Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Een dekentje geeft overigens wel meer geborgenheid dan een slaapzak denk ik...

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn rugpijn is nog op de achtergrond aanwezig.
    Momenteel beetje last van de onderbuik ook. Maar kan nog zijn van het opstarten en wc bezoek ;)
    Vandaag 39+2, alweer 3 dagen over de bevaltermijn van mijn zoontje heen. Best raar.. Heb ook echt het gevoel alsof het "nooit" meer komt. Nu weet ik natuurlijk dat dat niet zo is ;)

In het begin slapen baby's inderdaad gewoon in hun kleding (ze doen ten slotte niks anders).
    Na een tijdje deed ik 's nachts wel een pyjama aan. Weet niet meer precies wanneer..
    En in bedje met dekentje. Toen mijn zoontje iets groter werd in een slaapzak, omdat hij daarin beter sliep.

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Dan laat ik een pyjama of slaapzak nog ff in de winkel hangen. Ineens had ik zoiets van oei, hebben we dat niet nodig. Maar wat jullie ook zeggen, leek mij ook onpraktisch om steeds kleding te moeten wisselen, terwijl ze haast niet anders doen dan slapen. Dekentje hebben we, dus komt goed.

Heb net gereserveerd om uit eten te gaan vanavond. Dus we gaan! Haha. Ik voel me niet anders dan andere dagen, dus ga het gewoon doen. Komt heus wel goed.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Smakelijk eten!
    Heb hier ook getwijfeld om uit eten te gaan. Maar het is hier eten bestellen geworden.
    Durf het niet zo goed.. meer dat ik niet lekker kan zitten.
    hier vandaag weer rugpijn trouwens..

5. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bij de intake van de Kraamzorg gaven ze bij mij aan dat in de veilig slapen richtlijnen staat dat baby's vanaf 4 weken in een slaapzak moeten ivm voorkoming wiegendood.
    Pyjama hebben wij bij de eerste pas na 8 maanden ofzo gebruikt.
    Wij hebben een baby die lekker met haar armpjes zwaait en daarom ingebakerd ligt in de puckababy piep. Dit geeft een heel geborgen gevoel voor de baby

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik vond een slaapzak voor kleintjes zelf pas veilig als ze goed kunnen rollen heen en terug.
    En hier ook even de puckababy piep gehad, maar was hier geen succes ;)

7. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohjee. Dames. Ik heb het idee dat m'n vliezen net zijn gebroken. Uit eten geweest, ging allemaal goed. Het lopen er naar toe en terug naar de auto was wel een wandeling, maar op zich te overzien. Maar pff kostte nu toch moeite zeg. M'n buik voelde echt als lood, zo zwaar. Het lopen op zichzelf ging goed.

Maar we reden net naar huis en ineens pats. Ik zeg tegen m'n vriend, ohgod, ik heb in m'n broek gepiest! Of... zou het wat anders zijn? Maar het voelde echt als in m'n broek piesen. Ook maar eem beschaafde hoeveelheid. Ik durfde me niet meer te bewegen haha. Vriendlief deed eerst de voordeur open voordat ik de auto uit stapte, haha. Kon ik direct door naar het toilet. Ja hoor. Helder met hier en daar wat slijp en hier en daar kleine vlokjes/sliertjes bloed. Dus toch nog maar even de verloskundige gebeld. Het is waarschijnlijk inderdaad de vliezen. Dus ik hoor nu ook bij het groepje vliezen eerst. ;) Maar ze zegt ga nog maar even een paar uur slapen. Omdat ik me verder kiplekker voel en nog niks voel dat op weeën lijkt. Haha, alsof ik nu nog kan slapen. Dus ik zit op de bank maar even de tijd te doden. Dus dan weten jullie dat, binnen 24 uur gaat het bij mij ook gebeuren! Wat een bizar idee. Maar ik voel me ok, niet paniek. Dus ik ga het maar afwachten... :D

8. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat ontzettend spannend Suzannaa! Zet 'm op en je kan je mini heerlijk knuffelen straks!

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, wat een leuk nieuws!
    Spannend ook!
    Misschien lig je inmiddels wel te puffen?!
    Succes! Let us know!

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Spannend suzannaa! We horen het! Hopelijk heb je nog wel genoten van het etentje!

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, wat spannend! Ben echt reuze benieuwd :)

Teuntje volgens mij krijg je dan weer gelijk toch? Had je niet gezegd dat er in het weekend weer een kindje geboren zou worden? Hoe gaat het vandaag met je?

Ik heb hier trouwens zowel een slaapzakje als een pyjama. Dan kan ik altijd nog kiezen wat handig is.

Hoe gaat het verder met iedereen?

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, volgens mij wel ja ;)
    Ben helderziend.. :)

Hier gaat het niet zo geweldig, vanmorgen flink lopen janken.
    Ben een mentaal wrak aan het worden.
    Zit er doorheen :oops:
    Ben zo klaar ermee, en steeds die pijn overal. Ik voel me enorm beperkt.. :(

13. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat nog goed hier. Zit rustig op de bank de weeën op te vangen. Sinds 2 uur vannacht zijn de weeën begonnen, dus weet nu ook eindelijk hoe dat voelt. Had het heftiger verwacht, maar misschien komt dat nog. Ik kan het nu nog aan. Sinds 3 uur vannacht ben ik ook gaan timen. Maar nu zit ik ongeveer in het uur met 3 á 4 min tussenposen, soms een uitschieter naar 5 min. Nog even 10 min volhouden en dan ga ik de verloskundige bellen.

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Oooohhhh @Suzannaa!! Fijn dat het pas onderweg naar huis gebeurde. Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat en of je al kunt knuffelen. Zet m op!

Lieve @teuntje83, een dikke knuffel voor jou! Heb je t bij de vk al gehad over strippen? Ik duim voor je dat baby niet meer lang op zich laat wachten.
    Hoezo een slaapzak pas veilig als ze kunnen rollen? Die snap ik even niet.

Wij hebben ook de puckababy piep. Ik heb m nu nog niet gebruikt. Bij zl was het n uitkomst omdat hij heel erg gespannen was. Maar voor de bv wordt het niet aangeraden omdat de baby dan verschillende hongersignalen niet kan uitzenden.

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa gaat bevallen vandaag :)
    Mooie dag vind ik!
    Eerste weeën zijn ook best te doen vond ik bij de eerste.
    Ben benieuwd op hoeveel cm je zit als de vk komt.
    Ben je de hele nacht wakker geweest?

FallenAngel, nog niet over strippen gehad. Heb morgen controle en wil ernaar vragen..
    En die slaapzak, ja klinkt beetje raar. Maar mijn theorie is dat als ze dan per ongeluk omrollen op de buik maar niet terug kunnen, vind ik een gevaarlijk idee.

16. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, zet hem op meid!

Teuntje, een knuffel voor jou meis. Hopelijk kan de vk morgen iets doen wat de bevalling op gang helpt. Dit is echt niet tof meer zo voor je. Heb je voor vandaag nog iets gepland waardoor je dag misschien wat sneller gaat?

Hier vandaag een rustig dagje. Een erg beweeglijke baby maar dat is wel gezellig zo tijdens het bankhangen.

17. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Update van mij weer. Verloskundige is geweest. Hartje klopt goed, baby ligt mooi diep. Maar de weeën zullen nog heftiger moeten worden. Ze zijn nu wel met regelmaat om de 3 á 5 min. maar de wee zal wel zo'n 1 min. moeten aanhouden, voordat het echt gaat gebeuren. Dus ze ging nog niet van binnen voelen, omdat te vaak voelen infectiegevaar kan mee brengen, zei ze. Ze verwacht bij mij dat het verder de dag door nog heftiger gaat worden. Rond 18uur belt ze weer om het te peilen. Tenzij er eerder verandering is, dan moet ik bellen. Het is gewoon aankijken of er uiteindelijk hulp geboden moet gaan worden. Ik heb tot 21uur om het vanzelf op gang te laten komen, omdat de vliezen gisteravond rond 21uur braken. Dus ik ga het afwachten. Kijken of ik nog wat slaap kan pakken. Spannend is het wel zeg, maar ben blij dat ik goed ontspannen blijf. 7 mei vind ik wel echt een mooie datum. Jullie horen het!

18. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    7 mei is een hele mooie datum :D Wel fijn dat ze niet onnodig gaan voelen hoe ver je bent hoor. Kan je je goed ontspannen? Hopelijk lukt het om nog een paar uurtjes slaap te pakken! Vanavond zal het waarschijnlijk geen vroegertje worden :p

19. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Zet m op @Suzannaa ! Hopelijk heb je vannacht nog wat kunnen slapen en/of lukt het nu nog om wat te rusten tussen de weeen door. Ik duim voor je dat het nu snel zelf goed op gang komt. Het kan nooit meer lang duren voordat jij je mopje in je armen houdt

En 7 mei is idd een mooie datum. Vanmiddag baby girls eerste feestje, want opa is jarig

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ben zo benieuwd hoe het vandaag gaat met Suzannaa!
    7 mei zou een mooie datum zijn. Hoop dat het je lukt, maar 8 mei is ook perfect ;)
    Leuk dat je ons zo up to date houdt!

FallenAngel, leuk zo'n eerste feestje voor je meisje :)
    Mooiste outfit aan getrokken? Hi Hi

Ik ben vanmorgen even bij een voetbal wedstrijd van een vriend van ons wezen kijken. En net terug van een verjaardag.
    nu heerlijk thuis op de bank.
    Wat een aanspraak heb je toch met zo'n mega buik hè :p
    Nou is mijne ook wel echt prominent aanwezig hoor :D

Deel Deze Pagina