Mei eerste ronde (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BellaNoa, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Flora, aahh meis meen je niet! Dikke knuf vanuit hier, lekker rustig aan doen vandaag!

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    @ Flora, ach meis toch! De volgende keer idd maar even iemand mee. Knuffel!

Ik ben nog nooit flauwgevallen, maar altijd wel naar gevoel gehad. Totdat ik vorig jaar een weekend in het ziekenhuis ben gebleven, met een vermoedelijke blindedarmonsteking. Toen werd er elke dag een infuus aangelegd (voor het geval ik moest worden geopereerd) en bloed afgenomen voor de ontsteking. Nu helemaal geen last meer. Tis niet mijn favoriete bezigheid, maar heb geen pijn meer in mijn buik.

Wilde ook nooit een prik voor verdoving bij tandarts, maar sinds die ene keer, vraag ik gewoon een prik. Prettiger gevoel dan voorheen!

3. BellaNoa

@ Kiwi, ja ik ben ook zo hoor. Anders krijg je zo van die verwende kinderen die dan nergens blij meer mee zijn. Nu krijgt mijn zoontje wel regelmatig een cadeautje hoor, maar nu snapt ie dat toch nog niet. Straks als hij het wel gaat begrijpen, dan wil ik alleen dure cadeau's met verjaardag of sinterklaas geven. Als ze dan iets duurs willen kunnen ze dat op die momenten vragen en dan nog natuurlijk niet alles! Wat opa en oma geven en wanneer ze het geven, moeten zij weten, daarvoor zijn het tenslotte ook opa en oma, die mogen de kids wel een beetje verwennen.

Ook hetzelfde met de opvoeding, opa en oma mogen bepalen hoe of wat (natuurlijk niet te gek) als de kids daar zijn. Ze moeten ook leren dat er in ieder huis andere regels zijn.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @flora, aahhh dikke knuffel hoor!! maar even dextro eten, of even een aa-energy drinken. ik ben gelukkig ook nog nooit flauw gevallen, wel idd beetje naar gevoel gehad toen buisje nr 6 uit me gezogen werd (serieus, zo voelde t echt), en toen ik jaaaaaren geleden voor hiv getest werd (na het hele gebeuren zeg maar), waren maar 2 buisjes bloed, maar die voelde ook echt niet prettig...ligt er denk ik ook maar net aan wie er prikt...? gelukkig ben ik het verder al mn hele leven gewend om bloed te doneren aan de vampieren in t zkh, en dus gelukkig heb ook geen last van naalden bij piercings en tattoo's :D (al klinkt t bij de tattooshop toch meer als een tandartsboor ;))

@opvoeding, zo vroeg mogelijk beginnen met de kindjes de waarde van geld leren begrijpen :) idd als ze zo klein zijn maakt het nog niet zoveel uit, maar als ze wat groter worden en het wel begrijpen vind ik het wel heel belangrijk dat ze snappen dat papa en mama niet zomaar alles kunnen kopen wat zij op dat moment willen, dan gaan ze er maar zelf voor sparen :)
    t scheelt hier, ouders van ml hebben het ook niet al te breed, en die hebben trouwens nog al het speelgoed van ml en zn zus van vroeger :D en natuurlijk kopen ze ook wel eens een kleinigheidje voor ons neefje, maar meer dan een kleinigheidje ook niet :)
    ik maak me dan meer zorgen over mijn mams en stiefpaps :D haha, maar idd, opa's en oma's zijn ervoor om de kleinkids te verwennen :D

@hier, nog steeds geen zin :D bijna lunchpauze :) jeej!

5. BellaNoa

Ik zit zo op de babyfoon te kijken en zoonlief zit denk ik al 15 minuten met z'n deken te spelen haha, steeds open en dicht slaan, wat is het toch een schatje :D Ga hem er maar eens uit halen...

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Klopt opa's en oma's zijn er om de kleinkids te verwennen. :) Dat zal hij of zij of zij (meervoud) ondervinden hahaha..

Maar ouders ( of andere familie) die te pas en te onpas dure spullen aanschaffen voor de kleintjes, dat vind ik wel lastig hoor. Sinterklaas en verjaardag a la. Maar gewoon omdat hij/zij zo lief is geweest, een PS of XBOX aanschaffen, gaat mij echt mijn pet te boven.. Maar ja.. heb nu nog geen kids, tis mijn gevoel nu. ;) Manlief heeft overigens precies hetzelfde.

7. BellaNoa

Meneertje is weer gaan liggen :D wacht nog ff..

@ Kiwi, nee dat vind ik ook belachelijk. Als ik nu iets voor de kleine koop van speelgoed, dan is dat ook niet meer dan 20 euro voor "zomaar".

Mijn SZ kwam laatst aan, je moet een iPad aanschaffen voor die kleine, dat vinden ze hartstikke leuk, staan leuke spelletjes op :$ Wist niet wat ik hoorde..... dus ik gaf dus aan dat ik dat echt belachelijk vond. Zegt ze ja maar de meeste kids van 2 jaar hebben zeker zo'n dingetje, en is toch ook zielig als hij de enige is die dat niet heeft. Hahaha, ja sorry hoor moest even lachen, want een kind van die leeftijd begrijpt dat echt niet. Als hun dat doen voor hun kind, moeten zij weten, maar mijn zoon krijgt van zijn leven geen iPad. Nu staat er wel 1 in bestelling voor ons, maar niet dat die van hem is! Buiten dat ie er straks misschien heus wel een spelletje op mag doen samen met ons, weet hij niet eens hoe hij ermee om moet gaan. En zou dat ding zo tegen de grond aan gooien...

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bella, ja maar was dat vroeger niet ook de redenatie die je zelf aanvoerde bij je ouders "ja, maar iedereen heeft het!!??" en dan vervolgens stampvoetend de kamer uitstormen :p;)
    vind een ipad voor een 2 jarige ook beetje erg overdreven....schoonzus en zwager hebben er allebei 1, voor hunzelf! en ja daar staan ook heus wel dingetjes op voor ons neefje, en als hij ouder is zal ie ook heus wel spelletjes doen erop.
    en vrienden van ons hebben er ook 1 gekocht, vonden ze makkelijker dan een laptop, en hun oudste (bijna 4), daar hebben ze er idd een paar spelletjes voor op gezet, en dat vind ie helemaal leuk! hij had m ook veel sneller door dan hun hoe t allemaal werkt :D haha, maar verder is ie gewoon van hun hoor :)
    gelukkig zijn hun ook echt ouders van "ga maar lekker buiten spelen", ipv hele dagen voor de tv of computer :) maar dus eventjes per dag mag hij best ook even op de ipad, allemaal leerzaam voor m :)

en of ik het zelf zou doen, denk dat t ook geheel aan je financiele situatie ligt, als je flink in de slappe was zit, tja, denk dat ik dan misschien ook wel meer zou kopen dan wanneer je natuurlijk wat minder te besteden hebt.
    ik ben op dit moment dan echter zo, zo goed zitten we (nog) niet in de slappe was, maar we hebben een heerlijk leventje :) en trouwens, baby's en kinderen groeien zo hard, ik zou net zo makkelijk kleding gaan halen bij de zeeman, wibra, hema, h&m enzo, ik hoef dan echt niet perse merkdingen te hebben, ze groeien er net zo hard uit :D
    natuurlijk zal ik ook heus wel eens wat merkkleding kopen, maar dat zal meer uitzondering dan regel worden :D
    mn schoonzus had dus wel alles merkkleding voor de kleine, maar eigenlijk sinds ie overal en constant aan t kruipen is is ze daar eigenlijk van genezen ;) al zn broeken heeft ie binnen notime kapot bij zn knietjes, e nof je nou een dure of goedkope broekt hebt, ze gaan even snel stuk :D

9. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hoi dames.
    @flora wat vervelend dat je bent flaugevallen volgende keer zeker iemand mee.

@ weet niet meer wie :) echt balen van de dieven in je moeders huis echt vervelend vooral die dingen die veel te betekenen hebben dat mensen dat kunnen zomaar even mee nemen en niet wetend of die dingen zo belangrijk zijn.had ook in keer bij hart van nederland gezien hadden ze de foto toestel meegenomen waar de laatste fotos in zaten van overleden vader.echt vervelend.

@hier gaat het soms iets beter en soms is het iets erger.
    het is gewoon zo jammer dat het vakantie is wil natuurlijk genoeg aandacht geven aan me kids die dit erg hebben verdiend.we proberen nu elke zondag iets te doen.tot nu toe gaat dat nog.maar dit weer is echt jammer voor alle kinderen die vakantie hebben voor mij is dit wel even lekker :)

10. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    @swimming lijkt me lastig om weer te stoppen als je al begonnen bent, respect hoor

@bekertjepiesen ik heb altijd een glazen schaaltje, vind ik makkelijker en voelt niet zo vies aan haha

@H&M die heb ik ook niet dicht in de buurt, moet ik echt voor naar Utrecht, wel leuk!

@Jazz Zou toch wel leuk zijn als je zwanger bent als je op vakantie gaat, en mocht het zo zijn hoop ik dat je niet al teveel kwaaltjes krijgt! Hoop ook dat je de studie goed af kunt ronden!

@bf Jij ook nog aan de studie, hoop dat je het ook allemaal goed kunt afronden. Handig een schoonmama die haren kan knippen :D

@kiwi wordt spannend zondag, leuk hoor! duim voor je!

@dinges jeetje wat erg, hoop dat ze gepakt worden! ze zijn zo uitgekiend, weten precies wanneer mensen op vakantie gaan.

@Anita gefeliciteerd met je zoontje! Ben benieuwd naar je test! Duim ook voor jou

@Zwanger Mocht ik 8 augustus posi testen dan is het ook voor de vakantie, wij gaan 20 augustus eerst paar dagen naar schoonouders dan naar hotel, maar denk dat ik het dan wel al vertel.

@bf positiekleding heb ik nog niet aan gedacht hihi, maar lijkt me wel leuk om een buik mooi te kunnen showen!

@kiwi alleen slapen vind ik ook nooit fijn, en dan gaan je gedachten onderbewust toch anders werken, je kijkt vast uit naar volgende week! Hoop dat het misselijk een goed teken is!

@winterefteling nog nooit geweest maar lijkt me wel heel erg leuk!

@dinges kan me voorstellen dat je een K* nacht heb gehad, en al die familiesieraden is nog wel het ergste denk ik, daar zit meer emotionele waarde aan dan aan apparatuur, ook al is dat ook klote natuurlijk

@pixels lekker als je er niet teveel mee bezig bent toch, kan me wel voorstellen hoor, en alvast fijne vakantie

@1 jaar, geen idee voor cadeautjes heb het zelf nog niet voor handen gehad, en vind het altijd al lastig om voor anderen iets te kopen

@Flora jeetje meis dat is ook wat, wat moet jij je beroerd gevoeld hebben, 8 buisjes is ook wel erg veel ja! Hier hebben ze ook bloed op van alles onderzocht en waren er maar 5 ofzo. Hoop dat alles goed is voor je!

@opvoeding ik ben zelf niet zo van het extreem verwennen, ook al heb ik nog geen kinderen, weet wel dat ik dit niet wil, ik wil ze ook vroeg leren sparen e.d. dat heeft mij altijd goed geholpen vroeger. Opa en Oma en Oma zullen hier ook vast wel flink verwennen, maar moet me niet te gek worden

@Bella ah wat schattig, was hij blijkbaar toch nog beetje moe dat hij weer is gaan liggen. Ipad zie ik om me heen ook steeds vaker, of kinderen die al weten hoe een telefoon met spelletjes werkt als ze net 2 zijn ofzo, neehoor hier gaat dat niet gebeuren.

Heb zelf wel al wat richtlijnen hoe ik toekomstige kindjes wil gaan opvoeden dus vandaar dat ik wel wat gereageerd heb maar zonder ervaring haha

11. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Zo dat was een lange reactie, goedemiddag trouwens!
    Hier weinig te melden, K* weer buiten en moet nog boodschappen doen :( Vanaf morgen gaan we weer aan de klus, en over 3 daagjes begin ik weer met ovu testjes. Spannend voor de meiden dichtbij hun NOD!

12. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Whahaha.. jij bent even bezig geweest om op iedereen te reageren :D:D

Ja heel spannend, nog even wachten tot zondag. Bij jou staan ook 4 pendels voor augustus 2012! ;)

13. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Denk dat ik wel uurtje ofzo bezig ben geweest lol!

Ja inderdaad 4 voor augustus en ik heb 2 x kans in augustus met korte cyclus, hoop dat ze uitkomen :D Hou me er niet teveel aan vast hoor, maar zou wel leuk zijn!

14. BellaNoa

@ BF, Mijn zoontje heeft dan eigenlijk wel alleen merkkleding in zijn kast, maar niet zozeer dat ik zo merkbewust ben hoor... Ik vind altijd alleen maar leuke kleertjes (althans mijn smaak dan) bij de kleertjes waar een merkje op staat... Maar als ik iets leuks zie bij de H&M dan koop ik dat ook. Nu over die knietjes gesproken, de spijkerbroekjes van de H&M en Hema zijn helemaal vaal bij de knieën en de broekjes die hij van merk heeft, zie je helemaal niks op de knieën en hij kruipt de hele dag. Dus ik denk wel dat het dan betere kwaliteit is. Voor mezelf koop ik eigenlijk geen merkkleding hoor, dan meestal H&M. ML heeft altijd wel de neiging naar merk, maar zo hij is vanuit thuis opgevoed, terwijl ik dat helemaal niet ben en ik kon dat ook nooit uitstaan bij hem, want waarom moet het duur als het goedkoop net zo leuk kan zijn... Al pakt ie me daar nu wel op terug als het om de kleding van onze zoon gaat :D Ach zolang het kan....

@ Lavina, jij bent inderdaad wel eventjes bezig geweest haha...

@ Hier, net boodschappen wezen doen. Ik heb al last van mn onderrug als ik voor de kassa sta te wachten pfff (normaal natuurlijk niet) als ik weer even aan de wandel ben gaat het wel, maar zodra ik weer stil sta.... irritant! En er zat me toch een dom konijn aan de kassa!!! Nu was er een aanbieding, 5 x olvarit en dan kreeg je er 5 lepels bij... dus die had ik. Slaat ze de lepels aan, zegt ze ik kan ze niet scannen, wil je even kijken hoeveel ze kosten?! (stond nog een hele rij achter me) Ik zo uuhhh, met kinderwagen? Zegt ze, oh ja, anders let ik wel even op....... Sure! Ik zal mn kind bij een vreemde laten staan waahaha :D Ik zo nou nee anders roep je je collega er maar even bij meid! Zat ze allemaal weer met die lepels voor dat scan apparaat, zegt ze, had je niet gekeken hoeveel ze kosten? Ik zo nou wat ik weet zijn ze GRATIS! bij 5 x olvarit... oooohh zegt ze dan hoef ik ze niet te scannen... stupid!

15. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    @lavina, waar woon jij omgeving utrecht?
    (ben niet nieuwsgierig hoor... : p)

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bella, whahahaha ja soms zijn ze erg leuk achter de kassa :D maar vaak erger ik me toch meer aan de mensen voor me in de rij :D
    laatste ook zo verschrikkelijk irritant! stond duidelijk in de aanbieding de "normale" hagelslag en de normale formaten pakken in de aanbieding, staat dat mens bij de kassa met die jumboformaat hagelslag "die zijn in de aanbieding", nou geloof dat de cassiere haar 5x heeft moeten uitleggen, en laten zien in het foldertje, dat die niet bij de aanbieding hoorden, toen nog een vakkenvuller erbij die die vrouw ging helpen, hup terug die winkel in...komt ze terug, met exact dezelfde pakken!! en die vakkenvuller (ookee, was wel een sulletje ook) stond er ook beetje vaag bij te kijken van ja ik heb het geprobeerd...dus die cassiere weer "op deze pakken geldt de aanbieding niet", gaat dat stomme mens weer terug de winkel in! dus ik begon langzamerhand te koken, we stonden inmiddels al een kwartier op dat mens te wachten! afijn, komt ze weer terug, weer de verkeerde pakken *zucht*...wilde ze weer terug de winkel oplopen dus toen worp ik haar ook maar even een boze blik toe en de cassiere werd ondertussen ook beetje boos, want de rest stond in de rij stonden allemaal op dat mens te wachten. ipv dat ze nou eerst betaald, vervolgens de GOEDE pakken gaat halen, zodat de rest van de rij ook verder kan....*ZUCHT*....zo dacht de cassiere ook, dus uiteindelijk is het gelukt dat ze ophield met piepen en gewoon eindelijk eens afrekende!
    hehe eindelijk waren wij aan de beurt, dus wij staan in te pakken, we spaarden de dingen op dat moment niet, maar buiten de winkel staan dan vaak kindjes die vragen of je ze voor ze hebt, dus wij nemen die dingen dan wel gewoon mee, raken we toch wel kwijt :D
    heeft dat mens nog het lef ook om te vragen "als u ze niet spaart mag ik ze dan"....wat denk je zelf....dus wij "nee wij sparen ze zelf".....had ze gelijk zo'n beteuterd gezicht :D dus wij kwamen buiten (ze liep achter ons), dus zo'n kindje "heeft u misschien van die .... (geen idee meer wat)" dus wij "jahoor, hier alsjeblieft" :D
    je had dat mens moeten zien kijken :D:D:D

jeetje wat een verhaal heb ik weer getypt :)

@lavina, idd veel pendels in augustus!! spannend! zou leuk zijn als ze uitkomen! :)

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @cadeautjes: er zijn inderdaad grenzen. Wij hebben ook een iPad, maar is die voor ons niet voor een kleintje. Zo zag ik laatst in de winkel een ding van fisherprice waar je je iPhone in kon doen, zodat je kindje ermee kon spelen. Echt teeee bizar! :$
    Onderaan de post n foto van dat ding.

@Lavina: haha op iedereen gereageerd, wat goed! Doe je dat in 2 vensters? Ik kan nooit alles van iedereen onthouden, haha!

@Bella: Hihi, fijn van die 'slimme' meiden achter de kassa. Houden lekker de boel op en dat nog gek vinden dat mensen daar chaggo van worden ;)
    Wij hebben in de supermarkt ook een suuuuper trage werken, maar op de een of andere manier zie ik hem altijd te laat zitten. Als ik al mn boodschappen al op de band heb staan denk ik: shhhit, verkeerde rij, daarom is het hier zo rustig ;)

Ik voel me gelukkig weer zo goed als de oude, soms nog een beetje dizzy. Maar dat trekt wel weer weg! Mn keelpijn is trouwens ook weer over sinds vandaag. Nog wel een beetje schor en verkouden.

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @flora, fijn dat je je beter voelt! goed om te horen! :)

19. BellaNoa

@ BF, ooh ja geweldig!!! :D Zo zou ik ook echt kunnen zijn haha. Ja, heb niet zoveel last meer van mensen voor me, aangezien ik nu vaak doordeweeks op een middag boodschappen ga doen en dan de meeste mensen dus werken ;) Maar indd, zulke mensen pff.. daar heb ik dan echt geen geduld voor.

Wat me op een gegeven moment ook m'n strot uit kwam he... Als je niet zwanger bent, dan loopt iedereen je gewoon voorbij (tenzij je nog een heel klein baby'tje in de wagen hebt liggen), maar zodra je met een buik loopt, begint ook ineens de hele wereld tegen je te praten in de winkels... dat was ik op een gegeven moment zooo beu!

20. BellaNoa

@ Flora, ja die had ik ook gezien dat ding voor je iPhone, en dan nog 20 euro daarvoor vragen he, terwijl het niet meer is dan een rammelaar! Fijn dat je je weer beter voelt! Bij mij is mn rugpijn naar mn buik doorgetrokken :(

@ MP, zat net op marktplaats te kijken voor traphekken. Staat er bij zo'n advertentie... 2 traphekjes voor 35 euro, of anders per stuk 15 euro :D

Deel Deze Pagina