Mei 2023 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Anniek88, 22 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Hoe is het met alle mama’s en baby’s?

EenwensEendroom vindt dit leuk.
  2. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Mentaal gaat ook weer goede kant op. En Britt doet het fantastisch wel heeft ze ook koemelkallergie dus nu speciale voeding en gaat het super mee

bluedrake, Anniek88 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  3. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Ik heb altijd met jullie meegepraat omdat ik 30 mei was uitgerekend. Ben 6 juni bevallen.. mag ik dan nog meepraten hier of moet ik op zoek naar een juni groepje? Haha

4. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Haha neeee jij bent gewoon welkom hoor! Gezellig

5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier gaat het over het algemeen goed. We hebben echt een super lief meisje, nu ruim 6 weken oud.

Maar poeh, wat is die newborn periode zwaar zeg! Het gehuil, gebrek aan slaap en ritme. En zeker nu we ook eentje van 2 hebben rondlopen..
    Ik word er ook best onzeker van, omdat je gewoon niet weet waar je goed aan doet.

Hier is vooral slapen een probleem. Het is slaap vallen gaat moeizaam en doet ze alleen als je haar in slaap wiegt. En dan nog kan het erg lang duren voordat ze slaapt. En als ze eenmaal slaapt dan is ze vaak na 2 min weer wakker en begint het proces om haar in slaap te krijgen weer opnieuw :oops:, erg vermoeiend..

Hoe gaat het bij jullie? Ik ben vooral heel benieuwd hoe het slapen bij jullie gaat. Kunnen jullie je baby gewoon in bed/box leggen en gaat hij dan slapen? Of is het normaal dat de baby in slaap gewiegd wordt? Iemand nog tips?

6. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Haha, gelukkig!

7. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Aah wat lijkt me dat lastig voor je
    Het is natuurlijk ook gewoon erg intensief een newborn.

Mijn meisje is vandaag precies 2 weken en huilt alleen wanneer zij honger heeft. Verder slaapt ze goed en is ze vrolijk. Een hele tevreden baby. Maar goed ik ben me er ook van bewust dat het zomaar om kan slaan

Jess89 en Anniek88 vinden dit leuk.
  8. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    De tweeling is ondertussen alweer dik 6 weken oud en ik durf nu wel te zeggen dat we een goed ritme hebben gevonden. Tuurlijk heb je dagen dat het minder gaat maar ik probeer me echt aan de 3 R's te houden want anders heb ik 3 kinderen die van slag zijn. Lola gaat nu tijdelijk 4 dagen in de week naar de gastouder, zodat ik meer tijd heb voor de jongens en bij kan slapen. Jim is helaas nog steeds erg onrustig. Ik heb de borstvoeding afgebouwd en ze krijgen nu Pepti wat wel helpt gelukkig! Ik moet hem echt wel in slaap wiegen, maar dat is heel makkelijk want ze hebben een ledikant die hangt. Als we op pad gaan zit hij overigens altijd in de draagdoek (heel fijn met deze temperaturen). Dax is de meest relaxte baby die ik ken. Huilt alleen bij krampjes of als hij honger heeft en je kan hem bij iedereen op de arm leggen. We vierden afgelopen weekend Lola haar eerste verjaardag en ondertussen was het ook een soort kraamfeest voor de jongens dus dat was wel heel leuk. Vloeien is ook gestopt vorige week en ik heb vrijdag de nacontrole bij de gynaecoloog staan. Zal de laatste keer worden dat ik daar kom voor zwangerschapsgerelateerde afspraken.

bluedrake en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Wat een verschil maakt dat he? Zo fijn dat je de oorzaak weet.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Kind in de kinderwagen, voet op 1 wiel en dan kan ik tenminste lunchen :roflmao: en dan kan ik hem wel vaak wegschuiven.

11. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    ja heel verschil weer. Gelukkig dat we oorzaak bij haar broers al wisten. Nu niks geen gedoe gehad daardoor gelijk goede voeding gekregen.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Dat is zo fijn inderdaad. Hier maar 1 vd 3 met koemelkallergie. De oudste had tot 2 jaar de pepti.

13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wat een hoop kindjes met koemelkallergie zeg. Zo rot als ze er eerst zo veel last van hebben :(

14. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Echt mega sneu inderdaad.. en soms duurt het dan ook even voor er achter gekomen wordt dat het een koemelkallergie is. Arme kindjes

15. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Gister heb ik samen met mijn meisje een newborn fotoshoot gedaan. Savonds kreeg ik alvast 2 filmpjes van de fotograaf. Deze had zij gemaakt tijdens het fotograveren.. zo mooi... ik ben zo trots en moest weer eens huilen. Die kraamtranen lijken nog niet op. Duurt dat nog lang? Haha

Hebben jullie ook een newbornshoot gedaan met jullie kindje(s)?

GroeneBomen vindt dit leuk.
  16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Nog steeds aan het aanpoten hier met 2 kindjes. En dat terwijl A. eigenlijk een hele makkelijke baby is. Moet ook nog een verjaardag organiseren voor N. en m'n hoofd slaat al op tilt als ik er aan denk..

17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.108
    2.443
    113
    Vrouw
    Het in slaap ‘wiegen’ ken ik helaas. Kleintje is nu 3 weken en sinds deze week heeft hij het heel erg moeilijk. Doet er zo een uur over om in slaap te vallen na zijn flesje. Wij hoeven niet te wiegen maar hij moet gewoon echt tegen ons aan kunnen liggen. Zo zijn wij voor een uur geïmmobiliseerd en 2 uur later begint het opnieuw. Heel heftig en in schril contrast met vorige week, waar we hem gewoon in zijn park konden leggen.

We merken wel dat er wat scheelt na het drinken van zijn flesje, dus zijn op zoek naar een oorzaak/ oplossing en hopelijk is het in slaap vallen nadien makkelijker.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ahhh wat mooi dat je dat hebt gedaan!

Nee ik vond het te duur. Zwangerschapsshoot vond ik al heftig qua prijs. Met een ziek paard, steenmarter schade op dak en onze autobanden die vervangen moeten worden zijn we platzak.

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    We gaan morgen kijken bij een andere auto, toch maar voor een 7 zitter. De achterbank ruzies drijven ons lichtelijk tot waanzin nu (zoon 1 is de uitdager, zoon 2 is al boos als zoon 1 hem aankijkt pff, hij heeft een pittig temperament). T is gewoon geen ruime auto qua achterbank. Zoon 1 zit nu al helemaal klem en hij is nog maar 7. Tot nu toe alleen kortere ritten gedaan maar om zo op vakantie te gaan met je schoudere zo klem is niet prettig. Terwijl wij de autostoel van nr2 al scheef hebben staan. Zoon 1 kan zich zonder hulp niet eens vastmaken. En ik kom er ook amper bij.

En t is ook wel fijn dat we mijn moeder mee kunnen nemen of beste vriendje van zoon 1.

bluedrake vindt dit leuk.
  20. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    @EenwensEendroom wat leuk een shoot. Hebben wij niet gedaan. Vorig jaar een keer een gezinsshoot maar voor de rest nog nooit. Wel bijzonder denk ik.

@GroeneBomen genoeg uitgaves zo te zien, maar een 7 zitter is helemaal een enorme uitgave. Welk type gaan jullie kopen?

Deel Deze Pagina