar beneden toe. Hoop dat 't zo blijft!
    Alleen was het weer heel lastig om de baby-buik goed opgemeten te krijgen. Ben nu 32+5 en buik leek 31 weken. Donderdag weer naar verloskundige. Ben benieuwd of het ok is. Echoscopiste vertelde dat als het in de groeicurve klopt, dat het dan best ok kan zijn. Schijnbaar maakt de verloskundige een verwachtte groeicurve voor iedere zwangere. Dus hoop maar dat het allemaal ok is. Hoor het donderdag.
    De rest was in ieder geval allemaal wel goed. Genoeg vruchtwater, afstand placenta naar baarmoeder nog steeds goed. Nieren, maag van de baby etc goed. Baby gaapte nog een keer flink, zo leuk om te zien.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzanna, fijn dat de baby nu goed ligt!
    Was de baby ook al wat ingedaald of dat niet?
    hoezo moet je donderdag weer naar de verloskundige dan?

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    De laatste dagen is de baby trouwens rustiger hier. Vooral in de ochtenden. En de bewegingen zijn anders (gecontroleerder?).
    Herkend iemand dit?

6. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hier ook een goede controle gehad. Bloeddruk was heel netjes (96/62), ijzer (7,2) en grootte baarmoeder (30 cm) ook. Groeiecho was prima, baby is heel gemiddeld, dus wat dat betreft geen zorgen (ivm evt snelle groei door suikerprobleem).
    Baby ligt wel in stuit, maar heeft nog tijd en alle ruimte om te draaien. Donderdag bij de gyn vragen naar moxa therapie en anders over 3 weken afspraak voor uitwendige versie als de baby nog niet zelf gedraaid is.

Fijn suzannaaaa dat jouw echo ook goed was, als het idd binnen de curve van de baby valt. Hier helaas geen mooie echo gehad, want baby lag weggedoken met z'n gezicht.

Teuntje, alvast veel succes donderdag! Hier is de baby ook rustiger tov paar weken geleden. Ik wijt dit aan de stuitligging, want een daarvoor lag baby nog wel in hoofdligging...

7. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, hier een paar drukke dagen achter de rug dus weinig tijd gehad om te reageren maar las wel steeds even bij!

Suzannaa, fijn dat de baby nu goed ligt en de echo verder ok was! en hopelijk heeft de vk donderdag dezelfde mening over de groei van het buikje.

Teuntje, hier lijken de bewegingen ook steeds wat gecontroleerder. Niet meer echt van die schokkende bewegingen. Hoe voel je je verder?

Fallenangel, fijn dat jouw echo ook weer goed was! Wat houdt moxa therapie eigenlijk in?

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hmm..
    Ik dacht dat de baby misschien wat rustiger was omdat ze misschien wat gezakt was.. Maar dat is meer stille hoop ;) of misschien ligt ze inderdaad nog/weer in stuit? Ik zal het donderdag horen..

En ik hoop donderdag toch echt dat ze een meetfoutje gemaakt hebben vorige keer.. jullie zitten nu op 30/31 cm. Terwijl ik 2 weken geleden al op 33 cm ben gezet :(

Wanneer krijgen jullie verlof?
    Ik zou officieel de 31e verlof hebben gekregen.
    Net nog bij de bekkentherapeut geweest. Gevraagd wat de bedoeling is als ik bevallen ben.
    heb 3 dagen bedrust gekregen. Niet traplopen!! Pff, word al claustrofobisch bij het idee..
    Maar ze zegt dat dat echt zoveel kan schelen voor je herstel van de bekken. Dus ik ga het proberen ;)

De tijd begint op te schieten ladies!
    Nog zo'n week of 7/8 hier (officieel dan).
    Ben nu al benieuwd wie zich als eerste mag melden met baby :)

9. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ja t gaat hard hè?! Vanwege ziektewet moet ik met 34 weken met verlof. Officiële start verlof is dus 5 april (moet m'n banner eigenlijk nog altijd beetje aanpassen....)

Dames, lekker in bed blijven straks! Je lichaam heeft echt even rust nodig om goed op te knappen en zodra je opstaat denken man en evt kinderen dat je weer 100% bent en ga je teveel doen. Zodra de kraamzorg weg is, zul je weer aan de slag moeten, dus maak gebruik van de tijd dat ze er is! Dus lekker in bed blijven met je baby

Moxatherapie is iets uit de Chinese acupunctuur. Je houdt een soort smeulende sigaar bij je kleine teen. De kans op spontane draaiing wordt daarmee vergroot. Meer info op Moxatherapie bij stuitligging - Stuitlig.nl

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    BEVALLINGSLIJST MEI 2017

7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl

8 mei - tammie80 - 36 jaar - 2e kindje - girl

10 mei - mama alex - 24 jaar - 2e kindje - boy
    10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise

11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl

15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl

16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise

24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Even het lijstje weer een keer naar voren gehaald ;)

Mama alex is tot nu toe de enige die een "boy" krijgt.

Hebben de "surprise" mama's een onderbuik gevoel qua geslacht?

Die moxatherapie klinkt apart, dat dat kan werken zeg maar..
    In de alternatieve geneeswijzen zitten veel verborgen kunsten vind ik.

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, hopelijk lukt het de vk om opnieuw te meten donderdag of je anders gerust te stellen! Ik weet zelfs nog niet eens hoeveel het bij mij is omdat de vk het nooit heeft gezegd. Qua verlof, ik ga 4 weken van tevoren dus officieel begint mijn verlof op 18 april. Door het weekend en pasen op de maandag is de 14de dan mijn laatste werkdag. Ik begin wel af te tellen nu hoor :)

Fallenangel, interessante link over de moxa therapie. Dankje!

Ben ook wel benieuwd naar wie straks de eerste gaat zijn. Ook een soort startsein voor de rest van de groep dat het gaat beginnen :D

13. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel blij dat de baby nu met het hoofd naar beneden ligt. Hoop echt dat het zo blijft. Bij mij was ie juist afgelopen 2 weken erg actief. Maar nu denk ik dat 't oo niet vreemd is als je je onderste boven probeerd te keren, haha.
    Donderdag is sowieso de 2-weekelijkse controle bij de verloskundige. Ik ga echt als een gek duimen dat de waardes binnen mijn verwachtte groeicurve vallen.

Ik neem vanaf 1 april verlof, dus dat is ook al snel! Mort wel zeggen dat ik er nu wel naar uit kijk. Babykamer gaat nog steeds zoals m'n planning. Dus hoop ik 1 april behang-klaar te zijn. Dan komt m'n moeder behangen en zal het laminaat worden gelegd. En dan... shoppen haha!

@FallenAngel Ik vreesde ook heel erg dat ie nog steeds in stuit zou liggen. Is al die weken zo geweest. Ben zo blij dat ie nu de goede ligging heeft gevonden. Ik ga voor je duimen dat de jouwe dat ook binnenkort gaat vinden!

@Tammie81 Haha, ja ik ben ook echt benieuwd wie het startsein gaat geven hier! Zo spannend allemaal!

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Teuntje, ja apart is dat hè?! Maar ik las vandaag dus dat moxa de kans dat de baby zelf draait verhoogt van 50 naar 75% en dat dat wetenschappelijk bewezen is. Nou ja, baat t niet dan schaadt t niet.
    Bedankt ook voor de update van de lijst! Over het geslacht heb ik geen onderbuikgevoel, maar ik heb wel twee keer gedroomd. Bij m'n zoon en dochter droomde ik ook - en toen klopte t. Ben dus heel benieuwd of dat nu ook weer klopt.

Tammie, bij mij noemt de vk de cm's ook niet, maar ze schrijft ze wel op mijn zwangerschapskaart (boekje) die ik elke keer mee naar huis krijg.

Jaaaaa als de eerste baby er eenmaal is, komt t gevaarlijk dichtbij voor de rest haha. Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan? Hebben jullie nog speciale wensen?

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie81, knap hoor, tot 4 weken ervoor werken!
    Daarna lekker lang verlof ;)

FallenAngel, de bevalling..
    Ik probeer er niet teveel over na te denken. Want zie er wel beetje tegen op. Vond de eerste keer best tegenvallen. De eerste cm's dacht ik, als dit alles is?!
    Maar die laatste cm's vond ik heftig.
    Heb nagedacht over eventueel een ruggenprik zelfs.
    Maar denk dat ik het toch maar op me af laat komen en het moment aan kijk.
    verder wil ik echt heel graag in het ziekenhuis bevallen.
    Heb verder geen specifieke wensen.

Suzanna, jij hebt in je verlof nog wat te doen dus voor de babykamer :)
    Wel leuk om te doen, maar ben toch blij dat hier alles af is.
    Heb de maxicosi ook al schoon klaar staan. Ziekenhuistas moeten mijn spullen nog bij.
    Telefoonnummers hangen klaar.
    Moet eigenlijk alleen nog melkpoeder kopen geloof ik ;)

16. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @teuntje83 Klopt, gelukkig heb ik lieve familie en vrienden die veel komen helpen klussen. Komt allemaal goed.

Ik kijk trouwens ook echt niet uit naar de bevalling. Allemaal zo onbekend gebied he. En ik vraag me af hoe heftig het gaat zijn. De miskraam met 6 weken was al zo pijnlijk, dus ik vrees echt voor die pijn. De enige specifieke wens die ik ook heb is bevallen in het ziekenhuis.

Mijn voorgevoel voor het geslacht hupst steeds naar links en naar rechts. Maar ik denk een jongen.

Hebben jullie een geboorteplan gemaakt? De verloskundige vroeg er laatst naar, maar ik heb echt geen idee wat ik daarmee moet.

17. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, fijn dat je verlof al over een kleine 2 weekjes begint. Met hoe druk je geweest bent en wat je nog moet doen voor de babykamer is het goed dat je al op tijd stopt!

Fallenangel, ik heb net nog eens op mijn kaart gekeken maar daar staan ook geen cm's op. Ik ga het gewoon straks eens vragen, ben nu ook wel nieuwsgierig :)

Teuntje, staat bij jou de ziekenhuistas ook al klaar? Mag ik vragen wat je daar allemaal in stopt? Hier is het ook alleen nog maar de tas klaarzetten en de melkpoeder kopen en dan zijn we d'r klaar voor. Toch wel een fijn gevoel he dat je niets meer moet doen.

Qua wensen voor de bevalling weet ik het eigenlijk nog niet echt. Na de hypnobirthing cursus die we gedaan hebben kijk ik er in ieder geval niet meer met angst naartoe dus dat is al fijn. Ik ben er alleen nog steeds niet uit of ik nu thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Ziekenhuis lijkt me fijn omdat je dan weet dat mocht er iets mis gaan alle hulp aanwezig is maar ik ben bang dat ik me daar totaal niet kan ontspannen waardoor de bevalling veel langer gaat duren en pijnlijker wordt dan nodig is. Dat vergroot dan ook weer de kans op medisch ingrijpen waar ik eigenlijk wel een beetje (veel) tegenop zie. Ik heb het niet zo op naalden, scharen, tangen, pompen en de hele rattenplan die ze daar hebben....

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee, ik heb geen geboorteplan gemaakt.
    Heb geen specifieke wensen of ideeën erover.
    En soms hoor/lees je over mooie plannen die door omstandigheden niet waargemaakt kunnen worden. Dan houdt het al op.
    Maar als je bepaalde ideeën hebt, kun je ze altijd opschrijven.

Ik heb de ziekenhuistas half klaar.
    eigenlijk alleen pas de baby spullen.
    Heb 2 pakjes (50&56) erin zitten, 2 rompers (50&56), 2 mutsjes (eentje met naam), 1 paar sokken, 1 paar slofjes, 1 jasje. Spuugdoekje, hydrofiele luier, gewone luier, vochtige doekjes. Maxicosi. Wikkeldoek.
    waarschijnlijk heb ik teveel of onnodige dingen, maar toch ;) flesje, melkpoeder en speentje ga ik er nog bij doen (speentje gebruiken ze niet meteen, maar toch neem ik hem mee).
    voor mezelf weet ik het niet precies. Maar schoon ondergoed (boxers), schone makkelijk zittende broek, shirt, etc. Oplader mobiel. Misschien een puzzelboekje ofzo. Hoewel ik die vorige echt niet nodig had ;)
    Misschien wat te drinken ofzo.

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Zo, de melkpoeder is ook in huis, hahaha :)

20. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hoi dames, het is een beetje stil van mijn kant. Lees wel mee maar niet altijd puf om te reageren. Wij zitten ook midden in de verbouwing van ons nieuwe huis. We verhuizen over 4 weken. Dan is het kamertje voor de baby en onze kamer wel helemaal geschilderd. En ik probeer voor die tijd de meeste babyspulletjes in huis te hebben want het is dan nog maar 4 weekjes voor mijn uitgerekende datum. Verhuis de spullen wel gewoon mee.

Ik heb nog geen geboorteplan. De vk heeft er eigenlijk nog niet om gevraagd. Volgens mij kan je wel op internet een voorbeeld vinden en die zelf invullen. Ik weet niet of het perse noodzakelijk is en als dat niet zo is of ik er dan eentje ga maken. Ik denk dat ik het allemaal gewoon een beetje over me heen laat komen. Ik ben al een ontzettende controlfreak dus als ik dingen op papier zet ben ik bang dat ik me daar dan ook heel erg aan vast wil gaan houden. Nu ga ik er een beetje blanco in.

@Suzannaa: wat knap dat je nog zo aan het verbouwen bent. Ik ben zelf niet handig dus wij laten veel doen maar ik vind het nog steeds wel heel veel werk. Ben nu wel begonnen met inpakken. Ik heb nog maar een klein buikje dus nu zit alles nog niet zo in de weg. Weet niet hoe lang dat nog blijft dus ik doe nu maar zoveel mogelijk. Wel best pittig naast 40 uur werken en reistijd van elke dag 2,5 uur maar over 4 weekjes lekker verlof.

@Tammie: hoe is die hypnobirthing cursus bevallen? Ik hoor daar wisselende verhalen over. In ieder geval heb je ermee bereikt dat je niet bang bent en dat is al heel wat.

Ik heb overigens ook geprobeerd de lijst aan te vullen maar ik kreeg steeds dat ik te weinig tekens had ingevuld oid. Ik krijg namelijk ook een jongen. Ik moest daar even aan wennen. Heb zoveel baby meisjes om me heen. Maar ik vind een jongen ook super leuk.

Zijn jullie al uit de naam? Die vond ik wel echt moeilijker voor een jongen dan voor een meisje.

Wat goed dat jullie allemaal de ziekenhuis tas al klaar hebben staan. Zo ver ben ik nog lang niet. Moet ook nog hydrofiel luiers en aankleedkussen en zo. Die laatste dingetjes doe ik wel als we over zijn.

De eerste maandag na mijn verhuizing komt de kraamhulp. Ook wat later dan normaal (ik ben dan 36 weken) zodat ze in ons nieuwe huis kan komen.

Voor ons is het de eerste en ik vind het zo spannend allemaal. In combinatie met een nieuw huis, lekker de hele zomer vrij, zulke fijne vooruitzichten!

Deel Deze Pagina