Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hihi geniet er nog maar ff van @teuntje83

Jaaaaa m'n meisje heeft n nieuw broekje van Bess aan. Kei schattig! En n shirt dat ze van oma gekregen heeft.
    En ik.... moet komende week es beter snuffelen in m'n bananendozen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik kan n deel van m'n eigen kleren alweer aan en ben zo goed als terug op m'n startgewicht
    Bij m'n oudste deed ik daar n jaar over

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ah leuk :)
    En dat doe je goed, je eigen kleding alweer aan!?! Hoe oud is je meisje nu?
    Ik was bij de eerste 16 kg aangekomen, en er maar 6 afgehad :oops:.
    Nu zit er zo'n 14/15 kg aan.
    Heb dus na deze bevalling zo'n 25 kg te gaan om af te vallen o_O

3. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weer een update. Heb wat kunnen slapen vanmiddag, maar voel me wel brak. Alleen de frequentie van de weeën zijn afgenomen. En de duur van de weeën nog hetzelfde. De verloskundige belde net, dan kan ik helaas niet onder controle van hun blijven. Omdat de 24uur in zicht komt sinds de vliezen zijn gebroken. Dus gaat ze zo even met het ziekenhuis bellen om met de gyn te overleggen wat te doen. Het is maar net welke gyn er is en welk ziekenhuis, de beslissingen verschillen namelijk. Kan zijn dat ze zeggen kom zo maar langs rond 20u ofzo, om een hartfilmpje te maken om te kijken of alles nog goed gaat. Kan ook zijn dat ze tot morgen afwachten, omdat 's nachts de baarmoeder meestal het meest actief is, zodat het kan dat dan de weeën alsnog goed op gang komen. Dus is even afwachten. Ze zei ook dat het waarschijnlijk geen inleiden meer wordt vandaag, omdat je dan de nacht in gaat. Dat doen ze niet zo gauw. Dus ben benieuwd!
    Ik ben nog steeds rustig, sta er zelf van te kijken. En ik vind het ook niet erg dat ik onder begeleiding van de gyn kom, dan ben ik ook in goede handen. Ik ga het wel zien.
    Ik blijf wel beetje bij beetje vruchtwater verliezen, dus ze zei dat het zou kunnen dat het gaatje vrij hoog zit. Als het gaatje lager zit, dan loopt her vruchtwater sneller weg en dat zorgt voor heftigere weeën.

We gaan het zien!

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh Suzannaa, fijn weer zo'n update!
    Lange weg zo naar de daadwerkelijke bevalling hè?
    hoe gaat het met de "pijn"?
    Worden de weeën niet pijnlijker nog?
    Je bent inderdaad in goede handen in het ziekenhuis. Daar hebben ze alles bij de hand.
    Misschien kan je daar ook wat uitrusten? Al is dat lastig..
    Ik wens je wederom veel succes!
    Let us know!

Hier trouwens net met het wc bezoek 3× over flink stuk taai slijm verloren bij het afvegen.
    zonder bloed..
    slijmprop kan aangroeien, ik weet het. Maar het is toch weer iets "nieuws" hier ;)

5. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @teuntje83 ze is vandaag 2 weken. Bij m'n oudste was ik op t eind 8 kg zwaarder dan nu. Tussen alle kids door ben ik wel steeds terug op startgewicht geweest. Dat is zeg maar een prima gewicht voor mij, al mogen er best een paar kilootjes vanaf. Maar nu heeft t ook zin om daar echt aan te gaan werken (nou ja over een paar weken dan, gaan sporten - diëten doe ik niet aan en sowieso nu niet ivm bv)
    Owwww hopelijk is jouw slijmprop ook een voorteken!

@Suzannaa ik hoop voor je dat ze een echo/ecg ter controle maken en dat je lichaam daarna de kans krijgt om t vannacht zelf op te pakken. Zorg dat je je ontspannen en op je gemak voelt. Alles wat je irriteert, op je zenuwen werkt, je ongemakkelijk laat voelen etc moet je zien kwijt te raken. Probeer te visualiseren dat je baarmoedermond verder en verder open gaat voor je baby.
    Trek je t nog n beetje met de weeen? Ondanks dat ze misschien nog niet heel heftig zijn, kunnen ze je wel uitputten.
    Ik blijf aan je denken!

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, hoe gaat ie?

7. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, je maakt het wel spannend zo hoor ;) Hopelijk gaat het toch nog zelf op gang komen. Lijkt me altijd fijner dan dat ze het op moeten gaan wekken. Maar sowieso ben je in goede handen.

Teuntje, oh ik hoop zo dat het voor jou nu ook op gang komt. Het klinkt in ieder geval alsof je lichaam toch wel druk aan het werk is.

Fallenangel, super netjes dat je steeds terug op je start gewicht bent gekomen. Vaak hoor je het toch wel anders... En je kleintje alweer 2 weken oud. Wat vliegt de tijd zeg! Doet ze het goed?

Hier morgen 39 weken. Vanavond ook even een dipje met dat ik er wel klaar mee ben maar het lijkt er totaal nog niet op alsof hier iets aan het gebeuren is :(

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, hier in mijn "tover bed" verdwijnen alle pijntjes weer eens.
    Al geloof ik best dat er iets gebeurt in mijn lichaam, maar nog niet nu..
    morgen weer vk.. kijken wat die te melden heeft..

FallenAngel, 2 weken, gaat inderdaad hard. Wel super leuk hoor :) weer heerlijk stap voor stap jezelf worden.

En tammie, grappig dat ook jij nu wat ongeduldig begint te worden ;)
    Logisch ook!
    Maar je hoeft echt geen voortekenen te hebben om ineens te gaan bevallen hoor.
    kijk maar naar Suzannaa, die ging ook gewoon lekker uit eten en voelde zich prima ;)

9. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Update. Ctg scan in ziekenhuis gehad, alles helemaal prima. Echo was goed, en nog voldoende vruchtwater. Ze hebben ook een monster afgenomen daar beneden die ze op kweek zetten om eventueel infectiegevaar in de gaten te houden.
    Ze vroeg wat wil je, hier blijven of naar huis. De verloskundige had tegen hun gezegd dat het wel de hele dag rommelde, dus mocht beiden. Maar ik voel me verder nog hetzelfde als de resr van de dag, dus ben weer thuis. Morgen om half 9 een afspraak in her ziekenhuis en gaan ze me inleiden. Spannend! Maar ik ben nog steeds wonderbaarlijk rustig. Komt vast goed.

Het kan dus zo zijn dat het vanavond alsnog zelf op gang komt, dan ben ik alsnog welkom. Mocht er wat veranderen, dan kan ik gewoon bellen.

De weeên zijn niet fijn, maar nog handelbaar ofzo. Ze duren ook nog niet zo lang. Dus dat is gelukkig nog vol te houden. Wat ik vooral vervelend is, is de hoofdpijn die ik al sinds gisteren heb. Dit heb ik regelmatig vanwege dat m'n nek en schouders zo vast zitten. Daar baal ik wel een beetje van, dus hoop dat die morgen eindelijk weg is.

Maar goed, morgen gaat verhaal weer verder!

@Teuntje Ja klopt, ik voelde ook niks aan komen. Nog uit eten geweest en alles. Merkte wel dat de wandeling naar het restaurant toe en terug, anders voelde dan normaal. Lopen ging goed, maar de buik voelde echt als lood ineens, heel apart. Maar 't Is dat halverwege de autorit naar huis ineens pats vruchtwater eruit liep, anders had ik nog niks anders gevoeld. Dat voel je niet aankomen blijkbaar. In eerste instantie had ik zelfs het gevoel dat ik in m'n broek geplast had, niet iets anders. Ben overigens echt heel blij dat het in de auto gebeurde en niet in her restaurant. o_O

10. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Suzannaa hoe is/was je nacht??

@Tammie81 ja die twee weken zijn echt voorbij gevlogen zeg! Ze doet het goed, is steeds meer en helderder wakker. Vanochtend gaan we haar wegen bij het cb. Duimen dat ze voldoende gegroeid is. En anders schakel ik de Lactatiekundige in. Dat is sowieso geen slecht plan om t aanhappen te verbeteren. Want ik heb kloofjes (au!) en de voedingen duren steeds langer....
    Lieve Tammie, probeer nog even van je buik te genieten! Binnen nu en 3 weken mag jij ook knuffelen

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Suzannaa, hoe is de nacht gegaan?
    anders vandaag inleiden. Nou dan moet het haast wel 8 mei worden ;)
    Toi toi!
    En inderdaad fijn dat de vliezen pas bij de auto braken.
    zou je toch hebben Hee, in een restaurant :cool:

FallenAngel, succes bij het CB. Leuk om de kleine meid te laten meten en wegen.

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, ik ben ook wel benieuwd naar je nacht! En inderdaad het lijkt toch echt 8 mei te gaan worden. Spannend allemaal hoor!

Teuntje, jij ook de nacht weer goed doorgekomen? Vandaag afspraak bij de vk toch? Hopelijk kunnen ze daar iets voor je doen! En ja echt he, nu iedereen hier zo'n beetje bezig is danwel al bevallen gaat het bij mij opeens ook echt kriebeelen hoor. Ik geniet nog steeds erg van het geschuifel en getrappel in mijn buik maar ongeduldheid begint nu ook wel de kop op te steken :confused:

Fallenangel, hmmm tepelkloven. Lijkt me erg pijnlijk! Heb je al crème ervoor geprobeerd? Sowieso goed om anders een lk mee te laten kijken?

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, hier een goede rustige nacht. Alleen paar keer eruit om te plassen ;)
    In mijn toverbed verdwijnen altijd alle pijntjes :)
    Vanmorgen weer flink slijm verloren.
    En mijn buik voelt wel beetje rommelig, maar dat is niks nieuws hier. Zo gauw ik uit bed ben beginnen alle klachten weer ;)
    Om 11.20 naar de vk inderdaad.

Tammie, wie weet loop jij straks naar de keuken, en ineens, plons, vruchtwater ;) je weet het niet hè..

14. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad. Dan heb je in ieder geval weer wat energie voor een nieuwe dag. Ik ga voor je duimen meis bij de vk! Hier veel wakker gelegen vannacht maar gelukkig heb ik dan mijn e-reader dus heb liggen lezen :)

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hihi @Tammie81 , dan rust je in ieder geval nog n beetje uit...

@teuntje83 wat zei de vk?

Ik hen goede hoop dag de bevalling van @Suzannaa vannacht doorgezet heeft. Anders had ze zich vanmorgen nog wel gemeld denk ik.

Meisje is 50 gram aangekomen... dat is erg weinig, maar kan te maken hebben met timing en n andere weegschaal. Volgende week nog n keer wegen.
    Voor het aanhappen bel ik vanmiddag de VBN voor advies en idd tepelcreme staat op m'n lijstje. Ik krijg er uitslag van, maar dat neem ik dan maar even voor lief

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik denk ook dat Suzannaa aan het bevallen is of inmiddels al bevallen is..?!
    Ben heel benieuwd!

Hier weinig wijzer geworden bij de vk..
    alles was goed.
    pijn in mijn kruis komt doordat de baby heel laag ligt.
    Strippen genoemd.. Ze zei zo mooi "ik wil met alle liefde mijn vingers erin stoppen". Hahaha, ik zei, dat klinkt leuk :D
    Maar het effect voor de 40 weken is vaak alleen onrustige nachten en verder niet. Dus daarom wil ze ermee wachten.
    En ze zei ook dat ik bij mijn eerste gewoon beetje "verwend" was, dat mijn vliezen spontaan braken met 38+6. Dus nu zit ik te wachten..
    klopt helemaal, dat wachten.. :oops:

FallenAngel, hoop dat je meisje volgende week goed is bijgekomen.
    Had bij mijn eerste ook dat hij in het begin lastig aankwam. Die spuugde veel. Ging daarom ook vaak wegen.

17. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ahhh jammer dat ze nog niet wilde strippen @teuntje83 Ach, voor hetzelfde geld meldt de kleine zich vandaag nog. Bij zl heb ik ook geen enkel voorteken gehad en begon t gewoon. Milde voorweeen die overgingen in t echte werk. Dat was echt m'n makkelijkste bevalling.
    Ik snap dat je t zat bent, maar echt, heel binnenkort heb ook jij je babietje vast. Probeer idd niet te zitten "wachten" want dan gaat de tijd zoooo langzaam...

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hoe zou het toch met Suzannaa zijn..? :eek:

Ik heb gedouched en de pyjama alweer aan.
    pijn aan de onderrug weer.. En net weer een sliert taai slijm verloren onder de douche :rolleyes:
    Verder heb ik de baby vandaag vrij veel gevoeld, want het viel mee met de harde buiken vandaag.

19. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hier nog altijd nul tekenen van een aankomende bevalling. Maar zoals iemand al eerder reageerde hoeft dat niet perse.
    Vandaag bij de verloskundige geweest voor controle en alles was goed.
    Zouden jullie uiteindelijk liever ingeleid willen worden als het te lang duurt of toch zo lang mogelijk wachten?

20. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Haha @teuntje83 ik blijf ook al de hele dag checken of er nieuws is van @Suzannaa ... Erg hè?!
    Als je slijm blijft verliezen dan lijkt t er wel op dat er "iets" gebeurt daar beneden. Hopelijk wordt t snel serieus

@82Noor dat ligt aan de situatie... zo vanuit t niets en met de ervaring die ik nu heb, zeg ik "nee". Maar bij m'n oudste zou ik ingeleid worden en daar was ik superblij mee. Ik zat er al weken doorheen! Gelukkig besloot dl op het nippertje toch om zelf te komen.
    Ik heb tijdens die bevalling wel weeenopwekkers gehad en dat was geen pretje. Dus vandaar dat ik op inleiden niet zat te wachten bij de jongsten. Plus dat ik vind dat het beter is om zoiets als een bevalling aan de natuur over te laten - zolang het verantwoord is uiteraard.

Heeft jouw vk gesproken over inleiden vandaag?

Deel Deze Pagina