@Daisy120 het rommelt overigens nog steeds niet. Slaap heerlijke lange nachten vanaf 10 uur met 1 keer plassen om 6 uur en daarna nog een keer omdraaien tot 8. Heel bizar. @Tammie81 wat vervelend van de kloofjes. Ik heb van een kennisje de tip gekregen van Medela purelan tepelzalf en hydrogel breast discs. Hielp bij haar fantastisch dus heb het maar vast in huis gehaald.
Wauw Noor dat klinkt wel super goed als je nog zo lekker kunt slapen. Geniet daar van! Die tepelzalf heb ik inderdaad, echt erg fijn maar die gelpads ga ik ook eens voor kijken. Bedankt voor de tip. Ik ben echt zo benieuwd wanneer jouw kleintje komt.
Die medela tepelzalf gebruikte ik ook. Plakkerig spul, maar werkt inderdaad. Was op aanraden van de kraamzorg en verloskundige. Ik vind het nog steeds wel lastig dat ik nu geen borstvoeding meer kan geven. Sinds de kloven weg zijn en ik weer meer rust heb gekregen, merk ik dat ik haar toch zo nu en dan aan de borst zou willen leggen. Als ze onrustig is of darmkrampjes heeft. Of als ze dorstig is en naar m'n borst probeert te happen (als ik gewoon een shirt aan heb) en ik haar moet vertellen dat daar niks meer uit gaat komen. Zo sneu, ook al weet ik dat het beter is zo.
@Tammie81 ik heb ze online besteld die pads. @Suzannaa dat kan ik me voorstellen maar als het niet lekker lukt en je wordt daardoor weer gefrustreerd dan is dat uiteindelijk nog veel zieliger voor je babietje. Nu kan je lekker met haar knuffelen en heeft ze een vol buikje. Dat happen wordt vanzelf minder neem ik aan. Misschien een speentje of pink in haar mond? Maar dat doe je waarschijnlijk al. Hier alles nog steeds rustig. Gisteren gordijntje opgehangen en nog wat plankjes in de babykamer en bij alles wat we doen zeggen we: Ok nu mag je komen hoor. Door verhuizing blijf je toch steeds nog een beetje bezig. Maar hij luistert er nog niet echt naar.
@Tammie81 heerlijk dat jullie thuis zijn! Heeft er een Lactatiekundige met je meegekeken? Kloofjes zijn bijna altijd het gevolg van verkeerd aanleggen Met mijn melk is niks mis en ook niet met haar vermogen om te groeien. Ze heeft gewoon te weinig binnen gehad. Waarschijnlijk nog niet krachtig genoeg om voldoende te drinken - en dan zwak je natuurljk verder en verder af... @82Noor en is er al nieuws??
Oeps @82Noor ik had de nieuwste berichtjes even gemist... nog alles rustig dus @Suzannaa als je haar écht graag weer aan de borst zou krijgen, is dat zeker mogelijk. Relacteren noemen ze dat. Je moet dan contact opnemen met een lactatiekundige. Is denk ik even aanpoten, maar zeker de moeite waard
@FallenAngel Geen probleem Moet zo naar de verloskundige. Ben benieuwd of ze me gaan strippen oid. Wat ik lees is een eerste kindje vaak wat later dan 40 weken dus ik wacht nog maar even rustig af (in het zonnetje)
@82Noor Een pink geven we haar op die momenten inderdaad. Maar niets is zo fijn om dat koppie aan je borst te leggen en te zien dat ze daar rustig van wordt en in slaap valt. Dat beeld komt dan steeds in me op en merk ik dat de tranen bij mij ook direct vloeien. De fles geven geeft wel veel meer rust, dus was het een verstandige beslissing. Maar toch blijft lastig. @FallenAngel Echt waar? Daar had ik nog nooit van gehoord. Ja, ik weet het niet of ik dat moet doen. Ergens heb ik zoiets van nu is het nog vroeg, maar ik weet ook hoeveel moeite het me kostte, ondanks zij alles echt goed deed, zij wilde wel. De pijn in m'n rug en armen, omdat ik niet goed aanlegde in het begin. En toen ik het eenmaal door had, bleef de pijn en kwamen ook de pijn van de kloven erbij. Als ik daaraan terug denk, dat de kans er is dat dat ook weer kan gebeuren, wil ik het toch liever zo houden zoals het nu is. Maar ja, neemt niet weg dat het me verdrietig maakt, dat zal wel zo blijven en hopelijk minder worden. @82Noor Spannend! Hoop dat ze gaan strippen en dat het aan slaat. Ik duim voor je!
Heb nu voor vrijdag een afspraak voor een echo en strippen. De verloskundige zei dat het een grotere. Kans van slagen heeft als je nog iets verder bent. Maar weer afwachten dus. Voor mijzelf maakt het me niet zo uit als het nog even duurt maar wil niet dat de risico's gaan toenemen voor mijn kleintje.
Oh Noor, jij loopt (/waggelt) nog steeds rond zie ik. Ben benieuwd of de kleine zich nog meldt voor het strippen. Verder al die borstvoeding, kloven en aanleggen.. sorry, weet er niks van Hier vandaag de kraamzorg voor het laatst gehad. wel lekker weer, gewoon het huis voor jezelf. zoontje vond het wel jammer, die vond het wel gezellig met haar Mijn man is deze week nog thuis, gelukkig! Zal echt wennen worden weer, volgende week alleen met 2 kids. Hoe voelen de mama's zich verder? lichamelijk? Voel je dat je bevallen bent, of weer fit? en geestelijk? Roze wolk? Moe?
@82Noor ik lees net dit bericht: http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2017/vrouw-bevalt-in-bus-breda-navelstreng-afgebonden-met-schoenveter/ en ben blij dat jij je al gemeld had vanochtend Jammer dat de vk nog niet gestript heeft. Ja duh logisch dat de kans op n bevalling groter is als je later stript. De meeste baby's worden immers ook zonder strippen voor de 42 weken geboren... Lichamelijk voel ik me steeds beter. Soms, als ik teveel gestaan of getild hebt, nog n beetje last van mijn bekken. En moe, tja dat hoort erbij. Toch is t duidelijk anders moe dan tijdens mijn zwangerschap. Dit is slaaptekort ipv algeheel gebrek aan energie of zo. Beetje lastig te omschrijven. Geestelijk gaat t ook wel. Ben niet veel meer bezig met de start van ons popje, al zijn de foto's niet prettig om terug te kijken. De wolk is hier niet knalroze maar ook zeker niet grijs @teuntje83 fijn om t huis weer voor jullie zelf te hebben. En dan is t heerlijk dat je man nog een paar dagen vrij heeft. Even rustig opstarten. Is elke keer weer wennen en spannend met nog n kleintje erbij.
Oef, ben blij dat Noor het niet was in die bus. Ik las het nieuwsbericht en ben het hier ook meteen gaan checken. Hoop wel voor je dat de beeb zich nog voor vrijdag gaat melden. Ik blijf duimen! Hier alles prima. Moe qua slaaptekort inderdaad ook hier, maar het is te doen. Wel jammer dat ons meiske steeds tussen 21u-24u haar darmkramp urenblok heeft. We denken steeds van dan gaan we vast om 21u in bed liggen om alvast slaap te pakken en dan om 24u de laatste voeding, zodat ze daarna 6 uur door mag slapen. Maar pff die darmkrampjes zijn behoorlijk vermoeiend en aan slaap komen we niet toe. Maar goed, fases, komt vast allemaal goed. Vanmiddag eindelijk weer naar de fysio geweest. M'n rug is flink stuk van het verkeerd aanleggen en haar op in m'n armen houden. Zie dat ze al best wat gegroeid is in deze 2 weken (vandaag alweer precies 2 weken oud!), en daardoor zwaarder. Zelfs m'n vriend zegt dat ie het in z'n bovenarmen voelt. Maar verder heerlijk genieten. Vanmiddag weer even buiten in de tuin geweest en selfies gemaakt van ons drieën.
FallenAngel, ik heb ook nog wel last van mijn bekken. voelt vooral vermoeid ofzo. Opstaan vanaf bank of stoel vind ik ook lastig. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met dat moe zijn. Einde zwangerschap ben je meer energieloos en is je "hoofd" niet moe. Nu heb je slaaptekort. Waardoor je letterlijk zit te knikkebollen op de bank. Althans, ik wel En ook hier geen volle roze wolk. Kleine meid kan flink huilen. En hard. Weet niet zo goed waarom, maar denk krampen. Gister tussen fles van 20.00 uur en 23.00 uur niet geslapen. Ja op de arm soms even. Maar zo gauw ze in bed ligt is ze weer wakker Misschien maar (weer) een osteopaat bezoeken. Kan nooit kwaad..
Suzannaa, jij dus ook ongeveer zelfde periode huiluurtje(s) zie ik.. Blijft de kleine dan continu huilen of? Pittig hè? Vind ik wel in elk geval. En inderdaad, dan wil je zelf vroeg erin, maar heeft geen nut.
Aan de FV mama's voeden jullie op verzoek of houden jullie een ritme/schema aan? Zou zelf het laatste zo graag willen, ben een beetje een controle freak en wil graag weten waar ik aan toe ben
Haha nee ik was het gelukkig niet in de bus. Alhoewel, dat was dan wel als een speer gegaan Vervelend van de vermoeidheid, pijn in bekken/rug. Hoop dat die kwalen snel voorbij zijn voor jullie en dat het jullie binnenkort wat meer kunnen slapen. @Daisy120 ken je het boek van Gina Ford: de tevreden baby? Hier staan allemaal schema's in. ik kreeg het van een vriendin. Ik vind het wat te strikt maar er staan wel wat goede tips in wat ik zo van de zijlijn kan beoordelen. En een heleboel schema's. Mijn vriendin zweert erbij. Heeft een hele bolle tevreden en doorslapende baby.
He meiden, ben ik weer even. Ik lees wel regelmatig bij hoor maar merk dat ik soms even tijd te kort kom om terug te reageren. Als ik dan net bezig ben met een reactie hoor ik de kleine meid weer en ben ik weer druk met haar bezig. Het is niet zo dat ik jullie vergeten ben Daisy, dat boek heb ik zelf ook cadeau gekregen en gelezen. Er staan inderdaad erg handige schema's in. Voor de eerste 2 weken vond ik het wel erg streng maar wil zelf ook straks elementen van haar methode meenemen alleen dan met bv. Noor, al gerommel bij jou? Het zou echt leuk zijn als straks al de mei baby's geboren zijn! Hier trouwens ook precies hetzelfde teuntje en suzannaa wat huiluurtjes betreft. In de avond heeft ze echt zoveel last van krampjes dat het echt lastig is om er dan ook maar enig ritme in te krijgen. Ik vind het ook zo zielig om te zien als je ziet dat ze dan zo'n pijn in haar buikje heeft dat ik moeite heb om niet mee te gaan huilen. Hebben jullie dat ook? Teuntje, fijn om je huis weer voor jezelf te hebben! Hier heb ik nog tot donderdag de kraamzorg en mag door de keizersnee eventueel nog extra uren maar nee hoor. Ben blij als het straks voorbij is. Ze is echt super aardig en geeft veel goede tips enzo maar vind het toch wel fijn als het huis weer voor onszelf is. Vandaag hier de hielprik en daarna mogen we als het goed is lekker met de kleine meid naar buiten. Ik kijk er echt naar uit om even een klein rondje te lopen. Voor het eerst achter de kinderwagen
Geniet van de eerste wandeling @Tammie81 Bij de eerste kon ik ook wel mee huilen, nu moet een van de 2 soms wachten en dat is soms huilend, maar sta er nu een stuk relaxter in