Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Volgens mij blijven we allemaal wel een beetje last heb van broekloeren (wat een woord trouwens :D) tot aan de eerste echo. Hier ook wat vaker dan normaal naar de toilet al is het om alleen maar te checken dat het goed gaat...

2. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    O wat heftig meid. Kan me voorstellen dat je dan helemaal niet onbezorgd kan genieten van je zwangerschap. Ik dacht rond nod dat ik ongesteld zou worden, had 2 dagen bruinverlies, ong halve tampon vol maar na die 2 dagen 3 dagen niks meer en toen maar een test gedaan. Nu af en toe nog wat steekjes rond baarmoeder maar schijnt normaal te zijn omdat deze groeit. Blijft allemaal heel spannend.

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Jaaaaa ik heb m'n wachtwoord teruggevonden, dus eindelijk kan ik me bij jullie melden haha 😊

Vorige week maandag een test gedaan ivm vage kwaaltjes. Ik verwachtte daar niks van, de kwaaltjes waren niet zo overduidelijk als in mijn eerdere zwangerschappen. En het was ook elke dag wat anders.
    Had nog 1 test liggen en die deed ik met het idee: dan kan ik daarna rustig ongi worden. Heb ik ineens een knaltest in handen 😳 Dus was grote verrassing voor vl toen hij s avonds thuis kwam.

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Mei mama’s

(op uitgerekende datum)
    1.
    2.
    3. Cyll- 3de kindje
    4.
    5.
    6. happymom3 - 4de kindje
    7. Daisy120-2de kindje /
    7. Tammie80 - 2de kindje
    8. Kelien87-29jaar - 2de kindje
    9.
    10.Adria27- 4de kindje /
    10.Frenzie 34 jaar - 1ste kindje
    11.
    12.
    13. Gizmo332, 33 jaar - 1ste kindje /
    13. Wen1977, 39 jaar - 1ste kindje
    13. Tammie81, 34 jaar - 1ste kindje
    14. FallenAngel, 34 jaar - 3e kindje
    15.

Afspraken in ziekenhuis, verloskundige, MvM etc. (op datum):
    FallenAngel: 13-9 MvM, 5-10 intake vk
    Tammie81: 23-09 7 weken echo in ziekenhuis
    Gizmo332: 27-9 MvM en intake VK+eerste echo
    Wen1977: 28-09 7 weken echo in ziekenhuis

5. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Wat ik trouwens heel spannend vind.....
    - bij dl droomde ik meerdere keren dat ik een meisje kreeg
    - bij zl droomde ik dat ik een jongen kreeg
    - 2 weken geleden droomde ik dat ik zwanger was

En gisteren droomde ik dus dat het een tweeling is 😳

Vl schrok toen ik dat vertelde. Ik heb verder geen speciale redenen om aan te nemen dat dat zo is - behalve mijn eerdere voorspellende dromen dan. Geen tweelingen in de familie of zo. Die eerste controle wordt dus een spannende.

6. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Welkom en gefeliciteerd fallenangel, hopelijk zijn dromen Dit keer bedrog;). Aftellen naar de echo, stel dat het idd een tweeling is!

@vlinder28: wat verdriet en heftig wat jullie hebben meegemaakt. Mag ik vragen wat de reden was om de zwangerschap te beëindiging of vind je het te pijnlijk om te vertellen? In dat geval mijn excuses.

Ik ben in ieder geval overgestapt naar een streekziekenhuis, helaas scheelt het maar 3 dagen;). Ik mag 3 oktober langskomen voor een intake. Ik weet nog niet of ik meteen een echo krijg voor het gesprek. Ik hoop van wel. Stel dat je een hele intake achter de rug hebt en de echo is niet goed!
    Nog steeds geen kwaaltjes, wel zweten en vooral in dit weer. Hebben jullie nog wat leuks gedaan of nog van plan om te doen met dit mooie weer? Vandaag weer begonnen met werken en ervoor gekozen lekker binnen te blijven dicht bij de airco.

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Zou wel zwaar zijn van 2 naar 4 haha, maar ik wacht het maar gewoon af. De natuur beslist hè?!

@adria, zover ik weet doen ze bij de intake altijd eerst een echo. Waarom ben je overgestapt?

8. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Fallenangel, welkom en gefeliciteerd! Als het nu een tweeling zou worden heb je wel alle varianten gehad zeg. Spannend hoor!

Adria, hmm een ander ziekenhuis schiet dus niet veel op qua intake. Het lijkt mij trouwens wel dat ze dan een echo zullen doen hoor. Zou wel heel gek zijn als dat niet zo zou zijn. Ze willen neem ik aan zelf ook weten dat het een goede zwangerschap is anders wordt het een heel ander traject en praatje...

Hier me ook opgegeven voor MVM en ze komen donderdagavond de intake doen. Wel fijn dat het in de avond kan dan hoef ik op mijn werk in ieder geval nog niets te regelen. Vindt dat de eerste weken wel een gedoe hoor. Afspraken in het ziekenhuis, misselijk, mega happy en tegelijkertijd daar nog niets door laten schemeren. Hoe doen jullie dat? en wanneer is een goede tijd om het op het werk te vertellen?

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ze weten hier op het werk van ons traject, maar verder weten ze eigenlijk niets. Ik heb het puur verteld zodat ze weten dat ik adhoc weg moet, of wat vaker ziek. Maar het is wel wat gemakkelijker om te zeggen: ik moet weg/ik moet naar het ziekenhuis. En waarom laat ik in het midden. Je hoeft je werkgever niet te vertellen waarom je naar een arts moet. De mededeling ik moet naar de dokter moet voldoende zijn.

Aangezien niemand nog weet dat ik zwanger ben, vertellen wij voorlopig nog niets. Wij willen het sowieso onze ouders pas vertellen als we rond de 10 weken zijn en een paar goede echo's gehad hebben. Wanneer onze ouders het weten mag de rest het ook weten. Dus voornamelijk op het werk het gezicht in de plooi houden. En die verrekte griep wil maar niet overgaan:D

10. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    O jee.... Wanneer mag je voor je eerste echo... Aftellen...

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Inderdaad hele hardnekkige griep :D Hier weet ook nog niemand iets en wil het voorlopig ook zo houden tot we inderdaad een paar goede echo's hebben gehad en verder zijn dan 9.5 weken waarop het de vorige keer mis ging.

12. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Tammie, over het algemeen voel ik me goed, dus ik heb er geen moeite mee om het verborgen te houden. Al heb ik het idee dat een collega en misschien mijn moeder wel iets vermoeden. Voor jullie is het nu dan wel extra spannend zeg!

Consulente van MvM is net weg. Ik had een giga knaltest, we hoefden niet eens te wachten. De teststreep knalde meteen, nog voordat de urine de controlesysteem bereikt had. En die MvM testen zijn niet bepaald gevoelig.
    Ik ken de consulente persoonlijk, want ik vervang haar soms in vakantieperiodes. En zij is dus ook heel benieuwd of het misschien een tweeling is... Nog een paar weken geduld!

13. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik ben overgestapt omdat ik geen zin meer heb in al die co assistenten en wisselende gynaecologen. Van een academische naar een streekziekenhuis overgestapt met een eigen kraamkliniek die niet zo lang geleden geopend is. Lijkt me erg gezellig, ipv een kraamkamer krijg je daar een 'suite':p.
    Ik hoopte ook een beetje dat ik eerder een afspraak kon krijgen, maar het scheelt maar 3 dagen. Dan maar de dagen afstrepen op de kalender:D

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Owja ik kan me voorstellen dat er in een academisch ziekenhuis nóg meer mensen zijn. Vond dat bij m'n dochter al in het streekziekenhuis - maar ik beviel dan ook tijdens de wisseling van de wacht.

15. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Meiden hebben jullie gehoord van de 'babywatcher'?! Was een beetje aan het surfen op Youtube toen ik een advertentie zag. Het schijnt dat je nu dus een echo apparaat kan huren om thuis echo's te maken:$!

1 week kost €69,- en 2 weken kost je €99,-. Zat met mijn mond open te kijken, wist niet eens dat het mogelijk was. Het is een klein koffertje en je kan het koppelen aan je tablet, pc of laptop. Gel op je buik en hop, gezellig echo's maken. Echt bizar!
    Manlief vond het wel wat maar ik pas, lijkt mij niet gezond voor mij. Zou het apparaat nooit meer inleveren;).
    Is een stapje verder dan zo een home doptone en die is al zo stressvol. Leuk bedacht maar niets voor mij!

16. Vio

Vio Actief lid

19 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Gefeliciteerd allemaal! Mag ik mij hier nog aanmelden? Ik heb afgelopen zaterdag positief getest van ons tweede wondertje. En ben als het goed is 25 mei uitgerekend!

17. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hoi Vio, welkom en gefeliciteerd met je tweede wondertje!

18. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Adria, nee dat wist ik niet - maar zou het ook niet willen. Voor dat geld zou ik dan liever een professionele pretecho laten maken 😉

@Vio, gefeliciteerd en welkom!

19. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @vlinder28 Gefeliciteerd en welkom hier.
    ik krijg de eerste echo met 8 weken.
    @fallenangel Gefeliciteerd en welkom hier.
    als het dalijk inderdaad een tweeling blijkt te zijn is dat wel heel gaaf dat je dromen uitkomen.
    @vio Welkom hier en gefeliciteerd.
    Ik ben gister begonnen aan een nieuwe baan. Tot nu toe heb ik nog niet echt ergens last van dus als dat zo blijft kan ik misschien fluitend de proeftijd doorkomen en dan vertel ik het erna pas. Het is wel even heel intensief om vanuit het niets weer aan het werk te zijn en dan ook nog erg vermoeid van de zwangerschap
    Vanavond is iemand van mvm langs geweest nu besef ik het alweer wat meer.

20. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina