Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, bij jou mag de baby ook morgen komen hoor ;) 37 weken is gewoon "goed" :)
    Ik ben 1.75m en hebben het bed op bier kratten staan.
    is wel hoog inderdaad, maar springen is het nog net niet. Als ik op mijn tenen beetje sta, zet ik mijn billen op bed, en rol zo door naar mijn zij, haha!
    En ik draag geen sloffen, dus glij zo het bed uit ;)
    En ik heb niet zo'n last van het zweten eigenlijk van het zeiltje..
    En kraken doet hij wel ja. Maar in mijn beleving was het bij mijn eerste erger, haha.

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hahaha Suzannaa, jouw bedavonturen klinken spannend! Op welke hoogte heb jij je bed dan staan? Oplossing: op blote voeten naar de wc? Ik trek voor dat even nooit sloffen aan.
    Balen van die krakende beschermhoes. Is er in je omgeving niemand die een fijnere heeft? Of informeer eens bij de thuiszorgwinkel wat fijnere kosten? Als je pech hebt, slaap je nog 4-5 weken niet lekker door dat ding. Plus dat je na je bevalling je matras óók nog wel ff beschermd wilt hebben ;)

Qua rugpijn lig je misschien te lang in dezelfde houding. Ik had daar een aantal jaar geleden ook veel last van, maar sinds ik mijn "core" getraind heb, gaat het veel beter. Niet dat je daar nu iets mee kunt, maar na de bevalling kun je daar extra aandacht aan besteden om die spieren weer op krachten te krijgen. (Tip: door je baby veel te dragen in een draagdoek of ergonomische draagzak train je je core onbewust met een lief gewichtje dat met je mee groeit ;) )
    Heb je nog veel werk aan de ringen van je broer? Wanneer gaat hij trouwen?

Owwww wat ben ik toch een doos... Sta ik mijn kolfspullen uit te koken, krijg ik kokend water op mijn buik.... Gelukkig valt het mee. Stukje huid ter grootte van een euro is verbrand, pijnlijk, maar gelukkig geen blaren.
    Kolven gaat vandaag niet lukken want in het slangetje is schimmel gaan groeien... Hopelijk is de nieuwe slang morgen binnen.

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, nou die sloffen zijn een gewoonte geworden sinds de bouw. En nu durf ik nog niet echt zonder door huis te lopen, want de hal boven, trap naar beneden en hal beneden staan voorlopig nog in bouwmodus. Voorzetwanden staan, geisoleerd ook, maar ee moeten nog underlayment en gipsplaten op. En die staan gestald in de hal beneden. (Ruime hal). Dus om te voorkomen dat we niet toevallig alsnog in een verdwaalde slinter gaan staan, durven we op sokken of blote voeten nog niet aan daar. (Toilet is alleen beneden).

Ons matras is met die klossen er onder nu op een hoogte van 78 cm. Volgens mij had ik gelezen dat het zo'n 80 cm hoog moest worden.

@FallenAngel Ach, ik doe het er maar mee, met die beschermhoes. Is even wennen, zeker omdat ik met het draaien ook steeds de onderhoes mee trek, omdat ie zo makkelijk over die hoes mee glijdt. Staan allemaal kreukels in m'n zij en rug nu, haha.
    Over de rugpijn, we willen inderdaad een draagzak kopen. Ook omdat het fijn lijkt om het kindje dichtbij te dragen. M'n vriend wil dat ook graag, alleen mist hij zijn onderarm (zo geboren), waardoor we nog even zoeken naar de perfecte draagzak die hij zelf om kan doen en ook zodat hij zelf de baby erin kan zetten als ik niet in de buurt ben. En inderdaad is het mooi mee genomen dat je dan je core traint. Ik loop al een aantal jaar bij de fysio vanwege m'n rug en zal straks bij de fitness daar ook weer extra op gaan focussen.
    Die ringen komen wel goed, tenminste, als de beeb deze week nog ff blijft zitten haha. Wil ze vandaag afmaken. Met uitloop naar de rest van de week. Dat is de enige opdracht nog hoor, de rest heb ik allemaal al doorgesluisd naar een collega goudsmid die tijdelijk m'n bedrijf in running houdt. Maar deze opdracht kon ik toch niet uit laten besteden. ;) Ze trouwen 19 mei. Ik ben uitgerekend 10 mei en jarig daar tussen in, dus wordt sowieso spannend, haha.

Maar kijk je uit met dat kokende water! 😰 Klinkt behoorlijk pijnlijk!

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een waterdichte molton ipv het kraak matje en is ook niet zo warm :) aanrader om te doen! Zeker omdat je na de bevalling er ook nog een tijd op ligt.
    Bijna iedereen mag nu bevallen, benieuwd wie de eerste gaat zijn!
    Suzanna gaaf werk goudsmid en helemaal mooi dat je dit voor familie kan doen! De bruiloft zit wel dicht bij je uitgerekende datum, zou wel balen zijn als je het moet missen!
    Fijne dag iedereen!

5. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @suzannaa heerlijk he als eindelijk alles aan kant is en het ergens op begint te lijken.
    wat hebben jullie veel werk verzet nog even in het weekend.
    Ik ga dalijk nog een keer van boven nar beneden stoffen zuigen en dweilen. Niet dat het erg vies is nu maar gewoon even goed bijhouden voordat de kleine komt. Dan nog een beetje strijk wegwerken en dan kan ik ook lekker rustig aan gaan doen.
    Bedklossen hebben ze schijnbaar ook halfhoge van (14cm) alleen die waren hier niet op voorraad en aangezien ik aan de late kant was met bestellen ben ik toch maar gegaan voor die van 28 cm. Heb een klein opstapje naast het bed gezet.

@tammie81 geniet er maar lekker van dat je kan blijven liggen smorgens.
    Hier lukt dat niet zo want dan staat zl ook nog aan mijn bed smorgens en die moet 3x in de week naar de dagbehandeling.
    Het is inderdaad wel raar dat ik nu langer zwanger ben. Al twijfel ik daar nog steeds over. De vk heeft mij toen 8 dagen naar voren gezet maar volgens mijn eigen berekening kan dat helemaal niet en moet ik uitgerekend zijn op 8 mei maarja daar heb ik weinig op in te brengen. Ik houd het zwanger zijn nog aardig goed uit. Die steken wat jij beschrijft is inderdaad van het indalen.

Maandagavond heb ik weer last van weeen gehad het duurde nu een uur en was pijnlijker dan de dagen ervoor. Net dat ik begon te twijfelen of we oppas moesten gaan regelen en het zh te bellen voor overleg was alles ineens weer rustig en ben ik maar naar bed gegaan.

6. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    BEVALLINGSLIJST MEI 2017
    30 april - Kelien87 - 29 jaar – 2de kindje - girl

7 mei - Daisy120 - 30 jaar - 2e kindje - girl

8 mei - tammie80 - 36 jaar - 2e kindje - girl

10 mei - Suzannaa - 30 jaar - 1e kindje - surprise

11 mei - teuntje83 - 33 jaar - 2e kindje - girl

15 mei - tammie81 - 35 jaar - 1e kindje - girl

16 mei - FallenAngel - 34 jaar - 3e kindje - surprise

18 mei - 82Noor - 34 jaar - 1e kindje - boy

24 mei - Goudin - 34 jaar - 1e kindje - surprise

GEBOREN

30 maart - mama alex - Robin

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, Autsj, niet zo handig je buik verbranden :(

Ik weet eigenlijk niet hoe hoog ons bed nu is. Moet toch eens gaan meten ;)

Bij mij is vannacht dat zeiltje half verschoven. Zucht..
    Heb ook slecht geslapen en veel liggen draaien.
    En heb weer eens koppijn :(

Suzannaa, 19 mei bruiloft, dat wordt spannend in welke staat je daar aanwezig zult zijn, haha!
    Of heb je er zelf alle vertrouwen in dat je fit mee gaat feesten?

Kelien, nu sta je er wel bij :)
    Jij bent de eerste die nu gaat bevallen zie ik, haha! Althans, volgens dit lijstje.
    Veel meisjes in aantocht! En nog wat verassingen natuurlijk.

Ik heb gister en vandaag eigenlijk geen voorweeën ofzo meer gehad. Terwijl ik die de afgelopen weken veel gehad heb. Zou het te maken hebben gehad met indalen? Ik denk het..

Ik merk aan mezelf dat ik heel veel bezig ben met de baby/bevallen. Hebben jullie dat ook?
    heb voor mijn gevoel ook bijna geen leven erom heen meer. Ik zit 3/4 van de dag op de bank.
    En een bezoekje aan de supermarkt is een heel uitje.
    Ik durf ook niet zo goed ergens heen. Bang voor pijn, in welke vorm dan ook. Met bekkenpijn, krampen of weet ik wat, zit je toch het liefst thuis.

8. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik heb mezelf even erbij gezet. ik ben toen in dit groepje beginnen mee te schrijven aangezien mijn eigen berekening 8 mei was. toen de vk mij verzet heeft naar 30 april ben ik gewoon blijven zitten haha. ik schrijf ook mee in het april groepje maar zit er echt een beetje tussen in voor mijn gevoel. vandaar dat ik fijn van 2 walletjes eet. :D

morgen gaan ze vanuit de dagbehandeling van mijn zoontje naar de speeltuin ik heb me opgegeven voor mee te gaan maar twijfel echt nu een beetje of het wel verstandig is. hij kan overigens gewoon mee ook als ik niet mee ga maar eerdere activiteiten ben ik ivm werk ook niet mee geweest en vind het een beetje zielig voor hem als steeds alle mama's mee gaan en ik niet.

ik ben nog niet zo bezig met het bevallen. vind het thuis zijn en de rust ook wel even fijn zo. ik laat het over me heen komen.

9. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ook niet bezig met baby en bevallen, maar lekker aan het genieten nog van mijn verlof en tijd met zijn zoontje.
    Probeer het een beetje los te laten teuntje en te genieten anders zijn het nog wel lange weken! Geniet van de dingen die je wel kan!

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja snap dat je voor je gevoel er tussen in zit.
    Je bent hier sowieso welkom hoor. Wij hebben sowieso een klein cluppie volgens mij.

Hmm, dilemma inderdaad van je zoontje..
    ligt er heel erg aan hoe je je voelt. Kan alleen jij over oordelen ben ik bang.
    is er een mogelijkheid dat je regelmatig kunt zitten enzo?

Heerlijk dat je kunt genieten van het thuis zijn.
    ik wou dat ik dat kon.
    Zit er misschien al te lang voor thuis denk ik.
    En zit nu ook met mijn zoontje de hele dag. Voelt niet echt als een relaxed dagje zeg maar ;)

En daisy, ik weet het.. Maar ik kan ook zo weinig nog :(
    Ik kan bijna niet lopen of staan.
    En ik wil ook niet zoveel ermee bezig zijn. Maar het gaat vanzelf..

11. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Suzannaa, oeh ja, dan zou ik ook iets aan mijn voeten willen. En met jouw lengte zou ik denken dat de hoogte van het bed niet zo'n probleem moet zijn. Ons bed is nu iets lager, maar ik ben ook een stuk kleiner. En kun je de beschermhoes niet vasttapen zodat ie in ieder geval op z'n plek blijft?

Heb je al veel gezocht naar draagzakken? Als je in het zuiden woont, is een bezoekje aan Dragen en zo in Weert de moeite waard. Veel verschillende draagzakken die je allemaal kunt proberen onder begeleiding van draagconsulentes. Sowieso kan een goede draagconsulente meedenken over wat de beste oplossing is in jullie situatie.

Mijn core blijft ook een punt van aandacht.... ik heb er afgelopen jaren flink in geïnvesteerd en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik zit al bijna de hele zwangerschap stil maar heb gelukkig nog geen klachten **afkloppen!** Over n tijdje maar weer aan de bak

Daisy, spannend hè?! Ik gok dat Teuntje de volgende is. Vanwege haar klachten en volgens mij is ze er best wel klaar meer. Plus dat ze vorige keer ook vroeg bevallen is.

Kelien, die klossen van 14 cm heb ik dus... maar nu is het bed eigenlijk te laag (73-74 cm)... We doen het er maar mee.
    Jij maakt het wel spannend zeg, met aanhoudende pijnlijke weeen! Bij dl ben ik ook een week naar voren gezet, wat onwaarschijnlijk was. Uiteindelijk is zij met 41 weken geboren - dus uitgerekende datum volgens mijn eigen telling.
    Waarom twijfel je om mee te gaan naar de speeltuin? Ik zou met eigen vervoer gaan zodat je niet afhankelijk bent van anderen. Mijn dochter heeft vrijdag Koningsspelen. Ik heb me nu maar niet opgegeven om te helpen, maar ga zeker een kijkje nemen.

Teuntje, statistisch gezien zou je denken dat de verrassingen allemaal jongens zijn. Maar ja, met al die gebroken vliezen lijken wij niet echt een representatieve groep 😂
    Wat jammer dat je wereldje nu al zo klein wordt. Misschien toch es ergens op de koffie of iemand uitnodigen? Anders duurt het wachten erg lang. Ik merk dat ik de afgelopen dagen ook ineens erg bezig ben met de bevalling. Alsof die elk moment zou kunnen beginnen.
    En dat terwijl ik verwacht dat deze beeb echt nog wel 3-4 weken blijft zitten. Toch komt t stiekem wel dichtbij natuurlijk.

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik stem voor!!! Hahaha! Ik wil wel als eerste nu bevallen ;) ben van de eerste inderdaad wel iets eerder bevallen. Toen dacht ik het ook dat dat zo zou zijn.
    deze keer weet ik het niet hoor. Al die klachten vooraf zeggen niet zoveel als ik Google moet geloven ;)
    Ik word gewoon goed uitgetest denk ik.

Volgens mij moet je bed tussen 70-80 cm zijn. Dus dan is die van jullie prima hoor.

Haha ja, hier begonnen alle bevallingen zo'n beetje met gebroken vliezen. Echt toeval.

We hebben van het weekend wel visite gehad. En ga straks bij mijn moeder pannekoek eten met mijn zoontje (want manlief is laat thuis). Dus ik zie ook wel mensen.
    Maar zoals vandaag, zo'n hele dag met mijn zoontje, vind ik zo zwaar. Ik ben ook best beetje chagrijnig. Stomme hormonen!
    En normaal ging ik op vrije dagen, met zoontje, lekker shoppen, of naar zo'n kinderspeel ding, of weet ik wat. Maar dat soort dingen lukt me gewoon niet meer.
    vind het ook echt super fijn als het weekend is en mijn man er is en hij veel kan doen.

Hebben jullie eigenlijk al dat mensen in je omgeving "de naam" hebben geraden?
    hier dus wel. Een paar keer zelfs. En ook onze tweede optie komt voorbij.
    Best gek om dat dan te horen. Maar blijkbaar past het bij ons en ons zoontje ;)

13. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ik snap je wel hoor Teuntje. Ik zit natuurlijk ook al vanaf de kerstvakantie thuis. En waar ik eerder best positief wist te blijven, merk ik nu dat ik me minder happy ga voelen. Ik kan minder prikkels verdragen en dat is niet fijn aangezien de kids juist zooooo druk en "lastig" zijn de laatste tijd... Dat maakt dat mijn lontje korter is dan anders en ik geen zin heb in "gedoe". Mijn emmertje zit gewoon n beetje vol denk ik.

Haha wij zijn pas net uit de namen. De jongensnaam staat niet eens 100% vast, dat gaat echt nog tussen twee varianten 😂 Wel grappig dat mensen in jouw omgeving jullie blijkbaar goed kennen.
    Onze kinderen hebben onze vorige meisjesnaam (waarvan ik lang overtuigd geweest ben dat die t zou worden) tijdens de zwangerschap veel voor de pop gebruikt 😍

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Wat doen jullie eigenlijk wel of niet met die hele vitamine K discussie?

15. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Uhm welke vitamine K discussie? 😅

16. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Dat newborns een shot (injectie) vit K krijgen bij de geboorte. Ipv de druppels (kleinere hoeveelheid dus) die ze eerst kregen. Advies van RIVM, maar anderen zeggen dat t vooral om t geld (inkomsten farmacie) gaat.

17. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Nou die emmer van mij is zojuist giga overgelopen. Bovenop al t prinsessengedrag van de laatste tijd heeft m'n dochter zojuist een stuk uit het tafelkleed geknipt 😡😡

18. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Had dit nog niet meegekregen, maar als dit ipv het druppelen is vindt ik het helemaal prima. Druppels vergeet je toch nog wel eens, en vindt het soms maar de vraag wat er echt van binnen komt.

Balen van je tafelkleed!

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik had ook niks over vitamine K gehoord.
    vitamine K geef je toch alleen druppels naast borstvoeding, niet naast flesvoeding?
    ik heb het nooit gegeven tenminste. Alleen vitamine D.

FallenAngel, ik snap dat je emmer daarvan overstroomt.
    Hormonen zijn vreselijk hè..
    Ik heb net ook effe gehuild.
    Was dus bij mijn moeder pannekoek eten. Ik zat al niet lekker, harde buiken steeds. En ik ging weg daar, ik kon bijna niet lopen. Mijn schaambeen barstte voor mijn gevoel uit elkaar.
    eenmaal thuis moest ik huilen. Moest namelijk ook nog mijn zoontje in mijn uppie in bed krijgen (omdat manlief pas over half uur komt).
    Pff.. dat bedoel ik nou, met dat ik me zo beperkt voel en de deur niet uit durf. Heb achteraf steeds spijt omdat in pijn krijg, op welke manier dan ook.. :(

20. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oei jeetje, jullie emmertjes beginnen wel vol te raken zo te lezen. Hopelijk worden jullie gauw verlost! Ik denk ook dat teuntje de eerste gaat zijn. Hier duurt het nog wel even, maar ergens heb ik wel sinds afgelopen week steeds meer het gevoel van oh oh, nog even wachten hoor. Ik wil echt even die trouwringen van m'n broertje af hebben voordat de hele kermis begint. Zou zo lullig zijn. Vandaag nog niet gelukt, morgen weer verder. Ik hou wel van deadlines, maar wel als ze onder controle zijn haha. En als er nou iets niet onder controle kan zijn is het wel een bevalling die zelf beslist wanneer het gebeurd, haha. Oei oei.
    En ik moet nog de commode en het bedje in elkaar zetten en de kleding etc strijken. Goed, komt allemaal wel dit weekend. Maar toch ergens begint nu steeds meer in m'n hoofd van oei oei oei, wat als m'n plannen niet meer uitgevoerd kunnen worden. Dat spookt er door m'n hoofd.

Van die vitamine K injectie had ik inderdaad ook laatst iets gehoord in het nieuws, maar heb er niet echt mijn oren voor gespitst. Ik heb de vitamines ook nog niet in huis, omdat ik nog niet weet of het borst- of flesvoeding gaat worden. En het is zo gehaald.

@FallenAngel De beschermhoes blijft wel zitten gelukkig, maar het is het laken dat daar overheen ligt dat zo makkelijk glijdt en die maakt juist de kreukels. Ik heb afgelopen nacht mezelf maar aangeleerd dat ik die laken vast blijf houden als ik me om draai, hahaha.

Deel Deze Pagina