Dit jurkje heb ik vandaag in 62 gekocht. Ik weet ook niet of ze 50 lang aan heeft. Mijn zoontje best wel namelijk. Maar die was 8 dagen te vroeg en "maar" 49 cm. Denk dat deze baby iets groter is eigenlijk.. onderbuik gevoel. Maar het verschilt echt zo per merk. Sommige 56 zijn kleiner dan andere 50. Ik neem in principe veel rust. Doe echt weinig. Alleen blijkbaar soms toch een winkel of trapje teveel? Ik weet het niet zo goed..
Die met witte shirt is van name it. Maar heb ik wel tijdje geleden gekocht, dus weet niet zeker of die nog te krijgen is? en die met roze shirt van prenatal. Hangt nu nog in de winkel. En het jurkje is bampidano, bij baby dump gekocht.
Leuke setjes zie ik voorbij komen. Ja er staat echt 6 rompertjes en 4 setjes kleding. Hmm. Jullie denken dat het te weinig is? Misschien dan nog maar wat bij halen. Of ik zal het volgende week even aan de verloskundige vragen wat zij anders aanraad. Maar ik denk dat ik toch tegen die tijd wel zie hoeveel ik bij moet kopen. Al lig in in bed na de bevalling. Tegenwoordige kan je ook al via je mobiel aankopen doen. 😉 Dus komt vast goed. Ik ben al blij dat ik überhaupt kleding heb besteld, hahaha. Morgen weer een klusdag, de muren afmaken. Zin in! We zijn er bijna!
Leuke setjes Teuntje. Ik heb qua kleren maat 50 maar 1 setje omdat je niet weet hoe groot ze wordt. Ons zoontje had maat 44 nodig dus die leg ik ook klaar voor de zekerheid (zijn vrij neutraal dus kan ook wel voor een meisje) en mt 56 heb ik iets van 7 setjes. Het broekje wat ik heb gemaakt is maat 56 dus die wil ik ook echt in mijn vluchttas doen Rompertjes vind ik altijd van de Hema fijn dus daar haal ik ze eigenlijk altijd. Ik zou er zeker 10 nemen. Dan hoef je tenminste niet zo veel te wassen want je hebt al zo veel was
Ik vind 4 setjes wel erg weinig ja. Nu zeggen ze vaak, je krijgt ook veel kado. is ook zo, maar moet maar net je smaak zijn Maar dan nog, vind ik 4 weinig.. Mijn kast hangt vol. Maar zitten ook kleertjes van mijn vriendin bij. Tammie80, ook al zo creatief met een eigen gemaakt broekje! Leuk! Succes met klussen Suzannaa, doe rustig aan jij Ik lig in bed. Heb dus echt last van mijn bekken vandaag,wat ik straks al zei. Maar nu ook nog een heel trekkend gevoel in de onderbuik. Pff.. hopelijk morgen wat beter. slaap lekker allemaal
Zo, na n paar chagrijnige dagen en n druk weekend heb ik mezelf weer opgepakt 😉 @Suzannaaa, ik bedoelde inderdaad een groeivoorsprong. T buikje liep 4 weken voor... Ik wil nu inderdaad een geboorteplan maken om wat dingen op n rijtje te hebben voor het ziekenhuispersoneel (als t nodig is). Fijn dat jouw echo gisteren goed was! 🎉🎉 En tof dat jullie gelijk maar zijn gaan shoppen. Ik heb vandaag eindelijk baby's eerste kleertjes gekocht. Ben voor mint en grijs gegaan, want neutraal wit heb ik nog zo veel... Is van Noppies en dat valt wat kleiner. En met n vermoedelijk grote baby ben ik dus voor maat 56 gegaan. Bij dl waren de mouwtjes bij de geboorte al te kort 🙈 4 setjes kleding is niet veel, maar 1. Je hebt ook 4 setjes in 56 en 2. De kraamzorg wast elke dag en 3. Dan kun je na de geboorte shoppen wat bij t kindje past. Ik vond t zo tof bij m'n dochter datbii eind van de kraamweek zelf even snel maar de winkel ben geweest om een eerste jurkje te kopen 😍 Dat mocht mijn moeder ook absoluut niet doen van mij 😉 @82Noor, ja het kan nog bijtrekken. Sowieso is het bij mij de vraag welke meting het bij het rechte eind had. Op maandag was de baby heel gemiddeld en op donderdag ineens te groot. @Teuntje83, net als bij de 20 weken echo meten ze het hoofdje, buikje en bovenbeentje en plaatsen dit op een curve. Andersom geldt t ook: ik ben maar klein (1.60 en slank) en ik maak grote baby's (3980 en 3680). Vl is bijna twee meter, maar daar wordt niet naar gekeken... Hoe is t nu met je harde buiken / voorweeen? Balen dat t vandaag zo'n rotdag was... misschien zoekt baby z'n weg om in te dalen?? Ik ga 5 april officieel met verlof, maar zit natuurlijk ook al tijden thuis. Ben vandaag wel op t werk geweest. We hebben een nieuw directrice. Zij heeft hele leuke plannen voor mij na mijn verlof 😄 Leuk de foto's van de eerste kleertjes! Ik vind vooral dat setje met de zebra erg leuk! @Tammie81, die groeivoorsprong wijten ze idd aan de suiker. Dus ik probeer ze nu heel netjes te houden in de hoop de groei wat af te zwakken... Of ik insuline moet gaan gebruiken, hangt niet van die echo's af. Ik moet nu een week lang dagcurves prikken om inzicht te krijgen in mn suikerwaardes. Dus 4x per dag prikken: nuchter en na de hoofdmaaltijden. Aan de hand daarvan komt de diëtiste donderdag met n plan van aanpak. Oehhh uhmmm geen idee hoeveel kleine rompers ik heb. Genoeg, denk ik, maar ik moet alles nog gaan uitwassen... waar ik wel wat meer haast mee heb toen ik afgelopen weekend besefte dat m'n schoonzussen allebei met 36 weken bevielen van hun jongsten.... Ik vind de rompers van Hema en de stretchy van Zeeman heel fijn. @mama Alex, o nee! Hoe gaat t nu met je? @Tammie80, nog gefeliciteerd! Balen dat je vaak zo belabberd slaapt... En WoW, wat een ontzettend fleurig broekje 😍 Succes allemaal met de laatste loodjes op t werk!
@tammie80 Wow! Zeker een fleurig broekje zeg. Daarmee kan de zomer wel beginnen. Goed gelukt. Ik heb ook rompertjes bij de Hema besteld, die zagen er inderdaad erg leuk uit! En de bamboe collectie is nu 2e halve prijs. Dus eventueel kan ik er daar nog wat meer van bestellen. @FallenAngel Hmm. Jullie hebben inderdaad al een hoop meer kleding gekocht. Ze verwachten bij mij ook een grote baby, omdat ik lang en fors ben. Maar tot nu toe ligt ie precies in het gemiddelde. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen of niet. Baby woog gisteren met 33+4 zo'n 2280 gram. Ik weet dus niet of het nodig is om ook maat 44 in huis te halen. Ik denk dat ik het maar nog even afwacht. Zal het volgende week met de verloskundige bespreken. Die kan in ieder geval d'r hart ophalen, dat ik nu überhaupt spullen heb gekocht, haha. Morgen komt het pakketje van de Prénatal met kleding binnen. Spannend! Maar wow, de kraamzorg wast elke dag?! Zo veel? (overigens doet mijn vriend altijd de was, dus neem aan dat ie dat straks ook gewoon doet. Net als koken, vaatwasser, vuilniszakken etc. Hij is de huisman in huis). Daarom zei ik al tegen de kraamzorg van ik heb geen volledige zorg nodig. @teuntje83 Haha, ja zal rustig aan doen. Maar ik ga een plankenwand maken. Dat heb ik afgelopen jaar ook in de woonkamer en keuken gemaakt en dat gaf zo'n leuk en knus effect. En was toen vrij snel gemaakt. Dat is niet kan wachten tot het morgen is, haha. Scheelt dat ik geen laag bij de vloer klussen, zoals laminaat leggen, hoef te doen. Dat werken op de grond gaat niet echt meer.
FallenAngel, hoezo was je chagrijnig dan? moet je ook niet doen! Dat wegen en meten van die baby's is ook wat hè.. Is ook lastig, want gaat om net een cm meer of minder. Ook als ze net geboren zijn is dat een beetje natte vinger werk vind ik. Beetje de baby uitrekken, en zo, je baby is .... cm Suzannaa, succes met klussen! Hier nog steeds last van rug en bekken Buik is iets rustiger. had vanmorgen ook vrij veel waterige afscheiding in mijn ondergoed. Heb dan vaak het idee dat dat is als er binnen "iets" is gebeurd. Dus misschien indalen inderdaad? baal wel, zit de hele dag met peuter zoontje alleen thuis. En heb echt geen puf
Teuntje, wat een ontzettend leuke pakjes! en dat jurkje ook erg schattig. Jammer dat je vandaag toch weer veel last hebt van je rug en bekken. Helpt het als je oefeningen doet of als je eventueel wat vaker er naar laat kijken? Suzannaa, veel plezier met het maken van de plankenwand vandaag! ga je hem weer in de woonkamer en keuken maken? en vandaag je eerste pakketje met spulletjes van de Prenatal, veel plezier met uitpakken Tammie, wat een ontzettend gaaf broekje zeg! Ook al zo creatief. Ik kan nog niet eens fatsoenlijk een knoop terug aanzetten dus vind het altijd zo knap als mensen iets met hun handen kunnen maken! Fallenangel, oh nee een paar dipdagen. Hoe kwam dat? Pfff en de hele dag door prikken naar je waardes. Lijkt me erg vervelend! Hopelijk kan je het met een dieet goed onder controle houden. Hieronder trouwens nog onze eerste pakjes. De donkerblauw is in maat 50 en de lichte in maat 56. Moet ze alleen nog even strijken zag ik
@tammie81 Leuke setjes! Ik heb net de doos van Prenatal binnen. Woehaa even wennen, haha. Maar ben echt heel blij met de kleuren. Morgen komt de doos met de meeste kleding van de Hema. Dan kan ik meteen nog even verder setjes combineren. Zitten daar ook broekjes bij. Maakt me toch wel blij om die kleren nu in handen te hebben. Nu maar even gaus verder met die plankenwand. Hoe eerder die af is, hoe eerder de kledingkast in elkaar kan. 😉
Tammie81, leuk zo die pakjes hè Ik heb van mijn zoontje het pakje wat hij als eerste aan had, samen met mutsje, echo foto en geboortekaartje in een lijst gedaan. Wil ik van deze ook weer gaan doen. Ik heb geen oefeningen van de therapeut. Bij mij werkt rust/niks doen wel goed. Maar ja, dat gaat natuurlijk niet altijd. En ik ging 1× per week, maar laten we nu net toevallig nu pas voor over 2 weken hebben afgesproken.. (Omdat ik anders over mijn aantal behandelingen die vergoed worden heen ga volgens mij). Suzannaa, leuk hoor, al dat babyspul Hoezo even wennen? Iemand binnenkort een controle of echo? ik aankomende maandag. Gaat manlief ook weer eens mee
Ja, kleding uitzoeken voor de baby is echt leuk. En dan houd ik niet eens van winkelen. Jammer genoeg heb ik er niet zo op gelet welke losse kledingstukken bij elkaar passen, dus dat ben ik nu aan het inhalen door er nu setjes van te maken. Dat is even puzzelen. Voor direct na de geboorte heb ik erop gelet dat het broekjes zijn met de sokjes eraan vast, want dan hoef ik niet met sokjes te gaan prutsen. Dat leek me wel praktisch. Ik heb 2 setjes in maat 50, 5 rompers. In maat 56 heb ik meer. Afgelopen weekend was ik op een tweedehands kledingbeurs en toen heb ik samen met mijn man en schoonouders er nog wat kledingstukken bij gekocht. In de kast heb ik nu links 50/56 hangen en rechts 62/68. Het geeft me een goed gevoel dat er al iets in de kast hangt.
Leuk om al die eerste pakjes zo te zien. Je kunt blijven shoppen he, ik heb mezelf alleen de wacht toe gezegd want anders heb je straks zo veel en krijg je nog wat van de kraamvisite. Teuntje wij hebben a.s. Maandag hebben we de liggingsecho en dan woensdag weer naar de vk. Ik ben wel benieuwd naar de echo, met de 3D echo's liet ze zich helaas niet zien en daarna is ze zo actief geworden... Ik ben ook benieuwd of ze al is ingedaald, vorige week zei de vk dat ze een klein beetje was ingedaald maar dat ze als ze zou willen haar er zo weer uit kon wippen. Gisteren was ik wat benauwder dan anders dus ze lag lekker tegen mijn longen aan te drukken volgens mij. Hebben andere dames hier ook al last van gehad ? Was best irritant,ben je aan het opruimen geweest en dan moet je vervolgens een hele middag bij komen omdat je zo kortademig bent
Tammie80, allebei maandag liggingsecho dus Ik heb dan gelijk ook de gewone afspraak bij de verloskundige. Hoezo is dat apart bij jou? ben net als jou benieuwd hoe ze nu ligt. Bij mij was ze vorige week ook wat ingedaald al, maar inderdaad kon nog steeds alle kanten op. Zelfde verhaal dus Kortademig herken ik ook! Niet zo zeer dat er tegen mijn longen of ribben gedrukt wordt. Maar wel snel buitenadem! Goudin, ik heb de kleertjes ook op maat hangen. Van klein naar groot De broekjes heb ik liggen, net als de rompers. ik heb best wat complete setjes, maar ook wat losse dingen. Heb van de week nog een wit en licht roze legging gekocht, past zo'n beetje bij alle jurkjes
@teuntje83 Wennen in de zin van dat ik voor het eerst in m'n leven babykleding in m'n handen heb. 😉 Kortademig ben ik nog niet geweest gelukkig. Wel een aantal weken terug wel eens benauwd met ademen 's avonds. Maar dat is gelukkig niet meer. Geen fijn gevoel in ieder geval. Maar trekt gelukkig vanzelf weer weg. Ik moet 5 april weer naar de vk en 10 april voor een echo.
Suzannaa, wat een leuke kleertjes. Ik vond het zelf erg moeilijk om neutraal iets te kopen maar jij bent er goed in geslaagd! Teuntje, wat een leuk idee van dat lijstje met pakje en echo en zo. Die ga ik onthouden Zul je trouwens inderdaad altijd net zien dat wanneer je het niet kan gebruiken je er net een week extra tussen hebt gelaten. En rust met al een kleintje die rond loopt is ook niet altijd even makkelijk. Ik denk dat ik dan verder ook niet echt tips voor je heb.... Goudin, ook hier alles per maat hangen. Ben (mits ik niets leuks meer zie ) wel klaar nu voor maat 50/56/62 en heb ook al wat dingentjes in 68 hangen. Tammie, hier probeer ik nu ook zo min mogelijk te kopen maar kan soms toch de verleiding niet weerstaan. Het is allemaal zo schattig Hier trouwens soms ook last van benauwdheid. Ze ligt bij mij nog erg bovenin dus nog even uit zingen tot ze wat meer gaat zakken/indalen ben ik bang. Hier trouwens 6 april weer een afspraak bij de vk. Ze gaat dan in die afspraak ook een groei/liggings echo maken. Ben benieuwd of ze dan mee wil werken. Ze heeft tot nu toe niet zo'n hele goede reputatie opgebouwd wat betreft meewerken aan een echo
Suzannaa, oh zo bedoel je is inderdaad wel even wennen, van die mini kleertjes! Onvoorstelbaar dat ze daadwerkelijk zo klein zijn dat ze er soms nog in verzuipen ook nog Tammie81, ik denk dat jouw beebje een beetje verlegen is, en cameraschuw hahaha! Wel apart dat sommige, net als ik, gewoon tijdens een controle een echo krijgen, en anderen er een aparte afspraak voor hebben? Hebben de mensen met een aparte afspraak de echo dan ergens anders of??
Even een update : lig nu in het ziekenhuis van gistere avond . 3 x per dag monitor ,4x per dag bloedrukmeter en lig aan infuus met vocht. Gynaecoloog ziet nu dag per dag hoe het verder moet. Hij wil de pruts zolang mogelijk laten zitten. Voel me hier ook veel geruster dan thuis. Mis m'n ventjes thuis wel
Oh nee mama alex?! Jeetje, dat is niet leuk! Maar wel goed dat je daar onder controle ligt. Daar zijn jullie (jij en de baby) het beste af! Sterkte!