Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo mama’s
    Het is al enige tijd geleden dat ik hier aanwezig was. Ik heb de laatste maanden dat ik nog werkte echt moeten overleven. Werken eten en als zoontje op bed lag ging ik er meestal ook achteraan.
    Sinds 2 weken heb ik nu verlof en ben die 2 weken alleen maar met het huishouden bezig geweest.
    Het afgelopen half jaar hebben we wat verbouwd en het was een stofboel in huis dus ik moest flink aan de slag. Nu is alles ver in orde en vind ik ook wat meer mijn rust.
    Met 34 weken heb ik al een keer aan de ctg gelegen omdat ik al weeen had gehad maar erna werd alles weer rustig gelukkig tot afgelopen week, heb eigenlijk al een paar avonden last van weeen ik denk iets van indalingsweeen aangezien onze meid ook nog niet helemaal klaar lag de laatste controle. Mijn vorige bevalling begon met 37+5 met gebroken vliezen en met 37+6 was onze zoon geboren uiteindelijk via spoedks onder narcose.

De afgelopen dagen heb ik denk ik wel meer dan 40 pagina’s bij gelezen maar ga niet overal persoonlijk op reageren het was best veel.
    Ik zie dat de eerste baby geboren is. Mama alex van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Hopelijk is hij snel op gewicht dat hij mee naar huis mag.

@teuntje83 heel veel beterschap.
    Wat betreft de pasen heb ik tegen iedereen gezegt dat ik niets ging plannen en het op het moment zelf zou aankijken. Gister even een paar uurtjes naar mijn ouders geweest en vandaag gewoon een pyama dag gehad, heerlijk.

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Welkom terug kelien ;)
    Geniet maar van je welverdiende rust!

Ik heb vanavond alweer op de wc gezeten met diarree..
    Baby is ook erg druk vandaag, werd er gewoon naar van soms.
    Maar heb dan weer niet de voorweeën ofzo gehad die ik steeds de laatste weken had.
    Heel vaag dit..

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien Welkom terug! En geniet inderdaad van je welverdiende rust, maar kan me voorstellen dat het niet makkelijk moet zijn. De verbouwingen en een groot stofnest herken ik. Dit lange paasweekend hebben we ook echt een hele hoop stof weg gehaald vanwege onze verbouwingen. Nu ook eindelijk wat rust gevonden.

@FallenAngel en @teuntje83 Bedankt voor de tips over het voedingskussen. Dan laat ik het kussen nog even in de winkel hangen.

Nou mensen. Het lange weekend zit erop!
    We hebben 2 dagen nog de laatste klussen geklaard. Toen 1,5 dag flink opgeruimd en nog een avond de kledingkast en stoel voor de babykamer in elkaar geschroefd.

Pff wat een opgelucht idee nu. De kamer is af! Plinten, stopcontacten, alle puntjes op de i, allemaal gelukt. Gestofd en gedweilt. Wauw. Van de week nog het bedje en de commode in elkaar schroeven en we zijn er klaar voor.
    Onze slaapkamer is ook helemaal ondersteboven gegooid. Opgeruimd, schoongemaakt en ruimte gemaakt naast het bed voor de ledikant. Ook staat ons bed op klossen en ligt die krakende beschermhoes erop.
    In de woonkamer en keuken zijn echt alle bouwmaterialen weg gehaald en opgeruimd. Echt weer ruimte en rust nu. Zelfs de poes moet haar draai opnieuw vinden, zoveel ruimte heeft ze weer terug, haha.

De vluchttas is inmiddels gevonden en er zitten al wat spullen in. Zelfs alle baby kleding, knuffels, lakens etc zijn gewassen. We hebben echt veel werk verzet!

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Teuntje, hopelijk slaap je lekker vannacht en ben je morgen weer opgeknapt!

Kelien, fijn at je er weer bent. Je hebt t wel spannend gemaakt met weeen bij 34 weken. Gelukkig dat nu alles rustig is.

Jeeejjj Suzannaa, you made it girl!

5. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Thanks! Zó blij mee. Geeft echt een fijn gevoel.

@teuntje83 Beterschap!

Ik heb volgens mij nog geen wee of voorwee mee gemaakt. Volgens mij moet ik daar maar blij mee zijn. Of ik heb ze wel, maar dat ik niet weet of het weeën zijn. Heb alleen wel vaak een hard gevoel, maar heb echt het idee dat ik dat voel wanneer de baby aan het duwen is.

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, hard gewerkt daar zeg!
    Hoop dat het je rust geeft! Zo met 37weken vind ik het best knap nog, haha!
    En ik heb bij de eerste ook nooit harde buiken of voorweeën meegemaakt, niet bewust in elk geval.
    En een harde buik kan wel een beetje voelen alsof de baby heel hard met zijn kont naar boven duwt. Alleen dan is het meer je dat je hele buik dan hard wordt, dus niet alleen waar de billen zo duwen.
    En die voorweeën heb ik nu herkend doordat ze echt aankomen, opbouwen, even pijnlijk zijn, en weer weg gaan. En dat voor langere periode.

FallenAngel, ik heb goed geslapen :) zoontje werd ook laat wakker voor zijn doen. Lucky me!

Vanmiddag heb ik controle bij de vk.
    Ben benieuwd naar mijn bloeddruk. Verder zal het een saaie standaard controle zijn denk ik.
    En gaan we verder aftellen ;)

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Suzannaa, Teuntje beschrijft het gevoel van een harde buik eigenlijk heel goed. Je kunt ook wel zien als ie samentrekt. Maar t is heel normaal om er bij een eerste niet zoveel last van te hebben. Harde buiken, voorweeen etc schijnen bij elk volgende kind meer te worden.
    Toch heb ik nog geen voorweeen gehad. Tenminste, als je ervan uit gaat dat ook voorweeen 1. Pijnlijk zijn en 2. Komen en gaan.

Teuntje, fijn dat je goed hebt kunnen uitrusten vannacht! Alvast succes met je controle. Hopelijk is je bloeddruk nu netjes.

Pffff ik wil antenataal (= tijdens de zwangerschap) kolven om een klein voorraadje te hebben als baby geboren wordt. Heb hier verschillende redenen voor: broer en zus zijn teveel afgevallen en moesten bijgevoed worden met kunstvoeding. Dit viel heel slecht, aangezien ze beiden koemelkallergie hadden. Deze baby heeft daar ook grote kans op, dus sta ik al n paar weken op dieet. Daarbij speelt de zwangerschapsdiabetes en mogelijk hoog geboortegewicht ook een rol en kan het zijn dat baby vanwege z'n suikerwaardes bijgevoed moet worden.
    Al met al dus veel reden om alvast een beetje op voorraad te hebben. Maar het lukt maar niet om met de hand te kolven... mijn borsten lekken ook nog niet (hebben ze in de andere zwangerschappen ook niet gedaan) en ik heb al tig filmpjes bekeken, dus in theorie weet ik wel hoe het zou moeten. Dus vandaag ga ik mijn kolf uitkoken en proberen of er daarmee wél iets komt. Misschien daarmee opwekken en dan vervolgens met de hand verder of zo, want anders verlies ik veel in de kolf. Aangezien het echt maar om milliliters gaat...

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, ik heb geen ervaring met borstvoeding en kolven. Dus heb helaas geen wijze raad ofzo.
    Wist niet eens dat je van te voren kunt kolven!?
    Lees trouwens wel eens dat er vrouwen zijn die aan het einde van de zwangerschap "lekkende borsten" hebben.
    Maar ook nooit gehad. Alleen vlak na de bevalling een enkel druppeltje.

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, even een paar drukke dagen gehad me pasen dus weinig online geweest maar ik ben er weer :) Vandaag de eerste dag dat ik echt niet naar mijn werk hoef. Is echt wel heel raar als mijn man wel de deur uit gaat en ik gewoon nog in bed lig. Maar goed went vast vanzelf :-D

Kelien, welkom terug! Klinkt als een erg heftige periode, gelukkig ben je nu in wat rustiger vaarwater terecht gekomen. Het is vast ook wel een gek idee om nu langer zwanger te zijn dan dat je de vorige keer geweest bent?

Suzannaa, yeah you made it :-D Echt super knap zeg! Nu kan je lekker nog even rustig bijkomen en genieten van wat rust voordat de baby komt!

Teuntje, voel je je alweer wat beter? Hopelijk is je bloeddruk vanmiddag bij de controle weer beter!

Fallenangel, verstandig om alvast op voorhand een reserve aan te leggen qua voeding! Als het qua kolven echt niet lukt, is er dan geen speciale voeding voor baby's met koemelk allergie? Dat je die voor de zekerheid kan kopen?

Hier verder niet heel veel bijzonders. De baby is wel wat rustiger de laatste dagen maar nog steeds voel ik haar elke 2/3 uur wel bewegen. Maakte me er een beetje zorgen om maar bedacht me dat het misschien met minder ruimte te maken kon hebben? Komende donderdag pas weer op controle dus dan maar gelijk even navragen. Ook nog geen last van voorweeen of wat dan ook maar het is bij mij natuurlijk de eerste dus verwacht ook eigenlijk niet al te veel daarvan. Heel soms een pijnlijke steek in mijn vagina maar dat zou misschien kunnen komen doordat ze wat aan het indalen is?

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hee tammie, was je er weer :)
    Geniet maar lekker van het blijven liggen terwijl manlief de deur uit gaat! Heerlijk toch!
    Ik voel me wel wat beter. Alleen nu weer koppijn net als vorige week.. we kwakkelen gewoon door tot ze er is ;)
    Ik heb ook vlagen dat de baby rustiger is hoor.
    Al stuiterde ze gister ineens weer de buik uit.
    maar ze hebben inderdaad minder ruimte en draaien vooral om hun as nog. Bewegingen zijn gecontroleerder ook. Zolang je de baby maar om de zoveel tijd even voelt is het goed hoor.
    Pijnlijke steken in vagina had ik bij mijn eerste heel veel last van. Kan inderdaad indalen zijn. En ook gewoon de druk van het hoofdje op al die gevoelige plekken daar onder.

11. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Haha geniet maar lekker van je rust tammie81! Ja er is speciale kv voor baby's met koemelkallergie - maar die is nog steeds op basis van koemelk en zwaar zwaar bewerkt. Hij stinkt ook echt, Bleh, en voor de darmpjes is moedermelk echt beter. Dus als het niet zou lukken, wil ik eerst kijken of ik via het moedermelknetwerk aan hypoallergene moedermelk kan komen (dus van iemand die ook op dieet staat voor haar kind)
    Ja die steek kan absoluut het indalen zijn. En t is idd heel normaal dat onze baby's minder gaan bewegen nu ze minder plaats krijgen. Al moet ik zeggen dat die van mij nog erg druk kan zijn.

Ik moet donderdag weer naar de gyn, voor DE groeiecho waarop het verdere beleid bepaald gaat worden. Spannend dus, en duimen draaien dat t allemaal meevalt. De vk heeft haar bevindingen in ieder geval doorgebrieft. Hopelijk telt dat mee en is de meting goed, zodat ik lekker thuis mag bevallen!

Teuntje, rustig aan jij met je hoofdpijn!

12. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @tammie81 Leuk om weer van je te horen! Yes, I made it en het voelt zo goed! Ben ook wel heel blij dat de beeb netjes in blijven zitten en ik geen pijnen heb ervaren verder, zodat het ook mogelijk was om alles af te maken zoals ik had gepland.
    Haha, geniet er maar van dat je mag blijven liggen. Dat had ik ook, nu kan ik er ook van genieten. Alhoewel. Meestal als ik hem de voordeur hoor dicht doen, kruip ik meestal ook het bed uit. Dus meestal ben ik ook nog wel weer vroeg op de been. Maar dat komt ook, als ik blijf liggen, krijg ik nog meer last van onderrugpijn. En ik wil elke dag nog zoveel doen en genieten van de dag, haha.

@FallenAngel en @teuntje83 Bedankt voor de duidelijke uitleg over harde buiken en weeen. Dan denk ik inderdaad dat nog niet te hebben ervaren.

Ik wist trouwens niet dat je al van te voren kon kolven! Ik dacht dat je alleen maar wat druppels kon verliezen. Succes ermee! Snap dat je dat gedoe met melk nu liever voor bent. Hoop dat het je lukt. Misschien dat het over 2 weken beter lukt, hoe dichtbij je komt.

@teuntje83 Succes bij de vk! Hoop dat weer alles goed is.

Ik moet ook donderdag pas weer naar de vk. Dan is er alweer een week voorbij. Tijd gaat maar snel nu hoor, haha.

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja, ik ben weer goedgekeurd :)
    Bloeddruk was iets lager dan vorige week 140/75.
    En de baby is nu vast ingedaald! Jeuj, hoef ik niet meer plat als de vliezen breken ;)
    Ze zei, nog 2 dagen binnen houden, dan mag ze komen wat mij betreft. Ik zei, nou dat gaat me wel lukken :)
    Ik denk namelijk dat ze nog wel iets langer blijft zitten ;)
    Nu volgende week weer controle, alleen dan op woensdag.

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Balen dat je last hebt van je onderrug Suzannaa... Dan overdag maar een keertje vaker gaan liggen om uit te rusten? Ik ben samen met m'n zoontje in bed gekropen net. Merk dat ik zoooo moe ben. En hij ook 😉 Helaas ziet ie t vooral als feestje dus ik ben blij dat ie opgestaan is en op z'n kamer zit te spelen. Duimen dat t zo meevalt met de zooi...

En dat kolven zijn ook geen grote hoeveelheden hè?! Gaat idd om druppels / milliliters

15. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Fallenangel, spannend de echo voor jou donderdag! Hopelijk ziet het er helemaal goed uit en mag je gewoon thuis bevallen. Bestaat er echt een moedermelknetwerk? Echt bizar dat je van dat soort dingen nooit hoort tot je zelf zwanger bent/kinderen hebt. Heb je nog even lekker kunnen slapen? en niet al te veel rommel aangetroffen?

Suzannaa, jammer dat je veel last hebt van je onderrug. Heb je iets van oefeningen die het draaglijker voor je maken? Vandaag trouwens 37 weken zie ik. Dus je baby mag nu officieel geboren worden. Gek idee he?

Teuntje, super dat je bloeddruk onder controle was! en baby netjes ingedaald dus je bent er bijna klaar voor :D

16. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Teuntje, ik had je berichtje straks niet gezien... Fijn dat je bloeddruk beter was dan vorige keer en dat de baby ingedaald is. Nog effe!

Hahaha Tammie81, ja joh er zijn zoveel initiatieven waarvan je t bestaan niet kent totdat je ermee te maken krijgt. Echt geslapen heb ik niet en ik ben nog steeds moe. Gelukkig heeft ie wel heel netjes gespeeld, dus geen extra opruimwerk haha. Ben wel blij als ik die twee over n uur in bed heb liggen

Ik moet m'n banner es ff aanpassen naar de juiste datum haha. Heb ik nooit meer gedaan. Ben 2 dagen teruggezet met de termijnecho, dus vandaag "pas" 36 weken 😉

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    BEVALLINGSLIJST MEI 2017

7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl

8 mei - tammie80 - 36 jaar - 2e kindje - girl

10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise

11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl

15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl

16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise

18 mei - 82Noor - 34 jaar - 1e kindje - boy

24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise

GEBOREN

30 maart - mama alex - Robin

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik dacht, ik haal de lijst maar weer even naar voren ;)

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Kelien, jij staat er niet tussen..?

20. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @teuntje83 Fijn dat je weer door de keuring bent gekomen! Lijkt me een hele geruststellong dat je bloeddruk weer lager is en beeb is ingedaald. En wow, dat ze over 2 dagen al tevreden is dat beeb mag komen!

@FallenAngel Ja die rugpijn is voornamelijk als ik geslapen heb. Flinke pijn. Als ik dan de dag begin en in beweging kom, is het weer weg. Best apart. Tenzij ik de hele dag veel gedaan heb, dan voel ik het eind van de dag weer opkomen. Is een soort patroon. Maar als ik overdag veel zittend bezig ben, dan is er niks aan de hand. Heb vandaag nog wat zitten goudsmeden. De trouwringen voor m'n broertje moeten nog af. 🙈 Komt goed. Maar dan heb ik geen last van de rug gelukkig.

@Tammie81 Op de woensdagen is bij mij steeds een week voorbij. De banner loopt een dag voor. Maar ben morgen inderdaad alweer 37 weken. Pff echt een bizar idee ja. Nu mag her geboren worden. Durf die zin nog nauwelijks in m'n mond te nemen. Voelt zo gek. Ik had ergens nooit gedacht en verwacht dat ik dat echt ging halen. Juist vanwege m'n miskraam begin vorig jaar. Dan ga je nergens meer vanuit.
    Oefeningen heb ik wel gehad voor heup en rug pijn, maar als ik zo'n pijn in de onderrug heb, wil ik alleen maar met gebogen rug gaan zitten. Dat is geen oefening, maar geeft wel een goed gevoel. Dus vandaar dat ik dan meestal ook uit bed ga. Eerst ga ik rechtop zitten en blijf ik een tijdje met gebogen rug zitten. Dat lucht op. In hoeverre je dan nog met gebogen rug kan zitten, met zo'n flinke buik voor je.

Pff trouwens, nou ben ik 1.82 m, maar zo'n hoog bed dat we nu hebben door die klossen is echt bizar hoor! Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik moet er echt in springen. En als je dan 's ochtends uit bed wil, moet ik eerst het bed uit springen, sloffen pakken, bed weer in springen, sloffen aandoen, springen uit bed en naar de wc rennen. Kennen jullie dat?
    Die klossen zijn zeer zeker niet voor een zwangere ontworpen, pfff. Oh en dan dat krakende beschermhoes ding. Ik zweet echt nooit in bed, maar nu weet ik hoe dat voelt, getsiederrie!

Deel Deze Pagina