Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zit in de wachtkamer te wachten. Weet niet of het beetje zenuwen zijn ofzo of wat gestress gevoel omdat vandaag wat anders loopt dan gepland. Maar ik voel me onderin niet zo heel fijn. Ook net bij elke stap die ik zette met lopen van de parkeergarage naar de ingang van het ziekenhuis, voel ik niet zo'n lekker gevoel onderin alsof er steeds onderin geduwd wordt. Hebben jullie dat ook?

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, fijn dat ze je een extra check aanbieden!
    Hoe is het gegaan?
    die steken onderin zijn heel herkenbaar hoor. Hoort erbij..

Ik heb net ook controle gehad bij de vk.
    bloeddruk oké, hartje klopte mooi.
    Baby was nóg verder gezakt, vandaar waarschijnlijk al die voorweeën.
    mijn baarmoeder was naar boven nog wat groter geworden.
    ik zei, dan is ze heel groot!? Toen keek ze bij mijn zoontjes geboorte, en zei, ik denk dat deze wel een slagje groter is ja..
    Ben zo "bang" voor een huge baby hè :oops: stom, ik weet het..
    Straks even urine naar huisarts brengen, om blaasontsteking uit te sluiten (omdat ik zoveel last van de buik heb).
    Ik hoop stiekem zo erg dat ze snel komt :( Maar goed.. dat heb ik niet in de hand helaas..
    Maandag weer controle.

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Update, ik heb blaasontsteking, dus een kuurtje gekregen.
    Urine wordt op kweek gezet, krijg dinsdag/woensdag de uitslag (streptokokken).
    maakte me wel ineens zorgen over, stel dat ik voor die tijd beval, en ik weet dus niet of ik die streptokokken heb. Dan is dat misschien best gevaarlijk voor de baby, toch?

4. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1144 Suzannaa, 26 apr 2017
    Laatst bewerkt: 26 apr 2017
    @teuntje83 Ohh balen zeg, een blaasontsteking, zit je niet op te wachten. Geen idee of dat schadelijk is voor de beeb. Misschien ff de doktersassistent bellen om na te vragen? Maar mocht dat zo zijn, dan had de dokter dat wel gezegd toch?

Hartfilmpje in ziekenhuis was keurig gelukkig. Daarna hebben ze nog even een echo gemaakt, maar ze vond de hoeveelheid vruchtwater wel wat hmm. Het is genoeg zei ze, maar niet royaal. Maar ze zei ook dat die hoeveelheid zo nu en dan kan verschillen. Beeb zag ze goed bewegen op de echo en toevallig voelde ik tijdens het hartfilmpje de beeb ook goed bewegen, zal je altijd zien.
    Op zich zag het er dus goed uit, en maakt ze zich ook geen zorgen, maar ze heeft zoiets van dat als ik de hele week zo abrupt minder beweging voel en de hoeveelheid vruchtwater... dan wil ze voor de zekerheid morgen nog een keer een hartfilmpje en kijken naar het vruchtwater. Maar mocht ik morgen gewoon weer genoeg leven voelen, dan mag ik afbellen. Heb de afspraak eind van de dag ingepland, want ik zei meestal begin ik eind van de dag wel wat te voelen. Dus morgen maar weer even kijken.

Wel wat apart trouwens, de verloskundige zei vanmorgen dat de beeb goed was ingedaald, lag al goed vast daar beneden. Maar toen ik in de stoel lag voor de echo en de gynaecoloog was er nog niet, stond de co-assistent er wel bij. Zegt ze, de beeb ligt nog wel hoog he, zo aan de kont te zien. Ik zei van geen idee, ik zie het wel. Maae nu denk ik van huh, hoe kan beeb nou goed ingedaald zijn én vrij hoog nog liggen. Maar denk dat ze niet goed wist wat ze zei misschien. Want wat ik hier al laatst zei, ik heb het gevoel dat ik bovenin weer wat meer ruimte heb ofzo. 't Is ook maar een co-assistent. Moet er maar niet op letten, denk ik.

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, fijn dat het goed was vandaag.
    En ook fijn dat je morgen weer mag komen. Ik zou het gewoon doen hoor, ook al voel je de baby wel. Al is het alleen maar om het vruchtwater weer even te laten checken.
    En hier ligt de kont ook heel hoog, maar tegelijkertijd de baby diep ingedaald. Dus het kan wel blijkbaar. Misschien ook een lange baby ;)

En als je blaasontsteking hebt in de zwangerschap, maken ze altijd een kweek. Om te kijken of je drager bent van streptokokken B.
    Als je die hebt, dan kan dat gevaarlijk zijn voor de baby bij de geboorte. Dan moet je sowieso aan een antibiotica infuus tijdens de bevalling.
    Vandaar..
    Dus ik krijg dinsdag/woensdag pas te horen of ik die streptokokken heb of niet.

Heb trouwens weer enorme krampen :(
    Dacht in de auto straks dat het begon. Maar eenmaal uit de auto ging het wel weg toen ik liep.
    nu op de bank voel ik weer wat..
    Ben zo klaar met die pijnlijke buiken :mad:

6. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81
    ja ik vond het ook maar raar en er kon ook niemand komen voelen.
    Gister gebeld om te vragen bij wie ik vandaag een afspraak had en dat was wel gewoon bij een gyn.
    Vanmorgen dus op controle geweest en de kleine meid ligt nu helemaal ingedaald en volledig vast.
    Aangezien ik 1cm ontsluiting had heb ik me ook kunnen laten strippen. Ik ben echt benieuwd of het wat gaat doen.

@tammie80

hier eigenlijk precies hetzelfde, wij weten ook zeker dat we geen 3de meer willen. Dus aan de ene kant kan ik nog heel erg genieten van de bewegingen maar aan de andere kant worden die ook wel heel pijnlijk nu en ben ik er echt klaar mee.

@Suzannaa
    gelukkig dat het hartfilmpje goed was. Hopelijk geeft het wat meer rust

7. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @teuntje83 Waarschijnlijk wordt het inderdaad een lange baby. Bij de laatste groeiecho zei ze ook dat de bovenbeenlengte boven gemiddeld was. Maar ja, ik ben zelf 1.82 m dus zou het niet gek zijn natuurlijk.

Vanavond heb ik trouwens de beeb weer erg duidelijk en best lang gevoeld. Wel zo'n beetje het hele interview met de koning lang. Dus nu heb ik weer zoiets van alles in orde. Hoop dat ik dat gevoel morgen kan vast blijven houden. Keek er eigenlijk morgen naar uit niet de deur uit te hoeven gaan, morgen is vriendlief vrij, dus doe dan liever iets leukers. Plus koningsdag, dus wie weet nog even in de buurt kijken enzo. Maar goed, ik zie het morgen wel wat ik voel. Tijdens het typen nu voel ik beeb ook weer. Keuzes...

8. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, fijn dat de controle gister goed ging! Ben je vandaag ook nog geweest? Het stekende/duwende gevoel onderin is hier trouwens ook herkenbaar hoor. Ik denk dat dat komt omdat ze steeds verder naar beneden zakken. Vanaf vandaag merk ik trouwens ook dat ik meer ruimte bovenin heb en dus iets makkelijker van de bank kan opstaan :)

Teuntje, jeetje het zit bij jou ook niet mee he. Nu ook nog een blaasontsteking... Hopelijk werkt de antibiotia snel en heb je daarna minder last van pijn in je buik! Wat streptokokken betreft heb ik geen idee. Het klinkt niet echt goed voor de baby en vreemd dat ze zo lang over de uitslag moeten doen. Hopelijk hebben ze de uitslag sneller! Hoe voel je je vandaag? Een beetje een goede dag gehad?

Kelien, heeft het strippen nog wat gedaan?

Hoe is het verder met iedereen? Nog leuke dingen gedaan vandaag? Hier vandaag een klein rondje door het dorp gelopen en verder lekker in huis gerommeld. Had vanmorgen een appeltaart gebakken maar die is een beetje mislukt. Smaak is prima maar het deeg is een beetje te nat gebleven door het vocht van de appels :( Nou ja dan volgende week maar een keer in de herkansing. Morgen weer op controle bij de verloskundige. Het voelt alsof de baby al een heel stuk is ingedaald dus ik ben benieuwd of ze dat ook gaan bevestigen.

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, nog geweest in het ziekenhuis?

Tammie, fijn dat je ook wat meer ruimte hebt gekregen.
    En ik laat de appels (met rozijnen en suiker en kaneel) altijd een tijdje uitlekken in een vergiet.
    wat ook nog schijnt te helpen is als je de bodem hebt gelegd, er wat paneermeel over te strooien. Dat neemt het vocht op, en proef je niet hoor. Deed mijn moeder altijd.

Ik heb in de ochtend veel pijn gehad weer. Halverwege de middag gaan douchen, en in bed gaan liggen. En dat deed mij goed!
    Sindsdien is mijn buik zoveel beter. Al moet ik zeggen dat er nu meer wat harde buikjes komen zo nu en dan. Maar niet zo heftig.
    Baby voelde ik ook weer beter, die is blijkbaar ook wat meer relaxed als ik minder pijn heb.
    Denk/hoop dat de antibiotica begint te werken?

10. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81
    vanmorgen toen ik opstond en ging plassen had ik wat bruin bloedverlies en erna begon ik wat delen van de slijmprop te verliezen. nu net kwam echt veel van de slijmprop ben benieuwd of dit alles was.

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Spannend Kelien!!

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Kelien, spannend!!!

Teuntje, fijn dat de antibiotica lijkt te gaan werken! Zul je alleen zien dat de buikpijn door de blaasontsteking straks wordt vervangen door (voor)weeen... Thnx voor de tip van het paneermeel. Ga ik dat eens proberen de volgende keer.

13. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @kelien87 Spannend! Bij mij bleven er tussen donderdagavond en de bevalling steeds stukjes slijmprop komen. Maar je kunt m ook in 1x verliezen. Kan dus nog alle kanten op.

Het gaat langzaam de goede kant uit met onze dochter. Ze heeft alleen nog een sonde en ligt aan war monitors. Als ze goed gaat drinken, zal de sonde er uit mogen en kunnen we vast praten over naar huis gaan.
    Ze heeft nu 2x aan de borst gedronken, maar meestal heeft ze er de energie nog niet voor. Geduld, geduld....

Ik merk dat ik er wel een beetje last van heb dat deze zwangerschap (m'n laatste...) zo abrupt geëindigd is. Ik was nog niet klaar met m'n dikke buik, heb er geen afscheid van kunnen nemen. Dus proberen jullie er nog maar bewust van te genieten... ondanks alle ongemakken die er natuurlijk ook zijn.

14. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    @Suzannaa ik ben benieuwd hoe het met je gaat?! Gister nog geweest?

@kelien87 hoest nu bij jou?

FallenAngel, hoop voor jou dat de kleine snel aansterkt. Hopelijk kan je goed genieten tussen de zorgen door.

15. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier alles ok! Nog lekker rustig. Ik ben niet meer voor de extra controle gegaan, want woensdagavond was er weer zoveel beweging. Zelfs gisterochtend en middag voelde ik wat beweging, dus het voelde weer vertrouwd. Ze had gezegd dat ik mocht afbellen als ik weer meer beweging voelde.
    Vond het wel fijn, want dan hoefde we de deur niet uit. We hebben in huis nog wat klusjes gedaan. En uiteindelijk had ik weer een creatieve uitspatting. Laatst had ik al leuke stofjes gehaald, waar ik toen dat dekentje van had gemaakt, maar nu had ik zin om een 'vogelnestje' te maken. Het is geen echt nest, maar soort van mandje waar de baby in kan liggen. Ik zag er zulke leuke ideeen op Pinterest van voorbij komen, dus daar was ik gisteravond laat nog mee bezig. Heb ik nu een beetje spijt van, want lag pas na middernacht in bed en ben nu best gesloopt. Maar goed, hij is bijna af en had er echt zin in.

Ohja! En de ringen zijn klaar! Heb ze woensdag ook nog even bij m'n broertje langs gebracht en ze waren er helemaal blij mee en zaten ook goed. Pfew! Klaar daarmee.

Wat me trouwens wel steeds meer opbreekt is het draaien in bed. Hebben jullie dat ook? Het is zo vermoeiend aan het worden. Moet zeggen dat ik daar inmiddels wel een beetje klaar mee ben.

Straks nog even naar de kapper, even relaxen en nieuw kleurtje erin. Ben ik echt aan toe.

@kelien87 Spannend! We weten hoe het bij FallenAngel ineens snel kon gaan. Hoe gaat het nu inmiddels?

@FallenAngel Kan me wel wat bij voorstellen dat je er een beetje mee zit nu her zo abrubt was geeindigd. Het ging ook wel heel patsboem snel. Maar goed om te horen dat het met stapjes vooruit gaat. Geduld is inderdaad een schone zaak, maar komt vast helemaal goed.

Ik denk dat ik na de kapper even een 'laatste' fotomoment in ga lassen. Zodat ik voor m'n gevoel er klaar voor ben. Mochten er nog weken voorbij gaan en dus ook foto's, dan is dst prima. Maar misschien dat ik zo iets meer ben voorbereid dat het geen abrubt eind gaat zijn straks. Moet wel zeggen dat ik steeds meer zoiets heb van poeh van mij mag het gebeuren. Die heupen en onderrug pijn, daar ben ik wel wat klaar mee. Ook loopt m'n energie de laatste tijd ineens best snel af.

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh Suzannaa, daar gaat alles gelukkig goed lees ik :) fijn!
    Ook super dat de ringen af zijn!
    En lekker crea, zo'n babynestje. Zie je steeds meer inderdaad. Leuk!

Draaien in ben is inderdaad geen succes.
    Doet ook beetje pijn aan de buik vind ik.
    En ik moet steeds even boeren, hahaha!

Ik heb trouwens echt een stuk minder harde buiken. Denk dat de antibiotica zijn werk doet :) Maar wil niet te hard juichen ;)
    Heb wel wat koppijn. En wat vermoeide benen. maar ja, laatste loodjes hè ;)

17. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Fallenangel, fijn dat het steeds wat beter gaat met jullie kleine meid. Hopelijk kan ze snel zelfstandig drinken zodat ze mee naar huis kan!

Suzannaa, fijn dat de ringen nu echt af zijn en ze er blij mee zijn! Omdraaien in bed is hier ook een heel gedoe en niet echt comfortabel meer. Nog een hele nieuwe kleur/kapsel bij de kapper gedaan?

Teuntje, dat moet wel een opluchting zijn dat de antibiotica zijn werk doet! Ik ben trouwens benieuwd of je voorspelling nog gaat kloppen dat er eind deze week een kindje in onze groep geboren gaat worden:)

Hier net controle gehad en alles was weer prima. Had ook niet echt vragen dus in een paar minuten weer buiten.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Hier niet echt iets ingepland. Hopen op een beetje mooi weer zodat we ook weer eens naar buiten kunnen!

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, zit je haar goed voor de bevalling? ;)

Tammie, mijn voorspelling.. tja..
    eind van deze week, is ook nog vandaag en morgen toch? Haha!
    Wordt wel tijd dat er eentje gaat bevallen vind ik! Ik zit vandaag op 38+2. Bij zoontje 38+6 bevallen. Dus ik wacht nog 4 dagen ;) of 10.. :( of nog meer..
    En fijn dat je controle goed was. Die stellen op het eind weinig voor nog eigenlijk hè? Ik mag maandag alweer.
    Zou zo graag willen weten of er al enige ontsluiting is (niet dat dat veel zegt, maar toch). Maar ik ben zo'n schijterd die dat niet durft te vragen :oops:

Plannen dit weekend? Nee..
    Manlief gaat eind middag t/m avond naar utrecht naar een festival. Dus moet het zonder hem doen straks :confused:

19. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ja m'n haar zit weer helemaal tip top. Ik ben er klaar voor. ;) Ben nu bezig met het afmaken van het babynestje. Misschien dat ik nog wel meer dingen ga naaien. Is best verslavend, haha. Ondertussen is vriendlief het gras aan het maaien. Wou dat ik kon helpen, maar dat maaien laat ik maar even voorbij gaan. We hebben een dijkwoning en dat kost nogal wat buikspierkracht om dat te maaien. Dus dan maar burgerlijk crea-bea uithangen, haha.

Sinds gisteravond, dus sinds ik nu écht met verlof ben,ben ik trouwens wel echt ineens in een huilbui. Geen idee waarom ik moet huilen, maar het lijkt eruit te moeten komen. Misschien toch ontlading die ik onbewust wel mee voerde, maar nu eindelijk los wordt gelaten. Heel maf, maar ik laat het maar ff stromen.

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, niks mis met burgerlijk zijn hoor ;)
    En laat je vent inderdaad maar zorgen voor dat gras.
    Tranen, lang leve de hormonen, lekker laten gaan!
    Wie weet, is het een teken ;) hahaha!

Ik kan vandaag mijn draai niet vinden.
    buik is beetje vervelend. Schaambot zit druk op. En chagrijnig..
    Vind het geloof ik niet leuk dat manlief straks weg gaat naar een festival.. :(

Deel Deze Pagina