Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in inleiden..
    Ga ik doen als het nodig is denk ik ;)

2. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @FallenAngel: mijn vk had het erover omdat ik vroeg met hoeveel weken je eigenlijk wordt ingeleid. Ze zei dat het op eigen verzoek kan met 41 weken maar dat het wel prettiger is als je lichaam het zelf begint. Als je ingeleid wordt is de kans ook groter op een vacuümpomp, knip of keizersnee. In principe zou je met genoeg vruchtwater etc uiterlijk kunnen wachten tof 42 weken maar ze zei dat dat bijna nooit gebeurt. Bijna altijd komt het voor die tijd wel op gang. Maar goed, ik ben pas 38 + 4 dus ik heb nog even :)

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik maak me zorgen om Suzannaa.. :oops:
    Hoop maar dat ze heel druk is met haar nieuwe aanwinst..

Hier vannacht wéér flinke stukken taai slijm verloren. Nog steeds zonder bloed ofzo.
    En heb momenteel beetje buikpijn onderin..

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, het verlies van de slijmprop lijkt zich bij jou wel flink te verdelen over dagen zeg! Lijkt me echt super vervelend. Heb je wel een goede nacht gehad?

Fallenangel, ik heb geen idee of 50 gram aankomen veel te weinig is. Hoeveel zouden kindjes normaal per week moeten aankomen? Nog goede tips/hulp gekregen voor het aanhappen?

Noor, ik zou het liefst niet ingeleid willen worden. Mijn voorkeur gaat uit voor een thuisbevalling en dat is dan gelijk niet meer mogelijk. Ook lees ik veel dat inleiden vaak heftiger is en een grotere kans geeft op medisch ingrijpen (knip/vacuüm/ks) dus daar kijk ik ook niet echt naar uit.

Suzannaa maakt het spannend meiden! Ik ben echt zo benieuwd hoe het met haar gaat!

Hier weer een slechte nacht gehad. Het is niet dat ik veel last heb van dingen en er iets lijkt te gebeuren maar slaap gewoon erg slecht. Heb weer van 2 tot 5 wakker gelegen :(

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, ja inderdaad, ik verlies het in stukken. Schijnt te kunnen hè.
    Maar zijn wel echt flinke "slakken" soms hoor :p En echt stug..
    Had vanmorgen echt vlagen last van de buik. Ik dacht, zou het!?
    Maar nu lijkt het alweer afgezwakt :confused:
    Had even goede hoop ;)

Vervelend tammie, die slapeloze nachten.
    Ik ben toevallig vannacht ook even langer wakker geweest.
    Maar meestal kan ik na het plassen wel weer doorslapen.

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Daar ben ik dan met dé update! Ik ben inderdaad bevallen, maamdagochtend om 10.17 uur van een prachtige dochter! Ze heet Fjälle.

Ik weet niet precies meer wat ik als laatst heb geschreven, maar uiteindelijk ging het zo. Zaterdagavond uit eten, toen rond 21u braken m'n vliezen ineens in de auto. Verloskundige zei dat als vruchtwater er goed uit zag, en dat deed het, dat ze dan de volgende dag zou komen als de weeën op gang waren gekomen. Dat leek zo te zijn op zondagochtend, dus kwam ze langs voor de check van het hartje en bloeddruk van mij. Alles goed. Om 18u zou ze weer bellen om te vragen hoe het ervoor stond. Helaas waren de de frequentie en duur van de weeën afgenomen, dus werd ik overgedragen naar de gyn. Omdat ik dan waarschijnlijk geen bevalling binnen 24u na het breken van de vliezen had. Zondagavond dus even naar het ziekenhuis voor hartfilmpje. Alles in orde, ook nog voldoende vruchtwater. Ik mocht blijven of maandagochtend om half 9 komen om ingeleid te worden. Omdat de weeën waren afgenomen en ik me rustiger voelde, had ik het idee dat ik de nacht thuis door zou kunnen komen. Dus wij weer naar huis. Ze had wel gezegd dat het kan zijn dat die nacht alsnog de weeën op gang zouden kunnen komen, omdat de baarmoeder 's nachts het meest actief is.

Nou.. dat heb ik geweten haha. Dat deden ze toen inderdaad, steeds alles getimed en dat zette echt door rond 1 uur 's nachts. Dus weer gyn gebeld en we mochten uiteraard komen. Sindsdien had ik 3 cm en werd ik elke 2 uur gecheckt. Ondanks die weeën echt heel heftig pijn deden, wist ik met diep ademhalen ze goed ontspannen te houden en leek het erop dat alles alsnog natuurlijk zou kunnen gaan verlopen. Maar nadat de 5 cm was gehaald werden die weeën me echt te heftig. Eerst had ik steeds even een rust pauze, maar vanaf dat moment kwamen ze achter elkaar door. Ze hadden het over de ruggenprik, dan toch maar doen, alleen kon dat pas na een uur, want diegene die dat mocht toedienen zou er dan pas over een uur zijn. Dat klonk zo ver weg, dat ik vroeg om andere opties. De andere optie was morfine in m'n bovenbeen prikken. Dat konden ze meteen doen en zou binnen 10 min effect al hebben. Kon wat versufd raken, maar ik dacht alleen maar aan minder pijn. Gelukkig sloeg dat heel goed aan en viel ik zelfs zo nu en dan even in slaap, pijn was veel minder. Even rust. Door die ontspanning liepen de cm weer goed op. Bij 9,5 cm kon ik de persdrang niet meer houden en mocht ik het proberen. Het persen ging wonderbaarlijk goed. Ze vond dat ik flink sterk was. En het viel mij mee dat het persen zelf helemaal geen pijn deed! Uiteindelijk heeft ze me toch een heel klein beetje ingeknipt aan 1 kant. Ze zei dat er net een lullig randje zat waaraan ze twijfelde of het hoofdje er voorbij zou komen. Daarna ging het snel. Sowieso ging het snel, binnen een uurtje/anderhalf uur was her gepiept.

Het was echt bijzonder! Pas toen ik het mini mensje uit me zag komen, geloofd ik daadwerkelijk pas dat er echt een mens in mij had gezeten! Toen zei vriendlief dat het een meisje bleek te zijn (wij wisten het geslacht niet). Volgens mij heb ik het eerst uur alleen maar geroepen van noujaaa een mens! En een meisje! Haha. En ze is zo braaf, geeft haast geen kik. En direct toen ze uit de buik op mijn buik werd gelegd, gingen haar grote blauwe ogen open. Keken direct al heel helder rond. Wauw, zo mooi! Heel nieuwsgierig kindje dus.

Uiteindelijk toch gekozen om de borstvoeding te proberen en dat ging direct goed. Dus dat ga ik blijven proberen.

Maar alles dus goed gekomen hier!

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh fijn Suzannaa, dat alles goed is :)
    Begon me echt zorgen te maken..
    Heerlijk genieten dus daar hoor ik!
    Hoe groot/zwaar is ze?
    Hoe voel je je nu?

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh vergeet het belangrijkste..
    GEFELICITEERD!!!!

9. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Gefeliciteerd!! Geniet ervan!

10. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Jippie @Suzannaa Gefeliciteerd met je meisje! Zo bijzonder, ik dacht echt dat onze surprises jongens zouden zijn. Veel meiden dus in deze groep!
    En wat heeft ze een mooie bijzondere naam! Je zegt Fjelle denk ik?

Hoe is het met jou? Hoe voel je je?

11. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Tammie81 volgens mij gaan ze uit van minimaal 100 gram per week. Maar zolang zij zich geen zorgen maken, doe ik dat ook niet Ze is tevreden, heeft telkens plasluiers, dus dat zijn goede signalen. Vannacht en gisteravond heeft ze flink geclusterd. Poeh poeh ze bleef maar om meer borst vragen... gelukkig wist ik dat dat heel normaal is om de productie te regelen. Want vl maakte zich al zorgen dat ze te weinig binnenkreeg. Nou, als je de melk gewoon uit je mondje laat lopen, zal dat wel meevallen

@teuntje83 hoe is t met jou? Idee dat t gaat doorzetten? Ik heb de slijmprop ook gedurende een paar dagen verloren. Begon donderdagavond en ging maar door tot aan de bevalling zaterdag op zondag nacht. Er zat wel direct oud bloed bij - en de laatste uren ook vers bloed.

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    FallenAngel, als ze in elk geval maar aankomen, dan trekt het vanzelf wel bij in de loop van het eerste jaar.
    mijn zoontje heeft heel lang op het onderste lijntje gelopen. Maar is nu perfect gemiddeld.
    En inderdaad, veel meisjes. Dat zei ik toen al een keer ;)
    En nee, heb niet het idee dat het doorzet.
    Heb vooral nu gigantisch rugpijn..
    En voel me gewoon beetje algemeen beroerd. Niet weeën ofzo..

13. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, yeah meis! GEFELICITEERD :D Goed dat je om pijnstilling hebt gevraagd toen het nodig was en het je geholpen heeft om te blijven ontspannen. En dan ook nog de borstvoeding die gelijk goed gaat, fijn hoor!!! Nu lekker genieten van je kleine meid!

Teuntje, met het verhaal van Fallenangel erbij lijkt het wel of het echt niet lang meer kan gaan duren bij jou nu. Heb je eigenlijk met de vk al besproken wat/wanneer de volgende stappen gaan zijn?

Fallenangel, dat clusteren klinkt niet fijn. Waarvoor doen ze dat?

Hier het idee dat de kleine opeens nog lager is gaan liggen. Kan me gewoon haast geen zittende houding geven zonder dat ze in de weg zit. Geen idee waardoor dat nu weer komt.

14. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, met al mijn verhalen had ik al 10× bevallen kunnen zijn volgens mij :D
    Gewoon echt geen peil op te trekken in elk geval..
    Ik heb gister het strippen geopperd. Maar dat had voor nu nog geen nut dacht ze. En verder alleen afspraak voor maandag weer.
    Volgens mij denken ze nog steeds dat ik uit mezelf beval ;)

En het kan zijn dat je baby nog verder gezakt is ja.. Ik kan sowieso al een tijd niet rechtop op een stoel zitten. Weet niet of jij dat voorheen nog kon?
    Hoef je weer een stukje minder ver te persen :p

15. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Misschien dat ze dan komende maandag wel zou willen strippen? Dan ben je in ieder geval al overtijd. Hoewel ik natuurlijk voor je hoop dat je voor die tijd je kleine meid al in je armen hebt! Voorheen kon ik inderdaad nog gewoon rechtop zitten op een stoel en merk nu dat dat echt niet meer kan. Aan tafel zitten voor eten was echt een uitdaging o_O

16. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat enorm fijn dat je meisje er is @Suzannaa en wat een mooie originele naam. Fijn dat alles goed is gegaan. Mocht je meteen naar huis?

17. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81
    ik zou inderdaad al je verwachtingen een beetje loslaten. Stel het gaat niet zo als je het verwacht kan dat een enorme tegenslag zijn en ik kan het weten van de eerste keer. Nu bij de 2de had ik geen verwachtingen en kon ik de situatie ook veel beter loslaten toen het allemaal niet zo lekker liep.

@FallenAngel
    super dat je alweer bijna op je start gewicht zit en je eigen kleding aan kan. Ik moet nog 2,5 kilo en dan zit ik ook weer op het startgewicht.

@Suzannaa
    gefeliciteerd met jullie dochter. Moesten jullie nog in het zh blijven ivm de langdurig gebroken vliezen?

Ons meisje is trouwens afgelopen vrijdag toch terug opgenomen in het ziekenhuis. ze was inmiddels 400 gram afgevallen en had de kracht niet meer om zelf aan te sterken. ze drinkt nu wel al beter maar nog niet wat het zijn moet en heeft dus ook een sonde gekregen. alles wat ze nu met de fles niet opdrinkt krijgt ze erna door de sonde. ze is nu weer 150 gram terug aangekomen. haar te korte tongriempje is geknipt maar ook dat geeft geen verbetering. Hopelijk kunnen we morgen een arts spreken over het hoe en wat nu verder.

18. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, het is rustig hier vandaag! Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Teuntje, heb je een goede nacht gehad? Nog 1 dagje en dan zit je al op je uitgerekende datum.

Noor, hoe gaat het bij jou? Als ik het me goed herinner dan was het voor jou ook het 1ste kindje toch? Al enig idee of er wat aan het rommelen is?

Kelien, balen meis dat het eten niet lekker loopt bij je kleintje. Hebben ze enig idee waar het door komt?

Hier verder niet veel bijzonders. Vannacht redelijk geslapen tot 5 uur en vanaf toen wakker. Nu aan het bedenken wat ik de rest van de dag wil gaan doen. Iemand nog suggesties?

19. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @Tammie81: ik heb een e-reader aangeschaft en ben nu steeds aan het lezen. Vind ik erg fijn. Ik rommel verder ren beetje in ons nieuwe huis en ben een paar keer naar loods 5 en Ikea geweest. Verder probeer ik niet te vroeg op te staan want dan is je dag helemaal zo lang. Ik heb ook nog een leuk kookboek gekocht en ben een beetje aan het bakken. Ik mis werken nog niet maar vind mijn dagen soms wel wat saai.
    Het is inderdaad mijn eerste. Van jou ook? Nog geen tekenen dat er iets gaat gebeuren. Maar ook pas over een weekje uitgerekend. Vind het onverwachte wel lastig soms. Heb jij dat ook?

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Inderdaad rustig hier.
    had soms idee dat ik in mijn eentje fanatiek aan het tikken was, dus heb geprobeerd wat minder te typen hier ;)

Mijn nacht was oké.
    Net toch nog keer poging gewaagd om boodschappen te doen (laat ik aan manlief over). Maar nu doe ik het echt niet meer tot ik bevallen ben.
    au, alles doet mij pijn. Ik kan niet normaal lopen :(

Morgen mijn uitgerekende datum ja. Wie had dat gedacht dat ik dat zou halen?
    nou ik niet eigenlijk.. :oops:

Vannacht is het volle maan, dus wie weet komt er bij 1 van ons een baby aan :p

Deel Deze Pagina