@teuntje83 ik ken het van mijn andere kids, met name mijn zoontje. Die stevende ook keihard op de onderste lijn van de curve af. Is vanzelf goedgekomen. Omdat ik bij hem fulltime kolfde, wist ik wel precies wat hij dronk En inderdaad, met allemaal die meiden zou je statistisch verwachten dat de surprises allemaal jongens waren. Jaaaa die volle maan gaat t hopelijk doen voor jou. En dan ook gelijk maar voor de rest? Babyboom Ik bestel mijn boodschappen online via AH. Ideaal! Het scheelt een hoop gesjouw en ze bezorgen t tot in je keuken. Blijf ik nog wel ff doen hoor! Ow en dromen zijn ook al niet meer betrouwbaar haha. Bij m'n oudsten heb ik keer op keer over het geslacht gedroomd - en het klopte. Nu droomde ik steeds dat t n jochie was. Niet dus! @Tammie81 met clusteren regelen ze de productie. Is heel normaal maar voelt niet fijn. Vl riep al: misschien krijgt ze te weinig binnen! Maar geen paniek, gister overdag dronk ze weer normaal, s avonds weer wat geclusterd - maar niet zoals maandagavond Zo te lezen is jouw kindje nog verder ingedaald. Hopelijk komt ie snel, want dit klinkt ook niet prettig Ach @kelien87 wat sneu dat jullie meisje weer in het ziekenhuis ligt... ik hoop dat ze snel aangesterkt is en weer mee naar huis mag. Blijf je er bij? En heb je de arts al gesproken vanochtend?
Ow en iemand vroeg hoe we een whatsapp groepje kunnen maken... als 1 iemand alle telefoonnummers verzameld via n pb, kan diegene een groepsapp maken? Ik wil dat best wel doen. Zit tijdens t voeden toch regelmatig met m'n telefoon in de hand.
Ik moest inderdaad een nacht je langet blijven, vanwege langdurige vliezenbreek gedoe. Maar alles was helemaal goed. @Tammie81 Laatst hadden we het nog over dat het onrust gaf als je in het ziekenhuis bevalt zonder je vertrouwde verloskundige. En over de hoeveelheid mensen rond je bed. Inmiddels kan ik vertellen dat ik wel verschillende zusters heb voorbij zien komen, die wisselen elkaar af. Maar er waren nooit meer dan 2 mensen in de kamer. De gyn en verpleegster waren hele fijne vrouwen die me hielpen bij de bevalling. En op dat moment ben je trouwens ook al je schaamte kwijt voor alles en iedereen. Als je zo half naakt een kind hebt gebaard en ze alsmaar bij je van onderen kijken en helpen. Plus dat het je uiteindelik niet meer uit maakt wie je van de pijn af helpt. Heb de ziekenhuisbevalling echt als een hele positieve ervaring mee gemaakt.
Kelien, wat sneu dat je baby nog zo'n moeite heeft met opstarten. dat tongriempje, daar ken ik ook nog een verhaal over Mijn zoontje heeft na een dag of 10 zo hard gehuild, dat hij zijn eigen tongriempje heeft "geknipt" (lees gescheurd). Hij huilde al veel en vaak, dronk slecht, en ineens kwam er bloed uit zijn mond schrok me dood. gelukkig had ik redelijk snel door waar het vandaan kwam. En meer dan met ijs koelen kon ik niet doen. Diezelfde dag nog keertje bloeden. Daarna was het "goed". Blijkbaar was die zo kort dat hij er heel veel last van had. De vk, huisarts en cb hadden het allemaal nog nooit gehoord. Maar het kan dus blijkbaar FallenAngel, ik hoef niet in een WhatsApp. Heb ik volgens mij wel eerder aangegeven. Suzannaa, grappig hè, dat je al je schaamtes en zorgen over zo'n ziekenhuis bevalling kwijt raakt Ik zei toch al, maakt je allemaal niks meer uit Beetje leuke kraamzorg? En hoe voel jij je lichamelijk?
Wie van de "actieve" mei mama's moet nou nog bevallen? Ben het effe kwijt.. tammie81, ik, en?? Help me
Noor, bij mij is het inderdaad ook de 1ste. Het onverwachte qua wanneer de bevalling gaat beginnen heb ik nog niet zo'n last van. Ik ga ervan uit dat ik sowieso overtijd ga alleen bevallen in het ziekenhuis/inleiding zou ik dan heel jammer vinden. Een e-reader is echt een uitkomst he. Ik heb zo al een behoorlijk aantal boeken versleten in de afgelopen weken Teuntje, oh dat was vast schrikken met je zoontje! Had je er daarvoor ook iets van gemerkt qua dat hij lastig dronk? Volle maan, woehoe dat zou op zijn minst een baby op moeten leveren toch?? Ik hoop voor je dat jij de 1ste bent! Suzannaa, oh goed om jouw ervaring te horen! Dat geeft alvast iets aan geruststelling. Ik kan me nog zo niets voorstellen dat ik dan de schaamte voorbij ben. Maar goed, ik ga het snel genoeg merken Fallenangel, fijn dat het clusteren weer zo goed als voorbij is! Hebben kindjes daar vaak last van? Ik ga trouwens even uitvinden hoe ik je mijn telefoonnummer kan toesturen! Hier vandaag heerlijk van het zonnetje aan het genieten. Wat een lekker weer is het zeg! Net ook even bij een ijssalon een Italiaans schepijsje gescoord
Oh ja, Noor moet ook nog Tammie, mijn zoontje spuugde veel en huilde veel. Dat heeft hij daarna overigens nog lang vol gehouden hoor Dus het probleem was niet opgelost. Maar denk dat het wel iets gedaan heeft natuurlijk. mijn man heeft vroeger zijn tongriempje laten knippen hoorde ik later van mijn schoonmama. Misschien toch erfelijk? Dus wil wel vragen of ze het bij deze meid kunnen checken misschien.. Heb een "lam" been vandaag. beetje restless leg gevoel. Komt door de rugpijn ook denk ik..
Oh dat is wel goed om dan meteen bij je meisje ook te checken teuntje! Heb je enig idee waar dan bij hem het spugen en huilen vandaan kwam? Bah een lam been lijkt me niet fijn!
Hij heeft een redelijk milde vorm van reflux gehad. Verder dus heel veel huilen. Hij wilde eigenlijk niet plat liggen/slapen. Heb echt nachten buiten met de kinderwagen gewandeld en met de auto rond gereden Je doet op een gegeven moment alles.. Verder zijn we daardoor bij de huilbabypoli terecht gekomen (was niet heel nuttig), een osteopaat (aanrader) en kinderfysio (hij had veel spierspanning). Uiteindelijk goed gekomen. Wat nou echt geholpen heeft, geen idee.. Met 1,5 jaar heeft hij buisjes gekregen en neusamandelen geknipt. Dat heeft ook zoveel goed gedaan! Dus achteraf denk ik, misschien had hij toen hij klein was ook al last van zijn oortjes gehad? Dat hij niet plat wilde liggen? Nu is het, op normaal peuter gedrag, echt een makkelijk kind gelukkig slaapt goed, heel wijs, en lief. Maar dat eerste jaar zo'n beetje, had ik echt geen roze wolk Heb er ook hulp voor gezocht. Ook man en ik groeiden wat uit elkaar. Nee, was niet leuk toen.. Heb ook heel lang gedacht, geen tweede voor mij. maar het komt dus allemaal goed Zo, levensverhaal eruit
Oh dat klinkt behoorlijk heftig! Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment echt helemaal gek wordt van al het gehuil en je gewoon echt niet meer weet wat je moet doen. Gelukkig gaat alles nu goed en zijn jij en je man ook weer terug een team (tenminste dat neem ik aan nu je zwanger bent van je 2de kindje ). Wel knap dat jullie de sprong hebben durven maken voor nog een kindje hoor! Maar gelukkig weet je nu wel zo'n beetje wat er in het ergste geval kan gebeuren.
Was ook best heftig. Maar het zakt gelukkig grotendeels weg. Mede dankzij dat je nu gewoon je ritme hebt en zoontje het goed doet. zal wel weer even wennen worden straks. Maar heb wel het gevoel dat ik sterker, althans anders, erin ga deze keer. En inderdaad, weer 1 team Dus mocht je ooit van je roze wolk vallen.. het komt goed, echt
Yes! Ik ben er ook nog en moet ook nog bevallen inderdaad. Ben door verhuizing etc iets minder actief dan jullie maar ik lees nog regelmatig mee. Ik ga nu weer even terug lezen
En nog volle maan baby's? Zijn er ook baby's die fv krijgen of geven jullie allemaal bv? Ik heb bij mijn eerste 3 maanden full time gekolfd, dit keer na 5 dagen over gegaan op fv ivm te weinig melk. Heb alleen een aardig hongerlapje. Wordt er een beetje onzeker van merk ik. Of ze niet al te veel krijgt, maar met minder blijft ze honger aangeven. Fles duurt overigens 15-20minutrn dus dat is lang zat.
Daisy, ik ga flesvoeding geven. Bij de eerste ook vanaf dag 1 gedaan. Heb persoonlijk niks met borstvoeding.. Maar weet niet meer hoeveel en snel alles ging sorry.. Nee geen volle maan baby hier. Wel een plonsje waterige afscheiding verloren vanmorgen toen ik opstond. En lichte buikpijn onderin. Het verdwijnt ook soms. Maar er zit totaal geen regelmaat in. Zit wel meer dan 10 min tussen soms. Zal wel weer niks zijn.. Wil niet wéér valse hoop hebben..
Hier ook geen volle maan baby, jammer! Vanmiddag afspraak bij de vk en dan gaat ze doornemen wat het plan wordt wanneer ik overtijd ga, ik ben benieuwd. Teuntje, oh jammer meis. Ik had zo gehoopt op een volle maan baby voor jou! Zal wel een gek gevoel zijn om vandaag uitgerekend te zijn. Of valt dat wel mee? Noor, moet je nog veel doen voor je verhuizing? Lijkt me wel erg zwaar om daar nu mee bezig te zijn. Hier doe ik op wat gehobbel voor een boodschap na niets en dat is goed te doen maar zou er niet aan moeten denken om meer te doen. Daisy hier pas mijn eerste kindje en het plan is om bv te geven maar dus nog geen ervaring er mee. Heb wel fv klaar staan voor het geval de bv niet (goed) op gang komt.
Tammie, wel apart ja, vandaag is D-day. had eigenlijk niet verwacht zover te komen (gezien de eerste 38+6 kwam) Elke ochtend word ik wakker met hoop.. Maar die verdwijnt in de loop van de ochtend steeds weer. Ik verwacht maandag gewoon weer naar controle te moeten..
Zo weer een heerlijk dagje van de zon genoten zeg, heerlijk! Van mij mag het zo nog wel een paar weken blijven Vanmiddag ook controle gehad en alles nog steeds helemaal ok. Aangezien het allemaal nog helemaal goed gaat en ik liever ook thuis wil bevallen gaan we in ieder geval nog de komende week afwachten. Volgende week vrijdag weer een nieuwe afspraak en dan ben ik 40+4. Teuntje, hoe is het bij jou vandaag? Nog steeds alles rustig? Suzannaa, Noor, wilden jullie nu ook aansluiten bij de appgroep?
Ik heb uiteindelijk ook voor borstvoeding gekozen. Heb het laten afhangen van het moment na de bevalling. Uiteindelijk toch besloten het in ieder geval te proberen. Omdat borstvoeding toch betere eigenschappen schijnt te hebbben dan flesvoeding. Vond dat ik het dan op z'n minst geprobeerd moest hebben, voor haar. Nu 4 dagen verder. Wat voel ik me een melkmachine zeg pff. Ze blijft naar vragen. Inmiddels eindelijk door hoe je haar goed moet aanleggen zonder pijn. Helaas dus de eerste 2 dagen wel irritatie opgelopen, gelukkig niet echt wondjes, maar voelt niet tof. Ik weet nog steeds niet of ik er wat mee heb, maar ook die schaamte ben ik voorbij sinds er elke keer een verpleegster of nu de kraamzorg op je tieten mee loopt te kijken. Over de kraamzorg ben ik het nog steeds met mezelf eens. Aardige vrouw hoor, ligt ook niet aan haar, maar ik ben liever alleen. Fijn dat ze goede tips geeft hoe je moet aanleggen, wat bepaalde signalen zijn voor honger, darmkrampen en dat soort dingen, en hoe je het beste kleding aan kan trekken, verschonen, en in bad doen. Maar het kost mij ook altijd al veel energie om gezelligheidspraatjes vol te houden. Ik merk dat het wakker zijn voor de kraamzorg me meer moeite kost dan voor Fjälle. Ben blij dat ik niet heb gekozen voor het volledige kraamzorg pakket. Ben blij als ze vertrekt en ik tijd voor mezelf heb. Ohja en over schaamte, zij controleert dus ook m'n hechting daaronder, zucht. Echt @Tammie81 ik had het ook niet verwacht en gedacht, maar die schaamte laat je al snel varen als je eenmaal aan het bevallen bent. Nondeju. Je moet wel.
Tammie, fijn dat de controle goed was Hier is alles rustig ja. heb eigenlijk "nergens" last van momenteel.. Enige wat me vandaag opvalt is waterige afscheiding. Vanmorgen toen ik opstond een plasje in mijn ondergoed. En verder iedere keer met afvegen. Terwijl het 2 dagen geleden nog slakken slijmprop waren
Suzannaa, dat van de kraamzorg herken ik wel van bij de eerste. ik vond het ook niet erg als ze 's middags ging. En ik was toen snel weer op de been, en dat ze dan mijn brood moest smeren enzo vond ik ook maar niks. Dus deed het al snel zelf Ik ga deze keer iets meer afhankelijk van haar zijn. Aangezien ik 3dagen in bed moet blijven omdat ik geen trap mag lopen.. En inderdaad, die hechtingen controle, heerlijk