Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, dat wordt aanpoten voor jou vanavond. Hopelijk valt het een beetje mee. Wat fv heb ik ook niet echt tips maar op zich klinkt de gedachte van meer op verzoek zoals bij bv wel goed. Boeren wordt hier trouwens ook niet heel veel gedaan. Meestal valt ze gelijk tevreden tegen mijn borst aan in slaap.

Fallenangel, wauw dat heb je netjes gedaan! Was je veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Hier trouwens ook heel veel trek en ook echt dorst door de bv. Wat je zegt, hopelijk lukt het met gezonde keuzes om de schade te beperken :rolleyes:

2. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FallenAngel Bedankt voor het warmte lijstje! Dat is inderdaad erg handig om te hebben. We hadden net al besloten vandaag maar niet naar dat evenement te gaan, maar morgen, aangezien het dan iets minder warm zal gaan worden. En had ik net ook zitten denken van misschien beter om haar broekje uit te houden en alleen een rompertje aan te doen.

Ik heb gekozen voor deze draagdoek van ByKay.

Vind hem heerlijk zitten. Alleen sla je dan in principe wel 3x een lapje stof over haar heen.

Pff binnen is het hier ook zo warm. Zie nu goed dat ze haar warmte verliest via haar hoofd, aangezien haar haren daar zweterig zijn. Ze bleef vanmiddag ook maar huilerig. Toen ben ik met haar op het gras gaan zitten onder de parasol. Boekje erbij, een zacht briesje en vogeltjes fluitend om ons heen. En toen viel ze direct rustig in slaap.

Ohh die kilo's. Nou uhh we hebben geen weegschaal, haha, dus ik heb geen idee. Maar voel nog wel een blubberbuik, dus neem aan dat er nog wel wat kilo's hangen. Uiteindelijk was ik 16 kilo aangekomen.

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @82Noor hoe is t bij jou? Als het nog rustig is, wil ik je veel succes wensen met de inleiding. Hoe dan ook heb je je beebje nu snel in je armen

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Noor, succes vandaag!

5. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Dankjulliewel! Alles was helaas nog rustig na vannacht dus ben nu in het zkhs voor het inleidingstraject. Kan nog wel tot een paar daagjes duren maar in ieder geval wordt er nu aan gewerkt :)

Hoe is het met jullie allemaal?

6. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes Noor!

Vanmiddag op pad geweest met de kleine. Heeft heerlijk rustig in de draagzak genoten. Lekker veel in de schaduw gezeten en gelopen. Fijn om er even uit te zijn geweest.

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hoe gaat het Noor?

8. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @82Noor ik denk aan je! Hopelijk zit je inmiddels te knuffelen

Hoe reageren jullie kindjes op t weer? Ons meisje heeft er vandaag echt last van. Afgelopen dagen heeft ze overdag veel geslapen - en vervolgens s avonds en s nachts veel gedronken. Gaaaaaaap!
    Ik ben helemaal geen klager over t weer, maar dit keer vind ik het voor haar toch fijn dat t wat koeler wordt

Meisje is trouwens goed gegroeid afgelopen week, dus we kunnen langzaam de bijvoeding gaan afbouwen

9. Suzannaa

Suzannaa Actief lid

30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff wat een hitte he, zou fijn zijn als het weer wat minder plakkerig weer wordt. Ons meisje zweet er ook van. We hebben haar overdag alleen in een rompertje in het babynest liggen. Zonder broekje, sokjes of dekentje. Dat is veel te warm. We proberen haar goed rustig te houden. Zo sneu als ze het nog warmer krijgt, als de darmkrampjes op zetten. 's Avonds en 's nachts vraagt ze inderdaad hier ook veel om drinken. Maar omdat het ons eerste kindje is, weet ik niet of dat normaal is of niet. Als je zo de schema's bekijkt, zou je haar 's nachts niet zoveel meer hoeven geven, om haar door te laten slapen. Maar dit lijkt me te extreem weer, dan gelden er vast uitzonderingen. Wij drinken ook meer dan normaal.

Vanmiddag is het consultatiebureau langs geweest. Ze is gewogen en weegt nu 3720 gram met precies 3 weken oud. Helemaal goed op schema vertelde ze, dus daar ben ik erg blij mee. Volgende week een afspraak op het bureau zelf.

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Suzannaa hoeveel voedingen geef je en wat zijn je tijden?
    Het duurt ook even voordat haar dag en nacht ritme goed ingesteld is, maar hier kan je wel aan bijdragen om dit goed in te stellen.

11. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Gisteren is in 4 uurtjes ons kleine mannetje geboren. Had tegelijk met de weeopwekkers een ruggenprik. Dat was heerlijk maar wel ook nog best pijn gehad hoor. Maar ging dan ookbinnen anderhalf uur van 4cm naar 10cm ontsluiting. Half uur persen en toen was hij er. Al met al viel het reuze mee. We zijn heel blij en waren een paar uur later al lekker thuis.

12. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @82Noor !
    Nu lekker genieten! Hoe voel jij je? Geen last van de snelle bevalling?

13. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja beetje naweeen maar verder wel prima. Denk dat ik in mijn handjes knijpen.

14. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Gefeliciteerd @82Noor!! Dat is lekker vlot gegaan
    Geniet van elkaar!!!

15. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Noor, Yeah eindelijk is ook jouw kleine man er. Gefeliciteerd meis! Fijn dat de bevalling goed en vlot verlopen is. Nu lekker genieten.

Suzannaa, wat ik vooral heb meegenomen uit het boek van de tevreden baby is dat het belangrijk is dat je meisje het merendeel van haar voeding overdag krijgt en je er dan ook niet te lang tussen moet laten. Er is toch een bepaalde voedselbehoefte en als dat overdag niet gehaald is zullen baby's in de nacht gaan inhalen. Hier zit ik bij de avondvoeding dan ook al aan 8/9 keer borstvoeding waardoor ze snachts nog maar 1 keer komt en er 4 uur tussen laat. Misschien dat je hier iets mee kan? Wat ook wel gebeurt nu natuurlijk is dat ze overdag door die hitte iets vaker komt voor gewoon een paar slokjes.

Fallenangel super dat je de bijvoeding kunt gaan afbouwen! Dat is op zich best snel weer gegaan toch?

Hier vandaag eerste afspraak (thuis) van het cb. Ik ben benieuwd! Ik hoor afwisselend hele positieve maar ook negatieve verhalen over het cb. Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ik ben trouwens blij dat het vandaag wat koeler is hoor. Pfff was echt te heet de afgelopen dagen voor ons kleine meisje.

16. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Gefeliciteerd Noor! Nu genieten :)

Gister inderdaad te warm voor de baby.
    hier ook in romper gehad. En ook de zweetdruppels op het neusje zien staan.
    Heb haar paar keer wat slokjes water uit de fles gegeven.
    Heb gister ook maar wat maat 56 korte mouw gekocht. Had ik eigenlijk niet in huis. Heb allemaal lange mouwen in 56. Dus hoop dat het snel kouder wordt, anders kan ze die niet meer aan ;)

Cb is vrijdag hier geweest. Toen woog ze 4035 gram. En dat met 11 dagen ;)
    Ze begon natuurlijk al met 3950.
    Ik vind het cb prima. Ben er voor de eerste vaak geweest. Om te wegen. Omdat die niet goed aan kwam.
    nu wil ik misschien vandaag naar de inloop gaan. Wil de flessen eigenlijk van 7 naar 6 krijgen. Maar vind ik lastig met al die cc's ;)

Ik geef nu 7 flessen van 100cc.
    6× overdag, met 3 uur er tussen.
    En s nachts mag ze zichzelf melden. Maar meestal zo'n 3/4 uur tussen.

Donderdag naar de osteopaat met haar.
    Kijken of hij haar huilbuien kan minderen..

17. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Tammie81 dat met die voedingen is idd heel logisch. Hier werkte t met de hitte andersom: overdag sliep ze veel en s avonds en s nachts ging ze tanken.
    Wakker maken om te voeden is bij haar helaas niet zo'n succes....
    Succes met je cb afspraak. Ik kom er natuurlijk al heel wat jaartjes en t ligt echt aan wie je treft. Mijn eigen arts en verpleegkundige zijn toppers, maar de vrouw die ik laatst bij het weeguurtje trof, had allerlei borstvoeding ondermijnende adviezen.... Gelukkig weet ik er inmiddels best wat van, dus heb ik haar meteen verteld dat ik dat niet ging doen en waarom

@teuntje83 wow wat n reusje! Mijn oudste dochter was net zo groot hoor, maar met mijn friemelke nu klinken die gewichten echt giga haha. Dl2 is nu 5 weken en weegt 3490 gram
    Wat balen dat jouw meisje zoveel huilt... zijn t vaste momenten? Heb je n vermoeden wat er aan de hand is? Hopelijk kan de osteopaat jullie helpen

Hier een unicum: uitgeslapen tot half 11. Heeeeeeeeerlijk!!
    (Uiteraard wel wakker geweest voor voedingen hè?!)

18. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Haha ja, inderdaad een reusje deze keer ;)
    Mijn zoontje was pas met week of 6 zo zwaar zag ik terug. Hahaha!
    Maar ze ziet er gelukkig niet uit als een reusje. Geen boeddha benen ofzo. Alles in verhouding. Sommige mensen zeggen wel dat ze al "ouder" lijkt.

Ik weet niet zo goed waar het huilen precies vandaan komt.
    Eerst dacht ik zeker weten krampen. Maar volgens mij begint het vaak met krampen, of hik, of zoiets. En dan is ze wakker en komt moeilijk in diepe slaap. In de kinderwagen blijft ze ook rond kijken. Dus dan krijgt ze prikkels. Wordt nog meer moe. En raakt overstuur. Vicieuze cirkel dus..
    Heb haar al 2× in slaap laten huilen in bed.. :oops:
    Lijkt voor haar wel te werken.. hoe zielig ik het ook vind..

FallenAngel, klinkt goed, uitslapen :p

19. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Teuntje, hier ook al wat extra kleding moeten kopen omdat ik geen goede kleding had voor de hitte in maat 50. Ben blij dat ik niet de enige ben :) Wauw maar 7 voedingen. Ik zag dat ik de afgelopen dagen wel 10/12 keer aan heb moeten leggen omdat ze dorst/clusteren/regeldag had. Dat is dan wel ideaal zeg!

Fallenangel, ik geloof hier dan ook een klein "reusje". Vanmorgen met 12 dagen gewogen door het cb en ze woog 3680. Was trouwens een erg aardige verpleegkundige. Over 3 weken een afspraak op het cb voor een controle door de kinderarts. Ben benieuwd! Lekker hoor dat je tot half 11 uit hebt kunnen slapen. Wat voor adviezen hadden ze je gegeven die niet goed waren voor de borstvoeding?

Hier een beetje last van hormonen de laatste paar dagen. Merk dat ik het zwanger zijn, de dikke buik en de schopjes en gefriemel echt heel erg mis. Zwanger zijn vond ik ook echt zo genieten. Hebben jullie daar ook "last" van? Of dit bij een vorige zwangerschap gehad?

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik mis het zwanger zijn totaal niet.
    voelt zo fijn om mezelf weer te zijn/worden!
    Nou had ik ook echt niet de ideale zwangerschap nu.
    Eerste zwangerschap was prima.
    ook nooit gemist. Maar het leek me toen wel weer leuk om weer eens zwanger te zijn. Vandaar de tweede ;)

Deel Deze Pagina