Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    Teuntje ik kan me voorstellen dat je het dan inderdaad niet mist. Jij had ook wel enorme pech hoor met al vroeg thuis komen te zitten, veel klachten en dan ook nog eens langer en overtijd lopen dan bij de 1ste.
     
  2. Suzannaa

    Suzannaa Actief lid

    30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @82Noor Gefeliciteerd! Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan, ondanks de pijn. Nu ook eindelijk lekker genieten. Wat is de naam geworden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

    @Daisy120 We proberen nu de tijden aan te houden van het tevreden baby boekje. Dus om 7u, 10u, 14u, 17u, 18.15u, 22u, 2.30u. Maar goed dat is het plan. Meestal is ze om 17u niet wakker te krijgen en wordt het 18u. Dan geven we om 20u nog maar even de voeding die ze heeft over geslagen. Maar tot nu toe blijft ze in de nacht toch ook nog wel veel wakker liggen. Voornamelijk tussen 3u-6u.

    @Tammie81 Ja, misschien is het een idee om een voeding meer te geven op de dag zelf. Dat ze dan minder zou kunnen vragen 's nachts. Maar moet zeggen dat ze heel lastig wakker te maken is. Dus vrees dat het een goed plan is, maar bij haar niet goed zal werken.
    Gisteren bij cb bezoekje was ons meisje 3720 gram met precies 3 weken oud. Ze zei dat ze meette vanaf haar laagste geboortepiek, in de dagen dat ze afviel na de geboorte. En dat was 2885 gram. Dat ze gezien dat gewicht mooi is gegroeid. Ben ik echt blij mee, want was daar wel onzeker over, aangezien ze in week 2 wel regelmatig kotsgolven had en niet altijd al haar flessen leeg dronk.
    Ik mis de zwangerschap niet echt. Alhoewel, het (nieuwe) leven ging meteen weer door en heb eigenlijk ook niet echt meer stil gestaan bij de zwangerschap. Eigenlijk vind ik het wel lekker om weer mijn lichaam terug te hebben en niet meer zo'n last van de bekkenpijn. Maar het rustig over je buik aaien en dan een kont voelen heen en weer zweven in je buik, was toch ook altijd wel erg fijn. Ik had na de bevallig ook wel ineens last van tranen, maar daarvan had ik vaak geen idee waarom ik ineens huilde. Ik voelde meer behoefte om te huilen, niet perse ergens om, gek he.

    @teuntje83 Haha, ja dat probleem van de korte mouwen liep ik ook tegenaan. Ik had maar 2 shirtjes met korte mouwen in maat 50 en daar ben je zo doorheen. Had ook 2 shirtjes met korte mouw in maat 56, dus uiteindelijk die ook maar aan gedaan. Merkte meteen dat de ene maat 56 niet de andere maat 56 is. o_O Maar heb er nog wat meer van maat 56 bij besteld.
     
  3. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Suzannaa klinkt alsof ze dag en nacht nog om gooit. Je zegt dat ze overdag niet wakker te maken is en S nachts juist wel wakker is. Toch proberen wakker te maken dus overdag. Op deze leeftijd zijn ze overdag na een fles ongeveer 45-60minuten wakker.
     
  4. Suzannaa

    Suzannaa Actief lid

    30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daisy120 Ja precies, dat lijkt inderdaad nog omgedraaid. Al had ze in dag 2 en 3 nadat de kraamzorg was vertrokken twee heerlijke nachten 5 en 6 uur door geslapen. Toen dachten we nog van ohh wauw, dat ging makkelijk haha. Maar daarna niet meer dus. Al krijg ze dus wel de meeste voedingen overdag. Alleen na een fles slaapt ze meestal meteen weer overdag. Meestal slaapt ze al zowat halverwege de fles.
     
  5. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hoi hoe is het hier met de mama's en hun kleine schatjes ? R is ondertussen al 9 weken oud . Vrijdag krijgt hij zijn eerste prikjes al :eek: dan word ie ook terug gewogen en gemeten , ik ben heel benieuwd :D
     
  6. Suzannaa

    Suzannaa Actief lid

    30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi mama alex! Leuk om weer wat van je te horen. Hier gaat het prima. Lekker dagje naar de dierentuin geweest vandaag. Draagdoek om en gaan. Heerlijk genoten met z'n drieën. Wauw, ja inderdaad, jouw kleine is alweer 9 weken. Die van ons pas 3 weken. Tijd vliegt he!
     
  7. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    Suzannaa, heerlijk zeg dagje dierentuin met draagdoek! Welke dierentuin ben je geweest? Ik denk dat wij dat binnenkort ook maar weer eens moeten doen. De tranen en behoefte om te huilen is niet gek hoor. Dat heb ik ook gehad :D echt vanuit het niets opeens tranen met tuiten. Wat je zegt lekker met je handen op je buik zitten en dan dat geschuifel en getrappel onder je hand vond ik zo fijn! Ik ben echt heel blij dat ze er is hoor maar die momenten savonds op de bank of snachts als ik weer eens wakker lag mis ik wel een beetje.

    Mama Alex wauw alweer 9 weken! Wat gaat de tijd snel zeg. Gaat alles goed met hem? Merk je nog dat hij te vroeg geboren is?

    Hier vandaag een newborn shoot gehad met ons meisje. Was echt zo onwijs leuk om te doen en ben reuze benieuwd naar de foto's! Daar gaan we zeker wat van af laten drukken en ophangen in onze woonkamer. Lekker cliché :D

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb 1,5week geleden een New born shoot gehad.
    Ik heb leuke foto's uitgezocht. En ook hier gaan ze aan de muur. ;)

    Mama Alex, hoe bevalt het leven als mama van 2 kids?

    Hier vandaag osteopaat bezocht met de kleine meid.
    hij kon wel wat dingen behandelen.
    Schouder wat vast, druk in het gelaat, en middenrif behandeld hij.
    Verder word ik soms letterlijk gek van het gehuil en geschreeuw.
    En in bed slapen wil ze ook bijna niet meer. Op schoot wel.. Maar ja.. Ik moet ook slapen..
    Vannacht na de nacht fles ging ze weer spoken. Nu zit ik ook weer met haar, te wachten tot de volgende fles erin mag. En dan duimen dat ze daarna wél in bed wil slapen.. :(
    Sorry, hier niet echt een hele roze wolk helaas..
    Ik snap het ook niet.. waarom doet ze zo?
    ineens wil ze amper nog in bed slapen..?
     
  9. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ook al eens gekscherend stickertje genoemd, omdat ze het liefst bij iemand zit/slaapt ipv haar bed. Heb je een draagzak @teuntje83 dan kan je toch iets doen?!
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee heb ik niet..
     
  11. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Het enige wat verschil ik zie met hem en hoe zijn broer was met 2 maanden is gewoon dat hij kleiner is .R draagt nu 50/56 terwijl A toen al 62 droeg . Vanavond krijgt hij terug grote controle en vaccinaties bij de kinderarts ;)
     
  12. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Leven met 2 kids is gewoon zalig. Nu voelt ons gezin ook volledig . Vroeger miste ik echt iets en dat is nu niet meer.

    En laat je schatje gerust in je bed slapen. R doet dat bij ons ook na zijn fles van 6 even lekker bij ons . Zie alleen dat ze veilig ligt , dat je niet op haar kunt rollen ofzo .
     
  13. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    Teuntje, hmmm dat lijkt me wel lastig. Dan krijg je inderdaad niets gedaan en ook weinig slaap. Is er niemand waar je een draagzak of doek van kan lenen om het uit te proberen? Misschien dat ze ergens last van heeft waardoor ze niet in haar bedje wil slapen? Hier slepen we de cosleeper elke ochtend mee naar beneden zodat ze wel in de woonkamer bij ons ligt maar toch in haar bedje. Misschien dat zoiets een oplossing is?

    Mama Alex, hoe zorg je ervoor dat je de kleine veilig in je bed kunt laten slapen? Ben je dan niet bang dat je per ongeluk toch op hem terecht komt?

    Daisy, stickertje :D Geweldig, die ga ik onthouden! Hoe gaat het bij jou?

    Hier vandaag even langs bij het inloopspreekuur van het cb. S haar navelstompje zit er nog steeds aan en er lijkt wat viezigheid onder vandaan te komen. Ze is nu ook al 15 dagen oud dus volgens mij had het er al af moeten vallen.
     
  14. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hij slaapt na zijn ochtendpapje even tussen zijn Voedingskussen. Ik lig dan met mijn buik ertegen en ken niet verder rollen . Meestal is dit dus voor max 1 uurtje
     
  15. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Tammie81 hoe is het bij het cb afgelopen met zijn naveltje? Gaat verder alles goed?

    Hier gaat het goed L aka stickertje is morgen 5 weken. Ze groeit, eet en slaapt goed. Maar slapen dus voornamelijk tegen mij aan
     
  16. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    Daisy, het cb wilde nog heel even wachten met iets doen voor het navelstompje. Mocht het dit weekend nu rood worden of gaan stinken moesten we wel naar de huisarts. Als het na het weekend er nog niet af is moeten we weer even langs komen. Wauw 5 weken alweer, de tijd vliegt zeg! Hoe gaat het slapen snachts met L? Slaapt ze dan wel goed in d'r bedje?
     
  17. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ja S nachts gaat het prima, herken het wel van mijn zoontje en dat ging rond 3 maanden ook beter. Deed toen wel alle slaapjes in zijn bed dus verwacht dat het met haar ook goed komt :)
     
  18. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met alle mama's en baby's?
    Groeien de kindjes goed, niet al te veel last van krampjes?
     
  19. Suzannaa

    Suzannaa Actief lid

    30 mrt 2016
    257
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daisy120 Gaat goed hier! Zo voor het eerst naar het consultatiebureau toe. Ben benieuwd. Verder gaat het prima. Wij gebruiken nu al 2,5 week Nutrilon Omneo voeding voor de darmkrampjes en moeilijke ontlasting. Ze zat sinds week 2 zo te persen en te persen en dan kwam er maar geen ontlasting, was gewoon zielig om te zien dat ze zo haar best deed, zonder resultaat. Sinds die voeding gaat het nu veel beter.

    Zo leuk nu we haar steeds beter leren kennen. Inmiddels hebben we ook door welke huil aangeeft dat ze last heeft van haar volle luier. o_O Nooit gedacht dat ik al die signalen zou gaan onderscheiden, haha. Hoe is het bij jou?
     
  20. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    He meiden, hoe gaat het hier met iedereen? Het topic begint nu wel echt rustig te worden he! Iedereen waarschijnlijk onwijs druk :)

    Hier beginnen we langzaamaan een ritme te krijgen. S is zo'n makkelijk kindje dat we d'r echt overal mee naar toe kunnen nemen wat erg fijn is. Met bv natuurlijk ook erg makkelijk want eten heb ik altijd bij me :D Slapen en dan in d'r eigen bedje is nog wel een ding. Zodra ik d'r neerleg raakt ze helemaal overstuur. Ze slaapt dus vooral op me/tegen me aan. Nog niet echt bedacht hoe ik daar nu verandering in kan brengen.

    Suzanna, hoe was je bezoek aan het cb? Fijn dat de voeding zo'n verschil maakt! Het verschil in huiltjes is bizar he! Een paar weken oud en dan daar al zo mee kunnen communiceren en voor ons uiteraard herkennen :o:
     

Deel Deze Pagina