Ik weet niet meer waarop ik allemaal "moet" reageren. Mama alex, goed dat je ook goed voor jezelf zorgt! En fijn dat het goed gaat met je zoontje! Iemand vroeg van die miskraam. Heb ik ook geen ervaring mee, dus ook geen idee of het te vergelijken is? Mijn bevalling begon met het breken van vliezen 's morgens vroeg tegen 6 uur - half 7. Toen wachten op weeën die vlak voor de middag rustig op kwamen. Vanaf eerste weeën tot ik mocht persen duurde zo'n 8 uur. En heb zo'n kleine 3 kwartier geperst. Om 20.12 uur geboren. En het appgroepje hoeft van mij niet, sorry.. Wat ik al eerder zei, ik vind de anonimiteit hier prettig. Ik heb vrijdagavond dus mijn babyshower gehad. Klein, bij mij thuis, 8 dames die kwamen. Klein spelletje en lekkere dingen op tafel. En wat kadootjes natuurlijk. Heb ook een New born shoot gekregen. Geniet van het zonnetje vandaag!
Heb vandaag een verdacht rustige baby.. Heb zelfs getwijfeld te bellen naar de verloskundige. Maar ik voel haar wel af en toe. Maar zoveel rustiger dan de afgelopen weken. Heb zelfs nog geen echte harde buik gehad, terwijl ik die de afgelopen dagen de hele dag door had..? zo raar ineens. toevallig herkenning van iemand? kon alleen bedenken dat ze de afgelopen dagen is gedaald, en nu dan "klaar" is daarmee..?
Die vliezen die breken he, hoe gaat dat eigenlijk? Voel je dat aankomen? En hoeveel vocht verlies je dan eigenlijk? Waar is dat me te vergelijken? Ik heb vandaag heerlijk in de tuin met een vriendin mutsjes gehaakt. Eentje is wel erg klein uitgevallen, haha. Maar vind ze echt leuk geworden!
Super leuk die mutsjes! Vooral de kleinste twee. Die hebben een iets ander patroon of niet? Meer bolletjes ofzo. Wat ik gelezen heb verschilt dat vliezen breken per persoon. Maar bij mij was het zo, ik werd net wakker. Draaide me nog half slapende om, voelde dus nog niks, en toen echt ineens een grote plons "warm" water. vond het wel veel. Veel meer dan in je broek plassen. En ook echt in 1×. Weet nog dat ik dacht, oh, ik moet uit bed nu, naar de badkamer, en toen gutste er nog meer uit. Bleef nog tijdje doordruppelen erna. Maar stopte uit eindelijk ook. De baby is trouwens weer wat drukker nu ik in bed lig.
Oef, meer dan je moet plassen klinkt wel heftig inderdaad. Maar dan weet ik een beetje waar ik rekening mee kan houden. Dat moment lijkt me echt niet leuk, maar hoort erbij he. Wat fijn om te horen dat je weer meer beweging voelt! En we hebben inderdaad twee haak patronen gebruikt. Denk dat ik van de week nog meer mutsjes maak, had de smaak weer te pakken. Lekker ontspannend.
Ik vond het verder niet erg ofzo hoor, dat breken van de vliezen. Voelde er niks van, behalve natte boel En even een gekke gewaarwording natuurlijk Maar daardoor wist ik wel, het gaat nu bijna gebeuren. Ik ging echt wachten op weeën die er dus nog niet waren toen. Succes met het maken van de mutsjes!
Eerste verlof dagje vandaag, heerlijk genieten en even op een rijtje zetten wat er nog moet gebeuren de komende 4 weken. Eerste bevalling begon bij mijn om 3 uur s nachts met breken van de vliezen, werd wakker en had het gevoel een waterballon tussen mijn benen te hebben, die gelijk knapte. Flinke golf warm water. (Advies aan iedereen neem een speciale hoes voor over je matras, anders is die geruïneerd 😜. Om 4u begonnen de weeen. Netjes elk uur een cm, toen de persweeen begonnen wou dat niet zo vlotten. Na bijna 2.5 uur persen was mijn zoontje eindelijk geboren. Leuk die zelfgemaakte mutsjes! Appgroep hoeft van mij niet, blijf ook liever anoniem
Daisy, lekker genieten van je verlof! En respect dat je tot 36 weken hebt gewerkt! Ik heb gewoon zo'n zeil uit het kraampakket in bed gehad, en volgens mij heeft dat het matras wel beschermd. Moet hem er nu ook nog op leggen trouwens. Maar zo irritant dat gekraak van dat zeiltje.
Baby is vandaag weer vrij stil.. Vanmorgen wel wat gevoeld. Maar nu alweer een tijd enorm stil.. Lastig dit..
@Daisy120 Geniet van je verlof! @teuntje83 Zou gewoon even voor de zekerheid bellen. Ik heb zoiets van als ik het de volgende dag niet vertrouw, dan ben ik zeker. Net weer een groei echo gehad. Waar de vorige echo nog helemaal op schema was, en de 2 echo's ervoor een groeiachterstand van 2 weken leek te zijn, lijkt de echo van vandaag een groeivoorsprong te geven. Haha, koekoek. Snap je het nog? Maar groeivoorsprong vond de dokter niet erg, zeker als ze zo naar mij en mijn lengte keek. Dus mag gewoon onder controle verloskundige blijven.
Teuntje83, heb je genoten van je babyshower? Omdat je er toch wel tegenop zag... En aangezien je al n paar dagen met momenten twijfeltbof de baby wel actief genoeg is, zou ik zeker de vk ff bellen Suzannaa, wat een schattige mutsjes 😍 Fijn dat je controle en de groeiecho goed waren. Als jouw baby stijgt op de curve, hoop ik dat de mijne gedaald is. Voor mij bewijst t vooral dat die metingen allemaal niet erg nauwkeurig zijn, dat baby's in sprongen groeien en dat "men" veel te snel in de paniekstand springt 😉 Ik mag straks om 16u naar de vk en krijg ook n extra tussentijdse groeiecho. Volgende week donderdag groeiecho bij de gyn, op basis waarvan besloten wordt of ik thuis mag bevallen. Bij m'n oudste begon de bevalling met het breken van de vliezen. Ik lag in bed afscheid te nemen van m'n buik, omdat ik dr dag erna ingeleid zou worden. En ineens voelde ik iets knappen in m'n buik. Kon de plek echt aanwijzen en voelde ik iets stromen. Naar de wc gegaan, verbandje was inderdaad nat. Dus nieuwe gepakt, terug naar de kamer en de verpleegkundige gebeld (ik lag al in het ziekenhuis). Zij heeft me aan de ctg gelegd en in dat half uur begonnen de weeen al. Elke wee duwde weer een golf vruchtwater naar buiten. Bed kletsnat, dus ik gebeld. Sorry sorry sorry! Terwijl de verpleegkundige het bed verschoonde, stond ik ernaast en golfde het vruchtwater naar buiten. Ik stond echt in n plasje 🙈 Bij zl heeft de vk tijdens de bevalling op bed de vliezen gebroken . Warme golf, geen idee hoeveel, maar vanaf dat moment wel tegen het plafond van de pijn. Duurde gelukkig maar een paar minuten, anderhalve perswee en toen was hij er al. Qua bedbescherming, mijn moeder heeft een stoma gehad, dus zij heeft hele fijne matrasbeschermers die niet kraken of zweten. Deze week gooi ik ze op bed. Daisy, geniet van je verlof! Op welke termijn ben je van je oudste bevallen?
Wij zijn ook weer goedgekeurd. Duizeligheid werden ze niet warm of koud van. Baby is volledig ingedaald en ligt heel laag. Daardoor kan ie op n bepaalde zenuw liggen, wat een menstruatie-achtig gevoel geeft. Doordat dit m'n derde zwangerschap is, is het heel normaal dat ik meer harde buiken heb. Ook in rust. Het kan zelfs dat er n bepaalde regelmaat in zit. Daardoor is het soms moeilijker in te schatten of de bevalling begonnen is. Een warme kruik of douche kunnen helpen . Als t daardoor zakt, zijn het in ieder geval geen weeen. En t belangrijkste: de groeiecho van vandaag liet n mooi kindje zien. Niet klein, maar ook zeker niet groot. Buikje zat in 74e percentiel. Dat is heel anders dan de P99 waar de gyn over sprak. Vk brengt verslag uit aan de gyn, maar de gyn is volgende week degene die bepaalt. Spannend! Maar het lijkt dus met n sisser af te lopen, tenzij de gyn volgende week weer wél hoog uitkomt...
Suzannaa en FallenAngel, fijn dat de groeiecho's nu er positief uitzien Gek hè, dat dat zo kan wisselen en dat ze soms onnodig onrust creëeren.. Mijn beebje is weer wat meer aanwezig. Heb dus op zich niet echt dat ik me zo'n zorgen maak dat ik de verloskundige wil bellen. Maar er is wel iets veranderd ten op zichte van voorgaande weken. mijn harde buiken zijn ook op de achtergrond de afgelopen 2 dagen. Maar laat ik niet te hard juichen
Zo even een weekje niet op het forum gezeten en dan heb je meteen weer heel veel bij te lezen. Suzannaa leuke mutsjes heb je gemaakt. Mijn bevalling begon ook met het breken van mijn vliezen. Ik zat in de bank toen ik om ongeveer half 8 het gevoel had dat er een ballon opgeblazen werd en toen pats alles zeiknat. Dit duurde echt maar een seconde volgens mij. Heel de bank en mijn kleren waren echt zeiknat. Dus eerst heeft mijn vriend alles drooggemaakt en toen zijn we naar boven gegaan en hebben we de vk gebeld. (Ik was 36+4 dus je moest meteen bellen) en bijna meteen had ik het gevoel dat ik naar de wc moest. Dus dan ging ik naar de wc beneden (toen hadden we boven nog geen wc) dan weer naar bed en dan was ik daar een paar minuten en toen zei ik ik ga weer naar de wc daar zit ik het fijnste (en dat 5x haha) Ik dacht alleen maar het zal mij niet gebeuren dat ik alles onder poep tijdens de bevalling :x gelukkig heb ik niet meegeperst anders was ie in de wc geboren denk ik. Ik hoop van de ene kant echt dat het nu ook zo begint met de vliezen want toen wist je tenminste dat het echt begonnen was en dat het niet nog dagen zou duren. Komende vrijdag heb ik het termijn waarop ik de vorige keer ben bevallen dus dat zal wel een rare dag zijn denk ik. En hebben jullie jullie bed al op klossen staan? Hier is het zaterdag op klossen gezet. Gisteren de matrasbeschermer er ook maar opgelegd. Ik hoop dat ik komende nacht wel beter slaap want ik had het echt zo warm en zo'n zeiltje helpt daar ook niet aan.
@ fallen angel vorige keer ben ik met 39.3 bevallen @ tammie herkenbaar! Zou het ook fijn vinden als het weer begint met breken van de vliezen. Bed gaat hier deze week op klossen, heb dit keer half hoge, kon vorige keer niet zonder opstapje mijn bed in 😂
Wow haha, wat een vliezen breek verhalen. Bedankt! Daar heb ik wat aan. Dus ballon voelen, pang en dan flink nat, haha. Pff, vooruit dan maar. 😛 Dit weekend gaan bij ons ook de klossen er onder. En ik zal eens duiken in het kraampakket. Volgens mij heb ik daar ook een matrasbeschermer in zien zitten inderdaad. God oh god, heb ineens het gevoel dat het eind snel gaat naderen nu. Zeker nu baby nu een groeivoorstand lijkt te hebben. Dat maakt me wel zenuwachtiger. Dan is ie sneller voldoende gegroeid om eruit te komen toch? Zou dat ook betekenen dat ie sneller komt?
Het valt me nu op dat je op internet vaak leest dat de meeste bevallingen met weeën ipv vliezen breken. En moet je hier eens lezen, allemaal verhalen waarbij het begon met vliezen breken! Ik hoop ook weer op eerst vliezen breken. Dan weet je gewoon zeker dat er iets gaat gebeuren. Alleen hoop ik dat de baby eerst nog vast in bekken ligt. Vind het nu zo'n horror verhaal dat je plat moet omdat er anders wat met de navelstreng kan gebeuren.. Hier het bed sinds vorig weekend omhoog. zeiltje moet nog. Maar wil ik wel deze week zo'n beetje doen. Donderdag 36 weken. Suzannaa, ik wil je niet "bang" maken, maar het schiet ook al heel erg op je baby kan zich zomaar melden! Overigens heb ik geen idee of een grotere baby zich ook eerder aandient? Denk het eigenlijk niet perse.. Meer omdat mijn eerste redelijk "klein" was (49cm 3120gram) en met 38+6 kwam. Anders zou hij wel langer zijn blijven zitten met die gedachte Tammie80, ik had precies hetzelfde met dat steeds naar de wc gaan om te poepen, zodat ik dacht, ik ga niet tijdens de bevalling poepen ook niet gedaan trouwens Lijkt me ook apart als je vrijdag het moment bereikt waarop je de vorige keer bevallen bent. Ze zeggen ook wel eens dat je van de tweede eerder bevalt. Maar volgens mij is dat ook maar een beetje verzonnen.
He meiden, weer even een berichtje van mijn kant. Nog steeds super druk door overdracht op mijn werk en daardoor ook 's avonds erg moe. Morgenavond in ieder geval een zwangerschapsmassage gereserveerd om een deel van de spanning en knopen in mijn spieren eruit te krijgen en dan hopelijk daarna wat meer ontspannen mijn verlof in! Suzannaa, wat ontzettend gaaf die mutsjes! Zo leuk heb ik ze zelfs in de winkel nog niet gezien. Fijn trouwens dat de baby nu geen groeiachterstand meer heeft. Blijft toch giswerk he, dat opmeten tijdens een echo. Ik ben benieuwd hoe groot onze baby's straks zijn als ze echt geboren zijn en of dat dan in lijn was met de verwachtingen van de gyn/vk. Hoe bevalt je verlof trouwens? Daisy, geniet je een beetje van je verlof? Moet je nog veel doen? Vond je het ook zwaar die laatste 2 weken qua werk? Ik snap nu echt heel goed dat veel meiden met 34 weken al met verlof gaan. Teuntje, is de baby vandaag ook weer bewegelijker? en wat is er, behalve minder harede buiken, veranderd? Fallenangel, jeetje jouw zoontje was er in een record tempo! Ik las dat je bij een snelle bevalling meer last hebt van naweeen was dit bij jou ook zo? Tammie, ik kan me voorstellen dat het een gek idee is dat je al bijna op de bevaldatum van de vorige keer. Heb je het gevoel dat er nu ook al iets aan zit te komen? Bed op klossen hoeven wij hier trouwens niet te doen. Ons bed is sowieso hoog genoeg dus dat is erg fijn. We hebben wel een waterdichte molton gekocht en die er afgelopen week opgelegd. Het bed is pas 3 maanden oud en we waren een beetje bang dat het dekje uit het kraampakket niet (genoeg) zou beschermen dus voor de zekerheid maar die molton. Zal wel blij zijn als hij er straks weer af kan want het is een stuk warmer doordat hij minder goed ademt en het kraakt Veel meiden die hier trouwens de vorige keer zijn bevallen met het breken van de vliezen! Bedankt voor jullie ervaringen, heel handig voor de "nieuwelingen"
Tammie81, jammer dat je nog zo'n druk hebt van je werk. goed dat je die massage gepland hebt! Ben benieuwd hoe het gaat zijn. En hier heb ik het idee dat de baby anders ligt. Meer met de kont in het midden ook, richting mijn buik. Eerst lag ze vaak echt duidelijk links of rechts. En ik voel onderin mijn buik richting mijn liezen aan beide kanten heel zacht wat. Schouders ofzo dan? De bewegingen zijn rustiger. En ze heeft vaker echt pauze voor mijn gevoel.
@teuntje83 Ah daar heb je wel een punt ja. Gewoon maar afwachten dan. Maar bang ben ik niet hoor, wel zenuwachtiger haha. Dit weekend wil ik in ieder geval bereiken. Dan wordt alles in huis opgeruimd. Alle bouwmaterialen uit de woonkamer/keuken. Weer helemaal terug naar hoe het moet zijn. En ook de babykamer gaat dan ingericht worden. Dus al het weekend voorbij is, dan mag de baby van mij komen. Zal ook dit weekend de vluchttas klaar zetten. Bed op klossen. Huppakee. Denk dat ik daarna minder zenuwachtig ben. Pff de baby blijft hier trouwens wel echt elke dag flink actief zeg. Ben benieuwd wat ie allemaal aan het doen is. Misschien probeert ie mee te klussen haha, aangezien ik ook nog steeds zo druk bezig ben met vanalles. @Tammie81 Haha, ja dat is ook de reden waarom ik die mutsjes ben gaan haken. Vond ze in de winkels allemaal net niet zo fantastisch. En zag op Pinterest hele leuke ideen voorbij komen. Je vroeg hoe mijn verlof bevalt. Nou haha, heb het idee dat ik het nog net zo druk heb als ervoor. Drukker misschien zelfs, haha. Zou niet eens weten hoe ik mijn schema van nu zou kunnen combineren met werken. Haha. Maar is voor een goed doel he. 😉 En ik heb nog zoveel energie. Vraag me echt af wanneer en of dat überhaupt nog gaat afnemen. Wat fijn dat je het verlof kan starten met een massage! Dat klinkt als een goed begin en zo te lezen heb je dat dik verdiend na dat vele werken. Vandaag is trouwens de kinderwagem binnen gekomen! En het badje en de autostoel. Uiteindelijk 6 mega pakketten, haha. De pakkettenbezorger stond er ook van te kijken. Heb ze alleen aamgenomen, vanavond eens de inhoud bekijken. Leuk leuk leuk.