Mei eerste ronde (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BellaNoa, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @kiwi, met kv 2v5 kan je vanaf 4 dagen voor nod testen, sommige doen t wel al eerder nog, en soms krijgen ze dan heeeeel licht streepje, maar ik zou uitgaan van 4 dagen voor nod :)

@bella, nee cb heeft meer hcg nodig, dus die geeft doorgaans voor nod geen positief resultaat...

@dilara, balen zeg dat je je zo beroerd voelt!! hou je wel alles binnen of dat ook niet? :( hoop dat de accupunctuur gaat helpen!
    eet en drink je nog wel voldoende?? we willen natuurlijk niet dat je uitdroogt :)
    sterkte!

@hier, ik ben bezig met een instellingsverandering wat betreft evt misselijkheid bij zwschap, normaal denk ik altijd "oh nee als ik maar niet ga overgeven hoor, daar ben ik echt bang voor", inmiddels ben ik dit aan t omturnen naar "ach interesseert mij het, ga je over je nek regelmatig, is ook goed mee te leven, nou en, ben je misselijk, gewoon blijven eten en vooral blijven drinken, he komt allemaal wel goed, stopt dan vanzelf wel, en t is voor een goed doel, want kan mij dat overgeven nou schelen" :D
    hoop dat t gaat helpen ;)

2. minnie84

minnie84 Actief lid

3 mei 2012
    244
    0
    0
    Wat hebben jullie veel gekletst zeg, 2e deel al :D

@ dilara jammer dat bij jou de medicijnen niet werken!
    Ik heb ze vorige week gehad een kuurtje van 6 stuks en dan moet het een stuk minder zijn, moet zeggen dat het aardig werkt.(ze heten emesafene)

Verder gebeurt er hier vrij weinig!! Buik nog steeds platter dan plat. Over 6 daagjes eerste afspraak bij de verloskundige ben erg benieuwd! Ben wel erg moe, gister allemaal receptjes gevonden op een site met vers fruit. Net een fruit/yogurt shake op.

Ben eigenlijk benieuwd naar jullie keuze:
    Ik ga weer in het ziekenhuis bevallen maar wil absoluut niet door een mannelijke gynacoloog geholpen worden! Zijn er meer van jullie die er ook zo over denken? Bij de vorige bevalling ben ik ook alleen maar door vrouwen geholpen, heb daar gewoon een fijner gevoel bij. (denk dat het ook komt door iets wat ik vroeger heb mee gemaakt)

3. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Dames, ik sluit me ook weer aan bij het nieuwe forum. Tot vanmiddag!

4. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    @bf misselijkheid tijdens zwangerschap is denk ik iets anders dan anders.je hebt geen trek alles waar je aan denkt moet je van kokhalzen.je wilt het eten maar als je er aan begint lukt het slikken niet tenminste zo gaat het bij mij.

@minnie86 ik heb die zetpillen ook nu al 3 kuurtjes gekregen maar ze helpen niet en krijg ook niets anders.het is heel vervelend vooral omdat de kids nu thuis zijn en die willen natuurlijk ook dingen doen.zieke mama is ook niet fijn.

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Tja.. ik heb voorkeur voor thuisbevalling, maar vind ziekenhuis niet erg. Voor het gevoel van zekerheid is ziekenhuis misschien gewoon fijner. Maar dat zullen we wel zien ;) Gynaecoloog maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik kan me wel voorstellen dat als je al een keertje bevallen bent dat je een voorkeur hebt. Geloof wel dat vrouwen zich beter in kunnen leven.

@ BF en Dilara, oh oke dus dan kan het vanaf vrijdag al.. Ik ga me sterk proberen te houden. En niet kijken in het kastje waar ze zw testen liggen ;)

6. Sproetje1988

Sproetje1988 Actief lid

25 jun 2012
    339
    60
    28
    Parttime secretaresse
    Nederland
    @BellaNoa: thanx!

@Bevalling: ik weet nog niet waar ik wil bevallen, ik denk gewoon thuis. Zal volgende week wel overleggen met de verloskundige

@Ego: best wel buikpijn en vlagen misselijkheid... Errug jammer...

@Roken: Gaat goed! Na lunch 1tje en na avondeten 1tje! Dan heb ik evengoed mijn pleziertjes ervan en hopen dat ik die twee laatste (en lekkerste) sigaretjes ook kan laten schieten strax. Maar vind dit al een hele vooruitgang!

7. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Bevallen, ik wil weer in het ziekenhuis bevallen. Vond het daar best wel fijn. Uiteindelijk was ik door een mannelijke gyn geholpen en vond dat ook niet erg. Dus bij de tweede keer heb ik ook geen voorkeur.

@ Testen, ik zou dan maandag op zn vroegst kunnen testen? Nah, vind het weekend toch leuker haha, dan kan ik er tenminste van genieten mocht ie posi zijn :D

@ Dilara en Minnie, balen joh dat jullie zo misselijk zijn. Dan kun je ook niet echt genieten van het zwanger zijn. Hoop dat ik straks niet misselijk ben, bij zoonlief ook nooit geweest

@ ZP, zit ook zo die verhalen te lezen van zwangeren die alleen zijn, jeetje in wat voor ellende kun je zitten zeg...

8. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    @ testen, vind het weekend ook leuker, Bella. Ik zit nog te twijfelen of ik ML ga verrassen met een eventuele posi test of samen doen.

@ ZP, die heb ik ook weleens gelezen. Het zal je gebeuren.. pff. maar ook dat die mannen gaan dreigen enzo en dat ze perse willen dat het kindje weggehaald wordt.. Moet er niet aan denken. Al die meiden zitten in een ongelofelijk lastig parket.
    Positief weer: ik zit ook weleens te kijken naar babykamers die af zijn. Wat een leuke ideeen krijg je daarvan. ;)

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @minnie, ik zou ook in het ziekenhuis willen bevallen, al vind ik het idee van een thuisbevalling wel mooi, maar nee, ik hoef die troep thuis niet hoor :D voor mij ook liever geen mannelijke gyn! heb nu ook vrouwelijke ha! heeeel fijn! en ja met onze ervaringen is dat denk ik ook wel heel logisch hoor :)
    maarja, als er op het moment surpreme geen vrouwelijke gyn aanwezig is en je moet t doen met de mannelijke, denk dat t je op dat moment zelf weinig uitmaakt, kan me zo voorstellen dat t enige wat je denkt is "het moet eruit wel NU" :D
    toen ik mn spiraal kreeg (onder genot van een roesje), zou ik ook eigenlijk vrouwelijke gyn hebben die m ging plaatsen, maar door 2 spoedkeizersnedes liep alles 2 uur uit ofzo, dus toen kreeg ik opeens een man......van te voren kreeg ik het helemaal benauwd bij t idee, maar gelukkig stonden er allemaal lieve zusters om me heen die de angst in mn ogen zagen, dus ze zeiden "maak je geen zorgen hoor, we houden m goed in de gaten!" :) dat vond ik wel lief :)
    en gelukkig lag ik niet heel lang daarna knockout dus heb er verder niks van gemerkt :D idee vind ik alleen niet zo prettig...
    is voor mij echt maar 1 mannelijk persoon die in die regio mag komen, en dat is ml :)

@bella, ja maar niet met cb :p dan moet je even de kv 2v5 gaan halen ;)

10. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @bevallen, ik wil heel graag thuis bevallen. Mocht indam alsnog naar het ziekenhuis moeten ben ik daar binnen 10minuten. Bij een medische indicatie kan het natuurlijk niet thuis.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bevallen: ik wil graag in het ziekenhuis te bevallen. Lijkt me maar niks om het thuis te moeten doen op de een of andere manier.

@Dilara: baahhh, balen dat je zo misselijk bent! Hopelijk gaat het gauw een beetje beter, zo is het ook maar niets! Kun je ondanks de misselijkheid nog wel een beetje genieten van je zwangerschap?

@Kiwi: hihi de testdrang begint aardig op te spelen ;) Is ook moeilijk, zeker als je testen thuis hebt.
    Ik heb ook 2 doosjes kv testen staan. Wij wonen in een dorpje de dichtstbijzijnde kruitvat is 15 min rijden. Dus ik wil er ook niet de deur voor uit hoeven als ik ze nodig heb ;) Tegen mijn NOD laat ik ze ML anders wel verstoppen ;)

Willen jullie samen met ml/vl testen of alleen en dan verassen? Ik weet t nog steeds niet.. Haha. Beide vind ik leuk, dus eigenlijk maakt t me niet zoveel uit.
    Ik heb wel vast een boekje voor ml gekocht, die ik aan m wil geven als t raak is. 'Help, ik heb mn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun :D

12. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik kan zo niet echt genieten van me zwangerschap.
    ook niet van me gezinnetje en ml.
    lukt me niet echt om het gezellig te maken.

13. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Het begint zeker op te spelen. ;) Ik heb er eigenlijk een paar meer gekocht, omdat bij ons ook een ons-kent-ons mentaliteit is. Ik vind het straks best dat mensen het weten maar nu nog niet. En aangezien we bij de KV zijn om zw testen te kopen en ze zien me daar, dan valt er weinig te raden.

Ik zit ook nog in dubio met het testen alleen of samen. Aan de ene kant vind ik het samen speciaal, maar hem verrassen ook. Ik zie zijn gezicht nu al voor mij als ik hem een boekje of cadeautje geef. Enne ik ken mezelf een beetje, vraag me af of als ik 's morgens test dit tot 's avonds "geheim" kan houden haha..

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @testen, heb het eens gevraagd aan ml, hij wil het liefste samen testen :) hij vond t niet leuk als ik het alleen zou doen en dan met het boek van kluun aan zou komen zetten als verrassing (die krijgt ie zeker weten van mij haha).
    maar als ik nou op een dag test als hij moet werken of vroeg op moet, en ik kan uitslapen, en ik zou gewoon nog slapen als ie weg zou gaan, en ik zou dan testen, en hij zou dan positief zijn, dan moest ik hem vooral direct een foto sturen :D
    dus dat vond ik dan weer niet zo leuk :D haha
    dus we doen t gewoon saampjes :)
    tenminste, ik sta toch eigenlijk altijd wel eerder op dus wat dat betreft :D
    ik heb hem ook mee laten turen hoor naar de streepjes op de ovutesten :D

@dilara, echt balen dat je nog niet echt kan genieten zo :( hoop dat je je snel beter voelt en dat het genieten kan gaan beginnen! :)

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik wil niet 's ochtends testen, wanneer ml naar zn werk is en ik hem tegen de avond pas weer zie. Stel hij is posi, dan duurt t nog zoo lang voordat ik m kan verassen.
    Maar als ml bijvoorbeeld een blokje is wandelen / boodschap doen oid, dan kan ik misschien wel ff sneaky testen ;) Op die manier zou ik t wel leuk vinden.

Net weer ovutestje gedaan. Hij is nu weer heeeel licht, dus mn piek is denk ik toch geweest! Al was mn urine nu wel lichter dan normaal (ondanks 2 uur niets gedronken en niet geplast). Dus ik denk dat ik voor de zekerheid dadelijk nog maar even een testje doe. Niets drinken iig, zodat mn urine wat donkerder wordt. Als mn test dan nog zo licht is, dan weet ik genoeg :D

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    @ wanneer testen, het wordt gewoon spannend. ;) We zien wel hoe het loopt. Manlief staat altijd eerder op eigenlijk. Het ligt er nu ook aan of ik dit weekend test of pas na NOD (dus doordeweeks) In het weekend worden we samen wakker en doordeweeks is tie al om half 5 weg.. Ik weet niet of ik dat trek.. haha..

@ Bella, ja idd je kan ook KV halen... :p:p

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Kiwi, hoe heb jij de NOD berekend? 15 of 16 dagen na je posi ovutest?

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @flora, ik zou uitgaan van 14 dagen na laatste posi ovutest :)
    en het kan hoor dat ie bij jou anders niet knalt, dan zou ik inderdaad die van gister als positief beschouwen, die was ook vrij donker meen ik me te herinneren :)

@hier, vandaag al af en toe wat steekjes links?? dat lijtk me weer beetje erg overdreven vroeg vinden jullie ook niet ;)
    nouja, zal vast nog geen ei zijn, dat zou wel heeeeeeeel rap zijn :D

19. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ik heb vorige week het boek van Kluun gelezen. Echt grappig :) leuk in mannentaal. Mijn vriend krijgt hem als we op vakantie gaan hihi :D

Misselijkheid, ja ik heb er wel last van maar moet zeggen inderdaad op tijd wat neutraals eten en dan valt het allemaal wel mee :)

Zo naar de winkel voor cilli con carne... ZOOOO zin in (al de hele week maar vriendlief kookte en had er geen zin in hihi. Hopelijk lust ik het straks ook nog zo graag als het voor mijn neus staat want daar gaat het wel eens fout :( :p

gelukkig nog niet hoeven over te geven maar heb de WC voor de zekerheid al geknuffeld :)

20. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Jeetje nieuw topic nieuwe klets onderwerpen hihi alweer 4 pagina's !!

@bevallen, ik weet het nog niet.. aan de ene kant lekker vertrouwd enz.. andere kant in het ziekenhuis is alles bij de hand enz. :)

@testen, vl heeft aagegeven dat hij er niet bij hoeft te zijn zolang hij het maar als eerste en enige weet!
    Btw dat boek.. echt super! Denk dat ik je idee pik flora :D

Deel Deze Pagina