mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 18 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Roosie, zeker mijn idee net als bij onze dochter.. 🙈
    K heb me echt heeeel slecht gevoeld, nu met emasefene is het wel te doen. Barst alleen van de pukkels, en ben stik chagrijnig! 🙈 Hebben jullie daar ook last van?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Balen zeg dat je je zo slecht hebt gevoeld! Maar wel fijn dat de medicatie helpt! Ik ben het hele erge misselijke wel kwijt nu, heb nu alleen dat ik sochtends ineens het gevoel heb dat ik moet overgeven, zonder dat ik misselijk ben of iets. Echt heel raar. Hier helemaal geen pukkels :)

Voor verliefd91: Ik heb 2 dochters, een van bijna 5 met meervoudige beperkingen vanwege verschillende hersenafwijkingen, en een van bijna 1,5 die gelukkig helemaal gezond is :) vanwege de afwijkingen van de oudste staan we ook deze zwangerschap weer onder controle van de Gyn en krijgen we in het academisch ziekenhuis 2 of 3x een uitgebreide GUO2 van de hersenen van de baby, zodat ze kunnen beoordelen of de baby gezond is. Tot de 20 weken dus heel spannend voor ons.

Lig al vanaf 21 uur in bed hier, maar eerst was de jongste steeds bezig en toen ik t licht uitdeed een uur geleden begon de oudste te niezen/hoesten en is niet meer opgehouden :( echt zo vreselijk vind ik dat. Vanwege haar hersenafwijkingen heeft zij dus als ze de prikkel krijgt om te niezen dan niet dat de prikkel dan weg is na het niezen (zoals wij dat hebben na 1 of soms 2 keer niezen) bij haar blijft dat dan doorgaan en ze kan er dus echt in blijven hangen dan als ze verkouden is. Echt zo zielig, want je bent dus echt machteloos dan. Net neusspray gegeven, nu is ze stil maar ik ben klaarwakker aan het wachten tot ze weer begint. OHHH en ik was (ben!) zo moe...

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @verliefd ja ik heb me ook behoorlijk naar gevoeld! Ook emesafene gehad, nu nog steeds af dn toe misselijk, had en heb ook gigantische onderrugpijn maar ik deal er nu mee.

@shart ach meissie toch wat vermoeiend lijkt me dat en ook ontzettend zielig! Hoe is de nacht verder verlopen? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

@dizzy hoe is het met jou vandaag?

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    denk dat ik rond 1 uur in slaap viel en om half 6 begon ze weer opnieuw. Gelukkig wel weer in slaap gevallen tot 8 uur :) ze heeft vandaag onderzoek voor haar ogen (visus) en vanmiddag revalidatie arts afspraak, ben wel blij dat ze geen koorts heeft. Jongste heeft gelukkig prima geslapen. Ben zelf ook beetje snotterig wakker geworden dus zal ook wel verkouden worden. BLEGH!

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Fijn dat je toch een paar uurtjes hebt kunnen slapen! Maar dat word vandaag wel een drukke dag voor je! En ook verkouden bah sterkte meis! En doe zo veel
    Mogelijk als je kan rustig aan!

6. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Hallo meiden! Ik geloof dat hier de max van 10 nog niet is bereikt toch? Ik klets hier graag mee. Net als roosie ga ik niet naar fb en vond het in de andere topics zo stil geworden.
    Ik ben 34, heb een dochter van 1,5 en ben nu 4 mei uitgerekend. Volgende week tijdens combinatietest de officiële termijnecho, dus ik verschuif misschien nog iets.
    Vanavond gaan we eindelijk mijn ouders inlichten!

7. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Shart, dat klinkt intensief zeg! Weten jullie of jullie met deze zwangerschap ook een verhoogde kans op afwijkingen hebben, of is het in principe niks erfelijks?

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Welkom Jaatje! Leuk jij ook een dochter van 1,5 :D

Nee we hebben nog geen diagnose van haar aandoening, dus we weten niet of het erfelijk is. We hebben laten uitrekenen dat indien het iets erfelijks is, dan hebben we 25% kans op herhaling, maar we krijgen dus de uitgebreide echo's waarop de afwijkingen dan zichtbaar zouden moeten zijn, dus dat geeft wel een beetje geruststelling. Als het niet iets erfelijks is hebben we net zo veel kans op een gezond kindje als iedereen. Bij onze jongste was dit ook het uitgangspunt, en dat heeft gelukkig goed uitgepakt! Hopen dat we nog een keer zo'n wonder mogen meemaken :)

Leuk vanavond je ouders vertellen! Hier weten al heel veel mensen het, helaas m'n zusje nog steeds niet gezien en ik wil het graag persoonlijk vertellen! Als het goed is komt ze zondag op visite, kunnen we het eindelijk vertellen :)

Welke data zijn je afspraken voor echo's en controles etc? Dan zet ik dat erbij in de lijst! Willen jullie weten wat het wordt?

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    💗💙Bevallingslijst mei 2017💙💗

1 mei
    Roosie91 - 24 jaar - 2e kindje

4 mei
    Jaatje - 34 jaar - 2e kindje

11 mei
    Dizzy - 31 jaar - 3e kindje

23 mei
    Verliefd91 - ?? jaar - 2e? kindje

24 mei
    Shart86 - 29 jaar - 3e kindje

afspraken lijst:
    Oktober
    25 okt: Shart86 - intake EMC + echo
    25 okt: Dizzy - combinatietest
    27 okt: Roosie91 - controle gyn
    November
    1 nov: Roosie91 - geslachtsbepalingsecho
    3 nov: Shart86 - termijnecho
    December
    1 dec: Shart86 - geslachtsbepaling
    20 dec: Dizzy - 20 weken echo

jongen meisje verassing

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Welkom jaatje:D gezellig! Wat leuk dat je het vanavond gaat vertellen! Doen jullie het nog op een specifieke manier? Een cadeautje of iets erbij geven?
    Leuk dat er nu al vier dames zijn met een dochtertje van 1,5 jaar haha! :)

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw

1 mei

4 mei

11 mei

23 mei
    Verliefd91 - 25 jaar - 2e kindje

24 mei

afspraken lijst:
    Oktober
    24 okt: Verliefd91 - eerste echo
    November
    December

jongen meisje verassing

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jaartje welkom!
    Shart wat heftig, goed dat er dan wel meerdere controles zijn! Ga voor jullie duimen voor weer een prachtig gezond kindje!

24e krijgen we eindelijk onze 1e echo! Bij de 1e had ik met 12 weken al 3 echo's gehad. Mijn geduld word nu wel op de proef gesteld hoor.

Bah ik ga zo weer naar mijn werk maar oooh ik heb er nog zooo weinig zin in. Vandaag weer erg misselijk. Vanmorgen bloed moeten afnemen en t waren maar liefst 7 buisjes!!
    Met 26 weken moet ik ook de glucose test doen. Nog mensen die deze test ook moeten doen?

13. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Dank jullie!
    @roosie, nee, we hebben niks speciaals gepland eigenlijk. We gaan bij hen eten en we zien wel wanneer er een bruggetje te maken valt naar het nieuws.
    @verliefd, die test hoef ik gelukkig niet. Schijnt niet zo'n pretje te zijn geloof ik, maar ja. Voor het goede doel hè!
    @de lijst, 25 oktober hebben we de echo van de combinatietest. En we wachten tot de bevalling met het weten of het een jongetje of meisje is.

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw

1 mei

4 mei

11 mei

23 mei
    Verliefd91 - 25 jaar - 2e kindje

24 mei

afspraken lijst:
    Oktober
    24 okt: Verliefd91 - eerste echo
    25 okt: Jaatje - combinatietest
    November
    December

jongen meisje verassing

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @verliefd ik heb die test wel gedaan bij me vorige zwangerschap, eigenlijk nog geen idee of ik die nu weer moet doen?
    Je moet nu wel echt lang wachten op de echo zeg! Is daar een reden voor eigenlijk?
    @jaatje nou leuk toch! Het is al heel groot en bijzonder nieuws dus met het 'gewoon' vertellen zullen ze vast ook heel blij zijn! Krijgen ze gewoon weer een kleinkind geweldig toch!

16. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Roosie, bij de 1e hadden we al meer echo door bloedverlies maar bij onze praktijk is t normaal alleen met 10 weken een echo te hebben helaas! 😔

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    10 weken pas! Meid hoe hóud je dat vol! :) ik heb er nu 5 gehad vanaf week elke week 1. Het zal voor mij ff afzien worden als ik tussen de controle met 16 weken en de 20 weken (en tussen de 23 en de 28 weken) geen echo's heb! Denk dat ik er dan mis zelf wel weer een plan ;)

18. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Haha shart ik weet ook niet hoe ik het vol houd.. Tja geen keus ook! Gelukkig zijn we hard op weg naar de maandag! 😍

19. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Verliefd dan ga je wel een heel mooi kindje zien die al helemaal 'af' is hihi das wel super😍
    Hoe is het vandaag meiden?
    Ik heb de laatste tijd zoo geen zin in avond eten bahh nou ja wel in friet hahah maar dat eten we niet elke dag:p

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja heel herkenbaar!! Ik heb dat ook steeds! Het is echt een gevecht om alles op te eten :)
    Gisteravond maakte ml me wakker doordat hij thuiskwam, hij was gaan trainen en daarna nog lekker wat gedronken, zo hij stonk zo erg naar sigaretten en bier dat ie van mij onder de douche moest voordat ie in bed mocht komen liggen, werd er echt misselijk van! Haha, terwijl hij dus echt maar 2 biertjes ophad ofzo :D heb echt de reuk van een bloedhond ineens :D

Deel Deze Pagina