Mei 2023 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Anniek88, 22 mei 2023.

  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Kleine man zit hier aan de pufjes. Hij is zo vreselijk benauwd.
    Ik vind een gezond kind die echt ziek wordt na een zorgenkindje best stressvol merk ik. Merk dat ik echt even hardop moet zeggen dat hij gewoon even ziek is. Ik ben niet bang voor virussen maar zoals nu dat hij echt benauwd is schiet ik automatisch weer in de stand zoals bij nr2 waarbij het wel heel zorgelijk was (en soms nog wel is)
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.880
    2.618
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je snel zorgen hebt dan @GroeneBomen

    onze kleine man is ook ziek, zo sneu. Hij blijft zo lief en chill ondanks dat hij dik 39 graden koorts heeft. Z’n neus zit zo vol dat hij amper z’n flessen kan drinken. Gelukkig eet hij al goed van de lepel dus we verdikken z’n voeding nu maar tot pap en fruithapjes.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Slim! Als dat er wel ingaat, helemaal prima. Sneu dat hij zo ziek is.

    Hier werd hij echt enorm ziek. Benauwd zijn bleek maar t begin. We hebben een hele week elk uur de klok gezien. Hij was zo ziek :(
    Nu zien we weer blije oogjes, heeft hij weer praatjes :)
    Maar die nachten pfoe. Ik heb een inzinking gehard en mijn man heeft zich ziekgemeld. Hij is compleet uitgeput. Van 4 nachtvoedingen die ik al maanden heb naar elk uur is niet te doen.

    Slaapcoach gaf nu het advies om het patroon te doorbreken. Dat ik echt uit huis moet een nacht. En dan neem ik kind nr 2 mee
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    1e kerst voor de kindjes komt eraan ♡

    (En in gedachte bij mkh en haar gezin)
     
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.880
    2.618
    113
    Vrouw
    Fijne kerst allemaal!
     
  6. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Hoe was jullie eerste kerst?

    Hier zeker geslaagd... had wel gehoopt dat ze iets zou gaan eten omdat het steeds iets beter ging maar tegenwoordig doet ze met ieder klein hapje alsof ze moet overgeven en dat gebeurt dan ook als ik verder wil proberen of het hapje biet uit haar mond haal. Zaterdag ging nog 'prima' en sinds zondag niet meer.. het is me wat. Dan maar gewoon de fles.
     
  7. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.880
    2.618
    113
    Vrouw
    Bizar trouwens de kleine man van @priscilla1987 wordt gewoon al bijna 1 volgende maand.
     
  8. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Wauw ja wat bizar eigenlijk!
    Mijn meisje is de jongste hier en zaterdag pas 7 maanden. Haha!
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Kerst was k#t hier. Ben ingestort voor de kerst en plannen allemaal omgegooid en veel op bed gelegen. Ik denk dat ik of al een burnout heb of ertegen aan zit. Gaat nu al weken niet goed. En eigenlijk al langer, dat t gewoon teveel is. Maar goed. Kleine man is 8 maanden en zit al bijna op zn knietje dus kruipen komt eraan! En wat is het een zegen om een kindje te hebben zonder eetproblemen.
    Borstvoeding in de nacht is eraf, hij krijgt de fles dan en dat gaat goed!


    Volgende week starten we met babyzwemmen :) hij is zo dol op water. Voor t eerst dat ik dat kan en ga doen ook met een kindje van ons

    Babyspul zijn we aan het verkopen nu. Badje en cosleeper zijn al verkocht 'snik'. Zou zelfs nu nog wel 4 kinderen willen. Maar goed, ik revalideer nog steeds en ik wil nu eindelijk eens echt vooruitgaan ipv bij elke zwangerschap weer enorm achteruit en weer moet revalideren. Dus ik ben er oke mee dat we opruimen :)
     
  10. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Wat vervelend voor je dat het even niet zo lekker met je gaat en je daardoor ook een vervelende kerst gehad hebt. Wel goed van je dat je dan wel inziet dat het niet lekker gaat en de plannen dan ook om hebt gegooid. Hopelijk voor jou gaat het snel weer beter. Kan je er met iemand over praten?

    8 maanden al. Wat gaat het snel! Als hij eenmaal op zijn knietjes zit zal het zeker niet lang meer duren.
    Dat ging hier ook zo snel. Met mijn meisje net zo.. hup op de knietjes.. eerst even achteruit en nu kruipt ze ook vooruit. Soms ziet het er zo grappig uit.. dan is het net een kikker wanneer ze snel wilt. Met kerst heeft ze een loopwagentje gekregen. Is eigenlijk vanaf 10 maanden maar ze weet er al goed raad mee met 6 (nu hijna 7) maanden. Loopt er nog niet mee weg maar het gaat allemaal al snel genoeg dus hoeft van mij ook nog even niet

    Wel knap van je dat je lekker aan het verkopen bent. Zeker als je eigenlijk nog wel een wens hebt. Gelukkig is 3 ook echt een mooi getal. Gezegend met 3 knappe jongens toch!?

    Wij hopen voor N. een broertje of zusje te mogen krijgen maar zit nog wat te twijfelen wanneer te beginnen met proberen.. we hebben jarenlang op ons meisje moeten wachten dus weten als geen anders dat het niet vanzelfsprekend is en ik ben niet heel jong meer dus kan geen jaren meer wachten.
     
  11. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.226
    1.716
    113
    Vrouw
    Fijne kerst en gelukkig nieuwjaar gewenst!!

    Ik schrik altijd van toch wel een leeftijdsverschil in de groep. :roflmao: Zo gek dat er al baby’tjes 8 maand zijn. Onze is net 7 maand geworden.
    Hij blijft sluipen maar eigenlijk nooit ver. Ik denk dat hij het kruipen wel eens zou overslaan. Hij zit nu al ruim een maandje in een loopwagentje en hij rijdt er echt heel de woonkamer met rond. Zijn favoriete tussenstop is de kerstboom helaas. :o:
    Die wordt vandaag weer afgebroken voor onze kleine man het doet. :roflmao:

    Afgelopen weekend een heel confronterend weekend gehad en zit er een beetje onderdoor. We hadden een fijn familie weekend met zwemmen, wandelen, kinderspeeltuin. Daar bovenop een extreme verkoudheid, hoesten,… maar ondertussen eet onze jongen mij bijna letterlijk op. :( Na 7 maand borstvoeding geven ben ik vel over been en blijk is dus ook nog bitter weinig spieren te hebben. Wandelen is een hele opgave en mijn productie keldert meteen. Ik heb mezelf dus zwaar overbelast afgelopen weekend en ik vind het best choquerend hoe diep ik zit. :( Toch blijf ik met mijn rug tegen de muur staan wat de borstvoeding betreft. Er is geen andere oplossing.
     
  12. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Wat vervelend voor je dat zo vel over been bent door het geven van borstvoeding. Is het geen optie om kunstvoeding bij te voeden zodat je lichaam meer rust krijgt? Begrijp wel wanneer je echt graag borstvoeding wilt geven dat je daar niet snel voor kiest hoor. En een bepaald dieet misschien?

    Had zelfook het liefste borstvoeding gegeven maar ik heb helaas geen melkklieren waardoor het voor mij onmogelijk is. Heb er veel moeite mee gehad en soms nog. Het is ook letterlijk een handicap waar ik eerder nooit bewust van was... maar m'n meisje doet het gelukkig super op kv!

    Haha, hier gaat ze ook in de loopwagen de kamer door. Ze mag er van mij niet te lang in omdat het niet goed is voor de heupjes maar als het aan haar ligt zit ze er zo een uur in. Ik heb 2 kerstbomen en de kleine heeft zr al een keer omver getrokken. Mijn stagiaire schrok zich een ongeluk. Ik vond het zelf wel een komisch gezicht.

    Echt een gek idee ja dat er al veel kindjes 8 maanden zijn en die van jou nu net 7 en die van mij zelfs nog 6. Toch heb ik het idee dat het wat betreft ontwikkeling niet veel uitmaakt (soms wel iets soms niets)
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    @Newbie123 ach jeetje wat naar zeg! Wij zijn gedwongen deels overgegaan op kunstvoeding. Iig in de nacht. Mijn man was een held! Hij weigerde namelijk maar mijn man heeft paar flinke rot nachten gehad en hij accepteert nu wel de fles. Een moeder die zo inlevert, is ook niet wat een kindje nodig heeft!

    En wat ontwikkeld hij zich vlot! Fijn :)
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    @EenwensEendroom haha ja jullie 7 maanders zijn snel! Hier gaat t om bewegen binnen 3 meter ofzo. Draait vooral en schuift wst naar achteren. Kontje gaat wel omhoog nu. Maar dan wel in zn achteruit. Hoewel hij Jezus wel uit de kerstboom heeft geplukt en is erop gaan sabbelen :roflmao:
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  15. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.226
    1.716
    113
    Vrouw
    Door mijn zoontje zijn koemelkallergie is de keuze voor kunstvoeding beperkt tot 1 soort. Die weigert hij volledig. Zelfs met een verdunning van 1/15 schreeuwt hij alles bij elkaar. Dit hebben we al eens geprobeerd met 3 maand.:(
    Liefst van al zou ik gewoon kunstvoeding geven. Ik had ook nooit voor ogen zo lang borstvoeding te geven, maar helaas. Voorlopig lijkt hij ook nog steeds niet uit zijn allergie gegroeid te zijn via de borstvoeding dus een kunstvoeding op koemelk zal er niet meteen inzitten. :(


    Hahahah ooh née!! Ik zou me rot schrikken! :roflmao:

    Ik laat hem er een kwartier tot een half uurtje 2x per dag in. Hij vind het zo fijn en dat is ook de enige houding waarmee hij niet helemaal gedoopt wordt door de reflux (nog steeds o_O).
     
  16. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Arme man met zijn reflux en koemelkallergie
    Ik heb wel eens gastkindjes gehad met koemelkallergie ook en die kregen dan van dat andere melk. Geit dacht ik? Werd vergoed vanuit de verzekering ook maar weet niet of dat degene is die jij al geprobeerd hebt voor je zoontje. Of misschien dat hij het nu wel accepteert gezien ze met 3 maandjes nog niet echt andere smaken gewend zijn en met 7 vaak al wel
    Eet hij verder wel goed andere dingen? Vind het echt rot voor je dat het zo moet gaan. Als je lichamelijk niet lekker bent/in orde dan geniet je natuurlijk ook anders..

    Haha.. ik wist natuurlijk dat er in de kleine kerstboom niks breekbaar zat dus er niet veel kon gebeuren en maak me niet snel druk als rt iets gebeurt. Denk dat ik mrt al die kindjes in huis anders geen hart over hou. (Het is hier gezien ik werk als gastouder natuurlijk wel dermate veilig zodat risico's ook echt wel beperkt zijn)
     
  17. EenwensEendroom

    EenwensEendroom Bekend lid

    22 mei 2013
    554
    511
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Haha, ach ze ontwikkelen allemaal op hun eigen tempo toch?
    Haha.. zou Jezus hem gesmaakt hebben?
    Die van mij liet mijn grote boom met rust.. maar met nieuwjaarsdag bij m'n schoonzus vond ze de boom toch wel erg interessant.. en van tante mocht ze lekker de ballen uit de boom trekken dus die vermaakte zich goed. Haha!

    Hier is sinds gister het eerste tandje door.. daar gaat m'n baby
     
  18. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.305
    1.109
    113
    Vrouw
    Wat een lastige situatie zeg! Hopelijk gaat de kleine man steeds meer vast voedsel eten en water/thee drinken. Nog éven doorbijten (denk ik dan maar!?). Rust voor jezelf nemen is dan wel belangrijk ❤️
    Wat gaan jullie kindjes allemaal snel qua ontwikkeling zeg! L kan nog niet eens zitten :roflmao: Ik wacht ook nog op het eerste tandje!
    Ben van 5 naar 4 flessen gegaan. Dat gaat best goed. De 11:00 u fles is eraf en in plaats daarvan brood met thee.

    Ik wens jullie veel geluk en gezondheid voor 2024!
    En voor de mama’s die een zwangerschapswens hebben. Ik ga voor jullie duimen!
     
    EenwensEendroom vindt dit leuk.
  19. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.226
    1.716
    113
    Vrouw
    Geitenmelk kan ook niet elk kindje tegen met koemelkallergie. De eiwitten die in koemelk zitten lijken heel erg op die van geit en schapenmelk waardoor ze daar ook allergisch op reageren. Dus helaas mag hij ook niets op basis daarvan. Voorzichtig aan begin ik wel eens iets van feta of geitenkaas te eten. Maar hem het puur geven is geen optie. :(

    We zijn net gestart met rijstmelk, 1/3 van zijn flesje bestaat daar nu al uit. Dat is al echt een mooie verwezenlijking, maar helaas werkt rijstmelk constiperend alsook zijn medicatie. Dus het is hier al drama… :( Manlief wou al meteen stoppen maar de dokter kon hem toch overtuigen even door te bijten.
    Inderdaad als ik me niet top voel en vermoeid ben kan ik ook niet de beste versie van mezelf zijn voor mijn zoontje. :( Voor mij is het echt genoeg geweest met de borstvoeding.


    Ja dat snap ik met zovelen bij elkaar heb je wel al wat gezien! :roflmao:
     
  20. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.226
    1.716
    113
    Vrouw

    hahahah ze hebben elk hun eigen tempo! :roflmao:
    Wat leuk dat jullie met brood zijn gestart!!

    Hij eet inderdaad fruitpap en groentenpap. Kijk uit om de broodmaaltijd te starten. Dat is weer een melkje minder! :thumup:
     
    EenwensEendroom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina