Teuntje, goed bezig met de melkpoeder en bedankt voor het lijstje. Ik denk dat ik van het weekend ook maar eens wat dingen in ga pakken en dan kan ik dit er alvast bij houden als leidraad. Vanmorgen bij de vk nog even gevraagd naar de cm's maar zij meten het niet echt in cm's op omdat dat niet altijd wat zegt. Het is wel voelen tot waar de baarmoeder ongeveer komt en dat in combinatie met mijn lichaamsbouw/grootte van de buik/aangekomen gewicht geeft hun een indicatie of het ok is of niet. Daar vertrouw ik dan ook maar op... Over 2 weken weer een afspraak en dan krijgen we de groeiecho. Noor, jeetje ook al zo'n druk programma met verhuizen en klussen. Echt knap dat jij en Suzannaa dat allemaal kunnen combineren met een baan en een zwangerschap hoor! Gaat het verder goed?
Bij mij was mijn baarmoeder bij de 30 weken controle 30 cm. De verloskundige zei er verder niets over dus ik ga ervan uit dat het oké is. Dankjewel Tammie, alles gaat prima hier. Dat verlof kijk ik wel enorm naar uit Zo heerlijk!
Noor, geef even je gegevens, zet ik je in het lijstje erbij! Wij zijn wel uit de naam. Jongensnaam voor ons ook lastiger hoor. Maar we kregen deze keer dus een meisje En het is ook spannend allemaal, zeker bij een eerste, maar bij een tweede nog steeds Tammie81, ze hebben bij mij ook niet gezegd dat ze zich zorgen maken over het aantal cm. Maar het is meer dat ik er zelf van schrik als ik Google mag geloven Maar donderdag ga ik het checken
Noor, volgens de "regels" is jouw buik cm perfect. ze zeggen aantal cm = aantal weken zwanger. Klopt precies dus. Maar je hebt 4cm naar boven en beneden marge. Dus bij 30 weken tussen de 26-34 cm. ik had dus laatst, bij 29+5 al 33 cm. Vandaar mijn lichte stress
Teuntje, hierbij mijn gegevens: Noor/34 jaar/18 mei 2017/ jongen/1e kindje Dat was het volgens mij toch? Ik kan me voorstellen dat je dan even in de stress schiet maar het komt vast wel goed. Even de volgende meting afwachten. Wanneer met je weer? Bij mij doen ze bij 33 weken nog een keer een echo. Ik ben wat steviger en dan is het moeilijker om te voelen of de baby goed groeit dus doen ze dat met een echo. Kan ik weer even spieken Hebben verder helemaal geen pretecho's of iets dergelijks gedaan dus vind het wel leuk om nog een keertje te kijken.
BEVALLINGSLIJST MEI 2017 7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl 8 mei - tammie80 - 36 jaar - 2e kindje - girl 10 mei - mama alex - 24 jaar - 2e kindje - boy 10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise 11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl 15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl 16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise 18 mei - 82Noor - 34 jaar - 1e kindje - boy 24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise
Noor, ik moet donderdag weer op controle. Dus dan meten ze weer. ik ben ook wel stevig. Heb deze week de 100 kilo bereikt.. oeps.. En heb veel vruchtwater. Dus misschien met de hand ook lastig te voelen hoe groot de baby is. Ik denk dat ik 2weken erna de echo krijg. Hier noemen ze het de liggingsecho volgens mij.
@tammie81 Precies, ik kijk daarom ook wel erg uit naar m'n verlof. Ben heel blij dat 't over 2 weken al is. Dat geeft toch een hoop rust. En kan ik nog meer op m'n gemak de kamer afronden. Merk wel echt dat ik steeds vaker even moet gaan zitten. En niet te veel meer op de grond werken met klussen. Dat op staan is wel killing. Je gebruikt je buikspieren meer dan je denkt! @Noor82 Poeh, ik moet een hoop klussen, maar heb helemaal respect voor jou zeg! Zo op het laatste moment verhuizen lijkt me helemaal stressvol. Maar wel weer fijn dat het klussen dan gedaan wordt. Wij zijn al wel uit de jongensnamen (voornaam en 2 bijnamen) en hebben voor de meisjesnaam alleen nog de voornaam. Ik vind juist de meisjesnamen weer heel lastig, haha. Over dat geboorteplan denk ik inderdaad hetzelfde. Ik ben ook een controlefreak, maar ik wil dit eigenlijk ook gewoon over me heen laten komen en niet te veel over nadenken. Dan gaat het vast beter. Ik zie dan wel hoeveel pijn het doet en wat voor houding het best voor me werkt bij weeën etc.
Heb wat vragen voor de moeders met ervaring. Ben weer even met de baby-uitzetlijst bezig. Hebben jullie een voorkeur voor een merk of eigenhuis-merk voor deze spullen? - wegwerp luiers - billendoekjes - zalf voor billetjes, zeepvrije wasgel - verzorgende of medicinale badolie Alvast super bedankt! Ben zelf een beetje aan het kijken bij het Kruidvat assortiment, maar zoveel keuze pff.
Suzanna, ik zal mijn ervaring/mening delen Luiers heb ik van kruitvat. Heb ook in het begin wel eens van pampers gehad, maar vond ik "nattiger". En toen mijn zoontje groter was een keer van etos. Maar ik blijf bij kruitvat. Billendoekjes wisselt bij mij. Maar vaak eigen merk. Bij Albert Heijn bv. Of action ook wel eens. Weet niet meer precies welke ik nou het fijnst vind/vond. Maar ze moeten niet te nat en vooral ook niet te droog zijn. Maar je hoeft echt geen zwitsal ofzo te kopen voor de kwaliteit vind ik. En luiergeurzakjes zou ik ook kopen, huismerk van bv Albert Heijn of action ofzo. Zalf voor de billen absoluut sudocrème. Gebruik ik nu nog voor mijn zoontje als er een zetpil in gaat Verder gebruik ik in bad en onder de douche wel zwitsal. Zowel shampoo als de badproducten.
Teuntje, volgens mij krijgen we op dezelfde dag de liggingsecho Donderdag 6 april? Hier kan ik op zich wel heel goed voelen dat ze met haar hoofd schuin naar beneden ligt. Daar voel ik haar namelijk een paar keer per dag de hik hebben, zo grappig! Suzannaa, ik kan me voorstellen dat op de grond werken niet fijn is! Ik vind het soms al killing om van bank/bed op te staan. Wel weer goed bezig met je lijstje
Tja dat verhuizen.. hadden niet zoveel keus. Hebben wel een verhuisbedrijf ingehuurd en krijgen veel hulp dus dat is fijn. Succes donderdag Teuntje! Wat betreft de baby in bad doen en spulletjes daarvoor: ik heb begrepen dat het het beste is om zo min mogelijk zeep etc te gebruiken. Ook Zwitsal schijnt niet al te best te zijn maar het hangt er waarschijnlijk ook gewoon van af hoe gevoelig het huidje van je baby is. Misschien voornamelijk water gebruiken en incidenteel een zacht wasspulletje voor als water niet volstaat? Misschien heeft Weleda nog wel iets fijns. Zou denk ik voor zoiets gaan.
Tammie81, ik heb de afspraak nog niet gemaakt, maar als ik morgen de nieuwe afspraak inderdaad voor over 2 weken moet maken, dan kom ik op 6 april uit ja Bij mijn zoontje voelde ik onwijs vaak de hik. Bij deze eigenlijk vrij weinig. Placenta ligt hetzelfde, dus daar ligt het niet aan. Ik heb geen idee meer hoe ze ligt. Eerst dacht ik heel duidelijk te voelen als de billen boven lagen, dan zit er echt zo'n harde bobbel vlak onder de ribben. Maar ook daar twijfel ik tegenwoordig aan ik ben erg benieuwd morgen. Ik gebruik overigens niet heel veel zwitsal hoor. Klein beetje in het badje. zal per kindje verschillend zijn. Als ze een gevoelige huid hebben dan zullen ze eerder last krijgen natuurlijk. Maar ik wil niet preventief te werk gaan daarin. Als ze er last van blijkt te hebben, dan pas ik het alsnog aan.
Eerste nuchtere prik is gedaan en was 4,7 dus goed. Nu ontbijten en 11.45 de afspraak. wordt vervolgd..
@teuntje83 en @82Noor Bedankt voor de tips! Dan had ik meteen nog een vraag. Er staat bij de tas die je moet klaarzetten ook bij dat je een jasje moet mee nemen. Maar pff ik zie maar heel weinig baby jassen, en eigenlijk alleen maar peuterjassen. Heb je echt een jas nodig? In mei zal het ook wel lekker weer zijn. En je kan de baby ook inpakken in trui/vestje/wikkeldoeken ofzo? Of heb je echt een jas nodig? En waar hebben jullie die vandaan? @Tammie81 Haha, ja dat lijstje wordt nog eens wat he. 😉 Ik heb zowaar nu eindelijk het hele lijstje compleet bij elkaar gezocht! Behalve dan dat jasje. Bij de consumentenbond goed naar de kinderwagens en autostoeltjes test gekeken. Nu eigenlijk alleen nog het dekentje, maar die ga ik zelf maken. Heb toevallig net de stof binnen gekregen. Kan niet wachten om te gaan naaien! (Uhh ja haha, ik ga ook nog naaien. Als het klussen te vermoeiend wordt. 😉. Gisteravond zijn we even naar de ikea geweest om de uitgezochte spullen in het echt te bekijken. Was helemaal zoals we het ons hadden voorgesteld, dus dat is mooi. Van 't weekend wordt de vloer afgemaakt. Misschien zelfs al laminaat gelegd. Als dat er ligt, kan het shoppen beginnen, want dan kunnen we het er ook meteen neer zetten. Zonder uit te pakken dan, er moet nog behangen worden enzo. Maar begint nu ergens op te lijken! 😃 Ik moet vanmiddag naar de verloskundige. Fingers crossed dat de groeiachterstand van de babybuik door de keuring komt. En er geen circus hoeft te worden opgestart.
Zo, ik heb de keuring overleefd Suiker was goed. Bloeddruk goed. Gewicht 9/10 kilo erbij, ook goed. Mijn zorgen over die 33 cm fundus vorige keer uitgesproken. Ze is meteen gaan meten, en kwam nu op 31 cm. Dat is prima bij 33 weken. Klinkt al anders hè waarschijnlijk een meet- of typfoutje geweest vorige keer, of het kwam doordat ze toen in stuit lag. Of de baby nu nog in stuit lag kon ze niet met zekerheid zeggen. Ze dacht eigenlijk van niet, maar niet zeker. Maandag 3 april echo, om te kijken hoe ze dan ligt, en of eventueel actie nodig is Wel was ze nu ingedaald Verder belinstructies van bevallen gekregen. Nou ja, dat was het zo'n beetje. Suzanna, ik heb wel een echt jasje. Meerdere zelfs al. zeeman heeft vaak schattige ook, met oortjes bv. En heb er ook eentje van primark nu. En heb ook nog vestjes voor als het iets warmer is. Maar heb wel een echt jasje klaar liggen. Gelukkig dat de ikea spullen in real life er ook leuk uit zagen En ik heb mijn fingers crossed voor je. Laat je het weten straks?
ZEEMAN Webshop - Webshop - Just Born (Maat 50-68) - Geen - Just born hooded jasje Zoiets bijvoorbeeld
Noor, fijn dat je veel hulp krijgt met de verhuizing. Dat scheelt in ieder geval toch weer en hoef je je man ook niet te helpen met zware dingen sjouwen. Teuntje, super dat je suiker weer goed was hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Buikmeting ook goed, kan je nagaan wat een meetfout of andere ligging voor een effect kan hebben! Gewicht is ook netjes, heel gemiddeld toch? Suzannaa, spannend vanmiddag bij de vk! Laat je het ons weten? Wel super creatief dat je zelf het dekentje gaat maken hoor. Wat heb je in gedachte? Jasje vonden wij ook erg lastig en niet veel leuks te krijgen dus hebben 2 wat dikkere vestjes en verder dacht ik ook dat ze wel ingewikkeld zit in dekentjes. Als we toch nog een jasje moeten hebben shop ik tegen die tijd wel online... Qua badspullen hier trouwens wat dingen gehaald van Naif en van de babylijn van Rituals. We gebruiken zelf ook vaak Rituals en vinden dat zo'n fijn merk dat we het voor onze kleine meid ook wilden proberen.
Nou, ben weer terug van de verloskundige. Ben door gestuurd naar de gynaecoloog, a.s. maandagmiddag een afspraak. Er zal een echo gemaakt worden en daarna een gesprek met de gynaecoloog. Ben heel benieuwd. Het kan nog steeds zo zijn dat ik gewoon kleine baby's maak, maar dat weten ze niet, omdat het de eerste is. Maar qua verwachtingspatroon verwacht de verloskundige eerder een grote baby bij mij, omdat ik lang en fors gebouwd ben. Ze liet de groeicurve tot nu toe zien, hij begint inderdaad af te wijken van gemiddeld. Als ie in die afwijking wel gewoon door groeit, dan is het ok. Gebeurd dat niet, dan zal ie eerder gehaald gaan worden. Maar goed dat zal ik allemaal horen na de beoordeling van de gynaecoloog maandag. Als ze de baby eerder gaan halen, is dat meestal rond week 37 (ben nu 33+1). Daar gaat m'n planning. Maar daarom wil ik dus nog steeds de bouw klaar hebben op 1 april. Dan komt dat alsnog goed. Ze vertelde ook nog dat een groeiachterstand meestal komt door een niet goed genoeg werkende placenta. Daar kan ik verder helemaal niks aan doen. Maar als ze 'm gaan halen, dan betekend het dat de baby beter af is buiten de buik dan in de buik. Pff, spannend allemaal. Ergens vind ik het ook wel fijn dat ik extra controles krijg. En als het eerder gehaald gaat worden, vind ik het ook wel fijn dat het dan allemaal gepland en gecontroleerd kan gebeuren, moet ik zeggen. Maar goed, ik ga het maandag wel horen. Wordt denk ik toch wel een lang weekend wachten voor mij. Hoef me geen zorgen te maken, maar dat ga je toch doen he. @teuntje83 Ik zal zo eens even zoeken op de site van de Zeeman en Primark of ik daar wat leuks kan vinden. Daar had ik inderdaad nog niet gekeken. @tammie81 Ja precies, ik denk ook van een dik vest moet toch ook wel goed genoeg zijn en van die dekentjes. Komt vast ook goed. Zal nog even de stofjes laten zien! Het grijs geblokte stofje en die met beren er naast worden de voor- en achterzijde van het dekentje. Ik heb de stoffen besteld via de site Spoonflower. Kende het verder niet, maar ze hebben hele toffe ontwerpen en je kan zelf kiezen op wat voor soort stof je de print laat drukken. Dus ik had gekozen voor fleece en wow, zo heerlijk zacht! Verder heb ik die andere prints ook nog besteld. Ik weet nog niet helemaal wat ik ermee ga doen. Misschien wat slabben maken ofzo, maar net waar ik zin in heb.
Sorry dames, even geen reactie op alles en iedereen. De groeiecho in t ziekenhuis was niet goed... baby, met name buikje, loopt een paar weken voor op de groei. Over 4 weken nieuwe groeiecho en als de curve dan niet afgebogen is, mag ik niet thuis bevallen maar moet t verplicht in het ziekenhuis 😢😢 En dat is nou juist wat ik echt niet wil!! Komende week moet ik dagcurves prikken om m'n suikerspiegel te controleren. Hopelijk zijn die waardes wel gewoon netjes. Maar ik baal als een stekker. De metingen van de vk zijn dus onjuist volgens de gyn...