Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Oh wat fijn dat je man ook thuis kan werken en zeker als je zo in de pauze nog even er uit kan met hem. Gelukkig werkt mijn vriend op nog geen 15 min hier vandaan, dat geeft ook wel een fijn gevoel, dat ie me snel kan oppikken als het nodig gaat zijn.
    Mijn plannen zijn om nog even wat diamantjes te zetten vandaag. Dat had die collega goudsmid gevraagd die inmiddels omkomt in m'n bestellingen, haha. Luxe probleempje, maar komt goed. Heb het gevoel dat alles bij mij nog rustig is, dus ga ik vandaag even de deur uit. Maar wel bewust na de spits en voor of na de avondspits weer terug. Moet er niet aan denken dat je vliezen breken als je in een hardnekkige file staat!

Maar het zou inderdaad zo kunnen zijn dat nu ik thuis zit, meer tijd is om te piekeren. Er is natuurlijk ook een reden waarom ik altijd zoveel bezig ben. Dan eet ik het huis niet leeg en pieker ik niet zo. Heb inderdaad het idee dat die oude gewoontes aan het terugkeren zijn. Gelukkig merk ik ze op, nu m'n best doen om dat tijdelijk te laten zijn.

@teuntje83 Klinkt wel als gerommel inderdaad. Wie weet. Maar kan ook zijn dat je zo graag wil, dat je spoken voelt. Maar ik gun het je! Wat tammie zegt, als we vandaag niet allemaal bevallen, dan in ieder geval 1 van ons. Na zo'n flinke dansparty verdient iemand dat toch? ;)

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, ik weet niet zo goed meer wat nou serieus gerommel is en wat niet :confused:
    Ik denk dat ik nog even moet doorlopen met dit gerommel.
    En ik heb nog wel zo hard gedanst gisteravond :p

Morgen zit ik aan de dag waarop ik van zoontje beviel. Maar geloof echt dat ik eroverheen ga..

Tammie, fijn dat je man thuis werkt. Vind ik ook altijd fijn als de mijne thuis is.
    mijne is vandaag op cursus en ik mag hem alleen appen als het nodig is. Want hij mag zijn geluid aan laten :D

Verder zit ik vandaag weer met mijn peuter zoontje. Die moet vanmiddag naar de peuterspeelzaal.
    En ik moet nog wat naar het postkantoor brengen.

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, inderdaad, ik ga ook aan mezelf twijfelen inmiddels. Zie soms inderdaad spoken soms ;)
    Maar dat vocht gister, dat blijft toch vreemd.. Maar goed..

Oh, en er is geen streptokokken in mijn kweek van de urine gevonden.
    Maar er was wel veel "vuiligheid"..?
    ga straks nog keertje inleveren. Kijken hoe het nu is..

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, fijn dat je nog even kunt helpen met diamantjes zetten vandaag! Dan ben je lekker bezig en een beetje afgeleid. Goed plan om wel na en voor spits te reizen. Lijkt me echt verschrikkelijk als de bevalling start terwijl je in de auto zit. Hebben jullie nu trouwens iets op de autostoel liggen als jullie er in zitten?

Teuntje, fijn dat er in ieder geval geen streptokokken in je urine zat! Ben wel benieuwd wat ze dan verder aan rommel kunnen aantreffen? Voor vandaag in ieder geval toch weer een paar dingentjes waardoor je even het huis uit moet. Merk je dat daardoor een dag ook wat sneller voorbij gaat?

Hier vandaag weer een erg drukke baby. Ik probeer daar heel bewust van te genieten zeker omdat het zwanger zijn voorbij is voor we er erg in hebben. Hebben jullie dat ook?

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, nee, heb niks op de autostoel liggen.
    Heb bij de eerste wel thuis op een handdoek gezeten volgens mij..
    Maar deze keer niet :D
    Dus alleen in bed het kraak zeiltje.

En in die urine.. tja, ik denk afscheiding ofzo. Ik moest ook proberen te "midstreamen" (dus middenstuk van urine opvangen). Maar dat is al een vak apart. En je hebt dus mogelijk afscheiding of misschien een verdwaalde poepbacterie ofzo erbij in (heerlijk die details). Dan is hij al snel "vuil".

Bewust genieten.. Ik probeer het wel, maar lukt me niet zo goed.. :oops:
    Bij de eerste kon ik dat wel. Omdat ik me nog gewoon goed voelde. Toen had ik ook geen haast om te bevallen.
    Deze keer is gewoon heel anders voor mij. Valt beetje tegen de zwangerschap.
    Zal wel mijn laatste zijn.
    Dus het voelt wel dubbel. Maar ik ben ook wel echt er aan toe om weer "mezelf" te kunnen worden.

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Urine is goedgekeurd vandaag.
    Maar had het eigenlijk niet verwacht.
    Moet steeds plassen (en poepen).
    En heb echt zo'n mega pijnlijk gevoel in mijn kruis.. :(
    Dat wat je soms met steken hebt, maar dan eigenlijk continu.
    Weet niet zo goed wat ik ermee moet..
    Ga niet weer de vk bellen in elk geval :oops:

7. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, haha, ik reed dus net in de auto weg en toen dacht ik inderdaad van hmm zou slim zijn geweest om voor de zekerheid een handdoek op de stoel te leggen, haha. Maar toch door gereden, want ik moet vandaag even doorkomen. Hoop dat ie blijft zitten! Want tijdens het rijden werd ik toch wat zenuwachtig. Tijdens het ontbijt vanmorgen, tijdens het het rijden nu nog steeds is ie ineens best flink actief. Weten jullie of beeb actief wordt voordat ie komt? Of voel je dan vooral weeën en is beeb dan juist stilletjes?

Het zetten van de diamantjes gaat goed, nog een paar te gaan. Moet wel zeggen dat ik blij ben als ik straks weer thuis ben. Ga dit toch maar niet meer doen zo. Maakt me toch ongerust.

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier ook een drukke baby vandaag Suzannaa, en ik wist het ook niet, of ze druk of rustig zijn van te voren (kan het me niet meer herinneren).
    Dus ik heb Google geraadpleegd, maar zoals altijd, kan het daar zowel linksom als rechtsom ;)
    Sommige hadden inderdaad een drukke baby vooraf. En andere juist opvallend rustig..
    Helaas weer niks van te zeggen :cool:

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Zo ik ben weer terug thuis van onze uitgebreide lunch. Aangezien de kans klein is dat we nu nog op korte termijn even met zijn 2en kunnen gaan eten hebben we nu een heerlijke 3 gangen lunch op :D Nu zit ik wel een beetje vol maar goed hoef nu ook niet meer te koken voor vanavond.

Teuntje, fijn dat je urine nu goed is! Maar wel weer erg vervelend van de klachten die je nu hebt. Het lijkt haast wel alsof de beeb zich aan het aankondigen is. Misschien nog heel even afwachten en anders voor 5 uur toch nog even bellen? Ik zou me zelf meer bezwaard voelen om te bellen na werktijd namelijk. Dan kan ze misschien mooi op de weg naar huis nog even bij je langs komen om even te checken?

Suzannaa, wat maakt je ongerust? Dat de bevalling kan beginnen als je bezig bent? Misschien dat ik er zelf iets te makkelijk over denk hoor maar als de bevalling echt van start gaat heb je zeker bij een 1ste kindje nog wel even te tijd voor dat de baby er daadwerkelijk is. Dat zou je genoeg tijd moeten geven om terug thuis of in het ziekenhuis te komen. Alleen maar thuis afwachten is ook niets en voor hetzelfde geld is je baby pas over 3 weken zover. Kan je nu beter lekker bezig zijn toch?

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, jij hebt je buik rond gegeten dus :) heerlijk toch, zo even genieten nog samen!

Ik heb inmiddels weer minder klachten dan straks. o_O
    Is echt geen peil op te trekken.
    Dus voor nu gaat het wel "goed", zittend op de bank :rolleyes:
    Daarom trek ik ook niet té snel aan de bel. Want steeds als ik "iets" heb, verdwijnt het ook weer.
    Ik denk nog steeds dat ik nog wel even moet doorlopen met vage klachten.
    En dat 1 van jullie, die "nergens" last van heeft, zomaar spontaan bevalt :p

Spannend hoor, zo allemaal dicht richting dé datum :)

11. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Ja, dat probeer ik mezelf oo te vertellen, dat ik echt nog wel wat tijd zal hebben, voordat het circus op gang is. En op zich komt het allemaal ook wel goed. Maar had gewoon ineens zo'n ongerust gevoel ofzo. En zeker toen beeb ineens erg actief werd, terwijl dat redelijk was de afgelopen tijd.

Maar hoe dan ook, ben weer thuis! Steentjes zijn gezet en ben voor de spits weer thuis beland. Alleen zo stom! Loop ik bij die collega goudsmid de trap af om weer naar huis te gaan... mis ik de laatste traptrede. :eek: Hop, daar ging ik. Om de een of andere reden viel ik wel in slowmotion ofzo en kwam ik alleen op m'n knieën terecht terwijl ik de deurklink vast pakte en m'n andere hand tegen de muur voor steun. Dus viel niet ongelukkig. Maar ik had wel echt zo'n ohhh stommerd momentje.

Inmiddels nu thuis en zit ik op de bank. Beeb beweegt gelukkig nog net zoals de rest van de dag. Dus pfew.

Maar wow, haha, een 3 gangenlunch. Jullie hebben het er wel van genomen zeg, maar gelijk heb je. Nu kan het nog. Misschien niet eens zo'n gek idee om dat van de week ook even in te lassen. Vrijdag is vriendlief vrij en anders van 't weekend. Als ik dat haal, haha.

@teuntje83 Haha, ja Google heb je niks aan he. Kan altijd alle kanten op. We wachten het maar weer af. Wel handig dat dit nu allemaal online staat. Mocht ik ooit voor nog een kindje kiezen, kan ik mezelf terug lezen als ik het niet meer weet wat we deze keer allemaal voelden. ;)

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oeh, Suzannaa, dat is wel even schrikken dat vallen! Gelukkig viel het wel mee uit eindelijk.
    volgens mij begin je een beetje uit balans te raken (letterlijk ook :D). Zo vlak voor de naderende bevalling. Onbewust spanning die omhoog komt. :rolleyes:

13. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Allereerst Daisy gefeliciteerd met jullie wondertje. Geniet er lekker van

Lekker Suzannaa dat je zo nog een beetje bezig kunt blijven.
    Dit is nu mijn 7e week dat ik al weer vrij ben (mijn zoontje was 24 mrt jarig en die week hadden we al vrij genomen voordat ik zwanger was en ik heb toch weken genoeg) maar ik heb me gelukkig nog niet verveeld.
    Nou ben ik natuurlijk druk met onze kleine man die hier rond loopt.
    Als die 's middags op bed ligt ga ik ook lekker in de bank liggen.

Lekker hoor tammie dat jullie nog lekker een 3 gangen lunch op hebben.
    Met een kleine komt het er niet zo makkelijk meer van.
    De eerste tijd kan het misschien nog wel maar dat doe je niet zo snel.
    Wij zijn expres gaan lunchen na de 20 weken echo (toen was ons zoontje toch bij opa en oma)
    Nu zou het nu misschien wel gaan hoor als ze iets van een tosti voor hem hebben is het al goed en dan kunnen wij wat anders pakken.
    Bij monkeytown eten wij eigenlijk ook altijd wat tussen de middag.

Ik heb sinds vorige week een vuilniszak op de stoel in de auto liggen. Ik vergat het ook steeds om het er in te leggen maar ik wil het niet meemaken dat mijn vliezen breken in de auto en die stoel zijknat is.
    Mijn zusjes vliezen braken bij haar oudste in de auto van de vk (mijn zwager was niet bij de bevalling (redde het niet om op tijd in het zh te zijn, maar mijn moeder en die heeft geen rijbewijs) en ze zei toen ik haar laatst zag (de vk) dat de vlek nooit uit de stoel is gegaan
    Ik heb ook nog een handdoek klaar liggen maar die vergeet ik steeds mee naar de auto te nemen

14. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh jeetje suzannaa, gelukkig op je knieën terecht gekomen en niet op je buik! Goed idee om het er vrijdag nog even van te nemen samen met je man! Het is goed om er nog even van te genieten samen want het zullen de laatste momentjes (in ieder geval voorlopig) met zijn 2tjes zijn :)

Teuntje, hoe gaat het nu met jou? Al iets meer duidelijkheid of is het gerommel echt weer gestopt? Buikje heb ik net zeker goed rond gegeten. Gelukkig zie je er niks van door die dikke zwangerschapsbuik :D

Hier net een uurtje menstruatiekrampen die lijken te komen en gaan. Nog niet echt een vast ritme erin dus denk een beetje last van voorweeen?

15. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat vallen was wel stom he, maar gelukkig dus goed terecht gekomen.

Onze poes is de hele acond ineens in een zeurbui. Alsmaar aandacht trekken. En ik heb nu een uur of 2 rare speldenprikken onderin. Wat is dat nou weer. Merk dat ik bij alles nu denk van ohgod, zou het beginnen, haha. Hebben jullie dat ook?

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat doen jullie dan als je op visite ergens bent? Dan ga je toch ook niet op een vuilniszak ofzo zitten :D
    Snap het wel van de auto hoor..

Tammie81, hier dus begin van de dag pijntjes. Gingen weer weg. En nu weer de bekende eind middag/avond weeën.
    Die gaan weer weg als ik zo in bed ga liggen ;)
    Jij nu dus ook aan de "weeën"?
    Had je ze vaker?
    anders kan het goed dat er iets gaande is hoor. Is geen peil op te trekken, helaas..
    zoals ik al eerder zei, de een loopt weken met voorweeën, de ander krijgt (voor)weeën en bevalt ;)

Suzannaa, ook voor jou geldt dit verhaal hierboven. En zo'n kat die ineens gek doet.. :rolleyes:
    En die speldenprikken. Bedoel je onderin je buik, of meer richting kruis? :D
    En ja, ik heb, of eigenlijk meer had, ook bij allerlei "symptomen" het idee dat het iets kon betekenen.
    Maar inmiddels heb ik dat aardig los gelaten. Althans, in die voorweeën/harde buiken geloof ik niet meer. Heb ik al te lang..
    Maar zoals gister met dat vochtverlies, toen kwam het weer in mij op. Van oh oh..?!

17. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, nou ze voelen meer richting kruisgedeelte inderdaad. En beeb is maar aan het bewegen de hele tijd. Wordt er toch wel weer zenuwachtig van. :confused: Ik ben maar wat gaan haken, maar pff kan m'n focus er niet bij houden.

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Als de baby druk is en ingedaald is, voel je vaak wel pijnlijke steken in je kruis.
    weet niet of je het nooit eerder hebt gevoeld?
    Ik heb ook regelmatig steken down under. Vandaag nog veel. Ook inderdaad vandaag een drukke baby.
    Dan duwen ze met het hoofd op bepaalde zenuwen, heb ik mij laten vertellen.
    Niet te zenuwachtig worden hoor. Al snap ik je heel goed!

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
  20. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, zeg maar eens tegen jezelf dat je niet zenuwachtig moet worden. ;) Bij mij word het dan alleen maar erger.
    Net nog maar even wat afleiding gezocht. Er kwam vandaag wat kleding binnen met shirts die ik eventueel bij de bevalling aan wil doen. Wil wel echt iets aan hebben. En ben er wel uit, denk ik. Maar ik merkte dat ik maae op die steken bleef letten. Brr...

Deel Deze Pagina