Mei 2023 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Anniek88, 22 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Ah ieder kindje ontwikkeld op zijn eigen tempo hoor. Het is helemaal niet erg als je kindje verder nog niet draait. Ze 'moeten' pas echt kunnen omrollen met 7 maanden ofzo voor ze zich zorgen gaan maken. Jouw meisje doet het dus helemaal prima

Hier ook flink aan het snotteren geweest. Niet gek ook met alle zieke opvangkindjes die steeds lekkere snotkusjes aan haar uitdelen. Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen.

Woensdag voor de 5 maanden vaccinatie.. hopen dat ze dit keer niet zo ziek wordt....

GroeneBomen en Milou94 vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Hier heeft H al zoveel virussen opgelopen. Ik omarm t maar gewoon. Met 1 kind naar school en 1 naar de opvang is er altijd wel iemand die een virus meesleept naar huis.

Newbie123 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    H wil graag staan. Ik kan hem zitten zo tot staan trekken (niet echt trekken natuurlijk, ik hou zijn handen vast en hij trekt zelf zeg maar). Consultatiebureau vond hem ook al zo sterk, bij de arts ging hij ook al staan haha. Schuift op de buik ook alle kanten al op. Maar omrollen van buik naar rug lukt niet. Dan huilt hij.
    Ik heb in bad nu ook een badzitje ipv dat ligding. Hij geniet daar enorm van. Nr2 zit dan er gezellig bij. Nr1 doucht op dat moment. Lekker efficient!

Hij is nu 68 cm. Nachten nog steeds bagger. Man en ik leven echt langs elkaar heen. Gewoon te moe.

Hoofd was erg weinig gegroeid van H. Net op t randje voor extra metingen en onderzoek.

4. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Laten we hopen dat het hoofdje de volgende keer gewoon goed gegroeid is. Kan me best voorstellen dat het je ergens toch wat druk zou maken ofzo.

Haha, leuk is dat wanneer ze zo lekker bezig zijn met ontwikkelen he?
    Sinds een kleine week gaat mijn dochter ook staan. Ze ging al even zitten wanneer ze mijn vingers pakte maar nu gaat ze ook staan. Als je zou zeggen dat ze 7 maanden is geloof je het volgens mij ook (i.c.m lengte enz) vandaag 5 maanden en 1 week oud.
    Woensdag naar de CB voor metingen en vaccinatie. Ben wel benieuwd hoe lang ze nu is. Maat 68 wordt vaak al kort.. help. Ik wil mijn baby terug

5. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    Hier natuurlijk ook al veel virussen, maar deze was toch akelig. 39 graden koorts, die maar minimaal zakte met pijnstilling, hoestbuien dat hij er niet door kwam, eten weigeren, gelukkig dronk hij zijn melkjes nog wel aanvaardbaar. Nu begint hij te genezen, hij hoest nog vaak, maar niet meer zo extreem dat hij er niet uit komt.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ahh dat is idd wel sneu :( Arm mannetje. Gelukkig dat het ergste achter de rug is

Ik heb wel voor 1 virus echt angst; buikgriep. Alle 3 de kinderen zijn al 1 of meerdere keren daardoor opgenomen geweest als ukkies. Incl kleine H al 5 weken na de geboorte (hoewel dat een complexer virus was). De oudste was/is een projectiek braker. Leek de exorcist wel. Droop van de gordijnen af. Nr2 blijft ook kwetsbaar nog ivm verminderde weerstand en is mager (verkoudheid vind ik ook al naar hoor, dan eet hij dagen niet en hij is al zo dun en moet dan extra borstvoeding hebben en 2 voedden vind ik heftig)

Maar afkloppen, iedereen is nu snotvrij! Hopelijk bij jou ook snel!

7. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Hier afgelopen woensdag de 5 maanden controle en vaccinaties op het CB gedaan. Dochterlief doet alles wat ze pas met 9 maanden hoeft te kunnen maar dat wist ik eigenlijk al.
    Ze schrokken enorm van de rode vlekken op haar lijfje.. maar goed dat komt enkel van aanraking. Ze heeft zo'n ontzettend gevoelige huid.. helaas niks aan te doen.
    Ze was al lekker verkouden en nu echt opnieuw ziek van de vaccinaties.. arme mop.
    Die meid heeft straks vast een weerstand van Hier tot Tokyo. Krijgt hier in de opvang alle kinderziektes/virussen mee maar die prikjes zijn tot nu toe wel echt een dingetje.

Ze zat eerder met lengte en gewicht boven de bovenlijn maar groeit nu netjes de curve in. Nog wel bovengemiddeld lang/zwaar maar dat had ik ook niet anders verwacht. Ben toch wel blij dat dat iets aan het stabiliseren is ... madam weegt 8.9 kilo en is nu 68,5 cm lang. Ik vond maatje 68 vaak al aan de kleine kant worden. Haha!

Newbie123 vindt dit leuk.
  8. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw

oooh bah buikgriep is ook echt naar! Het ene lichaam kan beter tegen de ene ziekte dan de andere. Ons zoontje bracht onlangs buikgriep naar huis, zijn begeleidster was ook ziek en onze zoon had 1 diarree pamper en hij ging weer verder met spelen! :roflmao:
    Zo gek, want ik ben lag helemaal KO in de zetel! :roflmao: Mijn productie heeft er echt een enorme slag van gekregen en het is nog steeds niet op pijl. :$

9. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw

Ze kunnen ook zo’n last hebben van de spuitjes, zo zielig!

Gek hoe de erfelijke factor van de bouw toch terug komt hè?! Hier begint hij qua gewicht / lengte ook steeds meer op mij te lijken. Krijg altijd te horen ‘dat heeft hij van geen vreemden’ :roflmao:

GroeneBomen en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  10. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Haha, bizar he! Moet wel zeggen dat ze wat betreft uiterlijk net haar vader is en hij is voor een man eigenlijk maar klein.. wel fors haha. Denk dat ze met groei een beetje is als ik vroeger.. en zie mijn karakter ook terug in die meid. Ze weet wat ze wilt! Hahahah

11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw

Ooooh zo leuk hè!!
    Hier ook een karaktertjes, zal hij wel van mij hebben. Maar hij lijkt nu al heel extravert, lacht naar alles en iedereen, wil door iedereen gepakt worden, dat heeft niemand van ons 2 dan weer. :roflmao:

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Dat is zo ellendig, zelf ook nog ziek zijn! Hopelijk trekt de productie snel bij

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Haha toch van de melkboer dus :p grappig is dat! Kan ook zo weer veranderen haha, maar t is altijd leuk te zien om iets te zien van jezelf

Onze 1e is een beetje een aparte (in goede zin). Ik kan niet zeggen op wie hij lijkt. Zijn voeten zijn wel van mijn man, zijn ogen schoonmoeder, haar helaas ook van mijn man. Intelligente van mij. Hij liep erg voor. Slecht in sport ook van mij, mijn grove motoriek is ook minder. Maar net als mijn man is hij van de regels, haat chaos. Heeft onwijs veel moeite met emoties. Hij is super introvert. Moeilijk te peilen ook. Hij loopt vaak vast in zijn emotie en reageert dat af.maar is niet verlegen en totaal niet gevoelig voor groepsdruk. Is ook niet subtiel in mededelingen 'ik heb geen zin om met jou te spelen' en kwakt ee deur dan dicht

Nr2 is kopie van mijn man. Druk. Man heeft adhd, ik eet mijn schoen op als nr2 t niet heeft. Hij is zo charmant, sociaal, podiumtijger, sportief, niet t slimste kind tot nu toe (sateprikker in t oor doen,zeggen dat hij 5 is en dan 2 vingers opsteken... hij is 3). Uiterlijk ook mijn man, smal gezicht, krul en donkere ogen. Hij is makkelijk te lezen. Maar net als mijn man vroeger was,écht een handenbindertje

Nr3 is eindelijk mijn kopie. Ik was een super chille baby zei mama. Net zo relaxed, tevreden en makkelijk. Zelfde bolle toet, blauwe ogen en zelfs zijn draaiende handgebaren deed ik ook (en vrij lang ook). T is ook een vrij luie baby. Was ik ook haha

EenwensEendroom vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik weet gewoon niet hoe het beter kan gaan met de nachten. 23-2-4-6 (en met 6-6:30 uur ook echt wakker...). Zelfs als pasgeborene liet ie meer tijd ertussen. Mijn man is misselijk van moeheid en eet te weinig,hij is zo ingevallen :(

15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hallo, ik was nogal afwezig hier. Er is nogal een hoop gebeurd..

Heb besloten voor een nieuwe baan te gaan (super spannend) en verder gestart met vaste voeding.

Onze A. Is al een week aan de diarree maar ik twijfel nu of het door het brood komt (?) Hij heeft nu ook de vijfde ziekte, hoest zn longen uit z'n lijf en vorige week was hier het halve huis aan het spugen..

16. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

bluedrake vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

Ik zou brood er af halen zodra hij beter is en daarna weer introduceren. Kijken of brood de boosdoener is of dat t toeval was. Beterschap!

Hier ook allemaal ziekte blegh.

18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Dankjewel!!

Heb nu 24 uur geen brood gegeven en aan de luiers zie ik geen verschil. Inmiddels denk ik dat we gewoon de sjaak zijn met alle virussen in huis.

Voel mijzelf ook echt beroerd. Wat heerst er bij jou in huis?

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Klinkt idd dan meer als gewoon pech met virussen ( Alternatief dat t aan het brood lag en de gluten was rotter). Maar alsnog naar.
    Hoest, snot, misselijk, hoofdpijn en algehele lamlendigheid.virus die maar blijft hangen. Nr 1 js zelfs deze week thuis paar dagen thuis gebleven. Komt zelden voor. Nr 2 sliep tussen de middag uren op de bank. Dus dan weet je genoeg. Ik ben wel op de been weer. Snotterend dat wel ;) maar ergste is voorbij

20. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Toevallig 2 weken geleden begonnen met brood en in eerste instantie ging het goed. Nu dus even niet, ach dan maar weer wat meer flesvoeding.

Ik las dat je nachten zwaar zijn, kan je overdag soms nog wat rust pakken?

Ah dan hebben we hier in dit huis met hetzelfde virus te maken, is zo ontzettend herkenbaar allemaal. Fijn dat je zelf weer aan de betere hand bent!

Deel Deze Pagina