[FONT="]Fallenangel, oh nee een stuk uit je tafelkleed! Kun je het nog herstellen denk je of is het echt gedaan met het kleed? Kan me voorstellen dat je dan wel even ontploft hoor![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Teuntje, vandaag mag jouw baby ook eindelijk geboren worden! Hopelijk laat ze niet al te lang op zich wachten. Ik kan me voorstellen dat je er echt helemaal doorheen zit. [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Suzannaa, dit keer een betere nacht gehad nu je de lakens vast houdt bij het draaien? Voor de ringen van je broertje, moet je er nog veel aan doen? [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Vitamine K heb ik hier wel in huis gehaald. Gelijk een injectie bij zon pasgeboren lijfje lijkt me echt helemaal niets dus ik ga het gewoon bij de druppels houden.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Hier gister een zwangerschapshoot gehad. Was echt super leuk maar daarna wel goed moe dus niet meer online geweest. Steeds weer omkleden, op de grond gaan zitten/liggen weer opstaan kost toch meer energie dan dat ik had verwacht. Nu een weekje wachten op de fotos ben erg benieuwd! We willen er graag 1 af laten drukken op hout om op te hangen in ons huis. Hebben jullie ook zon shoot gedaan of gepland?[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Vanmiddag op controle bij de verloskundige maar verwacht daar niet veel bijzonders van. Alles gaat wel prima dus sta denk ik binnen 10 minuten weer buiten met een nieuwe afspraak voor volgende week.[/FONT]
@tammie81 Leuk zo'n shoot! Dat leuk me eerst ook wat, maar heb het toch maar niet gedaan. Ik ben nu een fotoboekje aan het maken over de zwangerschap. Een klein vierkant boekje waar ik foto's in laat drukken. Daar komen alle foto's van mij in met een bordje dat ik steeds erbij hield hoeveel weken ik was en op de andere pagina ook de echo foto's erbij. De eerste foto's van de tests en de foto's van de roze/blauwe soesjes die ik had gemaakt bij het bekend maken van het nieuws aan familie enzo. Inmiddels zet ik er ook foto's in van de eerste kleertjes en wat bouwfoto's van de babykamer natuurlijk. Een foto bij ikea dat we de meubels uitzoeken, etc etc. Ook een printscreen van de zwanger app die ik gebruik waar 37 weken bij staan, mijlpaal haha. En een lijstje met de namen waar we aan hebben zitten twijfelen en welke het zijn geworden. Vind het echt een heel leuk boekje worden! En leuk overzichtelijk zo bij elkaar. Dat boekje kan ik dan laten zien als er kraamvisite komt. Vind men vast ook wel leuk. Zeker omdat men denkt dat ik echt alleen maar met de bouw bezig ben geweest. Ben ik ook natuurlijk, maar dit ook. De ringen komen hopelijk wel af vandaag. Ze hebben niet het meest eenvoudigste ontwerp gekozen, dus kost me wat meer tijd dan bij de meer eenvoudigere ontwerpen. Maar komt goed. Straks nog even naar de verloskundige, zal ook wel weer gauw op de stoep staan. Gisteravond had ik wel even zoiets van hmm wat is het daar vreemd stil in m'n buik. En vanmorgen ook. Maar nu net voelde ik wel weer wat. Al zijn het korte en trage bewegingen. Maar dat kan ze dan meteen zo ff checken.
Suzannaa, klinkt echt als een super leuk boekje ook erg origineel! Hier heb ik eigenlijk de hele zwangerschap geen enkele foto van mezelf gemaakt. Vergat het steeds of vond dat ik er dan niet leuk genoeg uit zag om een foto van te maken. Fijn dat je de ringen vandaag wel af kan maken. Lijkt me vervelend om daar anders stress van te hebben mocht de bevalling opeens gaan beginnen. Ook supergaaf voor je broer dat zijn trouwring gewoon gemaakt is door zijn zus. Geeft toch een specialer tintje aan de ringen lijkt me. Ik ben benieuwd wat je vk ervan zegt dat de baby af en toe zo rustig is. Hier was dat ook een paar dagen zo maar sinds gistermiddag is ze weer volop aan het trappelen. Ik ga ook wel even aan de vk vragen hoe het dan komt dat ze af en toe zo rustig is.
Leuk, een fotoshoot. Snap dat dat wat energie vraagt. Maar later heb je er alleen maar plezier van En succes bij de verloskundige dames. Die controles nu stellen niet zo veel meer voor nee. Liggen ze bij jullie al vast ingedaald? Anders is dat nog een "nieuwtje" die eruit kan komen Suzannaa, succes met de ringen!
@Tammie81 Helemaal geen foto's van jezelf gemaakt? Ohh maar ik ben ook verre van fotogeniek hoor. Ben meestal diegene die liever achter de camera staat, haha. Dus sta wel steeds heel onwennig voor de camera met m'n week bordje, haha. Wist toen nog niet waar ik de foto's naartoe zouden leiden, maar dit boekje wordt zo wel heel leuk. Achteraf is het me zelfs gelukt op de 4 seizoenen erop te krijgen! De eerste foto was met 12 weken. Die heb ik in de tuin gemaakt voor een struik die mooi in bloei stond met rode en groene bladeren (zomer). In de herfst nog eens een foto gemaakt voor diezelfde struik, was toen helemaal kaal. In de winter stond ik voor die struik toen het 1 keer duidelijk had gesneeuwd, geluk mee gehad! En nu staat die struik vol met gele lente bloemetjes. Echt heel leuk zo naast elkaar! Ik ga het zo ook even vragen waarom het soms ineens zo stil kan zijn. Tot nu toe elke dag erg veel beweging gevoeld. @teuntje83 Bij mij is de baby al soort van ingedaald. Kreeg vorige week te horen dat ik niet meer plat hoef te liggen als de vliezen breken. Maar ergens maakt het me wel zenuwachtig als ik het zo weinig voel bewegen. Maar wie weet ligt ie wel gedraaid, dat de bewegingen naar binnen gaan ofzo, in plaats van voelbaar naar m'n buik. Geeft vast een opluchting als ik zo de hartslag weer hoor. Zit nu in de wachtkamer.
Suzannaa, wat jij zegt is mij ook verteld laatst. dat de baby naar achter beweegt ook. Dus dat je dat soms "ver weg" voelt. ik heb sinds de baby vast zit ook dat ik meer onderin voel "kriebelen". Schouders ofzo denk ik? Hoe was de controle?
Dikke knuffel Teuntje, niet fijn dat t gisteren zo eindigde... kun je meer hulp inschakelen? Had je moeder bijvoorbeeld je zoontje in bed kunnen leggen? Ja snap dat je t af wilt hebben Suzannaa! Jammer ook dat je de bruiloft misschien gaat missen... En om jezelf werk te besparen.... waarom zou je de kleertjes strijken?? Is vast allemaal van dat soepele joggingstof. Ok, ik geef toe, bij m'n oudste streek ik ook alles. Nu niet meer, alleen n enkele blouse. Hihi slapen met gebruiksaanwijzing 😂 Ik slaap ook steeds slechter deze week... zonder aanwijsbare reden. Ahhhh jouw fotoboekje klinkt ontzettend leuk! Tammie81, nee is niks meer van te maken. Is een rond tafelzeil met een vierkante hap eruit... Leuk zo'n shoot! Mijn schoonzusje gaat ons ook nog op de foto zetten
Hier had ik vanochtend DE groeiecho bij de gyn. Volgens haar is de baby groter dan wat de vk gemeten heeft, maar kleiner dan haar collega 4 weken geleden zei. Huidig gewicht wordt geschat op 3000g. Gemiddelde groei de laatste weken is 150-200g per week. Omdat de buik in verhouding groter is dan t hoofdje is er wel een kans dat de schouders blijven steken. Daarom wil ze mij onder begeleiding van m'n eigen vk poliklinisch laten bevallen. Omdat ik zo graag thuis wil bevallen en t nogal uitmaakt of de bevalling zich met 38 of 41 weken aandient, mag ik tot 39 weken thuis bevallen. Duimen draaien dus dat deze beeb zich voor 9 mei meldt! Ik ga er niet vanuit. Na 39 weken ga ik in t ziekenhuis dan weer wel voor n badbevalling. Lijkt me ook heel speciaal..
Oh mijn God, wat is er met onze vertrouwde pagina gebeurd Eerst moeten afkicken omdat de site onder constructie was. En nu is het dit geworden.. Hoe is het hier dames? bij mij weinig nieuws. pijn schaambeen en harde buiken/ voorweeën de hele dag door. behalve.. als ik in bed lig
Owww ik heb jullie ook gemist! Wat een timing om de site om te zetten... Ik ben donderdagavond mijn slijmprop verloren en heb sinds die tijd voorweeeen. Overdag was t wat rustiger, maar tegen de avond werd het weer meer. Nu vannacht weer een tandje erbij qua pijn. Dus ik ben gaan timen. Ze duren ongeveer een minuut, daar schrok ik wel van, maar ze komen om de 10-15 minuten dus dat is op zich niet zo vaak. Ben heel benieuwd wanneer t gaat doorzetten. Ben vandaag (zaterdag) 36+4, dus eigenlijk is het te vroeg. Maar dit houd ik zo geen weken vol
FallenAngel, jeetje, spannend ineens! Je bent wel iets te vroeg inderdaad. Maar je kindje zal het prima redden dit termijn hoor. Dus maak je daar maar geen zorgen over Houd ons op de hoogte! Succes
He meiden, eindelijk is de site weer terug online. Moet nog wel even wennen aan de lay-out hoor! Ik wist ook helemaal niet dat we offline zouden gaan voor een paar dagen dus snapte maar niet waarom ik er niet op kon komen. Fallenangel, spannend! Hopelijk blijft de baby nog een paar dagen zitten zodat je thuis mag bevallen! Hoe gaat het nu met je? Zijn de weeen al regelmatiger en korter op elkaar? Jammer dat je tafelkleed niet meer te maken valt! Teuntje, bij jou nog steeds veel klachten lees ik. Ik duim echt zo voor je dat de kleine snel komt! Heb je nog wel iets leuks gepland voor het weekend om de dagen een beetje door te komen? Suzannaa, hoe ging je afspraak bij de verloskundige? En heb je de ringen af gekregen? Hier donderdag nog op controle geweest. Alles was prima en ze lag al mooi met d'r hoofd naar beneden nog niet helemaal vast maar wel al in het bekken. Verder nog 2 dagen en dan mag ik officieel thuis bevallen! Weer een volgende mijlpaal behaald dan Verder is alles nu echt klaar inclusief tas mochten we toch naar het ziekenhuis moeten.
Het is hier iets rustiger dan vannacht. Ik ben gestopt met timen en probeer afleiding te zoeken, maar ik blijf er toch mee bezig. Af en toe heb ik nog steeds voorweeen die zo pijnlijk zijn dat ik echt ff moeten stoppen met wat ik doe. Ik verloor donderdag dus mijn slijmprop en dat bleef maar komen, samen met oud bloed. Sinds vanochtend ook vers bloed erbij. Maar sinds ik opgestaan ben, zijn ze weeen wel minder frequent geworden. Toch blijft het wel pijnlijk rommelen... Heb de vk vanochtend gebeld om te overleggen. Ze adviseerde paracetamol en een kruik. Dit deed niet veel, maar het was dus sowieso door het opstaan al wat afgezwakt. Het is gewoon afwachten wat er gebeurt. Vanwege de termijn zou beeb in het zkh moeten komen, maar ze zullen geen weeenremmers geven of zo. Als ie komt, komt ie gewoon. Een uur geleden belde de vk nog terug, hoe het nu ging en of ik graag had dat ze kwam om me te onderzoeken. Voor nu vind ik dat niet nodig. Als er iets verandert, als het heftiger wordt, dan moet ik wel meteen aan de bel trekken en niet 1-2 uur wachten. Vl is 100 km verderop naar een "nieuwe" auto kijken. Mijn moeder komt de kids zo ophalen zodat ik rust heb vanmiddag ☺️
Tammie, fijn dat het goed was bij de vk! Laat maar komen die baby FallenAngel, wat knap dat je gezegd hebt dat je geen controle van de vk nodig vond. Ik zou meteen ja gezegd hebben denk ik weten of je misschien ontsluiting hebt enzo. Vervelend hè, die voorweeën waar je "niks" mee kunt. ik ken het Plannen dit weekend? nee niks bijzonders.. net even buiten de deur geluncht.
Hoi meiden, inderdaad wat een timing om de site offline te gooien. Hadden ze wel even mogen aankondigen. Mar we zijn er weer! Kan ik vertellen dat het allemaal weer goed was bij de controle. Ik vond dat de beeb vanaf woensdagavond wel ineens veel rustiger was, maar ze vertelde dat 't ook kan komen doordat ie misschien ff niet lekker in z'n vel zit, of inderdaad naar achteren beweegt, waardoor ik het niet goed voel. Maar hartje was prima en inmiddels voel ik het weer beter. Dus niks aan de hand. Hoe snel je in de stress kan schieten he. Als ik twijfel kon ik even een uur op m'n linkerzij ga liggen en dan turven hoe vaak ik wat voelde. Elke beweging is al een turf, hoe licht de beweging ook zou zijn. Maar ik had het gevoel dat het al goed zat, dus dat heb ik niet meer gedaan. Goed, inmiddels hebben we vandaag het kamertje ingericht! Heb ik gisteravond alles gestreken en ligt nu in de kast. En de lakens in het bedje. Alles helemaal leuk en af nu. Zo blij mee! We hebben nog een rolgordijn opgehangen en de lamp gefixt. Alleen nu de vluchttas nog en I'm totally ready. ☺ @FallenAngel Oef! Dat klinkt alsof het bij jou ineens rap kan gaan. Sterkte met de pijn. Ik voel nog helemaal niks van pijn (moet ik meteen maar ff afkloppen). Het voelt ook alsof ie bij mij ook nog wel even blijft zitten. Maar ja, wat weet ik er nou van, haha, eerste kindje. Sterkte! Het scheelt inderdaad, net als teuntje zegt, dat ie nu mag komen, dat is wel een fijn idee. @Tammie81 Wat fijn om te horen dat jij ook goed nieuws hebt gehad en nu helemaal klaar voor de start bent. @mama alex Hij doet het zeker goed zeg! Nog even bikkelen en dan naar huis. Je kan zeker trots zijn! Ohja, de ringen! De herenring is af en de damesring bijna. Het best ingewikkelde ringen, maar ze worden erg mooi. Maandag weer verder, dus fingers crossed!
Oh dat is al bijna mamaalex! Zo fijn! Jij hebt je kruimel al in de armen. Wij zitten nog allemaal vol spanning Suzannaa, leuk dat het kamertje ingericht is! Vluchttas klaar maken morgen, en dan hoppa En je hoeft echt niks te voelen van te voren hoor. Had ik bij de eerste ook niet. Kwam echt zomaar spontaan op zondagmorgen FallenAngel, hoe is het nu bij jou? Mijn buik is redelijk rustig vandaag. Wel harde buiken de hele dag door. Inclusief rustige baby. Maar dat is vaak als ik harde buiken heb. Heb meer gedaan dan normaal, dus verwacht vanavond op de bank weer meer pijntjes. Heb besloten dat ik ga proberen mijn hoofd uit te schakelen op bevallen. Ik zit er zo op te wachten. Vreselijk. Dat moet ik niet doen. Dus bij deze, ik ga niet meer teveel denken aan de eventueel naderende bevalling haha