Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, hoe is het bij jou? Goede na het gehad? Hier echt een drama :( elk uur wakker en ook nog een hele tijd wakker liggen voor ik weer terug in slaap val. Pfff ben echt helemaal brak vandaag. Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurt met bevallen!

Suzannaa, het klinkt zo herkenbaar hoe je de kraamverzorgster vind. Ik zou echt precies hetzelfde hebben. Ben altijd erg op mezelf en lijkt me ook een hele opgave om straks een paar dagen hier iemand in huis te hebben rondlopen. Ach ja we gaan het wel zien.

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, hier ook echt een heel beroerde nacht!
    Van 00.45-4.30 uur wakker?!
    En om 6.00 was peuterzoon weer wakker :confused:
    Heb om half 3 's nachts nog bakje water meloen zitten eten :rolleyes:

Ik heb 's avonds iedere keer dat ik echt moet gaan liggen tegen 20.00-20.30 uur. Maar ik ben dan gewoon niet moe.
    lig ik met die mobiel te niksen.. pff..

Wanneer zullen we bevallen? :p

3. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Pfff dat klinkt ook als een beroerde nacht Teuntje! Hou je het overdag wel een beetje vol met je kleine man? En wanneer we zullen bevallen, ik heb nu een dip en het voelt alsof ze nooit gaat komen. Is natuurlijk niet zo maar zit er gewoon even doorheen. Ben moe en verveel me gigantisch voor jou lijkt het me nog veel zwaarder aangezien je al veel langer thuis zit en dan ook nog eens veel klachten hebt!

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Kleine man is vandaag lekker naar oma.
    Dus heb wel rust. Maar ja, das eigenlijk ook weer heel saai, haha! Nooit goed..

Vind het wel fijn dat jij nu mijn gevoel herkend. Dat je er klaar mee bent, er doorheen zit en denkt dat de baby nooit komt.
    Voor jou niet leuk, maar zo voel ik me dus ook al effe ;) fijn, niet de enige te zijn..

Ik heb ook al zo'n gevoel, dat ik de eerste ben bij wie de baby blijft zitten, whahaha!
    Nee dat kan niet, i know..
    Maar ik kan me gewoon vooral niet voorstellen dat ik vanmiddag ineens weeën krijg of mijn vliezen breken.

5. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Haha kan ik me voorstellen hoor. Je gunt het niemand maar een soort van idee dat je niet de enige bent is wel erg fijn! Gaan we hier gewoon lekker tegen elkaar klagen over die koppige meiden die maar blijven zitten :D Wel fijn dat je zoontje even zijn energie kwijt kan bij oma. Blijft hij er slapen? Of komt hij straks weer terug?

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hahaha ja, precies dat!
    Ik haal hem voor etenstijd weer op.
    mijn zoontje slaapt nooit bij oma's..
    dat willen ze niet.
    althans mijn schoonmoeder heeft het liever niet, en mijn eigen vader ook niet.
    dan slapen ze zelf niet, en zitten ze in de stress :rolleyes:

Als ik nu 's nachts weg moet voor bevallen, bellen we wel mijn schoonmoeder. Die komt dan hierheen. (Woont op 5 min afstand)

Heb trouwens het gevoel dat de baby niet zo goed meer past in mijn buik..
    Ze zit veel te draaien en woelen.
    bovenin bij ribben voel ik voeten. Voeten in mijn zij. En onderin schouders ofzo??
    In elk geval, ik vind het niet prettig :D

7. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hier ook het gevoel dat er nooit iets gaat komen hoor. Ik kan me überhaupt moeilijk voorstellen dat we straks een kindje hebben. Mijn man zegt dat ik me een beetje moet focussen op mijn zwangerschap en aankomende bevalling en er niet alsmaar een beetje voor weg moet lopen maar ik weet niet zo goed hoe. Eerst die verhuizing en druk op werk en nu steeds nog wel veel op pad. Vandaag moet ik thuis blijven van mijzelf. Vind het nu ook echt wat zwaarder worden. Pijn in mijn rechter kant 's nachts waardoor ik niet echt lekker lig.
    Aan de ene kant wacht ik met smart op de bevalling maar vind het nu toch ook allemaal wel een beetje spannend worden.
    Over app groepje: ik probeer WhatsApp een beetje links te laten liggen. Ik word heel veel geappt en wil me eigenlijk een klein beetje terug gaan trekken uit mijn drukke sociale leven en met allerlei app groepjes vind ik dat lastig (ik reageer altijd meteen, hahaha). En even lekker anoniem zeuren vind ik ook wel prettig.
    Ik heb trouwens het idee dat ik me steeds na het eten echt even heel onprettig voel. Een soort van benauwd, beetje draaierig, gewoon onbehagelijk. Ik heb door medicatie vroeger wel eens een week een hele hoge bloeddruk gehad en het voelt een beetje zo. Mijn bloeddruk is nu alleen prima de hele tijd. Hou ook geen vocht vast of andere symptomen. Suiker is ook goed (4,0 nuchter en 4,2 na dat suiker drankje en is daarna nog een keer geprikt en was ook weer 4). Herkent iemand dit?

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Noor, het is ook spannend zo'n bevalling en baby.
    bij de eerste liep ik er ook een beetje voor weg. Maar ja, wat moet je doen dan?
    De bevalling overviel me toen ook. Had hem nog niet verwacht.
    En heb echt wel even moeten wennen aan een baby die van mij was?!
    Maar dat komt vanzelf goed. Daar moet je gewoon op vertrouwen.
    En ik denk dat afleiding zoeken, en je ding blijven doen, waar het nog lukt, juist goed is.
    Zo zitten wachten als ik doe, word je helemaal gek van ;)
    Laat het op je af komen!
    Het onprettig voelen na het eten herken ik trouwens niet.
    ik heb alleen dat ik halverwege de nacht honger krijg. En daar wat naar van word. Dan moet ik dus wat eten.

9. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Dat klinkt geruststellend :) Ik zie het allemaal wel. Kindje is in ieder geval super welkom dus daar ligt het niet aan. Het is alleen soms net een beetje of ik alles droom.
    Maar zal wel goed komen.
    Oh, 's nachts honger is ook vervelend. Misschien beetje warme melk drinken voor je gaat slapen?

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Vlak voor ik van de eerste beviel heb ik ook nog wel gedacht, waar begin ik aan?
    en ook bij deze tweede is dat wel eens door mijn hoofd gegaan.
    Normale gedachtes denk ik.
    zeker bij een eerste, want eigenlijk heb je geen idee wat je te wachten staat ;)

Ik drink echt nooit melk, Hi Hi. Neem wel soms thee. Maar dan moet je nog meer plassen ;)
    En ik heb na het avondeten juist dat ik vol zit. En als ik dan wat eet dan komt het omhoog als ik zo vroeg weer in bed plat lig.

Nog effe..

11. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja precies! Ik hoor het ook wel van vriendinnen. Twee van mij zijn nu zwanger van de vierde dus het moet allemaal wel te doen zijn.

Ik drink ook nooit melk maar nu neem ik af en toe 's avonds een kopje warme melk tegen maagzuur. Lijkt me te helpen en werkt lekker verwarmend of zo.

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, hier gister onverwacht nog even de stad in geweest. Daar wel iets te veel gelopen en daardoor echt niet lekker geworden. 'S avonds dus brak op de bank gelegen. Vandaag maar wat rustiger aan doen!

Teuntje, hoe is het bij jou? Goede nacht gehad? Nog wat leuks op de planning voor vandaag? Wat je zegt over dat het lijkt of ze niet meer zo goed past klinkt echt heel herkenbaar. Als ze hier beweegt voel ik het ook echt van down under tot aan mijn maagstreek. Als het dan een beetje ruw gaat is het ook echt pijnlijk.

Noortje, dat nare gevoel heb je dat bij elke maaltijd? Of alleen als je teveel gegeten hebt? Hier is het namelijk alleen het laatste en dan denk ik zelf dat het komt omdat er weinig plaats is in mijn buik voor mijn maag. Na een uurtje rustig aan doen gaat het dan vaak weer beter. Om beter te focussen op de zwangerschap ben ik op een gegeven moment gewoon echt heel bewust 's avonds op de bank de bewegingen gaan voelen. Zit nu nog vaak met mijn trui/shirt omhoog en mijn handen op mijn blote buik. Merk ook dat de kleine meid daar heel erg op reageerd en dat is zo leuk. Voelt echt als even bewust contact maken met haar. Misschien dat je hier iets aan hebt?

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, jij dus ook tegen jezelf aangelopen gister? ;)
    Vervelend hè, dat je denkt van alles te kunnen nog, maar dat dat toch effe tegen valt.. :(

Mijn nacht was wel oké.
    ik heb alleen dus nu al een dag of 3 dat ik steeds dunne afscheiding verlies.
    Niet continu hoor. Maar vaak in de ochtend en/of avond een plasje..
    vind het heel irritant.
    Ga zo even naar mijn moeder, voor moederdag. En vanavond komen vrienden even op bezoek geloof ik.

Zullen we morgen bevallen? Op moederdag? ;)

14. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Dat valt zeker tegen zeg! Ik had echt zo'n pijn in mijn buik en rug en voelde me echt niet lekker. Dat had ik nog niet eerder zo gehad. Voelde me echt zo'n oud omaatje :eek:

Zou wel echt een super mooi moederdag cadeau voor ons zijn he! Ik ga er voor duimen. Hoe mooi zou dat zijn moeder worden op Moederdag :D

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dan spreken we dat bij deze af.
    morgen op moederdag bevallen :D
    Ook nog de trouwdag van mijn ouders. Én de datum waarop ik mezelf had uitgerekend. :cool:

16. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ik ga ook voor jullie duimen voor moeder worden op Moederdag! Sowieso is het een mooie datum, want dan ben ik zelf ook jarig. :)

Voor diegene die al moeder zijn, hadden jullie een paar dagen na de bevalling ook zulke vochtvasthoudende voeten? Gisteren deed ik m'n sokken uit en schrok me kapot van die voeten. De laatste weken voor de bevalling had ik al ineens Frodo voeten. Na de bevalling was het ineens veel minder en kon ik m'n schoenen weer normaal aan. Maar nu jemig, ze lijken nog dikker dan Frodo voeten. :confused:

Verder heb ik helaas wondjes opgelopen met borstvoeding geven. Poeh, wat vraagt borstvoeding veel van jezelf en je lijf. Voordat je de goede houding hebt gevonden zonder en rugklachten van te krijgen... en dan het aanleggen onder de knie krijgen... en mijn meisje is een heel krachtig type. Zuigt als een pyraña en haar benen en armen zijn ook super sterk. Maar ze heeft dus met haar pyraña mondje al regelmatig voor mijnlijke momenten gezorgd. Auw. :( Dus ben overgestapt op kolven. Het ging me te veel moeite en pijn kosten. Ondanks dat ik me net een koe voel nu, vind ik her kolven goed te doen. Alleen hebben m'n borsten nog geen stuwing ofzo. Dus de vraag is een beetje of de melkproductie nog verder goes op gang gaat komen om voldoende te blijven aanmaken. We gaan het zien. We hebben al wel vast flesvoeding in huis gehaald, mocht ze meer voeding nodif hebben dan ik aan kan maken. 't Is allemaal wat.

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat betreft borstvoeding, ben er niet in thuis. Sorry..

En ik heb nu ook al een paar dagen dikkere enkels, maar dat is "normaal".
    Kan het me van de vorige bevalling niet meer herinneren dat ik dat erna had.
    misschien dat de kraamzorg er een antwoord op kan geven? Die ziet zoveel bevallen vrouwen ;)

18. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, deal om morgen samen te gaan bevallen! Ik ben d'r klaar voor :D

Suzannaa, auw dat klinkt niet erg fijn. Goed dat je over gestapt bent op kolven. Het is het niet waard om je borsten kapot te laten zuigen door de kleine meid! En morgen je verjaardag, alvast gefeliciteerd!! Ga je het nog vieren?

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Voel je al wat opkomen tammie? :rolleyes:
    Ik niet o_O
    Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk ;)

Tot morgen :p

20. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Toi toi toi dames, zou supertof zijn als jullie schatjes op Moederdag komen!

@Suzannaa aiiiii kloven zijn niet fijn. Is n gevolg van niet goed aanhappen. Als je t weer aan de borst gaat proberen: zorg dan ze met haar kin al tegen je borst ligt maar haar neusje tegenover je tepel. Dan daag je haar uit om groot te happen. Hoeveel dagen is je meisje nu?

Ben gisteren bijgespijkerd door de lk haha. Hier helaas ook kloofjes / pijnlijke tepels... maar ik heb er zo hard voor gevochten om bv te geven dat ik echt niet opgeef!

Vocht vast houden na de bevalling ken ik niet. Mijn laatste kraamzorg controleerde hier trouwens wel op

Deel Deze Pagina