@Tammie81 Bedankt voor het mee denken. Helaas hebben wij niet zo'n elektrisch bed waar je de rug wat omhoog kan zetten. Misschien moet ik inderdaad even op zoek naar kussens die ik zo kan neerleggen dat de rug schuin hoog gaat. Dat klinkt wel alsof het zou schelen ja en je zit dan toch ook niet echt rechtop. Haha ja die streep was bij mij ook ineens zo pats boem streep sinds 2 weken! Grappig is dat.
Ja, hier ook een zwangerschapsstreep. Al lange tijd. Van middenrif tot aan schaambot. bij mijn zoontje ook gehad. Duurde wel even voordat hij wegging na de bevalling (geloof wel een half jaar ofzo), maar is weggegaan. er gaan trouwens fabels over dat je aan de lengte van de streep kunt zien of het een meisje of jongen is. Maar zoals ik al zei, een fabel, want heb 2× dezelfde streep, en 2 verschillende geslachten Heb overigens wel het idee dat hij iets minder donker van kleur is deze keer. Autorijden vond ik al een tijdje niet zo fijn. Maar bij mij meer vanwege mijn bekkenklachten denk ik. Omdat ik mijn been altijd wat naar buiten heb hangen zeg maar (redelijk lange benen) en dan inderdaad van gas naar rem. Voel het meer aan mijn bil/heup. Dus niet zo heel erg van onderen wat jullie hebben. Vind wel rechtop zitten op een gewone stoel heel irritant voelen. Ik heb de rusteloze benen meer als een continu vermoeid gevoel. Alsof je heel lang hebt gelopen ofzo. De uitdrukking "de laatste zware loodjes" zijn wel echt waarheid hè!? haha Suzannaa, succes bij de verloskundige vanmiddag. goed opletten hè
Teuntje83, dikke knuffel voor jou! Wat balen dat t allemaal zononzeler en onrustig blijft. Voel je vooral niet bezwaard om de vk weer te bellen als er iets veranderd hè?! Suzannaa, succes bij de vk vanmiddag. Autorijden nog geen probleem hier, fietsen is soms wel ongemakkelijk. Ik kom er helaas niet onderuit omdat dl toch gewoon naar school moet... Had je de klossen al gehaald? Bij de thuiszorgwinkel kun je evt ook een verstelbare rugsteun lenen. Misschien n oplossing voor je! Bij mij nog geen zwangerschapsstreep gespot. En ook geen vocht trouwens. Ik heb bij dl mijn portie wel al gehad 😬 Tammie81, geniet van je laatste werkdag! Het is wel goed km ff af te schakelen voordat je baby komt hoor. Ik ben bij zl inderdaad thuis bevallen. Wat wil je weten? Zorg in ieder geval dat je man alle spullen weet te staan die nodig zijn. Zoals kraampakket, maar bijvoorbeeld ook de kruiken. Die worden nl al gevuld en in t bedje gelegd voor de geboorte. Neem je rust als de kleine er is. Geldt zowel in het ziekenhuis als thuis. Familie en vrienden kunnen gerust wachten. Geniet maar eerst es ff met z'n drietjes. Doe tijdens de bevalling je eigen ding, wat jij op dat moment prettig vindt en trek je "niks" aan van de aanwezigheid van de vk. Nu is t bij mij zo snel gegaan dat ik dus zelf de spullen nog mee klaargezet heb en toen was ie er al.
Hoe hoog moet jullie bed? Ik heb lage klossen gehaald (had ik bij dl ook volgens mij) en daarmee komt t bed op zo'n 73 cm. Bij zl waren er alleen hoge, en met m'n korte pootjes is dat wel erg hoog en heb ik een opstapje nodig. Maar nu lees ik in m'n kraamzorgplan dat het minstens 80 cm moet zijn 😳 Op internet vind ik zowel 70 als 80 cm minimale hoogte.... Wat zouden jullie doen? Omruilen voor hogere klossen? Zo laten en zwijgen? Even melden en overleggen?
Thanks voor de knuffel FallenAngel Volgens mij is 70 cm goed. ik zou het zo laten en er niks over zeggen. ik heb bij ons niet gemeten, die van ons staat op bierkratten en is best hoog voor mijn gevoel. Maar vorige keer ook gehad en niks over gehoord, dus vast goed. Suzannaa, hoe was het bij de verloskundige?
Bij de verloskundige was alles weer goed. Dit keer voelde ze dat het hoofdje al mooi aan het indalen was. Nog niet helemaal ingedaald, maar genoeg om niet meer plat te hoeven gaan liggen als de vliezen breken. Wow, dat gaat dan ook al snel! Verder heeft ze uitleg gegeven over wanneer ik moet bellen en heeft ze m'n hele dossier mee gegeven. Die moet ik in de vluchttas doen, zodat ik die bij me heb bij de bevalling. Oef, wat komt het dichtbij, haha. Verder hebben we vandaag de plinten op maar gemaakt, zoals we hadden gepland. Morgen nog even bevestigen en dan kan de grote opruiming beginnen. Ik heb de klossen laatst opgehaald, liggen nog achterin m'n auto. Die gaan er dit weekend ook onder. Volgens mij moeat het bws bij ons naar 80 cm. De hoogte is.nu 50 cm bij ons, dus dat moet flink opgehoogd worden.
Suzannaa, fijn dat alles goed was Wat ik trouwens wel "apart" vind, is dat de baby bij mij ook goed ingedaald was, maar nog niet vast. En ik wel nog plat moet bij breken vliezen.. hmm.. En ja, het komt zeker dichtbij Ben benieuwd, zal misschien iemand binnenkort hier wel gewoon ineens gaan bevallen?! Ik lig alweer in bed. had net zo'n raar gevoel in mijn onderbuik. En de baby was heel druk. En voelde alsof er een handje uit kwam. denk ook steeds dat ik moet poepen, maar dat lukt niet.. En misschien rare vraag, maar als je op het toilet zit. Beetje wijdbeens. Misschien met heel licht druk, maar hoeft niet eens (buik drukt naar beneden al). Voelen jullie dan naast je vagina ook wat hards aan beide zijkanten? Beetje gevoelig ook. En iets verder naar buiten houdt dat gevoel weer op.. zou dat het koppie zijn vroeg ik me ineens af..? gaan jullie ook effe onderzoeken? Hahaha
Ja we zetten gewoon de lage klossen er onder en dan zal t wel goed zijn. Haha Suzannaa, probeer t n beetje los te laten en t gewoon te laten gebeuren straks. Ik heb via marktplaats een boek over hypnobirthing besteld. Ik blijk vorige keer al n aantal dingen "op gevoel" te hebben toegepast. Teuntje83, ja t is wachten op de volgende baby! Ik gun je dat jij de volgende bent die "verlost" wordt Haha ik zal je experiment morgen eens proberen. Weet wel dat zl de laatste weken heel erg naar beneden gedrukt heeft. Dat ik echt bang was dat hij zo ff de vliezen zou breken 😂 Vervelend gevoel ook trouwens Mama Alex, als je nog meeleest: hoe gaat t met jullie?? Fijne Pasen allemaal!!
Dat is lief, alweer, FallenAngel! Ik had gistermiddag/begin avond, weer heel erg voorweeën toen ik zat.Voelde het echt weer komen en gaan, en prettig voelden ze ook niet. Maar als ik opsta of ga liggen in bed gaan ze weg. Dus het is gewoon "niks". Vraag me nu ook echt af of ik mijn eerste echte weeën ga herkennen als ik dit steeds al heb. mijn enige houvast is nu dat ze dan niet zullen verdwijnen als ik ga liggen ofzo. Ik ken dit echt niet van mijn eerste zwangerschap Zo anders deze keer! Maar goed, ik wil niet alleen maar "klagen".. sorry daarvoor! Vandaag naar mijn ouders, aan de gourmet. En morgen is nog open. Dinsdag weer naar de controle bij de verloskundige. Weten jullie nog, dat je zwanger wilde worden? Ik wel. Steeds elke ronde hoop op een streepje. voelt ergens als gister, maar ook weer zo lang geleden?! Fijne pasen mama's!
@FallenAngel Komt goed, ik probeer het ook los te laten en er niet te veel aan te denken. Maar net als met alles dat je voor het eerst gaat doen, heb nu wel gezonde spanning. Zeker omdat je niet weet wanneer het zal gebeuren. We bleken trouwens toch een bed te hebben waar de rug schuin omhoog kon worden gezet, haha, weet ik veel. En dat scheelte enorm zeg! Omdraaien ging veel fijner en iets minder last van m'n onderrug. Dus die houdt ik voorlopig schuin omhoog met slapen. @teuntje83 Moet zeggen dat ik bij het toiletbezoek nog niks heb opgemerkt. Enige dat me opvalt is dat de baby nog steeds flink beweegt elke dag. Ze zeggen dat het minder wordt in de laatste weken, maar daar heb ik nog niks van gemerkt.
Suzannaa, weet je wat ook nog fijn is met slapen? een (voedings)kussen tussen je benen. Scheelt ook wel voor je onderrug. Alleen draaien is wel irritant soms, moet je dat ding weer goed leggen. Maar een gewoon kussentje werkt ook en draait makkelijker. Hier is de baby met vlagen druk. wel de hele dag door. Maar wel anders dan een week of 2/3 geleden. En ze heeft hier ook vaker pauze. En tijdens de harde buiken/ voorweeën voel ik haar weinig.
Hier gaat alles goed , hij is uit de couveuse in een warm bedje . En hij weegt 2.070 kg Nog een goei 330 gram te gaan en hij mag mee naar huis
Teuntje, mijn vk zei al dat de laatste welen bij elke volgende zwangerschap rommeliger worden, met voorweeën en zo, en dat de echte start van de bevalling daardoor niet altijd gelijk duidelijk is. Voorweeen zouden moeten afzwakken met een warme kruik of douche. Qua zwanger worden heb ik 3x heel veel mazzel gehad. Nooit ervaren hoe t is om maand na maand te moeten wachten. Hahaha Suzannaa, weer wat geleerd! Fijn dat t je helpt om beter te slapen. Dat voedingskussen is ook n goede tip, al ligt ie bij mij nog steeds werkloos te kijken omdat ik er geen behoefte aan heb dit keer. Tijdens eerdere zwangerschappen kreeg ik van vl het commentaar dat ik wéér met mn nieuwe vriend aan t knuffelen was.. Hier overigens ook een beeb die nog steeds heel actief is. Ow netjes Mama Alex! Hoe lang tellen ze daar nog voor? Weekje of 2-3? Hier vandaag n dagje pretpark met m'n schoonfamilie. Leuk, maar ik kam niks dan steeds maar wachten... Iedereen is nu naar n toffe achtbaan toe, maar ik heb geen puf meer en wacht op n indoor terrasje. Heb n licht drukkend gevoel in m'n bekken, dus de enige stappen die ik vandaag nog ga zetten, brengen me dichter bij huis en bij bed 😉
Mamaalex, fijn dat het goed gaat. Maar wat is hij nog klein eigenlijk hè!? En ook fijn dat je zelf alweer zo goed te pas bent FallenAngel, heb je het dagje uit overleefd? jammer dat je zo beperkt wordt aan het einde van je zwangerschap hè? Ik was van mijn eerste ook snel zwanger. Maar voor deze heb ik meer moeite moeten doen. Na het constateren van pcos, en clomid pillen, vele ovulatietesten en zwangerschapstesten werd ik na iets meer dan een jaar zwanger van dit meisje Manlief heeft het zeiltje op bed gelegd. Ga vanavond heerlijk kraken..
Ik heb wel eens geprobeerd met een kussen tussen m'n benen, maar dat werkte al direct niet voor mij. Voelde niet fijn, dus meteen weer opgegeven. Maar nu je over een voedingskussen begint... die heb ik nog niet in huis. Gebruiken jullie die veel bij het voeden? Of is het iets dat je zelf even moet ervaren of je denkt ondersteuning nodig te hebben? Gebruik je zo'n kussen trouwens bij flesvoeding en borstvoeding of maar bij één van beiden? Inmiddels is de kamer af! En de grote opruiming van de bouwzooi begonnen. Morgen nog wat zooi verplaatsem, maar we kunnen alweer dansen in de woonkamer, haha.
Suzannaa, bij de eerste nooit een voedingskussen in huis gehad. deze keer van mijn vriendin gekregen, omdat het fijn zo liggen vanwege mijn bekkenklachten. Dus behalve ermee slapen heb ik geen ervaring met een voedingskussen hahaha
Hoest hier? Bij mij niet super.. sinds gisteravond ziekjes Diarree en algehele malaise. ik vrees dat het gourmetten niet goed gevallen is..
Teuntje, lekker gekraakt vannacht? Ja ik heb t overleefd, maar toch wel last van. Ik moet t de komende week maar es echt rustiger aan gaan doen. Zover dat kan... Ik heb ook steeds zo'n zeurende menstruatiepijn. Vervelend, heb ik bij de andere twee niet gehad. Ow ik lees nu dag je ziek bent. Ook dat nog... Hoe gaat t inmiddels met je? Soms kan t ook n teken van n naderende bevalling zijn 😉 Suzannaa, ik heb t voedingskussen destijds gekregen. Niet zo heel veel gebruikt. En toevallig las ik afgelopen week dat t gebruik van n voedingskussen een verkeerde bv houding in de hand werkt. Zou er dus niet op stel en sprong een gaan kopen. Ter ondersteuning kun je met n gewoon kussen ook prima uit de voeten.
Nou het kraken is mij vannacht niet zo opgevallen doordat ik druk was met me niet lekker voelen, hahaha! Ik was helemaal aan het trillen. Diarree. Boeren. En het schoot mij ook door het hoofd ja, een bevalling. Maar nu heb ik eigenlijk nergens last meer van. Wel beetje bluh, moe vooral. En een druk woelende baby. Het is rustig zo met pasen hier