Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @teuntje83 haha daar is niks knaps aan hoor! Als ik haar had laten komen, zou ze me getoucheerd hebben. Dat vind ik geen pretje. En het zegt ook weinig. Stel dat ik 1-2 cm ontsluiting had... is dat van de voorweeen of had ik dat al? Ik schiet er weinig mee op om het te weten.
    Fijn dat je vandaag weinig klachten hebt. Houden zo! En die bevalling uit je hoofd zetten... veel succes! Misschien kun je beter proberen er een positieve draai aan te geven. Ik ben - wellicht té lastminute - begonnen in een boek over hypnobirthing.

Plannen voor dit weekend.... morgen mag m'n dochter afzwemmen voor diploma B. En daarna nog een verjaardag. Ik zie wel hoe ver ik kom...

@mama alex fijn zoveel goed nieuws!! Hoe gaat het met jou?

@Suzannaa top dat de controle goed was. En eindelijk alles klaar haha. Die vluchttas is trouwens zo gepiept als het moet. Ik zou t vandaag of morgen bij elkaar pakken, het hoeft maar klaar te staan toch?
    Ik hoop inderdaad dat het rap gaat óf dat de voorweeen stoppen. Vanmiddag ging het beter. Wel harde buiken, maar weinig pijnlijke krampen. Ik ben lekker in bed gekropen om wat gemiste slaap in te halen. Ik zie wel op tegen de avond/nacht want ik ben bang dat het dan weer begint. Laat het dan ook maar doorzetten - al is het balen als ik ook het B-diploma van dl mis...
    Ik heb bij dl en zl nooit zulke voorweeen gehad, dus die hoef jij ook helemaal niet te krijgen hoor! Bij elke volgende zwangerschap wordt je baarmoeder gevoeliger, daar schijnt het mee te maken te hebben.

Vl was trouwens al snel terug, want toevallig zag ik een auto nieuw op marktplaats die er nog beter uit zag én een stuk dichter bij huis stond. Hij heeft m gekocht en na het weekend kan ie opgehaald worden.

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, daar heb je gelijk in. Bij een tweede of derde heb je al "snel" 1-2 cm ontsluiting zonder dat het iets betekend.
    Hoop voor je dat je vannacht minder pijntjes hebt, en dat je morgen gewoon van het afzwemmen kan genieten!
    En een nieuwe auto gekocht :) leuk!

3. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    De afgelopen dagen wel 10 x per dag komen kijken of het forum het intussen al weer deed.
    Uiteindelijk zie je dan dat hij het weer doet maar of ik nu blij ben met dit nieuwe forum weet ik niet, ik moet er echt even aan wennen.

Afgelopen donderdag ben ik toch meegegaan met mijn zoontje naar de speeltuin. We waren met eigen vervoer en de speeltuin was dichtbij het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Alles is gelukkig gewoon rustig verlopen en mijn zoontje was heel blij dat mama ook mee ging.

Sinds gistermorgen heel veel last van een zeurend menstruatie gevoel met tussendoor wat hevigere krampen. Het is dus nu door de dag ook al onrustig en niet alleen meer savonds.
    Vandaag ook flink last van die stomme hormonen ik heb echt een potje op mijn vriend gescholden terwijl ons zoontje erbij was en ik ben echt van mening dat je geen ruzie maakt waar je kinderen bij zijn en het savonds ofzo uitspreekt maar nu kon ik me echt niet inhouden.

@Teuntje
    als je inderdaad al lang thuis bent en bent de hele dag door met je zoontje kan ik me voorstellen dat het zwaar word. Is er niet iemand die hem eens een paar uurtjes van je over kan nemen zodat je een beetje kan rusten?
    @FallenAngel
    het bed zou tussen de 70 en 80 cm moeten zijn dus dan heb je het op een prima hoogte.
    ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb nu al 1,5 week savonds oefenweeen en sinds 2 dagen ook overdag onrustiger. Ik heb ze om de 4-5 min een ruim uur lang en dan ineens stopt het.
    @Tammie81
    leuk zo’n zwangerschapshoot. Wij willen als de kleine geboren is kijken voor een shoot met ons allen.
    @Suzannaa
    klinkt heel leuk dat boekje.
    @mama alex
    super!! Fijn dat hij bijna naar huis mag.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Kelien, op de dagen dat ik eerst werkte gaat mijn zoontje ook nog naar de oppas (=oma's) dus heb ook wel eens even niks. Maar dan verveel ik me ook dood ;) haha!

Ik moet ook erg wennen aan het forum hoor.. Ik merkte wel dat ik verslaafd was aan de site. Ik keek zo vaak of hij het alweer deed. Oeps..

En wat je tegen FallenAngel zegt, ik heb ook al lange tijd last van die voorweeën.
    Ook overdag. Ook zijn ze te timen soms.
    Maar verder gebeurd er niks (althans, niks zichtbaars).
    Maar bij de een kan het wel doorzetten natuurlijk. En andere lopen er weken mee.. helaas niks van te zeggen.

5. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wist ik maar wat jullie voelen met die pijn en voorweeën. Het valt inderdaad op dat de meiden met al kinderen daar alleen last van lijken te hebben.

@teuntje83 Haha, maak me nou niet ongerust met het kan ineens beginnen zonder dat je het aan hebt voelen komen. Eerst moeten die ringen nog even af he.

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Sorry Suzannaa ;)
    Schiet op dan met die ringen ;) hahaha!

Ik lig wakker vanwege maagzuur. Bah.
    nooit gehad zo.. wel eens boertjes bij het omdraaien ofzo. Maar dit niet.
    Heb mijn kussen al beetje schuin omhoog en suikerklontje gegeten (dat heb ik manlief wel eens zien doen).
    Bluh..

7. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Met mij gaat alles goed , 10'mei ga ik op controle bij de gynaecoloog . Ben benieuwd of dat mijn litteken mooi geneest .

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat is het weer stil hier..
    stilte voor de storm(en)?

Hier weinig nieuws. Behalve dat ik me niet fit voel. ;)
    Maar ja, what's New?

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje hoe is het met jou meis? Behalve dat je niet helemaal fit bent, wel een beetje een goede dag vandaag? Ga je nog wat leuks doen? Het is jammer dat het weer ook niet echt mee zit he. Als het zonnetje schijnt en temperatuur ok is kan je ook nog even in de tuin zitten maar dat zit er nu ook niet echt in... Als je trouwens weer eens last hebt van maagzuur wil een beetje melk of vanille vla ook goed helpen. Ik heb er sowieso vaak last van en dan zijn dit vaak dingen die ik even eet/drink om de ergste branderigheid te blussen.

Fallenangel, hoe gaat het nu met je? Nog veel last gehad?

Mama alex, fijn dat het zo goed gaat en dat Robin vandaag naar huis mag!

Suzannaa, jouw beeb ook weer helemaal goedgekeurd! Ringen nu ook helemaal af? Best bijzonder dat het zo'n groot verschil is met een eerste kindje of een volgend kindje he. Als ik het me goed herinner is het voor ons beide de eerste en zijn wij ook de enige die nog niet echt last lijken te hebben van voorwerk.

Kelien, hebben de krampen nog ergens toe geleid bij jou? Volgens mij ben jij het verst van ons allemaal toch? Wel spannend hoor, ik ben zo benieuwd wie de eerste gaat zijn!

Hier verder niet heel veel bijzonders te melden. Vandaag is man weer naar het werk dus zelf een beetje aan rommelen en hopen dat de dag een beetje snel voorbij gaat. Heb ook niets leuks gepland vandaag dus dan duurt zo'n dag voor mijn gevoel al snel lang.

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook nog weinig last van voorwerk, ook al is het de 2e.
    Hier ook veel last van reflux, nam er rennies voor en kreeg ook de tip van melkproducten, maar sinds vorige week van de verloskundige omeprazol gekregen en nu nergens meer last van, heerlijk!
    Mamaalex fijn dat het zo goed gaat met je zoontje!
    Suzanna succes met de ringen, hopelijk red je het op tijd!
    Voor de rest weer een fijne dag vandaag!

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik blijf gewoon elke dag harde buiken/ voorweeën houden. Overdag, en 's avonds. En ik bed is het weg.
    Momenteel heb ik een continu zeur onder in de buik erbij.
    Ik ging net aflevering 1 van "bevallen met" op tlc kijken (die had ik nog niet gezien). Pff, hormonen voelde het hoor..
    Tranen over de wangen.
    En daarnaast voel ik steeds meer spanning/angst erbij komen. Stom hè..
    Ik had me een paar dagen geleden voorgenomen om het allemaal wat meer los te laten.
    Dat is best aardig gelukt. :) Maar het is lastig als je wéér die krampen krijgt..
    Zoontje is bij oma. En manlief is werken.
    Dus een dagje niks. Heb de boodschappen al in huis.

Hoe denken jullie over pijnbestrijding dan?

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, waar heb je spanning/angst voor? de bevalling? Lekker he die hormonen die je voor iets op tv al in tranen uit kunnen laten barsten :confused: Pijnstilling word voor mij lastig aangezien ik thuis wil bevallen. Dan heb je eigenlijk niet echt iets bij de hand. Nu moet ik ook wel zeggen dat ook in het ziekenhuis is het liever niet zou willen hoor. Maar dat heeft meer te maken met angst voor naalden en liever de bevalling niet medisch willen doen. Heb dan het idee dat er allemaal vreemde mensen bij mijn bed zullen staan of aan mijn lijf zullen zitten en daar hou ik niet zo van. Kan me dan ook niet echt ontspannen wat natuurlijk wel belangrijk is bij een bevalling.

Daisy, fijn dat je omeprazol hebt gekregen. Ik heb dat ook in huis omdat ik sowieso al veel last heb van maagzuur. Echt top spul :)

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, ik heb (met vlagen) angst voor de bevalling. Hoe zal het deze keer gaan? Hoeveel pijn? Hoe snel? Etc..
    Ik ben een beetje bang dat de weeën vanaf het begin meteen pijnlijker zijn. En dat heb ik omdat ik de voorweeën die ik steeds heb, meer pijn doen dan mijn eerste weeën van de eerste bevalling.
    Dan denk ik, als het begint met zulke voorweeën, en dan nog erger moet worden, ai..
    Maar zoals ik zei, ik heb het met vlagen, dat ik angstig word. Soms denk ik ook, kom maar op, ik kan dit ;)
    Ik heb heel lang gedacht dat ik deze keer een ruggenprik wil (ik wil sowieso ziekenhuis). Omdat dat echt een verademing schijnt te zijn voor de pijn.
    Maar ik ben er vanaf gestapt, vanwege de bijwerkingen, én ik heb het de eerste keer ook zonder gedaan..
    Heb besloten het echt van het moment af te laten hangen.

Vandaag 37+4. Woensdag controle verloskundige.

Wanneer gaat de eerste hier bevallen?
    ik denk dat het eind van deze week gaat gebeuren bij iemand. Dan weten jullie dat vast ;) hahaha!

Suzannaa, ringen inmiddels af?

Is er nog iemand die nog spullen moet klaar maken voor de bevalling?
    of is iedereen start klaar?

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Lieve meiden,

Slijmprop en voorweeen hoeven niks te betekenen..... maar het kán wel!

Afgelopen zaterdag op zondag nacht zijn mijn vliezen gebroken en ben ik in het ziekenhuis bevallen van een dochter, Lenne.

Ze is te vroeg, de bevalling ging te snel. Daardoor kost ademhalen haar ontzettend veel energie. Vandaar dat haar ademhaling ondersteund wordt. Ze heeft tot vanmiddag ook in de couveuse gelegen. Het gaat inmiddels de goede kant op, maar ze is er nog niet en ligt nog aan verschillende toeters en bellen. Voeding krijgt ze per maagsonde en infuus omdat ze geen energie heeft om zelf te drinken.
    We zijn blij dat ze kleine stapjes vooruit maakt!

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, gefeliciteerd!
    Vervelend dat ze het nog wel moeilijk heeft.. hopelijk is ze snel super sterk!
    Ben het even kwijt, maar wist jij dat het een meisje zou worden of niet?
    Hoe voel jij je verder?
    en heb je nu iets waarvan je denkt, ik voelde dat het eraan zat te komen?

16. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Fallenangel, jeetje! Dat is opeens snel gegaan. Gefeliciteerd met je dochter en wat een mooie naam! Hopelijk sterkt ze snel aan en mogen jullie lekker naar huis. Hoe gaat het verder met jou?

Teuntje, het voordeel is in ieder geval dat je na de bevalling eindelijk van een hoop kwaaltjes af zult zijn. Ik hoop dan ook dat jij eind deze week aan de beurt zult zijn zoals je voorspelt :) Hier is trouwens alles echt helemaal klaar voor de bevalling. Ook de ziekenhuistas staat klaar mochten we daar toch naartoe moeten en ook de kunstvoeding is in huis voor als de borstvoeding niet op gang komt.

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, zat even terug te lezen.
    maar je had je slijmprop verloren, bloedverlies, en voorweeen.
    Dat was best duidelijk dat het eraan zat te komen eigenlijk..

Haha, tammie, lief van je dat ik van jou eind van de week mag bevallen :)
    Maar ik geloof er niet zo in..
    Ik denk dat ik nog wel effe door blijf kwakkelen ;)
    En dat iemand die nergens last van heeft ineens bevalt :)
    Zo ging dat bij mijn eerste ook..
    Heb vandaag redelijk weinig harde buiken gehad trouwens..

18. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Suzannaa
    ik denk dat je blij mag zijn dat je niet weet hoe dat voelt. Bij mijn zoontje braken me heel onverwachts de vliezen met 37+5 ik had geen tijd om na te denken over de bevalling en het spannend te vinden het gebeurde gewoon ik had het nog niet zien aankomen.
    Nu die dagen dat ik steeds last heb van voorweeen en me iedere dag af vraag van wanneer zet het door is echt frustrerend sinds vrijdag nu ook de hele dag een menstruatie achtig gevoel onder in mijn buik en dat zorgt er nu dus wel voor dat ik er helemaal klaar mee ben. Waar ik tot vrijdag eigenlijk nog dacht ik vind het wel prima allemaal zo ik houd het nog wel ff vol.

@Tammie81
    ik ben inderdaad het verst ik foetel een beetje hier in het mei groepje haha ik ben uitgerekend op 30 april. Mijn eigen berekening was 8 mei vandaar dat ik eerst in deze groep beland was.
    Tot nu toe ben ik niet veel wijzer ik had vrijdag controle maar dat was bij een verpleegkundige en die kan geen indaling voelen. Woensdag weer een afspraak en dan hoop ik wel weer goed gecontroleerd te worden. Het allerfijnst zou zijn als die afspraak niet meer nodig is natuurlijk.

@teuntje83
    dat zeur gevoel in de onderbuik heb ik nu ook sinds vrijdag. Ik las ergens iets dat het te maken kan hebben met het verweken van de baarmoedermond. Ik hoop gewoon dat het allemaal iets betekend en dat we snel mogen bevallen.
    wat betreft de pijnbestrijding wil ik dat echt van het moment laten afhangen. Bij mijn zoontje moest ik van de pijn constant spugen en heb ik voor een ruggeprik gekozen omdat ik mijn energie beter kon gebruiken dan opmaken aan spugen.

@Fallen Angel

Gefeliciteerd met je dochtertje. Hopelijk gaat het snel beter met haar.

19. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Dat ging ineens snel! Maar toen je al vertelde van het verliezen van je slijmprop had ik al zoiets van oei, dat zal wel snel gaan nu. Fijn dat ze alle met stapjes vooruit gaat. En wat een ontzettend mooie naam!

De ringen zitten inmiddels in elkaar! Alleen woensdag nog polijsten en dan ben ik ook klaar voor de start.

Ik ben wel al sinds woensdag steeds erg bang dat ik geen beweging meer voel. Het is ineens zo patsboem minder geworden, lijkt het. Maar donderdag bij de verloskundige was alles helemaal in orde. Toch zit ik sindsdien er de hele tijd aan te denken. Dat helpt natuurlijk niet. Dan lijkt het alleen maar erger. Maar ik voel elke dag gewoon wel beweging, alleen niet zoveel meer. Zeker 's avonds in bed en 's ochtends niet meer. En laten dat nou juist piekermomenten zijn.

Heb nu een beetje buikpijn. Beetje stom, had net een taart gebakken en zat toen lekker de beslagkom uit te likken toen ik ineens bedacht van ships rauwe eieren. Zou het erg kwaad kunnen, denk jullie?

Qua pijnbestrijding weet ik het nog steeds niet. Ik wil ook geen medische bevalling. Ik wil ook eerst weten hoeveel pijn het gaat doen. Als het maar niet zo pijn doet als bij de miskraam, dat was echt hel. Mijn broertje vertelde dat m'n moeder wel eens had gezegd dat bij haar de bevallingen erg soepel verliepen. Daar hoop ik dan bij mij ook maar op. Ik heb wel brede heupen.

@Tammie81 Wij zijn inderdaad beide in verwachting van onze eerste en lijken nog geen kwaaltjes te hebben. Moet sowieso zeggen dat ik nog geen gekke kwaaltjes ben tegengekomen bij mezelf. Als ik men zo hoor over huilen voor de tv, dat komt me niet bekend voor. Snacken of kribbig doen ook niet. En laatst hoorde ik van een vriendin dat ondanks dat ik best wat ben aangekomen, het niet aan me te zien is zoals bij andere zwangeren. Daar zie je toch vaak wel dat ze een ronder gezicht krijgen en een onderkin. Vond dat wel fijn om te horen! Want ik heb zelf ook het idee dat het niet echt aan me te zien is. Ik heb nu dat leuke boekje gemaakt met zwangerfoto's en zie ook echt alleen m'n buik veranderen. Gek is dat he. Terwijl er toch 15 kilo bij is gekomen.

20. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelien87 37+5 dagen zei je he... *kijkt even in de zwanger app*. Ohgod, maar dat ben ik precies vandaag. Ik hoop toch echt dat beeb het nog ff wil rekken. Ik maak het toch wel spannend voor mezelf zo, haha.

Deel Deze Pagina