Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Spannend teuntje! En fijn voor je dat het nu eindelijk zover is!

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Daar ben ik dames!

Pff dat was me een bevalling zeg.. o_O
    Gebroken vliezen dus.
    vk rond 23uur hier, had al weeën toen.
    Toen zo'n 4/5 cm ontsluiting, baby lag nog wel redelijk hoog begreep ik.
    ziekenhuis in. Bad in.
    daarna "maar" 5/6 cm, viel even tegen.
    Maar ging nog aardig.
    iets later werd het pittiger in bed daar.
    manlief begon over pijnstillers, omdat ik dat regelmatig heb genoemd.
    Toen twijfelde ze, want ze dachten dat het wel snel zou gaan, zeker bij zo'n tweede.
    En toen ging ik ook redelijk snel naar de 9cm. Ze zeiden, je hebt je meisje zo in je handen..
    Dus ik dacht oké..
    Maar toen.. brak de hel los (sorry voor de dames die nog moeten) :oops:
    Ik heb zo'n 1,5 uur lang op 9 cm gezeten en ik kwam maar niet verder.
    moest op mijn zij, op handen en knieën. Maar er kwam maar geen 10 cm.
    vingers van de vk hielpen niet.. Ze snapten er niks van.
    En ik moest die weeën dus wegpuffen :confused: (voor de dames die het kennen, dan denk je, hoe dan?)
    Ik was kapot. Ik moest huilen en het deed zo'n pijn :(
    Toen zeiden ze dat ze me niet langer zo konden laten liggen.
    gynaecoloog geroepen, om plan te maken. Monitoren aangesloten. Infuus werd gezocht voor pijnstilling.
    En toen zei ik, ze komt eraan :eek:
    Iedereen had mekaar heel verbaasd aangekeken, en inderdaad 10 min persen was ze er ineens.
    Hoe fijn was dat, om te mogen persen :rolleyes:

Ze hadden het eigenlijk nooit meegemaakt, zo lang, vooral bij tweede, en niet verder na de 10 komen.
    ze hadden gelukkig oprechte medelijden. En ik ook met mezelf :(
    Die 1,5 uur 9 cm weeën wegpuffen was vreselijk..

Maar ze is er!!
    Onze dochter Tess :)
    51 cm 3950 gram

Nu moe thuis in bed.
    En mijn buik rommelt lekker na..
    Flink gescheurd weer, dus moet weer leren poepen (en plassen) :cool:

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Mooi dat je het overleefd hebt, bevallen zal nooit een feest zijn vrees ik Geniet van mekaar en doe rustig aan!

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh jeetje Teuntje, zelfs de bevalling ging niet makkelijk bij jou! Maar je hebt je er goed doorheen geslagen en de hoofdprijs in je handen. Jullie mooie meisje, gefeliciteerd!! En ook echt weer een leuke naam. Geniet ervan.

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nou inderdaad, heb het allemaal niet kado gekregen :confused:
    Maar als ik nu naar links kijk, vergeet ik het (bijna) meteen. :rolleyes:

Nou tammie, nu jij?
    Wanneer weer vk?

6. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh heeeeel graag! Ze is zich weer flink aan het uitrekken dus zowel onder als boven voelt het echt alsof ik uit elkaar geduwd wordt :confused: Komende vrijdag heb ik pas een afspraak bij de vk maar hopelijk is ze er voor die tijd al.

7. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohh teuntje! Je kreeg het inderdaad niet cadeau, nu ik wegpuffen heb ervaren begrijp ik pas hoe lang 1,5 uur moeten zijn geweest voor je. Maar wat fijn dat je nu je mooie meisje bij je kan houden. Uiteindelijk is het 't toch allemaal waard he. :) Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Nu duimen voor de andere dames! Ik denk aan jullie.

Nog bedankt voor de opbeurende berichtjes. Het was inderdaad de juiste keuze om te stoppen, ik heb er echt alles aan gedaan, maar het is goed zo. We zijn veel minder vermoeid en kunnen veel meer genieten zo. En ze is zo lief en braaf. Echt een heerlijk kindje.

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, jij mag ook bijna aan de slag.
    komt goed!
    Ik had de hoop ook al opgegeven ;)

En Suzannaa, fijn die goede keuze.
    nu nog meer genieten dus :)

Ik ga weer effe 3 uurtjes slaap pakken ;)

9. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Eventjes een update van mij : litteken is mooi genezen en R komt flink bij , weegt nu 3.080 kg en is 49,5 cm lang . :D

10. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Suzannaa, fijn dat het veel beter gaat nu je over bent gestapt op fv. Alleen maar een bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ben je al een beetje gewend aan het nieuwe "ritme"? en hou je het nog vol met de kraamzorg in huis?

Teuntje, hoe gaat het bij jou? nog veel last van de bevalling? en hoe gaat het met je zoontje? helemaal trots op zijn kleine zusje?

Mama alex, fijn dat het goed gaat.

Hier eigenlijk niet echt een hele spannende update. Beeb zit volgens mij nog prima in mijn buik, ze lijkt nog geen aanstalten te maken om te komen. Vannacht gelukkig een iets betere nacht gehad en merk dat ik me dan ook overdag een stuk beter in mijn vel voel zitten. Uitstapje van de dag worden vandaag even een rondje over het winkelcentrum voor wat boodschappen en misschien even naar de kapper.

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mama alex, fijn dat het zo goed gaat!
    Altijd fijn, zulke berichten.

Tammie, hier alles goed met de kleine meid.
    Broer moest effe wennen, maar heeft al geknuffeld en flesje gegeven :)
    Ik heb vooral last van mijn hechtingen.
    En verder even heerlijk gejankt toen de vk kwam en de bevalling kwam bespreken ;)

Ben zo benieuwd wanneer jij aan de beurt bent?!
    Voel je je niet beetje eenzaam nu hier?

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, lijkt me zo mooi om te zien als grote broer zo lief is voor zijn zusje. Kan me voorstellen dat je dan even smelt :) Fijn dat je even je hart kon luchten bij de vk! Genezen je hechtingen wel goed?

Eenzaam valt op zich wel mee. Ik vind het wel super leuk dat jullie nog blijven posten anders was het wel stil geworden. Ik ben ook echt zo benieuwd wanneer ik nu aan de beurt ben. Het is alleen echt zo stil qua krampen enzo dat ik denk dat ze echt nog wel een paar dagen op zich laat wachten. Vrijdag maar eens zien wat de vk zegt! Misschien dat ze dan eventueel kunnen strippen?

13. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 We zijn inmiddels inderdaad al wat gewend aan het nieuwe ritme. De kraamzorg is gisteren voor het laatst geweest, blij dat die week er op zit. Niet dat het aan haar lag, maar eindelijk weer gewoon ons eigen ding doen. Het zonnetje scheen net zo lekker, dat we net voor het eerst met Fjälle naar buiten zijn geweest. Even de dijk heen en weer gelopen. Wat was dat heerlijk. Even bij de schaapjes gekeken en wat foto's gemaakt. Lekker op het gemak. Wat is dit genieten.
    Let op wat je zegt he, bij mij dacht ik ook dat de beeb nog prima in m'n buik zat, tot ineens de vliezen braken. ;)

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Gefeliciteerd @teuntje83 ! Jij hebt het niet kado gekregen... maar goed om te lezen dat het zo goed gaat, incl trotse broer

@Tammie81 geniet nog maar ff van je buik. Elke dag kan de laatste zijn

@Suzannaa balen dat het niet gelukt is met de bv. Maar voor jullie is het zo te lezen een goede keuze geweest

Hier niet, ik ben eigenwijs en wil deze keer de bv echt laten slagen. Maar helaas, nog steeds pijnlijke tepels. En wat erger is: ons meisje is afgelopen week niet gegroeid. Ze woog maandag precies hetzelfde als de week ervoor....
    Samen met de lactatiekundige een nieuw plan van aanpak gemaakt - en dat gisteravond meteen weer overboord gegooid toen ze echt suffer werd.... Nu krijgt ze afgekolfde melk en probeer ik flink te kolven voor voorraad en productie. Hopelijk kunnen we de draad weer oppakken als ze aangesterkt is en mijn borsten tot rust gekomen zijn...

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
  16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Tammie, ik heb besloten dat het vandaag een mooie dag is voor jou om te bevallen :) deal? ;)

Hechtingen zien er mooi uit. Beetje zwelling/blauw heb ik begrepen.
    En aambeien natuurlijk.. :(

FallenAngel, jammer dat de bv niet gaat zoals je had gehoopt.
    Hopelijk komt je kindje wel weer snel wat aan. Sterkte ermee!

Hier gaat verder alles wel oké.
    Heb wel last van mijn onderrug.
    weet niet zo goed of dit "normaal" is, of door mijn bekkeninstabiliteit komt?
    ben tot nu toe boven gebleven, geen trap gelopen. Maar wel regelmatig gezeten en gelopen boven.
    ik wil zo graag weer naar beneden enzo..

17. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden even ego berichtje hier. Mijn vruchtwater is vanmorgen gebroken en het lijkt erop dat de kleine meid erin heeft gepoept. Vk is nu onderweg om te komen checken. Zou jammer zijn omdat we dan alsnog naar het ziekenhuis moeten maar goed betekent ook dat de kleine meid onderweg is. Ik hou jullie op de hoogte!

18. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammie81 Zet 'm op! Wees niet bang voor de ziekenhuisbevalling. Het is mij echt super goed bevallen. De zusters en gynaecoloog zijn er voor jou en zullen er alles aan doen om je te helpen.
    Maar ik hoop voor je dat je lekker veilig thuis kunt bevallen. Ik ga voor je duimen!

19. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh ja tammie! :)
    Ik stuurde nog, een mooie dag voor jou vandaag!
    Komt allemaal goed! Succes!

20. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Thnx meiden, we zijn net in het ziekenhuis aangekomen. De kleine meid heeft inderdaad gepoept in het vruchtwater. Nu aan het wachten op de kamer tot het circus gaat beginnen :eek:

Deel Deze Pagina