Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik vind het lastig uit te leggen wat een osteopaat doet.
    Misschien kan Google het beter uitleggen ;)
    Maar baby's hebben soms wat "verkeerd" zitten na een bevalling. Daar kunnen ze last van hebben. Denk pijn aan schedel, of schouder die vast heeft gezeten.
    En bij mijn zoontje met reflux klachten is er ook behandeld.
    Wij gaan in elk geval een afspraak maken. Laat haar maar even gekeurd worden.

En ik hoef niet echt mee te huilen met haar omdat zij huilt. Maar ik moet soms wel huilen omdat ik het gewoon algemeen zwaar vind haar zo te zien en niks te kunnen doen.
    Heb bij de eerste een vorm van postnatale depressie gehad.
    En heb het nu aangegeven tijdens mijn zwangerschap, van Let op mij.
    nu had ik gister laatste bezoek van de vk. En die prikte door mij heen. In in tranen.
    En ze adviseert mij een haptonoom.
    Ik heb met vlagen (weer) gevoelens die ik niet wil hebben.. :(
    Gisterenavond vanaf ongeveer 17 tot 21.30 uur weer huilen en gillen. Tot blauw worden aan toe.
    Ben toen met de maxicosi en auto gaan rijden. Toen viel ze in slaap.

Oh.. En ik voed op de klok.
    Dus nu overdag elke 3 uur 90cc (morgen 100). En nu 2 avonden laatste voeding om 23 uur en dan slaapt ze tot 4.45 uur ongeveer.
    Nu ligt ze alweer de hele dag te slapen. En drinkt een fles als ik haar wakker maak..

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Lieve @teuntje83 dikke knuffel voor jou! Pas je goed op jezelf??

Ons meisje was ook erg onrustig vorige week. Vooral in de avonden. Bleek dus dat ze te weinig voeding kreeg en gewoon honger had. Sindsdien is ze weer heel tevreden, zolang ik haar volg. Als ze eerder wil eten, krijgt ze eerder te eten. Punt uit. Per saldo drinkt ze echt net zo vaak op n dag, maar dan wel in haar eigen ritme.

Baby's hebben niks met schema's. Ze kunnen niet kloklezen. Als er niet gereageerd wordt op hun behoefte zullen ze uiteindelijk wel stoppen met huilen. Maar of dat dan goed is??

Echt mama's, probeer het maar eens. baby's hebben ook vaak mama honger, ze willen dicht bij je zijn. Ook dat merkte ik: toen ik even niet live voedde, was ze veel vaker onrustig. Ze miste het contact met mij...

Osteopaat.... wij gaan vanavond. Vanwege n gespannen kaakje (gesignaleerd door lactatiekundige) en n mogelijke voorkeurshouding

Cb.... vandaag bij de arts geweest. Ze is goed gegroeid, weer +150g sinds donderdag. Qua groei loopt ze nog wel achter, maar dat vindt de arts logisch vanwege de vroeggeboorte. Qua ontwikkeling stond ze vreemd te kijken. Ons meisje is heel alert en sterk. Dat zag de arts wel es bij kindjes die met 41 weken geboren waren, maar niet bij te vroeg geboren kinderen. Snelle tante vrees ik!

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb juist de ervaring van de eerste dat hij het met een schema beter deed. Hierdoor meer rust en regelmaat en omdat hij overdag genoeg binnen krijgt, sliep hij al snel door (ook niet verkeerd ;))

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Daisy, wel beter dat je er nu zo relaxt in bent. Zou wat zijn als we steeds mee gaan huilen als onze kinderen huilen. Leer ik vast ook nog :D

Teuntje, let je goed op jezelf meid! Echt onthoud dat je je best doet en meer kan je echt niet doen. Misschien helpt een afspraak bij een haptonoom inderdaad. Je kan het altijd proberen.

Fallenangel, fijn dat je meisje het zo goed doet. Dan zie je toch dat vroeg geboren worden echt niet altijd een achterstand hoeft te betekenen.

Hier voed ik trouwens nu ook op verzoek en tot nu toe gaat dat erg goed. Heb me alleen wel voorgenomen om, als ik zie dat het bijvoorbeeld over een paar weken met dag/nachtritme de verkeerde kant op gaat om dan zelf bijvoorbeeld meer actief overdag vaker te gaan voeden of haar proberen meer wakker te houden. Maar voor nu volg ik nog helemaal haar ritme en dat lijkt ook de goede kant uit te gaan.

5. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh ja hoe zou het met Noor zijn? Ik hoop dat ze druk bezig is met bevallen!

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij voeden om de drie/vier uur, maar ook op verzoek. 's Nachts hadden we een paar dagen dat ze 5 a 6 uur doorsliep. Echt heerlijk, maar ergens heeft ze dat ritme weg gegooid en is het nu steeds niet langer dan 4 a 4,5 uur 's nachts. Dus maken we er nu 2x 4 uur blokken van 's nachts. Dat werkt voor onze nachtrust ook goed. Het is toch continue een beetje zoeken. Van de week had ze een keer dat ze overdag écht niet wakker wilde worden om te drinken en toen 5 uur had geslapen. Daar ging het hele schema. Maar goed, dan voeden we weer op verzoek. Tot nu toe groeit ze goed. Merk het aan de spierpijn in m'n bovenarmen haha. Ben dus weer een creatied project begonnen net. Ik ga een voedingskussen maken, zodat we niet de hele tijd met bankkussentjes hoeven te klooien. Die zijn steeds net klein of glijden weg. Stofjes zijn gehaald, ben nu bezig met een patroon uit tekenen.

Ik heb dat boek van Gina Ford waar jullie het over hadden, net binnen. Ben benieuwd welke tips we kunnen gebruiken.

7. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @Tammie81 Helaas nog altijd niks, hahaha... probeer er nog maar een beetje van te genieten. Vrijdag een echo en strippen. Als er dan nog niets gebeurd wil ik vrij snel daarna wel ingeleid worden. Vandaag lekker groot deel op terrasje gezeten en dutje gedaan. Best lekker. Ben heel benieuwd wat je van Gina Ford vindt @Suzannaa. Ik kan me voorstellen dat het in het begin wat te strikt is maar ik vond veel dingen wel best logisch klinken. Een vriendin van mij zweert erbij. Die geeft er wel een eigen draai aan maar wel gebaseerd op het boek.

8. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh Suzannaa zo'n voedingskussen is echt heerlijk! Ik had hem al tijdens de zwangerschap voor het slapen maar gebruik hem nu de hele dag door. Zonder dat ding zou ik het ook niet overleefd hebben qua spierpijn hoor dus daar ga je veel plezier aan beleven!

Noor, hihi jammer! Had het je zo gegund dat je ging bevallen. Zou wel fijn zijn als je dat gehad hebt voordat het zo snikheet wordt dit weekend. Gelukkig heb je wel kunnen genieten van het mooie weer!

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Noor succes bij de vk vandaag! Hopelijk kunnen ze wat op gang brengen.

Hier vandaag 1ste dag zonder kraamzorg. Wel heel gek hoor dat je na een week weer los gelaten word. Zometeen even naar de stad met onze kleine meid. Even wat kleding shoppen die ik kan gebruiken met borstvoeding. Moet me nu steeds half uitkleden en daar ben ik wel klaar mee :D

Hoe is het met de rest?

10. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Bedankt @Tammie81 ! Nog altijd niets, zelfs geen gerommel dus hoop dat de vk iets kan doen. In ieder geval ook een echo en een afspraak maken om ingeleid te worden. Ik denk toch dat het daarop uit gaat komen.

Hoe gaat het verder met alle geboren baby'tjes en de mama's?

11. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @82Noor wat balen dat de kleine nog altijd op zich laat wachten.... ik hoop dat een inleiding je bespaard blijft. Succes bij de vk!

@Tammie81 geniet lekker van de rust en het shoppen

Wij zijn gisteren met ons gezinnetje (of eigenlijk mag ik inmiddels best zeggen: gezin) naar de dierentuin geweest. Dat schiet natuurlijk niet zo op met een baby die regelmatig wil drinken (en nog n beetje vaker vanwege de hitte) maar we hebben allemaal genoten

Ik vind het wel heel last wat ik ons meisje met dit weer moet aantrekken hoor. Het is natuurlijk heel warm, maar zij is ook nog heel klein...

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Noor, hopelijk blijft een inleiding je bespaard! Bij mij waren de vliezen ook wel vanuit het niets gebroken hoor dus het kan nog spontaan. Ik ga voor je duimen :)

Fallenangel, leuk de dierentuin met het hele gezin! Wij kunnen niet wachten tot ons kleine meisje daar straks groot genoeg voor is :D Qua kleding vinden wij ook erg lastig. Nu maar gekozen voor een romper met jurkje en dan een maillot voor de beentjes maar ben wel steeds in de weer met bedekken met een hydrofiel of juist er weer af halen.

13. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Helaas is het strippen niet gelukt. Baarmoedermond is wel al korter maar nog helemaal dicht. Zondag moet ik me melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Misschien gebeurt het nog voor die tijd maar heb er een beetje een hard hoofd in. Het is niet anders.

14. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @82Noor Ahh balen Noor, maar gaat goed komen. In het ziekenhuis ben je in goede handen en nu weet je ook dat het zondag gaat gebeuren. Kan je je er een beetje op voorbereiden.

Pff wat een warm weer he. En inderdaad, wat trek je dan de baby aan? Ik ben gegaan voor een rompertje en een broekje. En soms onder het dekentje en soms juist niet.
    We zijn net nog even in het bos gaan wandelen. Gelukkig lekker veel schaduw daar. Kon ik meteen m'n nieuwe draagdoek uitproberen en het was heerlijk. Zij sliep lekker door. Vorige keren deed ik haar met de kinderwagen wel een jasje aan. Maar omdat ze nu onder de doeken en tegen mijn warme lijf aan hing, heb ik haar niks warms verder aan getrokken. Je hebt zo oververhitting denk ik zo. Wel voor de zekerheid een vestje en dekentje mee genomen. Morgen gaan we naar een middeleeuws evenement in het bos. Zin in! Neem ik ook de doek mee, maar ook de kinderwagen.
    Volgende week willen wij ook naar de dierentuin gaan. :) Kijk ik echt naar uit! Dan is het wat zachter weer gelukkig.

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ahhh balen @82Noor... toch wil het niet alles zeggen en kan t nog prima spontaan gebeuren dit weekend. Ik duim voor je!

@Suzannaa wat voor draagdoek heb je uiteindelijk gekocht? Je moet de doel echt als een extra laag meetellen. Jij hebt geen Facebook hè?! Er worden nl schema's gedeeld over welke kleding in de draagdoek bij welke temperatuur. Maar als t zo heet is, draag ik zo'n kleintje liever niet.

Ons meisje idd ook in n romper met of zonder broekje

16. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Oh Noor wat jammer dat het strippen niet helpt. Hopelijk gebeurt er nog iets voor zondag en anders ben je inderdaad in goede handen. Nog heel even en dan heb jij ook je kleintje in handen!

Suzannaa, heerlijk dat je je kleine meisje zo lekker kon dragen vandaag! Ik ben ook wel benieuwd welke doek het geworden is. Wat boor evenement is het zondag?

Hebben jullie verder nog leuke plannen dit weekend? Wij gaan maar proberen de hitte te overleven vanuit huis en dan of in de ochtend of avond een stukje wandelen.

Qua zwangerschapskilo's raken jullie die een beetje makkelijk kwijt? Hier was ik er 14 aangekomen en moet er nu nog 6,5. Ik vroeg me af of dat "vanzelf"'zou gaan of dat ik echt aan de slag zou moeten met sporten wat ik door de keizersnee natuurlijk nog even niet mag.

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Noor, nog steeds niks dus zie ik!?
    Succes met de inleiding alvast.
    Maar wie weet meldt de baby zich nog?

Hier gister in eerste instantie gewone kleren met korte mouwen aan (jurkje legging). Later de legging en sokken uit gedaan. Maar inderdaad buiten in de wind een doek erbij gepakt.
    Vandaag zelfde concept denk ik.
    Ze hebben het niet zo snel koud denk ik. Als ze eenmaal op temperatuur zijn na de geboorte.

Vandaag in ochtend en middag bezoek.
    Dus weinig in de planning.
    manlief gaat vanavond naar een concert in Amsterdam.
    Ik vind het maar dubbel niks.
    Ik zit met 2 kids, waarvan de jongste nog geen 2 weken is en s avonds hard huilt :(
    En al die aanslagen maken het er niet beter op..

Ik zit een beetje te dubben over hoe de fles van 7 naar 6 te bouwen.
    Ze weegt 4 kilo. Dus moet zo'n 600 binnen krijgen op een dag.
    Ze zit echter aan 7×100 is 700. Waarbij soms niet alles opgaat doordat ze weer slaapt. Of soms in bed er nog wat uit loopt.
    Overdag om 3 uur en s nachts wanneer ze zich meldde.
    Nu moet ik haar overdag zo vaak wakker maken dat ik dus vandaag ben begonnen met rommelen.
    heb gisteravond half 8 gehad.
    Toen om 00.00 uur (wekker gezet). En nu kwam ze net om 4 uur.
    Heb vanaf 00.00 uur 110 cc gegeven.
    Dus dan hoop ik om om de 4 uur te kunnen voeden met 6flessen van 110 cc. Dus 660 totaal.
    Iets meer op verzoek dus.

Boert jullie kindje goed?
    Hier bijna nooit.
    Met als gevolg vaak de hik. Waardoor ze wakker is/wordt..

Ik ga nog effe verder slapen..
    Hoewel, peuter zoon meldt zich waarschijnlijk over een uurtje wel weer :(

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh en de zwangerschap kilo's..

Bij zoontje was ik 16 aangekomen.
    gingen er 6 in de kraamweek vanaf.
    Laatste 10 blijven plakken. Had ik dus moeite voor moeten doen.
    Nu was ik zo'n 14 kilo aangekomen.
    En zit nu op zo'n 2 kilo na weer op start gewicht. Doe er niks voor trouwens hoor.. al snoep/eet ik wel minder s avonds na het avond eten.
    Maar ik wil in zijn algemeenheid nog 12 kilo er af. Dus ik moet nog serieus aan de slag..

19. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Wij gaan vandaag kijken bij een open dag van n bedrijf met hijskranen.... Leuk voor de jongens

Kilo's, ik was na de kraamweek op 1 kilo na alles kwijt. Nu blijf ik er 1-2 kilo boven zweven. Ik heb constant honger, ben echt n bodemloze put... zal wel door de bv komen. Ik probeer maar gezonde keuzes te maken, dan zal de schade wel meevallen

@teuntje83 ahhh ik snap dat dat niet fijn is en ik ken t gevoel. Ml werkt altijd s avonds dus dat is ook wel n uitdaging. Zeker de eerste dagen heel spannend, al viel t dit keer mee.
    Van kv geen verstand... misschien kan iemand anders je helpen en anders het cb?
    Heeft je meisje last van t niet boeren? Hier boerden ze alledrie niet standaard, maar zolang ze er geen laat van hebben, is dat prima

20. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina