Leuk Kelien! Ik heb het boekje van MvM alweer uit haha. Wat spannend een nieuwe baan. Zeker nu je zwanger bent. Probeer echt om het tot na je proeftijd geheim te houden. Want hoewel het niet mag, worden nog altijd veel vrouwen eruit gewerkt omdat ze zwanger zijn. Las daar gisteren nog een artikeltje over.
Hallo wij hebben dinsdag onze eerste echo ben zo benieuwd en zo zenuwachtig hoop zo dat alles goed is Wanneer heeft iedereen zijn eerste echo
Mei mamas (op uitgerekende datum) 1. 2. 3. Cyll- 3de kindje 4. 5. 6. happymom3 - 4de kindje 7. Daisy120-2de kindje / 7. Tammie80 - 2de kindje 8. Kelien87-29jaar - 2de kindje 9. 10.Adria27- 4de kindje / 10.Frenzie 34 jaar - 1ste kindje 11. 12. 13. Gizmo332, 33 jaar - 1ste kindje / 13. Wen1977, 39 jaar - 1ste kindje 13. Tammie81, 34 jaar - 1ste kindje 14. FallenAngel, 34 jaar - 3e kindje 15. Afspraken in ziekenhuis, verloskundige, MvM etc. (op datum): FallenAngel: 13-9 MvM, 5-10 intake vk Tammie81: 23-09 7 weken echo in ziekenhuis Gizmo332: 27-9 MvM en intake VK+eerste echo Wen1977: 28-09 7 weken echo in ziekenhuis
Hi dames! Mag ik hier mee kletsen? Ik ben in verwachting van ons 3e wondertje. Maar wanneer uitgerekend? Dat weet ik niet zo goed. Ben 4.5 week overtijd en heb pas gisteren positief getest (vrijdag ervoor nog getest, maar negatief) Hoogst waarschijnlijk dus in mei uitgerekend Mag 7 okt voor een echo heen en dan zullen we het horen. Heb nog een zoontje van 3.5 en een dochter die net 1 is geworden. Ik geef nog borstvoeding, vandaar dat mijn cyclus wel eens in de war kan zijn geweest Liefs!
Spannend Ukky! Wij moeten nog wachten tot 5 oktober... Gefeliciteerd Lia! Bij mijn zoontje duurde het ook langer voordat ik eindelijk positief testte - terwijl ik voelde dat ik echt wel zwanger was. De MvM test was ook zo licht dat de consulente er bijna de kriebels van kreeg
Bij mijn zoontje ging ik er niet van uit dat ik al zwanger kon zijn dus niet zo op gelet. Bij mijn dochter wist ik het echt 100% zeker! Ondanks negatieve testen wist ik dat ik zwanger was. Nu deed ik een test omdat ik het irritant vond om al zolang over tijd gedaan, ging er niet vanuit dat ik ook daadwerkelijk zwanger was. Al ben ik wel moe en wat prikkelbaar en heb ik ineens helemaal geen pijn meer van de endometriose Maar ben heel benieuwd hoelang ik echt zwanger ben. Duurt nog zo lang voordat het 7 okt is Heb bij mijn 2 kids allebei een spoed keizersnee gehad. Hoogst waarschijnlijk word er nu dus standaard een keizersnee aangeboden. Toch blijft de ervaring van een natuurlijke bevalling heel erg kriebelen. Maar even mij goed gaan inlezen.
MvM is vanmiddag geweest. Nou ik mocht ook meteen beginnen. De testen van MvM hebben echt meer nodig als de testen van de KV deze was vanmorgen met dezelfde urine mooi donker opgelopen maar de mvm was echt een stuk lichter.
Hoi allemaal, Gefeliciteerd met de mooie positieve testen! Ik heb ook sinds 5/9 positief getest en ben dus rond 18 mei uitgerekend als alles goed mag gaan. Het is ons eerste kindje en verrast dat we waren was het in de 2ronde al raak. Ik heb 18 okt pas eerste echo en afspraak bij verloskundige. Nog een eind weg dus. Vanavond wel bezoek van moeders voor moeders. Oh en zijn jullie ook zo onzeker? Waarom zit er geen raampje dat je even kunt kijken of alles oké is daar binnen. Mijn testen zijn heel mooi opgelopen en ik ben met vlagen misselijk en enorm gevoelige borsten en acne :s
Welkom bloempje en lia en gefeliciteerd! @bloempje, ik ben wisselend onzeker en hoopvol. Ik vind het moeilijk om de echo af te wachten,pas 3 oktober zucht. @ukky, fijn dat je al zo snel een echo krijgt. Mijn uitgerekende dat is ook 8 mei. Had me vergist, ik dacht eerst dat het 10 mei was. Ik moet het nog even aanpassen in de lijst
Bloemetje, bij de eerste was ik ook heel onzeker, ben toen ook wel een keer extra bij de verloskundige geweest. Bij de tweede iets minder onzeker. En ik merk nu bij de derde dat dat nog een stuk minder is. Maar heb ook gewoon geen tijd om te piekeren met de kids om mij heen Werken jullie allemaal ook of zijn jullie van plan te blijven werken? Ik ben vanaf de geboorte van de eerste thuis gebleven En in welke richting wonen jullie?
Iedereen met een positieve test gefeliciteerd en welkom. @lia89 ik woon in Dongen (tussen Tilburg en Breda) Ik vind het echt zo lang duren voordat we een echo krijgen en dan krijgen we hem nu 3 weken eerder dan met onze oudste. Toen gingen we nog op vakantie dus dan ben je flink afgeleid. De 28e hebben we eerst een echo en daarna gelijk naar de vk. Helaas kan mijn zusje niet oppassen (zij is de enige die het weet) dus nemen we de kleine man maar mee. Hopelijk vind ie het niet te lang duren 😬 Sinds zondag soms een klein beetje misselijk, hopelijk wordt het niet erger Ik ben van plan gewoon te blijven werken. Ik werkte voordat we J kregen 40 uur en ben daarna 27 per week gaan werken (de ene week werk ik op zaterdag ochtend en de andere week niet)
Lia: na 2x spoed ks zou ik idd goed luisteren naar het advies van de gyn. Ik heb de afgelopen jaren geklooid qua werk (niet vrijwillig) maar heb nu een mooi deeltijd vast contract. Dus ik blijf lekker werken. Ik woon in Noord-Limburg. Bloempje: ik vind t weer spannend, maar ben eigenlijk niet onzeker. Hooguit t gevoel van: zou ik echt zo'n mazzel kunnen hebben dat het 3x vlekkeloos verloopt?
Alle positieve testers gefeliciteerd! Ik zie nu dat het lijstje tot 15 mek gaat. Ik ben denk ik pas 25 mei uitgerekend 😬
Hoi all email, Ik zou graag met jullie meekletsen. Heb vandaag positief getest en ben 25 mei uitgerekend. Spannend allemaal weer
Zo, terug van een citytrip. Wel ff goed opletten met mijn zwangerschap. 1x eten terug moeten sturen omdat het nog wat rood was en op het vliegveld gefouilleerd omdat ik niet door de bodyscan mocht. Vanochtend de intake van MvM gehad met een mooie test. 28 september 1e keer VK + echo, zo spannend! Kon eigenlijk volgende week al, maar dan zijn we net een weekje weg.... 9 mei 2017 uitgerekend van ons 1e kindje
Vio, bloempje, lilo en Lia, welkom en gefeliciteerd! Adria, een babywatcher zou ook niets voor mij zijn. Ben al een controlfreak dus dan zulke dingen in mijn handen geven is geen goed idee Had er ook nog nooit van gehoord trouwens. Kelien, die MVM test knalt behoorlijk Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en tijdens de proeftijd nog niets over een zwangerschap zeggen. Je weet nooit hoe ze zullen reageren en het zou zonde zijn als je meteen je baan kwijt raakt. Bovendien is het normaal om het toch ook pas na 12/13 weken te vertellen? Wen, bizar dat die MvM testen meer HCG nodig hebben. Ik ben vanavond aan de beurt dus vind het nu wel een beetje spannend... Lia, ik werk nu fulltime en ben van plan om dat na de geboorte ook te blijven doen. Wel de eerste tijd nog mijn vakantiedagen gebruiken om een dag minder te werken in de week maar als die na zo'n 3 maanden op zijn is het gewoon weer alle dagen naar kantoor. Ik ben meer carriere gericht dan mijn man en voor hem is het ook makkelijker om minder/thuis te werken. Misschien een brutale vraag en vat het niet verkeerd op, maar verveel je je niet als je de hele dag thuis bent? Voor mij worden 16 weken thuis zitten al een hele opgave ben ik bang... Justmiej, leuk waar ben je geweest? Ik wist trouwens niet dat je niet door de bodyscan mocht. Goed om te weten want ik ga binnenkort ook een citytrip maken! Hier gaat het tot nu toe wel goed. Een beetje misselijk, gevoelige borsten en wat lichte krampen af en toe maar niet echt heel erg. Als het zo verder gaat teken ik ervoor Vanavond dus MvM, ben benieuwd naar hoe mijn test eruit gaat zien!
Meiden ik krijg net de schrik van mijn leven. Ging om 2 uur op mijn werk even naar het toilet. Tijdens het afvegen zag ik lichtbruine afscheiding. Het eerste wat in mijn hoofd opkwam was: dit is niet goed. Zat tot vier uur op het werk, een paar keer gaan controleren maar niets meer gezien. Wel wat toilet papier als inlegkruisje gebruikt. Thuis aangekomen zat er een heel klein vaag vlekje op het papier. Ben gaan douchen en lig nu op bed. Heb een inlegkruisje gezet. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Gisterenavond hebben we wel gevreeën. In de middag wat lage rugpijn maar dat is nu over. Ook wat buikpijn maar weet niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder. Het ironische is dat ik vanochtend mijn laatste digitale test heb gebruikt. Uitslag zwanger en een teststreep donkerder dan de controle streep. Ik hoop dat alles goed zit, ben best wel bang.
Adria, kan mij voorstellen dat je schrikken! Je mag altijd een verloskundige bellen. Wie weet kan zij jou gerust stellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat bloedverlies komt wel regelmatig voor bij zwangeren. Tammie, geen brutale vraag hoor ik werkte altijd fulltime en deed er een opleiding naast. Toen ik zwanger was van mijn eerste zou ik een vast contract krijgen. Dacht dat mijn werkgever eerlijkheid wel kon waarderen en vertelde dat ik zwanger was. Hij reageerde heel positief. Maar in de deur viel ineens een contract die exact tot mijn verlof liep... Dan weet je genoeg. Toen mijn zoon was geboren moest ik naar vacatutes zoeken, zat te huilen achter de laptop. Ook mijn man zat het niet lekker. We zijn gaan verhuizen en besloten dat ik thuis bleef. Heb mij nooit verveeld. Maar nu met 2 kids vraag ik mij wel af wat ik altijd deed toen ik er maar 1 had haha. Ik draag mijn jongste veel in een draagdoek(of ergonomische drager) en vaak ook tijdens het middag dutje. Dan ben ik ondertussen vaak met mijn (vrijwilligerswerk) bezig. Verder actief op de peuterspeelzaal en altijd druk met de kids. Vervelen doe ik dus zeker niet Zijn er hier nog meer mensen die dragen of dat willen gaan doen?